Πέμπτη 12 Απριλίου 2018

Τα σχήματα ερμηνειών για το ᾽21: το λάθος του Δημαρά

Απόστολος Διαμαντής
Όταν στα 1946 ο Κ. Θ Δημαράς σε ένα κείμενό του για τον Γρηγόριο Κωνσταντά εισήγαγε τον όρο «Νεοελληνικός Διαφωτισμός», ίσως δεν φανταζόταν τις χρήσεις αυτής της, ας πούμε, υπερβολικής έκφρασης. Διότι σύντομα η μεταπολεμική ιστοριογραφία μετατοπίστηκε από το κλασικό ερμηνευτικό σχήμα της εθνικής ιστορικής σχολής- για το οποίο η ιστορία του πολιτισμού είναι η διαδοχή των εθνικών κοινοτήτων- σε ένα νέο σχήμα, μαρξιστικής εν μέρει εμπνεύσεως, το οποίο θεμελιώνονταν στην ιδέα της πάλης των τάξεων, πασπαλισμένης θα λέγαμε από κάποιες αδόκιμες χρήσεις των ιδεών του Διαφωτισμού. 
Σύμφωνα λοιπόν με το πρώτο  ερμηνευτικό σχήμα, της εθνικής ιστοριογραφίας του 19ου αιώνα,  το οποίο μας πήγε αισίως, μέσες άκρες, μέχρι την δεκαετία του 80, η ελληνική επανάσταση ήταν πρωτίστως μια υπόθεση  αναγέννησης των εθνικών θεσμών, η παλιγγενεσία δηλαδή και σ΄αυτήν την πορεία πρωταγωνιστικό ρόλο είχαν όλες οι πλευρές του έθνους, κλήρος και λαός, σε μια διαρκή ενότητα πνεύματος και δράσης. 

Γ. Κοντογιώργης – Το Ελληνικό Κοσμοσύστημα και η εποχή μας. Η νεοτερικότητα στο σπήλαιο του Πλάτωνα


Ομιλία του Καθηγητή Πολιτικής Επιστήμης και πρώην πρύτανη του Παντείου Πανεπιστημίου κ. Γιώργου Κοντογιώργη με θέμα «Ελληνικό Κοσμοσύστημα και Επικαιρότητα», που έγινε στις 15 Νοεμβρίου 2015 στο Εμπορικό Επιμελητήριο Κορίνθου, με αφορμή την έκδοση του δεύτερου τόμου του βιβλίου του για το ελληνικό κοσμοσύστημα (Εκδόσεις Σιδέρη).

9 θέσεις για την γεωπολιτική πραγματικότητα της Ελλάδας


Του Πέτρου Αργυρίου

Όλο και περισσότεροι Έλληνες αντιλαμβάνονται το πόσο κρίσιμα έχουν γίνει τα πράγματα όσον αφορά τη συνέχεια της ύπαρξης του Ελληνικού κράτους.
Επειδή βρισκόμαστε εν μέσω εναλλακτικών μορφών πολέμου με κυριότερο προς το παρόν τον πόλεμο της πληροφορίας, οφείλω να διασαφηνίσω ορισμένα πράματα για όσους Έλληνες ενδιαφέρονται για τη χώρα τους στο βαθμό που μου επιτρέπει η αντίληψη μου:

1)   Η ελληνοτουρκική κρίση δεν είναι κυβερνητικό τέχνασμα για να αποπροσανατολιστεί η ελληνική κοινή γνώμη από την οικονομία και το Σκοπιανό. Σκοπιανό και ελληνοτουρκικά συνδέονται και βρίσκονται υπό την μεγάλη ομπρέλα των εθνικών θεμάτων. Υπάρχει άξονας Τουρκίας-Αλβανίας-Σκοπίων. Δεν θα ήταν προς όφελος της κυβέρνησης να ανοίξει περισσότερο τα πολύ υπαρκτά πλέον εθνικά θέματα. Αντιθέτως, θα ήθελε να επιμείνει στην αφήγηση της «καθαρής εξόδου» από τα μνημόνια παρότι αυτή ούτε καθαρή ούτε έξοδος δύναται να είναι.

2)  Το κορίτσια ο στόλος δεν αποτελεί άξονα υπέρ της Ελλάδας, τουλάχιστον όχι προς το παρόν. Ο ισχυρότατος 6ος στόλος δεν έχει ως προτεραιότητα του την προάσπιση των Κυπριακών δικαιωμάτων εξόρυξης αλλά πιθανές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή. Το γεωτρύπανο της Exxon τρυπάει Οκτώβριο. Το τουρκικό πλοίο θα έχει τρυπήσει πολύ νωρίτερα δημιουργώντας τετελεσμένα έναντι των οποίων τόσο η ελληνική όσο και η κυπριακή κυβέρνηση δεν έχουν κανέναν απολύτως σχεδιασμό. Παρότι οι φωνές στα κυρίαρχα αμερικανικά μήντια για επανακαθορισμό προς το χειρότερο των αμερικανοτουρκικών σχέσεων έχουν πληθύνει, προς το παρόν η αμερικανική ηγεσία θεωρεί τις αμερικανοτουρκικές σχέσεις too big to fail. Η Ελλάδα αποτελεί πολύ μικρότερο ψάρι κι πιο εύκολα αναλώσιμο από την Τουρκία.

Το Δόγμα «ΤΙΝΑ» και η Ελλάδα

Αιτίες και μύθοι της ελληνικής χρεωκοπίας
Πάντ’ ανοιχτά, πάντα άγρυπνα τα μάτια της ψυχής μου
(Διονύσιος Σολωμός, Οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι)
του Λεωνίδα Χ. Αποσκίτη*

Αμέσως μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, στην δυτική πολιτική κονίστρα εμφανίστηκαν διάφορα δόγματα με σκοπό την κατοχύρωση των προνομίων των νικητών και την καταστολή των λαϊκών κινημάτων. Από το Δόγμα Τρούμαν, για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του κομμουνισμού σε χώρες όπως η Ελλάδα, μέχρι το Δόγμα Αϊζενχάουερ, για την επέκταση της αμερικανικής βοήθειας στην Μέση Ανατολή, ήταν η πρώτη προσπάθεια για την αμερικανική επικυριαρχία να εξασφαλίσει ζωτικούς χώρους. Η Ελλάδα ήταν από τους πρώτους στόχους αυτής της επιχείρησης εξ αιτίας τόσο της γεωγραφικής της θέσης, όσο και της πολιτικο-οικονομικής της κατάστασης.
Έπεσαν πολλά «πακέτα» δολλαρίων για να διορίζονται κυβερνήσεις-τοποτηρητές, να πληρώνονται ρουφιάνοι από τα ρετάλια του χιτλερισμού, να εξαγοράζονται πολιτικοί, στρατιωτικοί και πνευματικοί παράγοντες ώστε να «τσιμεντώσουν» όλοι μαζί το δόγμα του «ανήκομεν στην Δύση» και να κάμψουν το αντιστασιακό φρόνημα και την διάθεση για ανεξαρτησία του λαού τις πρώτες μεταπολεμικές δεκαετίες.
Μετά την πτώση της Χούντας και την προδοσία της Κύπρου, με την συμπαιγνία του ΝΑΤΟ, το μεταπολιτευτικό κοινοβουλευτικό κατεστημένο, προκειμένου να μην διαταράξει την δυτική τάξη πραγμάτων, στηρίχτηκε στο δόγμα «Η Κύπρος είναι μακριά» και εναπόθεσε τις τύχες των διεθνών σχέσεων της χώρας και την αντιμετώπιση της τουρκικής απειλής στο ιδεολόγημα της «ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης». Η ένταξη στην ΕΟΚ επίσημα χαρακτηρίστηκε σαν ανάγκη για την κατοχύρωση της εθνικής μας κυριαρχίας.
Από τότε άρχισε και ο ραγδαίος εκφυλισμός της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής και της εθνικής οικονομίας που, παρά τις κάποιες μεμονωμένες προσπάθειες, καθόρισε δεσμευτικά την μελλοντική κατάσταση της χώρας στην διεθνή σκακιέρα.

Τώρα κατάλαβες γιατί χρειαζόμαστε "ανοιχτά σύνορα" και "αντιρατσισμό με αντιεθνικισμό";

Του Νίκου Κλειτσίκα

«Ο Χίτλερ επέστρεψε. Χωρίς σβάστικες και μουστακάκι...
Ομιλεί την αγγλική κι επαναλαμβάνει πως “μας το ζητεί η Ευρώπη”.
Καταδικάζει τις τραγωδίες του παρελθόντος,
για να νομιμοποιήσει τις οικονομικές γενοκτονίες που επιτελεί,
πάντα στο όνομα της αγοράς και της ελεύθερης μετακίνησης»
Diego Fusaro

"Why Europe needs more migrants"... Πιο ξεκάθαρα δεν θα μπορούσε να ειπωθεί!
Το "The Economist", του The Economist Group των οικογενειών Rothschild, Cadbury, Schroder, Agnelli, Layton... το όργανο του μεγάλου χρηματοπιστωτικού κεφαλαίου με έδρα το Λονδίνο, μας εξηγεί γιατί η Ευρώπη και κυρίως η Γερμανία κι η Ιταλία "έχουν ανάγκη για περισσότερους μετανάστες".
Με δεδομένο πως αυτοί οι τεμπέληδες κι αχάριστοι εργάτες των ευρωπαϊκών χωρών, οι ξενόφοβοι, οι ρατσιστές κι ομόφοβοι λαϊκιστές δεν αναπαράγονται πλέον γιατί δεν θέλουν να φέρουν στον κόσμο άλλους εξαθλιωμένους άνεργους ή μερικώς απασχολούμενους, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος δραστικής έλλειψης εργατικών, αλλά κι επιστημονικών "χεριών".
Λιγότερα "χέρια" στην αγορά σημαίνει πως για να κρατούν καλούς τους εργαζόμενους, τ' αφεντικά τους θα πρέπει να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για μισθούς, για κοινωνική ασφάλιση κι υπάρχουν ακόμη ορισμένα συνδικαλιστικά δικαιώματα  που δεν έχουν καταπατηθεί.Κι αυτοί οι κερατάδες εργαζόμενοι δεν ταΐζονται πλέον με το αφήγημα των προσωπικών πολιτικών δικαιωμάτων για ζωόφιλους, γκέι, λεσβίες, ουδέτερο φύλο, ενοικιάσεις μήτρας για τεκνοθεσίες, καύσεις νεκρών κι άλλα τοιαύτα. Θυμούνται εκείνες τις εποχές των κοινωνικών δικαιωμάτων, της δημόσιας Παιδείας, της δωρεάν ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, της κοινωνικής προστασίας γενικότερα.
Τρόμος, πανικός!
Γι' αυτό έχουμε ανάγκη να μην σταματήσει η λαθρομετανάστευση. Να έρχεται στην "πολιτισμένη" δύση, στη μεγάλη δημοκρατική ευρωπαϊκή οικογένεια άφθονο φρέσκο κρέας μεταναστών για τα εργοτάξια μας, τα εργοστάσιά μας, τις μεγάλες αγροτικές φάρμες και ήδη εμείς στην Ελλάδα το γνωρίζουμε καλά, να έρχονται γιατροί, φαρμακοποιοί, μηχανικοί κι άλλοι επιστήμονες από τρίτες χώρες... μιας και θα πληρώνονται με μισθούς χωρών προέλευσης γιατί είμαστε προοδευτικοί, αγαπάμε τους μετανάστες όπως αγαπάμε το κατοικίδιο μας. Άλλωστε έχουμε αλώσει τα συνδικάτα, τους αγοράσαμε τις ηγεσίες με θέσεις σε Δ.Σ. και οι πάλαι ποτέ συλλογικές συμβάσεις πάνε περίπατο.
Είναι αναγκαίοι νέοι σκλάβοι που πρέπει να φθάνουν σαν μυρμήγκια, ν' αναπαράγονται για ακόμη περισσότερους νέους σκλάβους που θα δέχονται μεροκάματα πείνας κι εξαθλίωσης και θα κατεδαφίζουν όλα τα δικαιώματα των ντόπιων εργαζομένων στις χώρες τους.
Νέοι δούλοι ικανοί να καταστήσουν την κοινωνία μας περισσότερο «πολυπολιτισμική», όπως ακριβώς προτείνει ο Σόρος, η ιμπεριαλιστική "αριστερά", οι "αλληλέγγυοι" της παγκοσμιοποίησης. Μια κοινωνία, χωρίς αμφιβολία, με λιγότερα δικαιώματα, ισότητα, χωρίς δικαιοσύνη.
Ωστόσο -αν και είναι ξεκάθαρο τι θέλει κι υλοποιεί το υπερεθνικό κεφάλαιο- με τη δεξιά να συναινεί σιωπηλά έχουμε μια μια "αριστερά" υποταγμένη στο κεφάλαιο που αντί να μιλάει για άμεση φραγή των συνόρων, με χρήματα των Ευρωπαίων φορολογούμενων πολιτών μισθώνει ΜΚΟ κι Εκκλησίες για να αυξηθεί η παράνομη μετανάστευση, η διακίνηση των απελπισμένων για να γίνουν το φρέσκο κρέας του κεφαλαίου.
Ας "απολαύσουμε" τους Rothschild πως "τεκμηριώνουν" την "ανάγκη για περισσότερους μετανάστες":

Τετάρτη 11 Απριλίου 2018

Πρεκαριάτο – Ζώντας από τα Αποφάγια της Κοινωνίας

Φωτεινή Μαστρογιάννη

Η σμίκρυνση και η υποταγή των ανθρώπων θεωρούνται προσπάθειες για την «πρόοδο».



Το πρεκαριάτο αποτελείται από όλους αυτούς που δεν έχουν μία σταθερή εργασία ή είναι άνεργοι, όλοι αυτοί που σύμφωνα με τον Γκάι Στάντινγκ ζουν από τα «αποφάγια της κοινωνίας»




Εντάσσονται όμως σε αυτό ακόμα και οι εργαζόμενοι με σταθερή εργασία των οποίων οι αμοιβές είναι τόσο χαμηλές (στα όρια της επιβίωσης)  που έχουν δημιουργήσει το φαινόμενο του φτωχού εργαζόμενου αλλά και εργαζόμενοι υψηλών προσόντων οι οποίοι απασχολούνται σε θέσεις εργασίας κατώτερες των προσόντων τους. Το πρεκαριάτο δεν κάνει διακρίσεις στην ηλικία – νέοι αλλά και μεγαλύτεροι σε ηλικία, όλοι έχουν μία θέση στο πρεκαριάτο.


Η  πάλαι ποτέ μεσαία τάξη καταρρέει και βασικός λόγος είναι η αυτοματοποίηση και η ρομποτοποίηση που μειώνουν διαρκώς τις θέσεις εργασίας και οι λίγες εναπομείνασες θα είναι υψηλής εξειδίκευσης, θα δημιουργηθεί μία τάξη, ολιγάριθμη όμως, υψηλά εξειδικευμένων εργατών.

Σκιές στην πορεία του Ερντογάν προς την επανεκλογή

Του Κώστα Ράπτη από το capital.gr 
Οι προεδρικές και ταυτόχρονα βουλευτικές εκλογές του Νοεμβρίου 2019, οι πρώτες που θα διεξαχθούν στην Τουρκία με βάση το νέο Σύνταγμα, αποτελούν το κεντρικό σημείο αναφοράς για ό,τι σκέφτεται και πράττει ο Τούρκος πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν.
Ο συσχετισμός δείχνει να τον ευνοεί συντριπτικά. Από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, το μεν φιλοκουρδικό HDP βρίσκεται με το ένα πόδι εκτός νομιμότητας και με τους ηγέτες του στη φυλακή, ενώ το εθνικιστικό MHP έχει, μετά από διάσπασή του, ενσωματωθεί πλήρως στη συμπολίτευση και το κεντροαριστερό κεμαλιστικό CHP μοιάζει εγκλωβισμένο σε ένα «εκλογικό γκέτο”, καθώς τα ποσοστά του μένουν απαράλλαχτα από αναμέτρηση σε αναμέτρηση. Και το κυριότερο: καμία προσωπικότητα δεν θα ήταν δυνατόν να κερδίσει την υποστήριξη τόσο διαφορετικών πολιτικών τάσεων ώστε να αμφισβητήσει με αξιώσεις τον Ερντογάν στις προεδρικές κάλπες.
Άλλωστε, οι κυβερνώντες ξαναγράφουν τον εκλογικό νόμο στα μέτρα τους, προκειμένου αφενός να χαλαρώσουν οι εγγυήσεις για την ακεραιότητα της διαδικασίας ψηφοφορίας και καταμέτρησης και αφετέρου να επιτραπεί η συγκρότηση εκλογικών συμμαχιών σαν αυτή που έχει ήδη συμφωνηθεί ανάμεσα στο Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (ΑΚΡ) του Ερντογάν και το MHP, προκειμένου να εξασφαλιστεί η κοινοβουλευτική εκπροσώπηση του τελευταίου, χωρίς να θιγεί το όριο του 10% που αποβλέπει στην αποτροπή της αυτελούς πολιτικής έκφρασης του κουρδικού στοιχείου.

«Ποίηση και Μεταφυσική» (Κ. Χαραλαμπίδης και Α. Φωστιέρης)

Το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας διοργάνωσε στο πλαίσιο του μαθήματος «Συγκριτική Θρησκευτική Λογοτεχνία», εκδήλωση με τους ποιητές Κυριάκο Χαραλαμπίδη και Αντώνη Φωστιέρη με θέμα «Ποίηση και Μεταφυσική».
Οι ποιητές μεταξύ άλλων διάβασαν ποιήματά τους και στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση για την αναζήτηση του νοήματος της ανθρώπινης ύπαρξης στην ποίησή τους. Στην εκδήλωση συμμετείχαν καθηγητές της Θεολογικής αλλά και της Φιλοσοφικής Σχολής.
Η εκδήλωση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο συναντήσεων – παρουσιάσεων σύγχρονων Ελλήνων ποιητών που ξεκίνησε το 2010 στο Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και συνεχίζεται κάθε χρόνο. Την εκδήλωση συντόνισε η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια και Αντιπρόεδρος του Τμήματος κ. Κίρκη Κεφαλέα.

Οι Σοβιετικοί


Πλατεία Ταξίμ, Μνημείο Της Πολιτείας: Πίσω από τον Μουσταφά Κεμάλ και τον Φεβζί Τσακμάκ, στη δεύτερη σειρά, ο Μιχαήλ Φρούντζε (δεξιά) και ο Κλιμέντιος Βοροσίλωφ (αριστερά)

[ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΉ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ, την περίοδο της Μικρασιατικής εκστρατείας, και την στάση της ΕΣΣΔ, που μας βοηθάει να κατανοήσουμε την σημερινή γεωπολιτική πραγματικότητα, την στάση της Ρωσίας απέναντί μας, και γιατί ποτέ οι ιδεολογικες αποκλίσεις και αντιθέσεις, δεν στάθηκαν εμπόδιο στο να συμμαχήσουν δύο κράτη όταν συνδέονται τα ζωτικα τους συμφέροντα...]

Οι μεγάλες πολιτικές ταραχές που έλαβαν πρόσφατα χώρα στην Τουρκία είχαν σαν επίκεντρο ένα χώρο ιδιαίτερου συμβολικού  βάρους για τη σύγχρονη τουρκική πολιτεία. Πρόκειται για την πλατεία Ταξίμ, στο κέντρο της οποίας υπάρχει το “Μνημείο της Πολιτείας”[i] (Cumhuriyet Anıtı), σε ανάμνηση της ίδρυσης της τουρκικής πολιτείας το 1923. Στο μνημείο που ανηγέρθη το 1928 με προσωπικές οδηγίες του Μουσταφά Κεμάλ, η νότια, δευτερεύουσα πλευρά  φιλοξενεί ανάγλυφη σύνθεση στην οποία πρωτοστατεί ο Κεμάλ ως πολεμικός ηγέτης που οδηγεί τούρκους στρατιώτες στη μάχη. Στη βόρεια πλευρά, που είναι η κύρια πλευρά του μνημείου, υπάρχει μεγάλη γλυπτή σύνθεση αφιερωμένη στην ίδρυση του κεμαλικού κράτους. Στην πρώτη σειρά της σύνθεσης υπάρχουν τρεις άντρες: στο κέντρο ο Μουσταφά Κεμάλ, πλαισιωμένος από τους δύο βασικούς στρατιωτικούς αλλά και πολιτικούς συνεργάτες του κατά τη Μικρασιατική Εκστρατεία: τον Ισμέτ Ινονού και τον Φεβζί Τσακμάκ.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όμως, εμφανίζει η δεύτερη σειρά, ακριβώς πίσω από τους τρεις άντρες. Σε αυτήν αναπαριστώνται δύο άντρες πίσω και αριστερά του Κεμάλ: πρόκειται για τους διάσημους σοβιετικούς πολιτικούς και στρατιωτικούς ηγέτες Μιχαήλ Φρούντζε και Κλιμέντιο Βοροσίλοφ – τοποθετημένους εκεί καθ’ υπόδειξιν του ιδίου του Κεμάλ. Η επιλογή των προσώπων ίσως φανεί αναπάντεχη σε κάποιον που δεν είναι εξοικειωμένος με την ιστορία της Μικρασιατικής Εκστρατείας.

Τι οδήγησε, όμως, στην τοποθέτηση των μπολσεβίκων ηγετών σε τόσο περίοπτη θέση σε ένα κεντρικό συμβολικό μνημείο της τουρκικής πολιτείας;
Η συνέχεια ΕΔΩ

ΤΙ ΚΑΤΕΡΡΕΥΣΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ 2010;


Του Γιώργου Τριανταφυλλόπουλου


Πηγή:http://eparistera.blogspot.gr/2018/03/2010.html

Γ. Καστρινάκης: Ἡ διαγραφὴ τοῦ νοήματος

Γιῶργος Καστρινάκης 
Κάποτε – ἔχει περάσει αἰώνας – οἱ ἄνθρωποι διερωτώμασταν ποιό εἶναι τὸ νόημα τῆς ζωῆς. Σήμερα βρισκόμαστε ἕνα βῆμα πιὸ πίσω: Διερωτώμαστε ἂν ὑπάρχει τὸ νόημα.
Σὲ μιὰ τέτοια καμπὴ τῆς Ἱστορίας ἐπιστρέφουμε, λοιπόν, στὸ σημεῖο ἐκκινήσεως ὅλων τῶν συνειδητοποιήσεων.

Τὸ ἐρώτημα ἂν ἡ ζωὴ ἔχει νόημα εἶναι ἀπολύτως συναφὲς μὲ τὸ ἐρώτημα ἂν ἡ ζωὴ ἔχει λόγο. Ἂν δηλαδὴ ὑπάρχει λόγος νὰ ὑπάρχει ἡ ὕπαρξη…
Τὸ ἀντίθετο ἐνδεχόμενο εἶναι ἡ ζωὴ νὰ βαίνει ἀλόγως. Θὰ ἐμφανιστοῦν ἀσφαλῶς συνομιλητὲς ποὺ θὰ ἐπιλέξουν αὐτὴ τὴν ἀπάντηση. Δὲν θὰ ἔχουν καταλάβει τί μᾶς εἶπαν, ὡστόσο. Διότι ἡ μόνη συνεπὴς προέκταση τῆς προκείμενης ἐπιλογῆς θὰ ἦταν ἡ ματαίωση (κατόπιν αὐτοῦ τούτου τοῦ λόγου) καὶ οἱουδήποτε διαλόγου...
Αὐτὸ ποὺ ἔχουν παραβλέψει, ὑπὸ μιὰ τέτοια ἀνάγνωση, εἶναι ὅτι κάθε ἐπιμέρους ἄποψη συνιστᾶ φορέα μιᾶς ἀκέραιης σημασίας. Ἀντιστρόφως, κάθε συνομιλία προϋποθέτει ἕναν ὁρίζοντα νοήματος γιὰ νὰ ἀνάγει, ἐκεῖνος, τὰ σκόρπια ρήματα σὲ λόγο συνεκτικό.
Τὸ τελικὸ ἐρώτημα ὁπότε εἶναι ἂν ἐννοοῦμε ποιό ἀκριβῶς μήνυμα ἀρθρώνουν οἱ, ἑκάστοτε, λέξεις μας. Ὅπως εἴπαμε παραπάνω: Ἂν ἀρθρώνονται ἔλλογα ἢ ἂν ἀρθρώνονται ἄλογα.

Ἡ φράση τώρα «νόημα εἶναι ἡ ἀπουσία νοήματος» ἀποτελεῖ – καὶ ὅμως – κάτι… περισσότερο ἀπὸ λογοπαίγνιο: Ὁμολογεῖ μιὰ νοσταλγία κατάφασης… καταμεσῆς μιᾶς διακήρυξης ἀπορρίψεως! Παραδέχεται συγκεκριμένα ὅτι μόνο ὡς ὑποκατάσταση νοήματος, ἡ ἀπονοηματοδότηση, ἔρχεται σὲ θέση νὰ μᾶς γοητεύσει.
Ὅτι ὁ μύχιός μας ἐαυτός, δηλαδή, μόνο μέσῳ βεβαιώσεων ἔλλογων βρίσκει τὴν πληρότητα ποὺ νοσταλγεῖ ἡ ζωή του.

Τρίτη 10 Απριλίου 2018

Η Θυσία (1986) - Αντρέι Ταρκόφσκι

Ο Άγιος Ραφαήλ και το «ενωτικό» συλλείτουργο στην Αγία Σοφία

.
Τό ἔτος 1452 μ.Χ. τό Ἔθνος ὑπέστη μία μεγάλη δοκιμασία· τήν «ψευδοένωση» τῶν ἐκκλησιῶν.  Στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 12 Δεκεμβρίου 1452, μέ πρωτοβουλία τοῦ Κωνσταντίνου Παλαιολόγου (εἶχε τήν ἀπατηλή ἐντύπωση ὅτι ἔτσι ἐξυπηρετοῦσε τό ἔθνος, ξεχνώντας ὅτι ὁ μόνος φίλος καί ἀνίκητος σύμμαχος εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Σωτῆρας Χριστός) γίνεται «ἑνωτική λειτουργία», παρόντος τοῦ καρδιναλίου Ἰσιδώρου (ἀπεσταλμένου τοῦ πάπα).
Ὁ αὐτοκράτορας Κωνσταντῖνος ὀργάνωσε τό ἐπίσημο συλλείτουργο στήν Ἐκκλησία τῆς Ἁγίας Σοφίας παρουσίᾳ τοῦ ἀντιπρόσωπου τοῦ πάπα καρδινάλιου Ἰσίδωρου, στά πλαίσια τῆς «ἑνωτικῆς πολιτικῆς» πού ἐφάρμοζε ἔχοντας τήν ψευδαίσθηση ὅτι θά σωθεῖ ἡ Βασιλεύουσα μέ τή βοήθεια τοῦ πάπα, ἀπό τόν ἐξαιρετικά ἀσφυκτικό τουρκικό κλοιό.
Ἐκείνη τήν ἐποχή ὁ πρωτοσύγκελος ἀρχιμανδρίτης Ραφαήλ, ἀλλά καί ὁ διάκονος Νικόλαος βρίσκονταν στήν Κωνσταντινούπολη. Στίς 12 Δεκεμβρίου τοῦ 1452, ἀνήμερα τοῦ ἁγίου Σπυρίδωνος, ἔλαβε χώρα τό συλλείτουργο αὐτό. Ὅμως, ὁ πρωτοσύγκελος Ραφαήλ δέν θέλησε νά παραστεῖ καί οὔτε καί τόν διάκονό του ἄφησε νά πάει. Γνώριζε πολύ καλά ὅτι αὐτό θά ἦταν προδοσία τῆς Πίστεως, ἐπέλεξε νά πειθαρχήσει στόν Θεό καί ὄχι στόν αὐτοκράτορα.
Ὁ ἀσυγκράτητος θυμός τοῦ Παλαιολόγου
Ὁ αὐτοκράτορας θύμωσε πάρα πολύ καί τιμώρησε μέ ἐξορία τούς δύο ἱερεῖς προσωρινά στήν Αἶνο. Γι’ αὐτό καί ὁ ἅγιος Ραφαήλ ὀνομάζεται καί ὁμολογητής, διότι παράτησε τίς τιμές καί δόξες τοῦ ἀξιώματός του καί δέν ὑπολόγισε τό κόστος τῆς ἐναντίωσής του στόν αὐτοκράτορα, προκειμένου νά ὑπερασπιστεῖ τήν ἀλήθεια τῆς Ὀρθοδοξίας ἔναντι τῆς αἱρέσεως τοῦ παπισμοῦ.
Τίς τελευταῖες ἡμέρες ὅμως πρίν τόν ἡρωικό θάνατό του ὁ αὐτοκράτορας Κωνσταντῖνος, ὅταν δέν ἦρθε ἡ δυτική βοήθεια, κατάλαβε τό τραγικό του λάθος, καί μέσα στήν Ἁγία Σοφία, τήν τελευταία νύχτα, ζήτησε συγχώρεση ἀπό τὸν Θεό καί ἀνθρώπους καί ἥσυχος τήν ἑπομένη, ἔπεσε ὡς ἥρωας καί ἐθνομάρτυς, ἀφοῦ πρῶτα ἐξομολογήθηκε καί κοινώνησε ὡς ἀληθινός ὀρθόδοξος γι΄ αὐτό καί ὁ ἅγιος Ραφαήλ συνήθιζε νά τόν ἀποκαλεῖ μετά τήν ἡρωική θυσία του μέ δάκρυα στά μάτια «ἅγιο αὐτοκράτορα Κωνσταντῖνο».
Αὐτός ἦταν ὁ λόγος λοιπόν πού, ὅταν ἄρχισε ἡ πολιορκία τῆς Βασιλεύουσας ἀπό τούς Τούρκους οἱ δύο ἅγιοι πατέρες βρίσκονταν ἐκτός τῶν τειχῶν της καί μετά πέρασαν στήν Μακεδονία. Ἐκεῖ ἦταν, ὅταν συνέβη ἡ ἅλωση τῆς Κωνσταντινουπόλεως, τήν ἀποφράδα ἐκείνη ἡμέρα Τρίτη 29η Μαΐου 1453, ἀπό τούς ἐπιδραμόντες ἀπό τά βάθη τῆς Ἀσιατικῆς Μογγολίας Σελτζούκους Τούρκους.
Ὁ τελικός προορισμός τους ἦταν ἡ Λέσβος, ὅπου καί μαρτὐρησαν ἐννέα ἔτη μετά, τόν Ἀπρίλιο τοῦ ἔτους 1462 μ.Χ.
Ἅγιε τοῦ Θεοῦ πρέσβευε ὑπὲρ ἡμῶν

Θ. Ι Ζιάκας, Ελλήνων Πάσχα: μεταξύ δύο Κόσμων

Share
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος «Η Ανάσταση»
του Θεόδωρου Ι. Ζιάκα από το Αντίφωνο
Το βιβλίο αυτό (Ιλιάδα ο κόσμος μας) διαπιστώνει ότι το σύστημα κοσμοθεωρητικού προσανατολισμού, που προσφέρει το κείμενο της Ιλιάδας για τον κόσμο της Ιωνίας του 8ου π.Χ. αιώνα, παραμένει αξιόπιστο και για τον σύγχρονο δικό μας κόσμο. Το ίδιο διαπιστώνει και για το Ευαγγελικό κείμενο, ένα κείμενο τον 1ου και του 2ου αιώνα μ.Χ., όπως τουλάχιστον το προσέλαβαν οι Έλληνες Πατέρες της Εκκλησίας.
Αλλά πώς μπορούν οι κόσμοι των κειμένων αυτών να είναι και δικός μας κόσμος; Αυτό είναι το προκλητικό ερώτημα του βιβλίου.
Οι «κόσμοι» των δύο κειμένων είναι κοσμο-εικόνες, αντιλήψεις για τον κόσμο. Όχι ο ίδιος ο κόσμος. Οπότε, ή ο κόσμος είναι δεδομένος και ανεξάρτητος από τα κείμενα, ή είναι δημιούργημά τους.

 Θ. Ι Ζιάκας, Ελλήνων Πάσχα: μεταξύ δύο Κόσμων

Βυζαντινή και Ρωσική ζωγραφική (Β΄ μέρος)

Η Αγία Τριάδα, Αντρέι Ρουμπλιώφ, Μόσχα, Γκαλερί Τρετιακώφ
Του Κώστα Παπαϊωάννου από τον νέο Ερμή τον Λόγιο τ. 13
Το κλασικό πλέον κείμενο του Κώστα Παπαϊωάννου για τη βυζαντινή και ρωσική ζωγραφική δημοσιεύτηκε στα γαλλικά περισσότερο από πενήντα χρόνια πριν, το 1965. Αποτέλεσε ένα βιβλίο-σταθμό προς τη σταδιακή αναθεώρηση της βαθιά ριζωμένης υποτίμησης της Δύσης για το Βυζάντιο και τον βυζαντινό πολιτισμό. Και όμως, μόλις πρόσφατα εκδόθηκε στα ελληνικά, από τις Εναλλακτικές Εκδόσεις, καταδεικνύοντας πως, από πολλές απόψεις, αυτή η υποτίμηση είναι βαθύτερα ριζωμένη στην Ελλάδα απ’ ό,τι στη δυτική Ευρώπη! Παραθέτουμε εδώ ορισμένα εκτενή αποσπάσματα από το βιβλίο αυτό, το οποίο, κατά κάποιο τρόπο, συνιστά μια παρακαταθήκη και μια υπεράσπιση της συνολικής αντίληψης του Παπαϊωάννου έναντι των –συστηματικών πια– παραναγνώσεων και στρεβλώσεών της.

Τη μετάφραση από τα γαλλικά έχει πραγματοποιήσει η Ελένη Νάκου και την επιμέλεια η Χρηστίνα Σταματοπούλου.

νέος Ερμής ο Λόγιος
Ο ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

Είναι η Γερμανία μία αμερικανική αποικία;

Από θεωρητικής πλευράς η χώρα είναι εθνικά ανεξάρτητη, αλλά στην πραγματικότητα η εθνική της κυριαρχία είναι πολύ περιορισμένη – παραμένοντας στην ουσία ένα προτεκτοράτο των Η.Π.Α., ο βασικός ρόλος του οποίου είναι ο έμμεσος έλεγχος της Ευρώπης και η εξυπηρέτηση των γεωπολιτικών στόχων της υπερδύναμης.
Ανάλυση

Εάν η Γερμανία είναι πράγματι αμερικανικό προτεκτοράτο, όπως ισχυρίζονται οι ίδιοι οι Γερμανοί, τότε ποιός είναι ο πραγματικός κυρίαρχος της Ευρωζώνης και της ΕΕ; Ποιός ο ρόλος του επενδυτικού κολοσσού των 6,3 τρις $, της Black Rock που αποτελεί το βασικό μέτοχο όλων των μεγάλων εισηγμένων εταιρειών του γερμανικού δείκτη DAX (πηγή); Σε ποιόν ανήκει η Deutsche Bank, στη διοίκηση της οποίας τοποθετήθηκε καινούργιος επικεφαλής μετά τις αποτυχίες του προηγουμένου, σηματοδοτώντας την απομάκρυνση της από τις διεθνείς επενδυτικές δραστηριότητες;
Επεξήγηση γραφήματος: Μέτοχοι των ομίλων του DAX – με σκούρο καφέ οι ξένοι μέτοχοι, με λιγότερο σκούρο οι εγχώριοι και μα ανοιχτό αυτοί που δεν προσδιορίζονται.
Προσπαθώντας να βρει κανείς τις σωστές απαντήσεις μέσα από τα γεγονότα, διαπιστώνει πως όταν η πρωθυπουργός της Μ. Βρετανίας μετά το συμβάν με το διπλό πράκτορα ζήτησε την πλήρη υποστήριξη της γερμανικής κυβέρνησης σε μία πρωτοφανή εκστρατεία μίσους εναντίον της Ρωσίας, η καγκελάριος δεν δίστασε καθόλου. Εκτός αυτού, όταν οι Η.Π.Α. με τη βοήθεια του ΝΑΤΟ διεξήγαγαν τον πόλεμο εναντίον της πρώην Γιουγκοσλαβίας, κατέλαβαν το Αφγανιστάν, πυροδότησαν τις συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή ή εισέβαλαν στην Ουκρανία με ένα πραξικόπημα που οι ίδιες προκάλεσαν, η Γερμανία τις ακολουθούσε πάντοτε – ενώ συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό στο δράμα της Ουκρανίας.

Τα τροχιοδεικτικά πυρά στη Ρω - Ένα βήμα πριν τη θερμή αναμέτρηση

Δημήτρης Μηλάκας



Τα τροχιοδεικτικά πυρά που εξαπέλυσε η ελληνική φρουρά στην νησίδα Ρω κατά τουρκικού ελικοπτέρου που επιχείρησε χαμηλή πτήση πάνω από το νησί δείχνουν ακριβώς το σημείο στο οποίο βρίσκονται οι ελληνοτουρκικές σχέσεις: ένα βήμα πριν τη θερμή αναμέτρηση.

Στο τραπέζι βρίσκονται ήδη όλα εκείνα τα υλικά που μπορούν ανά πάσα στιγμή να πυροδοτήσουν την σύγκρουση:
  • Συνεχείς εμπρηστικές πολιτικές τοποθετήσεις οι οποίες προετοιμάζουν την κοινή γνώμη και των δύο χωρών για μια μάχη περί «κυριαρχικών δικαιωμάτων»
  • Καταγεγραμμένες με λεπτομέρεια απαιτήσεις για αναθεώρηση της κατάστασης στο καθεστώς του Αιγαίου
  • Καθημερινές εχθροπραξίες στον αέρα και τη θάλασσα

Το σημαντικότερο στοιχείο ωστόσο που υποδηλώνει ότι η πορεία προς κάποιου είδους ελληνοτουρκικής σύγκρουσης έχει δρομολογηθεί είναι η αρραγής (σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο) τουρκική αντίληψη ότι η Ελλάδα παράνομα κατέχει όσα από τις Διεθνείς Συνθήκες της έχουν δοθεί στο Αιγαίο.

Η τουρκική κοινή γνώμη θεωρεί ότι η Ελλάδα με τις πλάτες των μεγάλων εχθρών της Τουρκίας (των δυτικών και κατά κύριο λόγο των Αμερικανών) εργάζεται για να εμποδίσει την ανάδειξη των νέο-οθωμανικού μεγαλείου. Το τουρκικό πολιτικό σύστημα στο σύνολό του είναι παγιδευμένο σ αυτήν ακριβώς τη λογική που το ίδιο καλλιέργησε και κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση πλειοδοτούν σε επιθετικότητα σε βάρος της Ελλάδας η οποία εμφανίζεται να εκπροσωπεί τον δυτικό εχθρό.

Η τεχνητή νοημοσύνη τεράστια απειλή για την ανθρωπότητα (VIDEO)




Για άλλη μια φορά ο επιχειρηματίας Έλον Μασκ, ιδρυτής της Tesla και της Space X, εξέφρασε τις ανησυχίες του για την τεχνητή νοημοσύνη. Μάλιστα, αυτή τη φορά, μιλώντας στο πλαίσιο ενός νέου ντοκιμαντέρ με τίτλο «Εμπιστεύεστε αυτόν τον υπολογιστή;», ανέφερε ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί κάποτε να μετατραπεί σε «αθάνατο δικτάτορα». Έχοντας άμεση πρόσβαση στην παραμικρή πληροφορία για κάθε άνθρωπο του πλανήτη και μπορώντας να κάνει εκατομμύρια υπολογισμούς σε κλάσμα του δευτερολέπτου και να παίρνει κρίσιμες αποφάσεις, η τεχνητή νοημοσύνη ίσως κάποτε είναι σε θέση όχι μόνο να ελέγχει την παγκόσμια οικονομία και τα οπλικά συστήματα, αλλά τελικά να ενδυθεί τον μανδύα του διδάκτορα - και μάλιστα του αθάνατου, αφού δεν θα πεθαίνει.

Αυτό το σκοτεινό σενάριο μπορεί να γίνει πραγματικότητα, σύμφωνα με τον Μασκ, αν οι έρευνες για την τεχνητή νοημοσύνη δεν τεθούν έγκαιρα υπό έλεγχο και ρυθμιστική εποπτεία. «Κατευθυνόμαστε ταχέως προς μια ψηφιακή υπερνοημοσύνη που θα υπερβαίνει κατά πολύ οποιονδήποτε άνθρωπο», δήλωσε ο Μασκ και προειδοποίησε ότι «αν μια εταιρεία ή μια μικρή ομάδα ανθρώπων καταφέρει να αναπτύξει θεϊκή ψηφιακή υπερνοημοσύνη, θα κυριαρχήσει στον κόσμο».

«Τουλάχιστον όταν υπάρχει ένας κακός δικτάτορας, είναι ένας άνθρωπος που κάποτε θα πεθάνει. Όμως για την τεχνητή νοημοσύνη δεν υπάρχει θάνατος. Μπορεί να ζει για πάντα και έτσι θα υπάρχει ένας αθάνατος δικτάτορας από τον οποίο δεν θα μπορούμε ποτέ να ξεφύγουμε», πρόσθεσε. «Αν η τεχνητή νοημοσύνη έχει ένα στόχο και η ανθρωπότητα απλώς συμβαίνει να παρεμβάλλεται σε αυτόν, θα καταστρέψει την ανθρωπότητα σαν κάτι φυσικό, χωρίς καν να το σκεφτεί», ανέφερε ο Μασκ.

«Είναι σαν να φτιάχνουμε ένα δρόμο και ένα μυρμήγκι συμβεί να βρεθεί στο δρόμο μας. Δεν μισούμε τα μυρμήγκια, απλώς φτιάχνουμε ένα δρόμο. Κι, έτσι, αντίο μυρμήγκι...». Ήδη από το 2014 ο Μασκ έχει αποκαλέσει την τεχνητή νοημοσύνη «τη σοβαρότερη απειλή για την ύπαρξη της ανθρωπότητας». Μεταξύ άλλων, έχει δηλώσει ότι «αποτελεί άπειρα μεγαλύτερη απειλή από ό,τι η Βόρεια Κορέα» και ότι «η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης είναι σαν να κάνεις επίκληση στο Διάβολο». Επίσης έχει εκφράσει φόβους ότι εξαιτίας της θα πυροδοτηθεί ο επόμενος παγκόσμιος πόλεμος. Ο Μασκ πλήρωσε τα έξοδα για να προβάλλεται δωρεάν το ντοκιμαντέρ «Do you trust this computer?» στο YouTube μέσα στο σαββατοκύριακο, ώστε να μπορεί να το δει όποιος θέλει ελεύθερα.

Αξίζει να σημειωθεί πως και ο πρόσφατα αποθανών Στίβεν Χόκινγκ έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την τεχνητή νοημοσύνη. Μόνο που αυτός θεωρούσε πως έχει σημασία ποιός την χρησιμοποιεί. Και είναι φοβερά επικίνδυνη αν τεθεί στην υπηρεσία των καπιταλιστών...

Χώρες που έχουν βομβαρδίσει οι ΗΠΑ (για ειρήνη, δικαιοσύνη, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ) από το 1950

Αποτέλεσμα εικόνας για ηπα πολεμη

ΠΙΝΑΚΑΣ με τις στρατιωτικές επιχειρήσεις των ΗΠΑ (1950-1999).

1. Πόλεμος της Κορέας: 27-6-1950 έως 27-7-1953
2. Κρίση του Σουέζ: Αίγυπτος, 26-6-1956 έως 15-11-1956
3. Επιχείρηση "Blue Bat": Λίβανος, 15-7-1958 έως 20-10-1958
4. Θάλασσα Ταιβάν: 23-8-1958 έως 1-6-1963
5. Κονγκό: 14-7-1960 έως 1-9-1962
6. Επιχείρηση "Ranch Hand": Νότιο Βιετνάμ, Ιανουάριος 1962 έως Ιανουάριος 1971
7. Κρίση της Κούβας: παγκοσμίως, 24-10-1962 έως 1-6-1963
8. Επιχείρηση "Rolling Thunder": Νότιο Βιετνάμ, 24-2-1965 έως Οκτώβριος 1966
9. Επιχείρηση "Powerpack": Δομινικανική Δημοκρατία, 28-4-1965 έως 21-9-1966
10. Επιχείρηση "Arc Light": Νοτιοανατολική Ασία, 18-6-1965 έως Απρίλιος 1970
11. Πόλεμος των έξι ημερών: Μέση Ανατολή, 13-5-1967 έως 10-6-1967
12. Επιχείρηση "Tailwind": Λάος 1970

Η Ανάσταση των Ελλήνων, το Παντοδύναμο Βίωμα απέναντι στα Ψεύδη των Γκλομπαλιστών

του Λεωνίδα Χ. Αποσκίτη
Από το τελευταίο τέταρτο του 11ου αιώνα έως το 1204, που τα λεφούσια των Δυτικών μισθοφόρων ρήμαξαν την Κωνσταντινούπολη, η αρχαία ελληνική κληρονομιά και η χριστιανική πίστη είχαν αρχίσει να συμβιβάζονται στην λαϊκή συνείδηση, διαμορφώνοντας την “εθνική ελληνική ιδεολογία”, όπως λέει ο Σβορώνος.
Η Επανάσταση του '21 ταυτίστηκε από την πρώτη στιγμή στην λαϊκή συνείδηση με την Ανάσταση του έθνους κατ' αντιστοιχία με αυτήν του Χριστού, γύρω από την οποίαν είχε δομηθεί η ορθόδοξη παράδοση στο διάβα των αιώνων. Γι' αυτό ο αρχαίος κόσμος και ο βυζαντινός αποτελούν για τους μεγάλους μας ποιητές ισότιμα μεγέθη και θεμέλια της πνευματικής μας παράδοσης.
Ο λυρικός μας ποιητής Άγγελος Σικελιανός, γράφοντας για τον νεομάρτυρα του 17ου αιώνα Όσιο Σεραφείμ στον ιερό Ελικώνα, βλέπει την Λευτεριά να παραστέκει στα κόκκαλα του Όσιου και γύρω του την Κλεφτουριά να τον συντροφεύει.
Το «Πάσχα των Ελλήνων», που ο Σικελιανός έγραψε κατά την διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, ήταν η πρώτη προσπάθεια του ποιητή να έρθει σε επαφή με το θρησκευτικό «υποσυνείδητο» των Ελλήνων όχι ως δόγμα ή οργανωμένη θρησκεία, αλλά ως τον γνήσιο Μύθο του Χριστιανισμού. Έναν Μύθο-«σκάνδαλο», όπως λέει ο Σικελιανός στα γραπτά του υπό τον γενικό τίτλο Λυρικός Βίος, τόσο από την εξωτερική «ιστορική» μορφή του, όσο κι από τον εσωτερικό υπερβατικό δυναμισμό του. Μύθος που τοποθετεί ξανά τον άνθρωπο στο κέντρο και της Ιστορίας και της Κοσμογονίας… ως ον υπεύθυνο κι ελεύθερο και δημιουργό. Στην συνέχεια, η υπαρξιακή διαλεκτική του Σικελιανού στρέφεται στην «παιδική ζωή της Παναγίας μες στο Ναό», τον ζωντανό της Ευαγγελισμό από τον πλέριο «αρματωμένο Έρωτα», το δράμα της εγκυμοσύνης και της φυγή της. Στο ποίημά του «Μήτηρ Θεού» ξεσκεπάζει την εσώτερη «καλυμμένην» Πρωτοεικόνα της Μητέρας Φύσης, πέρα από τις όποιες a priori ορθολογιστικές μας τάσεις απέναντι στο μυστήριο της ζωής και του θανάτου.

Ο Σταυρός και η Ανάσταση του Αντρέι Ταρκόφσκυ

Η Εκκλησιαστική Κοινότητα του Αγίου Φιλίππου υποδέχθηκε με πολλή χαρά τον θεολόγο και σκηνοθέτη Κωνσταντίνο Μπλάθρα και τον ηθοποιό Ηλία Κουνέλα, οι οποίοι  μας ταξίδεψαν στον υπέροχο εσωτερικό κόσμο του μεγάλου ποιητή της εικόνας Αντρέι  Ταρκόφσκυ.
Τον λόγο συνόδεψε μελωδικά η μουσική με τον Παναγιώτη Σιώτο στο λαούτο και την Ειρήνη Στυλιανάκη στο κανονάκι.

Δευτέρα 9 Απριλίου 2018

Ανάσταση και Αναστημένοι...


Ανάσταση σημαίνει να μπορώ να σ’ αγκαλιάζω δίχως ο θάνατος να τρυπώνει από τις χαραμάδες των χεριών μου. 
Ανάσταση σημαίνει το φιλί να πάρει και πάλι την γεύση που είχε πριν την προδοσία. 
Ανάσταση σημαίνει να μην έχουν ρυτίδες οι αντοχές και οι ελπίδες μου, τα βράδια να μπορώ να πω καληνύχτα δίχως να φοβάμαι τις απώλειες που θα φέρει το ξημέρωμα. 
Ανάσταση σημαίνει το παιδί από το Αφρίν να δει ξανά δίχως αίμα το βαθύ γαλάζιο του ουρανού. Κι το κορίτσι της γειτονιά μας, που η αρρώστια καθήλωσε στο αναπηρικό καρότσι και στο κρεβάτι του πόνου, να ζήσει την μέρα της ολικής αποκαθήλωσης και την μετοχή στην γιορτή της ζωής.
Ανάσταση σημαίνει να πάρουμε πίσω ότι ύπουλα ο θάνατος έκλεψε από το βλέμμα μας. Όλους εκείνους και εκείνα που βίαια μας στέρησε, πρόσωπα και πράγματα, στιγμές και σιωπές, δειλινά και χαραυγές. 
Ανάσταση σημαίνει δικαιοσύνη για όλους τους σταυρωμένους της γης.
Απόψε το βράδυ, εκεί στις εκκλησιές, στα κεριά και τις αγκαλιές ο θάνατος θα υποκύψει. Ο Χριστός σκορπά το φως και την ελπίδα σε στήθη βαριά ως μνήματα. Κατεβαίνει στο άδη της καρδιάς, στην πιο σκοτεινή ώρα της ψυχής μας, λιγο πριν την ολική απόγνωση, και κηρύτει οτι η ζωή κέρδισε τον θάνατο.
Ο Χριστός θα γίνει η απαρχή της βασιλείας Του Θεού. «Χριστός Ανέστη» θα ακουστεί ως ιαχή αιώνιας νίκης απέναντι στο θάνατο, που πλέον δεν θα μπορεί να χαλάσει τα πιο όμορφα ταξίδια της ψυχής μας...

Φολκλοροποίηση του Ιερού

maxresdefaultΠραγματικά έχεις την αίσθηση ότι ζεις στα Έσχατα, και καταδιώκεσαι από τον αντίχριστο, που είναι πολύ απλά η γενικευμένη ηλιθιότητα.
  • Ναός της Αναστάσεως στα Ιεροσόλυμα και μέσα στο γενικό χαμό, κατανυκτικές τύπισσες βγάζουν φωτό με τα κινητά τους. Πως και δεν βγάζουν selfies με το Άγιο Φως;
  • Στα social media, ακούς και διαβάζεις για την κατάνυξη της άφιξης του Αγίου Φωτός με τιμές αρχηγού κράτους και διάφορες/ους παρατρεχάμενους από δίπλα σαν φουσκωμένοι φασιανοί- οι μούρες τους δίπλα στο Άγιο Φώς! Οι αντίπαλοι της κατανυκτικής «κραιπάλης» επιτίθενται: γιατί ξοδεύουμε τόσα χρήματα για αυτή την μεταφορά; Είναι έτοιμοι να δώσουν όλα τα χρήματα στους αναξιοπαθείς και τους εμποδίζει το Άγιο Φώς.
  • Μ. Παρασκευή, πριν τον Επιτάφιο, Πλάκα, το απόλυτο must: το Μετόχι του Πανάγιου Τάφου. Ορδές νεολαίας που ανακάλυψε εσχάτως την κατάνυξη επιδράμουν στις εκκλησίες της Πλάκας, εν μέσω τουριστών που γεύονται τον μουσακά τους. «Στρίψτε δεξιά» ακούγεται μία χαρακτηριστική φωνή. Τί έγινε ρε παιδιά; Απλά, το GPS τους καθοδηγεί στο Μετόχι. Ούτε με τους AC/DC τέτοια προσέλευση…
  • Και βέβαια, οι αναπαραστάσεις του Θείου Πάθους στον Επιτάφιο από τα Κατηχητικά. Αν δεν κάνω λάθος, κάτι πιο hard rock σκηνές κάποτε από Φιλιππίνες, τις κατηγορούσε η Ορθόδοξη Εκκλησία ως αιμάτινα splatters. Τελικά, μόνο το αίμα τους πείραζε. Η αναπαράσταση- α λα Κολοκοτρώνης και Καραϊσκάκης την 25η- τώρα πια δεν τους πειράζει…

Καλή Ανάσταση σε όλους!


Βιβλική η αποξήλωση της Ελλάδας

Του Γκουάρ

Απ’ όπου και να πιάσεις την πολιτική που εφαρμόζει ο ΣΥΡΙΖΑ, ξεπερνώντας με χίλια την πολιτική ΠΑΣΟΚ-Ν.Δ., ξεπηδάει ανάγλυφη η επιτάχυνση της λεηλασίας της Ελλάδας. Λειτουργικά κέρδη 117,4 εκατ. από 11 Απριλίου μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2017 (σε οκτώμισι μήνες!) εμφανίζει η Fraport AG, πριν ακόμα προλάβει καλά-καλά να μπει, πόσο μάλλον να «αναβαθμίσει», στα 14 αεροδρόμια που της χάρισε με 1,23 δισ. η κυβέρνηση! 

Στο παραένα είναι και εκποίηση της μεγαλύτερης ασφαλιστικής εταιρίας της Ελλάδας, με την ίδια απαξίωση για να ικανοποιηθούν οι «εταίροι». «Με ‘προίκα’ την αυξημένη κερδοφορία, ύψους 71,6 εκ. ευρώ για το 2017», όπως επισημαίνει η Ευγενία Τζώρτζη στην Καθημερινή, προωθείται η πώληση της Εθνικής Ασφαλιστικής σε ξένα funds. 

Οι πιο υγιείς, σύγχρονες και νευραλγικής σημασίας για την οικονομία και την εθνική κυριαρχία εταιρίες, του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, περιέρχονται με συνοπτικές διαδικασίες σε ξένους, καθιστώντας την Ελλάδα αποικία τέταρτης κατηγορίας. 

ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΝΑΣ (ΑΡ. 1) ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ – ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ ΚΑΙ Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΦΑΝΙΣΜΟΥ

του Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου
Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές αυξάνεται απότομα και δραματικά ο κίνδυνος πυρηνικής ανάφλεξης στη Μέση Ανατολή, ενώ η κυβέρνηση ενεργεί όλο και λιγότερο ως ελληνική κυβέρνηση, όλο και περισσότερο ως προέκταση της αμερικανικής πρεσβείας, του αμερικανικού Πενταγώνου και της κυβέρνησης Νετανιάχου στο Ισραήλ, χωρίς κανένας στην αντιπολίτευση, ή και μεταξύ των στελεχών και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, να ενοχλείται ιδιαίτερα με αυτά που συμβαίνουν.
Εσείς βεβαίως, πιθανότατα μη γνωρίζοντες αυτά, μπορεί να νομίζετε ότι είμαι υπερβολικός. Δεν σας αδικώ. Ποτέ η ενημέρωση δεν ήταν τόσο παρπαλανητική στην Ελλάδα, όσο σήμερα. Ούτε καν στη δικτατορία της 21ης Απριλίου δεν συνέβαινε αυτό που συμβαίνει σήμερα και από τα συμβατικά, και από τα δήθεν εναλλακτικά, κοινωνικά μέσα. Ποτέ στην ιστορία δεν υπήρχε τόσο αποτελεσματικός έλεγχος, από τους Αμερικανούς, τις διεθνείς τράπεζες, το Ισραήλ και άλλα κέντρα και του τι μαθαίνουν και του τι καταλαβαίνουν οι Έλληνες. (*)
Είτε πάντως το ξέρετε είτε όχι και τα δύο συμβαίνουν. Και ο κίνδυνος πυρηνικού πολέμου στη Μέση Ανατολή είναι σήμερα μεγαλύτερος από οποιαδήποτε άλλη στιγμή στην ιστορία, μετά το 1945 και η “ελληνική κυβέρνηση” έχει παραδώσει όλο το ελληνικό έδαφος, την ελληνική άμυνα, την ελληνική εξωτερική και αμυντική πολιτική, τους εξοπλισμούς (ακόμα και την … καταπολέμηση της διαφθοράς!) στους Αμερικανούς, στο ΝΑΤΟ και στους Ισραηλινούς.
49 συμφωνίες αμυντικής συνεργασίας έχουμε παρακαλώ υπογράψει με το Ισραήλ (πρωταγωνιστή των πολέμων στη Μέση Ανατολή και συστηματικό σφαγέα Παλαιστινίων) και ουδείς γνωρίζει τι ακριβώς περιέχουν, ούτε καν η Βουλή, είπε σε ομιλία του ο πρώην αναπληρωτής Υπουργός ‘Αμυνας του ΣΥΡΙΖΑ. Κανένας δημοσιογράφος δεν έχει ενδιαφερθεί να μάθει τι είναι όλα αυτά και να το γράψει. Λέμε ότι η Τουρκία είναι, και είναι, αντιδημοκρατική χώρα, αλλά εκεί η Βουλή τους έχει πολύ μεγαλύτερη ενημέρωση και αρμοδιότητες για τέτοια θέματα!
Είτε το ξέρετε είτε όχι εξάλλου, φαντάζομαι ότι το αγνοειίτε, οι Αμερικανοί φτιάχνουν τώρα μια νέα Σούδα του Βορρά στην Αλεξανδρούπολη, προσανατολισμένη στην προετοιμασία πυρηνικού πολέμου κατά της Ρωσίας.