Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018

Οι «χρήσιμοι» φανατικοί: συμμετέχετε στα συλλαλητήρια για το μακεδονικό; Ε, τότε σας σπάμε το βιβλιοπωλείο!


Ο φανατικός και η υποκρισία του
Θεωρούμε πως η γλώσσα μπορεί και πρέπει να φανερώνει την αλήθεια· πως οι λέξεις, όταν δεν αλλοιώνεται σκοπίμως η ουσία τους, είναι δυνατόν να αποσαφηνίσουν, να προσδιορίσουν και, αν θέλετε, να επιστρέψουν το χαμένο τους νόημα σε κακοποιημένες ή πλήρως στρεβλωμένες έννοιες.
Ας πάρουμε για παράδειγμα την λέξη φανατικός, η οποία είναι μια μεταγραφή στα ελληνικά της λατινικής λέξεως fanaticus. H λέξη αυτή, στην αρχαία Ρώμη, προσδιόριζε τον θρησκόληπτο, τον θεόληπτο, και εν γένει τον άνθρωπο που, στο όνομα της θρησκευτικής του ιδεολογίας ενδέχεται να εμφανίσει βίαιες συμπεριφορές έναντι οιασδήποτε διαφορετικής απόψεως, να συμπεριφερθεί εν ολίγοις ως μανιακός και παράφρων. Ως εκ τούτου, μπορεί να ειπωθεί πως το επίθετο fanaticus αναφερόταν σε ανθρώπους μισαλλόδοξους, εχθρούς του ελεύθερου λόγου, ενδεχομένως και της λογικής.
Το fanaticusμε τη σειρά του, προέρχεται από το λατινικό fanum, το οποίο δηλώνει το ιερό, το ναό, στο οποίο ανήκει ο fanaticus. Από ό,τι εύκολα γίνεται αντιληπτό, για να υπάρξουν φανατικοί, απαιτείται η ύπαρξη του «ναού», είτε αυτός διαθέτει υλική υπόσταση είτε ολοκληρώνεται μόνον ως ιδεολογία στο νου των φανατικών. Είναι επίσης γενικώς παραδεκτό πως ο φανατικός ισχυρίζεται ότι κατέχει την «απόλυτη αλήθεια», για την οποία, όταν ο φανατισμός που τον διατρέχει αγγίζει το ύψιστο, μπορεί, ενδεχομένως, όχι απλώς να ασκήσει βία, άλλα και να σκοτώσει ή να σκοτωθεί.
Είναι εύκολο, λοιπόν, να κατανοήσουμε πως ο φανατισμός και η αλήθεια είναι έννοιες που απέχουν τουλάχιστον όσο η Γη από τη Σελήνη. Κατ’ αρχάς, η αλήθεια των ανθρώπινων όντων δεν μπορεί να είναι «απόλυτη». Ακόμα κι αν κάποιος αντιλαμβανόταν την «απόλυτη» αλήθεια, είμαστε βέβαιοι πως θα την κρατούσε για τον εαυτό του, απλώς επειδή θα του ήταν αδύνατον να την εκφράσει και να την μεταδώσει στους άλλους. Η απολυτότητα γίνεται, εν δυνάμει, προθάλαμος κάθε εξουσίας. Η αναζήτηση της αλήθειας προϋποθέτει, πρώτα από όλα, πνεύμα ευρύ, δηλαδή ανοιχτό και ταυτόχρονα κριτικό σε ερεθίσματα, ποτέ απόλυτο. Αντιθέτως, για τον φανατικό «αλήθεια» είναι ΜΟΝΟΝ ό,τι εξυπηρετεί το fanum όπου ανήκει, δηλαδή το «ναό», την ιδεολογία του.

Τρίτη 5 Ιουνίου 2018

ΒΙΝΤΕΟ – Τουρκοκρατία: Οι αποτυχημένες ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ επαναστάσεις του 15ου και 16ου αιώνος


Σε προηγούμενο βίντεο του Cognosco Team (δείτε ΕΔΩ το σχετικό βίντεο), σας μιλήσαμε για τα πρώτα 11 χρόνια μετά της αλώσεως της Βασιλεύουσας και τις προσπάθειες του Βησσαρίωνα να επηρεάσει τους Πάπες της Ρώμης ώστε να οργανωθεί σταυροφορία εναντίον των Οθωμανών, και να λάβει τέλος η Οθωμανοκρατία πριν καλά καλά ξεκινήσει. Όπως είδαμε οι προσπάθειες αυτές δεν τελεσφόρησαν.
Όμως ο ελληνισμός θα κάνει πολλές ακόμη επαναστατικές προσπάθειες. Σε αυτό το βίντεο θα σας μιλήσουμε για τις αποτυχημένες επαναστάσεις που έγιναν τα τέλη του 15ου αιώνος αλλά και του 16ου.
Δείτε το βίντεο παρακάτω:

Νεοφιλελευθερισμός: Ανεστραμμένος φασισμός


Αντώνης Ανδρουλιδάκης


Του Αντώνη Ανδρουλιδάκη


Γράφει ο Ουμπέρτο Έκο στο δοκίμιό του με τίτλο «Ur–Fascism» πως, «το φασιστικό παιχνίδι μπορεί να παίξει σε πολλές μορφές και το όνομα του παιχνιδιού δεν αλλάζει», καθώς αναπτύσσει τα 14 χαρακτηριστικά του φασισμού που, αν και πολλά απ’ αυτά είναι αντιφατικά μεταξύ τους, όπως λέει, «αρκεί ένα από αυτά για να επιτρέψει στον φασισμό να εξαπλωθεί γύρω του».

Σημεία αντίθεσης

Αναζητώντας συσχετίσεις ανάμεσα στον φασισμό –με βάση αυτά τα 14 πιθανά χαρακτηριστικά που ορίζει ο Έκο– και στον παγκοσμιοποιητικό νεοφιλελευθερισμό των αγορών, μπορούμε εξαρχής να εντοπίσουμε 7 κριτήρια που βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση:
1. Ο «φασισμός λατρεύει την παράδοση».
2. «Απορρίπτει τον μοντερνισμό», όπως ακριβώς και ο νεοφιλελευθερισμός, αλλά από την ανάποδη. Ο νεοφιλελευθερισμός λατρεύει τον μοντερνισμό, ειδικά στα πεδία της εργασίας, των ατομικών δικαιωμάτων κλ.π. Αλλά απεχθάνεται την παράδοση, πάλι ειδικά στα πεδία της εργασίας, των συλλογικών δικαιωμάτων κλ.π.
3. Στο ίδιο πλαίσιο, εκεί όπου «ο φασισμός θεωρεί τη διαφωνία ως προδοσία», ωθώντας το συλλογικό σε μια ομογενοποίηση, ο φιλελευθερισμός, αντιθέτως, λατρεύοντας τον μοντερνισμό, θεωρεί τη διάκριση ως κρίσιμο στοιχείο του και επαινεί την ατομική διαφωνία μέχρι του σημείου του κοινωνικού διχασμού, προφανώς για να μην επιτρέψει τη συγκρότηση του ίδιου του κοινωνικού σώματος.
4. Στην ίδια κατεύθυνση, «ο φασισμός φοβάται το διαφορετικό», γι’ αυτό και η ρατσιστική ξενοφοβία του. Ενώ αντιθέτως, και πάλι, ο νεοφιλελευθερισμός λατρεύει το διαφορετικό, αρκεί αυτό να συγκροτείται και μόνον στο ατομικό-δικαιωματικό επίπεδο. Γι’ αυτό ακριβώς, και σε πλήρη αντίθεση με τον φασιστικό σωβινισμό «που περιφρονεί τις γυναίκες και καταδικάζει τις μη συνηθισμένες σεξουαλικές συμπεριφορές», ο νεοφιλελευθερισμός βρίσκεται, εντελώς, στον αντίποδα.
5. Άλλο τόσο, σε αντίθεση με τον φασισμό, ο νεοφιλελευθερισμός απεχθάνεται την κοινωνική απογοήτευση, στην οποία κατά βάσιν προσφεύγει ο φασισμός για να αναπτυχθεί. Ο νεοφιλελευθερισμός βλέπει την κοινωνική απογοήτευση ως μια νοσηρή καταθλιπτική στάση, που χρήζει ψυχοθεραπείας σε ατομικό επίπεδο.

ΜΟΡΦΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ


Όθων Ιακωβίδης (2/VI/2018)


O εκπρόσωπος Τύπου της κυβέρνησης, ( Δημ. Τζανακόπουλος) σε χθεσινή συνέντευξη του, αποκάλεσε “μορφώματα” τις “Παμμακεδονικές Ενώσεις”, δηλαδή τις ανά τον κόσμο συλλογικότητες των Μακεδόνων της διασποράς.
Κάποιος θα πρέπει να μάθει στο αγόρι τί εστί διασπορά, ξενητεμός, λαχτάρα της πατρίδας, συλλογική προσπάθεια για τη διατήρηση των πατρώων χαρακτηριστικών που διαμορφώνουν την πολιτιστική ιδιοσυστασία τού Ελληνικού έθνους.


Πέραν αυτού, “για δες ποιος μιλά” για μορφώματα ...
Αυτοί που παραμόρφωσαν την Αριστερά σε βαθμό κακουργήματος και την έκαναν αγνώριστη. Την κατάντησαν ένα πολιτικό παραμόρφωμα, χωρίς ίχνος συνέπειας λόγων προς έργα, χωρίς ίχνος αλήθειας, δηλαδή χωρίς ίχνος αξιοπιστίας. Αυτοί που την κατάντησαν ένα κατάπτυστο πολιτικό έκτρωμα, συνώνυμο της υποκρισίας, τού πολιτικού νεοπλουτισμού και αμοραλισμού, τού “φασισμού των άσπρων κολάρων” που βιάζει κατ' εξακολούθηση και κατ' επάγγελμα την λαϊκή βούληση...
Της Αριστεράς που κυβερνά, όχι μόνο με υποδειγματικό δωσιλογισμό, αλλά κυβερνά και πραξικοπηματικώς, μετά το πραξικόπημα της 6ης Ιουλίου του 2015, όταν την επομένη του Δημοψηφίσματος, σφετεριζόμενη τις δημόσιες θέσεις που της ανέθεσε ο Λαός, ανέτρεψε τις θεμελιώδεις διατάξεις του Συντάγματος που ορίζουν τη θέση τού ποιος είναι εντολέας και ποιος εντολοδόχος στο Πολίτευμα, προκειμένου να αλλάξει το ηρωϊκό ΟΧΙ του Δημοψηφίσματος σε ιταμό ΝΑΙ.

Σπυρίδων Λαβδιώτης- Για την οικονομική χρεοκοπία της χώρας...








Ποιός πλαστογράφησε το μνημόνιο, πώς το έπραξε, και γιατί!


Του Σπυρίδωνα Λαβδιώτη. Με το πολιτικό σλόγκαν το αρχαίο «Σώζειν» την Ελλάδα από τη χρεοκοπία η κυβέρνηση Παπανδρέου υπογράφει όπως
Περισσότερα...


Πώς οι Γερμανοί έστησαν παγίδα στην Ελλάδα μετά τον Αύγουστο του 2018!


Του Σπυρίδωνα Λαβδιώτη. Η κυβέρνηση με αισιοδοξία διατυμπανίζει ότι βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για να έχουμε μια «καθαρή έξοδο» από
Περισσότερα...


Πώς για να κερδίσουν 100 δις οι ξένες τράπεζες, η Ελλάδα εκχώρησε την εθνική κυριαρχία για 100 χρόνια!


Του Σπυρίδωνα Λαβδιώτη. Συνεχίζουμε τον δρόμο της εξιχνίασης του πως η Ελλάδα υπέστη τη μεγαλύτερη οικονομική και κοινωνική συντριβή από
Περισσότερα...


Γιατί η είσοδος και παραμονή στο ΕΥΡΩ κατέστρεψε την Ελλάδα, και φτωχοποίησε την μισή Ευρώπη, σε 8 χρόνια!


Του Σπυρίδωνα Λαβδιώτη. Είναι πασιφανές ότι η πατρίδα μας διέρχεται μια πρωτόγνωρη κρίση, πληγωμένη από όλες τις πλευρές, οικονομικώς, κοινωνικώς
Περισσότερα...


Πώς οι Γερμανοί μας χρέωσαν τα εκατοντάδες δις ζημιές του ΕΥΡΩ-συστήματος ως δήθεν Ελληνικό δημόσιο χρέος


Του Σπυρίδωνα Λαβδιώτη. Σκοπός του αρχικού άρθρου επί του προβλήματος του Ελληνικού Δημοσίου Χρέους είναι να επιλυθεί ο γρίφος, πώς
Περισσότερα...


Πώς στήθηκε η γιγαντιαία απάτη δήθεν διάσωσης της Ελλάδος από το χρέος


Του Σπυρίδωνα Λαβδιώτη. Η Ελληνική οικονομική κρίση ξεκίνησε ως κρίση δημοσίου χρέους πριν από εννέα χρόνια και έφθασε στο αποκορύφωμά
Περισσότερα...

ΠΗΓΗ: