Δευτέρα 6 Ιουλίου 2020

ΟΙ ΣΦΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΦΩΚΑΙΑ (Π. & Ν.) ΤΗΣ Μ. ΑΣΙΑΣ

ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ

(Α΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ - ΙΩΝΙΑ)

12 ΙΟΥΝΙΟΥ (1914)

ΟΙ ΣΦΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΦΩΚΑΙΑ (Π. & Ν.)

ΤΗΣ Μ. ΑΣΙΑΣ


Του ιστορικού ερευνητή, Γιάννη Κιουλέκα


«Πρέπει να δεχθούμε τη διαδικασία αποσύνθεσης της Τουρκίας σαν μιά υπαρκτή πραγματικότητα και να μην κάνουμε τη σκέψη ότι θα μπορούσε ή θα έπρεπε να τη σταματήσει κανείς. Να εκδηλώσουμε στους αγώνες για αυτοδιάθεση των χριστιανικών εθνών την απεριόριστη συμπάθεια μας. Τους αγώνες αυτούς να τους χαιρετίσουμε προπάντων σαν ένα αγωνιστικό μέσο κατά της τσαρικής Ρωσίας & να υποστηρίξουμε με έμφαση την ανεξαρτησία τόσο από τη Ρωσία όσο & από την Τουρκία.» [1]

Η 12η Ιουνίου αποτελεί για όλους τους Μικρασιάτες, πολύ περισσότερο για εμάς τους Φωκιανούς, ημέρα στοχασμού, περισυλλογής, συνειδητοποίησης. Πρίν από την Σμύρνη το 1922, στην Παλαιά & Νέα Φώκαια της Ιωνίας έλαβαν χώρα μία σειρά από εξίσου τραγικά γεγονότα τα οποία μπορούν να θεωρηθούν ως προπομπός των όσων εξελίχθηκαν στον Πόντο & τελικά στην Σμύρνη από τους Τούρκους εθνικιστές. Οι σφαγές που ξεκίνησαν στα Μικρασιατικά παράλια στις αρχές Μαΐου 1914, τώρα εξελίσσονταν στις Φώκαιες & τα γύρω χωριά. Τα γεγονότα παρέμειναν άγνωστα για περίπου 90 χρόνια & ήλθαν στην επιφάνεια περίπου το 2007! κυρίως λόγω της πολύτιμης μαρτυρίας & των ντοκουμέντων του αρχείου του Φελίξ Σαρτιώ, που παρέμεναν στην Γαλλία χωρίς κανείς να τα αναζητήσει, αποδεικνύοντας με τον πιο δραματικό & αποκαλυπτικό τρόπο την μεθόδευση της εθνοκάθαρσης (η νομική ορολογία είναι γενοκτονία) των προγόνων μας. Το αρχείο Σαρτιώ ήλθε στην επιφάνεια τυχαία πρίν λίγα χρόνια & έγινε γνωστό πρώτα στους Φωκιανούς πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο Φελίξ Σαρτιώ καταγράφει βήμα – βήμα επί ένα 24ωρο τον διωγμό. Τραβάει φωτογραφίες, κρύβει με κίνδυνο της ζωής του εκατοντάδες κατατρεγμένους Φωκιανούς στα σπίτια της Γαλλικής αρχαιολογικής αποστολής σώζοντας τις ζωές τους, συγκεντρώνει μαρτυρίες ξένων από άλλες πόλεις & χωριά, κάνει αναφορά σε όλες τις ξένες δυνάμεις, ζητώντας βοήθεια & δικαίωση για τα αθώα θύματα. Φοβόταν πως αυτό το γεγονός θα αποσιωπηθεί υπό το βάρος των κοσμοϊστορικών εξελίξεων που ακολούθησαν. Δυστυχώς η ιστορία απέδειξε πως οι φόβοι του ήταν βάσιμοι, καθώς ο Α΄ Διωγμός των Ελλήνων (Α΄ φάση της γενοκτονίας) από τα παράλια της Μ. Ασίας παρέμεινε για πολλές δεκαετίες ένα γεγονός άγνωστο. Ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, η εκστρατεία του ελληνικού στρατού το 1919 & η καταστροφή του 1922 ήταν οι αιτίες που οδήγησαν στη λήθη τον αφανισμό του ελληνικού στοιχείου το 1914 από την εποχή των αρχαίων Ιωνικών αποικιών. Τώρα τα δραματικά γεγονότα του 1914 προβαίνουν ξανά στο προσκήνιο της ιστορίας. Έχουμε χρέος να τα γνωστοποιήσουμε. Την γενοκτονία σχεδίασε το κομιτάτο των νεοτούρκων στο μυστικό συνέδριο στην Θεσσαλονίκη το 1911. Οταν οι νεότουρκοι πήραν την εξουσία έβαλαν σε εφαρμογή την ρατσιστική, γενοκτονική πολιτική τους, που ήταν η εξόντωση, εκδίωξη των χριστιανικών πληθυσμών από την πατρίδα τους την Μικρά Ασία στην αρχή του περασμένου αιώνα, για να ολοκληρωθεί την περίοδο 1919-1922 από τον πολιτικό πρόγονο & ίνδαλμα του Α. Χίτλερ, τον Μουσταφά Κεμάλ. Το πογκρόμ της εθνοκάθαρσης των Ελλήνων, ξεκίνησε το 1913, διήρκησε έως την άνοιξη του 1914 στην Ανατολική Θράκη, για να συνεχισθεί σύμφωνα με τις αποφάσεις της νεοτουρκικής κυβέρνησης στην περιοχή της Δυτικής & Ανατολικής Μικράς Ασίας, υπό την υψηλή εποπτεία καθοδήγηση & παρότρυνση των γερμανών.

Φιλελευθερισμός ή σοσιαλισμός; – "Ληγμένα" σ' έναν κόσμο που αλλάζει

Έκτακτη Συνεργασία

Γράφει ο Κωσταντίνος Δούνας* - 

Το μεταναστευτικό πρόβλημα είναι συνιστώσα μιας μακράς, βασανιστικής και στροβιλίζουσας μεταβατικής περιόδου των κοινωνιών. Επομένως, αποτελεί πρωτογενώς πολιτικό ζήτημα. Όλα τα ανωτέρω δηλώνουν ότι κλείνει ο κύκλος μιας μεγάλης ιστορικής περιόδου (Διαφωτισμός-νεωτερικότητα) του ανθρωποκεντρικού γίγνεσθαι και πως βιώνουμε την αρχή των αναταράξεων που θα κυοφορήσουν τα νέα δεδομένα μετάβασης.
Η νεωτερικότητα με τα ληγμένα κληροδοτημένα εργαλεία των εκδοχών του Διαφωτισμού (σοσιαλισμός-φιλελευθερισμός), αδυνατεί να διαχειριστεί τα νέα δεδομένα. Ολόκληρο το φάσμα των τότε προοδευτικών ιδεολογιών, που χρησίμευσαν για να εξέλθει η δύση από την φεουδαρχία και να εγκατασταθούν οι ατομικές ελευθερίες και το κράτος δικαίου/πρόνοιας, ολοκλήρωσε τον ιστορικό του ρόλο. Ως είθισται, με βάση τους νόμους της βιολογικής εξέλιξης των κοινωνιών, απλώς αντιστέκεται στην υπέρβασή του.
Οι ιδεολογίες του παρελθόντος, καταλαμβάνουν σήμερα θέση και ρόλο αντίστασης στην προοδευτική εξέλιξη των κοινωνιών. Συνεπώς καθίστανται αντιδραστικές και συντηρητικές. Τα νέα δεδομένα, με την έξοδο της οικονομίας από το κράτος-έθνος και συνεπώς την πλήρη αυτονόμηση της από την πολιτική, συνιστούν ένα στοιχείο μετάβασης προς την οικουμένη.
Την μετάβαση αυτή της οικονομίας δεν μπορεί να την παρακολουθήσει/ελέγξει η πολιτική, που είναι εγκλωβισμένη σε ένα πολιτικό σύστημα το οποίο εξυπηρετούσε ανάγκες του 18ου αιώνα και στο οποίο η σχέση μεταξύ των κρατών, παραμένει ως σχέση δύναμης.

Εγκλωβισμένη η πολιτική

Συνεπώς, η επαναφορά του πολιτικού πεδίου ως πεδίου λήψης των αποφάσεων δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί από το υπάρχον πολιτικό σύστημα. Στη δε περίπτωση δημιουργίας διακρατικών θεσμών, με την λεγόμενη παγκόσμια διακυβέρνηση, θα αναπαραχθεί η κυριαρχία/εξαγορά της οικονομίας επί της πολιτικής, κατά τον τρόπο που ήδη συμβαίνει στο εσωτερικό των κρατών.
Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο
Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, κείμενο

Η ευαίσθητη συνάδελφος κ. Μπαζιάνα που από αναπληρώτρια της Π.Ε. επιτυχώς, σε μια 5ετία, έγινε Επίκουρος Καθηγήτρια Πανεπιστημίου.

Δημοψήφισμα 5 Ιουλίου 2015. Η πολιτική εξαπάτηση του ελληνικού λαού ολοκληρώθηκε με την υπογραφή του 3ου Μνημονίου.



ΠΗΓΗ: 


 Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΗ: Γιάννη Δρίνη, "Δηµητσάνα. Μετασχηματισμοί και Αναπαραστάσεις του χώρου σε μια Ορεινή Κοινότητα".



Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ars Nova το βιβλίο του αγαπημένου φίλου Γιάννη Δρίνη, με τίτλο, "Δηµητσάνα. Μετασχηματισμοί και Αναπαραστάσεις του χώρου σε μια Ορεινή Κοινότητα". 
Ο Γιάννης από πολλά χρόνια φίλος, διακρίνεται για την επιστημονική του συγκρότηση και το σπουδαίο πρωτοποριακό έργο του στο χώρο της ιστορίας και του πολιτισμού! 
Είναι το αποτέλεσμα της αγάπης και της ευαισθησίας του για την ιστορία και την παράδοση του τόπου μας. 
Καλοτάξιδο, Γιάννη!
Πρόσφατα σας είχα κοινοποιήσει το υπέροχο, γεμάτο νοσταλγία ντοκυμαντέρ του Γιάννη για τη Δημητσάνα!!!

ΚΑΖΙΝΟΧΩΡΑ ΤΗΣ ΔΙΑΠΛΟΚΉΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΌΛΥΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ

ΤΑ ΜΝΗΜΌΝΙΑ ΑΠΈΔΩΣΑΝ, Η ΑΠΟΙΚΊΑ ΕΠΩΛΗΘΗ ΣΕ ΤΙΜΉ ΕΥΚΑΙΡΊΑΣ, ΟΙ ΔΙΑΠΛΕΚΌΜΕΝΟΙ ΣΥΝΕΧΊΖΟΥΝ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΥΓΕΊΑ ΤΩΝ ΚΟΡΟΪΔΩΝ

Η καταγγελία αυτή δεν θα δει το φως σε κάποια εφημερίδα, κάποιο έντυπο, κάποια ιστοσελίδα από τις εκατοντάδες που επιδοτήθηκαν λόγω πανδημίας.

ΓΕΡΟΜΟΡΙΑΣ


Η ανάρτηση του Κώστα Τσίπηρα:

ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙΣ ΜΕΡΙΚΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΣΤΡΕΜΜΑΤΑ ΣΤΟ …ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ, ΚΑΙ ΔΑΣΙΚΗ ΕΚΤΑΣΗ, και , διατηρητέα κτίρια, κλπ., κλπ. ;

ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΜΗΝ ΒΑΛΕΙΣ, ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ, ΔΕΚΑΡΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΆ ΤΟΥΣ, ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΞΙΑ, ΑΛΛΑ ΣΤΟ 10% ΤΗΣ ;;;

ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΔΙΩΞΕΙΣ ΕΥΚΟΛΑ, ΚΑΙ, ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΊΔΙΟ;
ΘΕΛΕΙΣ , ΕΠΙΣΗΣ, ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΙΣ , ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΚΤΑΣΗ, ΟΤΙ ΣΟΥ ΚΑΤΕΒΕΙ, ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ, ΜΑΡΙΝΕΣ, ΚΑΖΙΝΟ, με αρχιτεκτονική, του …κώλου, μετά συγχωρήσεως, ΚΛΠ., ΟΠΩΣ ΝΑΝΑΙ ;;;;

ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΒΑΛΕΙΣ …ΔΕΚΑΡΑ ;;;

Ναι, εγώ θέλω !
Πείτε μου , παρακαλώ , τι να κάνω;
Βοηθήστε με , παρακαλώ, με το αζημίωτο!!!
Κατ’ αρχάς, …
1. Θα σας πουλήσουμε την έκταση , στο 10% της τεράστιας τιμής της !, αφού την υποβαθμίσουμε, πάντα με το αζημίωτο, και θα μας δώσετε 900.000.000= εκατ. , αντί για , κατ’ ελάχιστο, 10.000.000.000 =δις…, εσείς δεν χρειάζεται να τα βάλετε από την τσέπη σας, θα πάρετε δάνεια , αλλά θα πάρουμε και εμείς, το …κάτι τις…!
2. Λοιπόν το οικόπεδο του Ελληνικού μετρά 6,2 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα , και βρίσκεται σε μια από τις πιο αξιοποιήσιμες περιοχές της Ελλάδας. Σήμερα οικόπεδα στην δημοτική κοινότητα Ελληνικό Αττικής πουλιούνται με μέση τιμή άνω των 1.500 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο, και αυτά δεν βρίσκονται μπροστά στην θάλασσα. Η προσφορά, που θα μας κάνετε , θα …είναι 900 εκατομμυρίων ευρώ σε βάθος δεκαετίας, το οποίο αναλογεί σε λιγότερα από 150 ευρώ το τ.μ. σε παρούσα αξία. Τώρα οι δυο αριθμοί δεν είναι εύκολα συγκρίσιμοι διότι η προσφορά ενός επενδυτή εξαρτάται ακριβώς από το τι του επιτρέπει ο νόμος να κάνει (έτσι η σύμβαση, θα … προβλέπει την δημιουργία ενός τεράστιου πάρκου στο 30% της έκτασης το οποίο είναι αρνητικό για τον επενδυτή, όμως και την δυνατότητα ουρανοξυστών που πολλαπλασιάζουν την δόμηση, κοκ., και θα κάνουμε και διάφορα τρυκάκια, που δεν τα δηλώσαμε από την αρχή, όπως καζίνο !!!). Από την άλλη η διαφορά 1 προς 10 είναι τόσο μεγάλη που κάθε πολίτης μπορεί να υποψιαστεί ότι και εδώ έχουμε μια περίπτωση γιγαντιαίας αρπαχτής – ευκαιρία να βάλει χέρι στον δημόσιο πλούτο , όχι κάποια ΔΕΚΟ, αλλά κάποιος μεγάλος επιχειρηματίας, ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΤΕ, ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΕΙΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ, ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ. ΚΑΙ ΘΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑΛΑΝΤΖΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΑ, ΑΛΛΆ ΣΥΝΤΟΜΑ, ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ, ΟΙ ΠΙΟ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ, ΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ, ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΕΊΝΑΙ, αλλά δεν φαίνονται, για …ξεμάτιασμα !

Scripta Manent –Παναγιώτης Κονδύλης: Όπως στρώνει καθένας, έτσι και κοιμάται

Ανθολόγηση Λουκάς Αξελός

Οι πολέμιοι των εθνικιστικών ιδεολογημάτων δεν αντιλαμβάνονται πως τα όσα αντιπαραθέτουν οι ίδιοι στον εθνικισμό, ή μάλλον στις καρικατούρες του, είναι κι αυτά ιδεολογήματα, αφηρημένα ανιστορικά μοντέλα, και μάλιστα το κυρίαρχο σήμερα ιδεολογικό σύμφυρμα οικουμενισμού και οικονομισμού, όπου ο κοσμοπολιτισμός των "ανθρωπίνων δικαιωμάτων" και της "κοινωνίας των πολιτών" συμπλέκεται διαφοροτρόπως με τον ατομικισμό του καπιταλιστικού homo economicus και με την παλαιά φιλελεύθερη ουτοπία ότι το εμπόριο θα υποκαταστήσει τον πόλεμο.
Όπως ο εθνικισμός, έτσι και ο αντίπαλός του οικουμενισμός και οικονομισμός έχει συγκεκριμένους φορείς, εμπνευστές και προπαγανδιστές, τόσο ιδιοτελείς όσο και αφελείς. Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις όχι μόνον η ιδιοτέλεια, αλλά και η αφέλεια των δεύτερων ξεπερνά εκείνη των πρώτων. Έτσι συμβαίνει λ.χ. και ως προς την αποτίμηση των ελληνοτουρκικών σχέσεων.
Βρίσκονται πιο κοντά στην πραγματικότητα οι εθνικιστές που πιστεύουν ότι η αντίθεση Τουρκίας και Ελλάδας είναι αγεφύρωτη παρά όσοι πιστεύουν ότι θα μπορούσε και να τελειώσει με την "ευρωπαϊκή" και οικονομιστική λύση – έστω κι αν οι πρώτοι οδηγούνται στη διάγνωσή τους από ψευδείς προϋποθέσεις.
Ας σημειώσουμε, για να συμπληρωθεί η εικόνα, ότι τόσο οι εθνικιστές όσο και οι "ευρωπαϊστές" ή οικονομιστές συμφωνούν ως προς το ότι ο τουρκικός επεκτατισμός οφείλεται στο "οθωμανικό" και "ασιατικό" παρελθόν, στην "αντιδημοκρατική" ή "φασιστική" υφή του στρατιωτικού κράτους κ.τ.λ., με τη διαφορά ότι οι πρώτοι θεωρούν τα γνωρίσματα αυτά μόνιμα και ανυπέρβλητα, ενώ οι δεύτεροι τα βλέπουν ως μεταβλητά χαρακτηριστικά μιας ιστορικής φάσης ήδη παρωχημένης. Δεν μας λένε βέβαια πότε θα μεταβληθούν: γιατί αν αυτό γίνει σε έναν ή δύο αιώνες, τότε η διαμάχη δεν έχει πρακτικό αντικείμενο.
...Οι ευρύτερες μάζες, καθοδηγούμενες από το ίδιο ένστικτο της βραχυπρόθεσμης αυτοσυντήρησης, έχουν βρει τη δική τους ψυχολογικά βολική λύση: το έθνος το υπηρετούν ανέξοδα περιβαλλόμενες γαλανόλευκα ράκη, όποτε το καλεί η περίσταση, και έχοντας κατόπιν ήσυχη συνείδηση το κλέβουν μόνιμα με παντοειδείς τρόπους: από τη φοροδιαφυγή, την αισχροκέρδεια και τα "αυθαίρετα" ίσαμε τα ευκολοαπόκτητα πτυχία, τη χαμηλή παραγωγικότητα εργασίας (ούτε το 50% του μέσου όρου της ΕΕ!) και την κραυγαλέα ανισότητα ανάμεσα σ’ ό,τι παράγεται και σ’ ό,τι καταναλώνεται, με αποτέλεσμα την καταχρέωση και την πολιτική εξάρτηση του τόπου.

αραμπελιάς-Aγ. Συρίγος: Ελλάδα-Τουρκία, στο Μεταίχμιο Γεωπολιτικών Εξελίξεων (Αντιθέσεις – Κρήτη Tv)

Αναζητώντας το νήμα από τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης μέχρι το σήμερα των μεγάλων γεωπολιτικών επαναπροσδιορισμών στην Ανατολική Μεσόγειο και όλο το φάσμα των ελληνοτουρκικών σχέσεων.
🔴 Ο Ιστορικός Ερευνητής – Συγγραφέας και συνιδρυτής της κίνησης «Άρδην» Γιώργος Καραμπελιάς και ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Διεθνούς Δικαίου και Βουλευτής της ΝΔ Άγγελος Συρίγος και , σε μία συζήτηση πάνω στα Εθνικά μας Θέματα και την πορεία του Ελληνισμού 200 χρόνια μετά την Ελληνική Επανάσταση.
▶️Στον απόηχο της πανελλήνιας αίσθησης που προκάλεσε η συνέντευξη του Διεθνούς Εμβέλειας Καθηγητή του Διεθνούς Δικαίου και απόλυτου συμβούλου για χρόνια του Ελληνικού ΥΠΕΞ, Χρήστου Ροζάκη, οι Άγγελος Συρίγος και Γιώργος Καραμπελιάς, σε μία μεγάλη συζήτηση, δίνουν την δική τους οπτική σε όλο το φάσμα των Εθνικών μας Θεμάτων.
▶️ Από τις θαλάσσιες ζώνες και το Διεθνές Δίκαιο, μέχρι τις αποφάσεις Διεθνών Δικαστηρίων και τα σενάρια οριοθετήσεων και αποσαφηνίζουν με βάση το δικό τους σκεπτικό τα όρια διαλόγου, διαπραγμάτευσης και δικαστικής προσφυγής.
▶️ Τοποθετούνται για τους μεγάλους παίκτες ισχύος και την γεωπολιτική σκακιέρα σε Ανατολική και Κεντρική Μεσόγειο από την Λιβύη, μέχρι τα σύνορα στον Έβρο. Άγγελος Συρίγος και Γιώργος Καραμπελιάς, παίρνουν θέση για το πώς συνδέεται το νήμα των σύγχρονων εξελίξεων στην περιοχή μας με τις παρακαταθήκες και την ουσία του βαθύτερου χαρακτήρα της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.

Τουρκοσειρές: Σταθερά στον πάτο

OI ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΣ ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΩΝ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ- 3 ΙΟΥΛΙΟΥ 2020
Οι δύο τουρκικές σειρές που συνεχίζουν να μεταδίδονται από τα κανάλια ΣΤΑΡ και ΣΚΑΙ βρέθηκαν και την εβδομάδα που πέρασε (29 Ιουνίου – 3 Ιουλίου 2020) στις δύο από τις τρεις τελευταίες θέσεις της απογευματινής ζώνης όλων των εκπομπών εθνικής εμβέλειας που μεταδίδονται από την ελληνική τηλεόραση, με την τηλεθέαση τους να καταγράφεται, στον πίνακα που ακολουθεί, ως εξής:
Την Παρασκευή 3 Ιουλίου 2020, ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΙ τροποποίησε το πρόγραμμά του, μεταφέροντας  την τουρκική σειρά που μεταδίδει, μια ώρα αργότερα από την κανονική. Εν τούτοις, η σειρά δεν μεταδόθηκε τελικά καθόλου και ο τηλεοπτικός χρόνος «καλύφτηκε» από το φινάλε της απογευματινής σειράς «Καλό μεσημεράκι» με τον Νίκο Μουτσινά, σημειώνοντας μάλιστα υψηλά ποσοστά τηλεθέασης.
Το ευαισθητοποιημένο ελληνικό τηλεοπτικό κοινό εφαρμόζει στην πράξη ολοένα και περισσότερο το σύνθημα «Παίζουνε Τούρκικα; Αλλάζουμε κανάλι!».
Τουλάχιστον ο ένας από τους δύο τηλεοπτικούς σταθμούς που μεταδίδουν τουρκοσειρές, ο ΣΚΑΙ, είδε την τηλεθέαση να μειώνεται και στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του σταθμού το οποίο πριν από λίγους μόλις μήνες ήταν στις πρώτες θέσεις τηλεθέασης.
Θα περίμενε κανείς από τις εταιρίες που διαφημίζονται στις δύο τουρκικές σειρές να απέχουν ακόμα και εάν οι τουρκικές σειρές είχαν την διπλάσια τηλεθέαση. 
Αντί λοιπόν, για λόγους στοιχειώδους ευαισθησίας απέναντι στην απίστευτη, καθημερινή επιθετικότητα των ισλαμιστών της Τουρκίας και στην άμεση ανάγκη απαξίωσης της συστηματικής προπαγάνδας «ήπιας ισχύος» που κάνουν μέσω  των επιδοτούμενων τουρκικών τηλεοπτικών σειρών εδώ και δεκαπέντε χρόνια, να γίνει διακοπή διαφημιστικών μηνυμάτων σε τουρκικές σειρές, παρακολουθούμε διάφορες εταιρίες να συνεχίζουν να καταβάλλουν τον (διαφημιστικό) «οβολό» τους προκειμένου να στηριχτεί η μετάδοση της τουρκικής προπαγάνδας μέσα από την  πανελλαδική εμβέλεια των τηλεοπτικών σταθμών ΣΤΑΡ και ΣΚΑΙ.

Σάββατο 4 Ιουλίου 2020

Τεχνολογία, ο «δούλος» της μελλοντικής δημοκρατίας


Του Νίκου Παππά, Πολιτικού Επιστήμονος


Ένα βασικό ερώτημα για την τεχνολογία και την εποχή που ζούμε, είναι το κατά πόσο θα μπορούσε να επηρεάσει θετικά ή αρνητικά την ατομική, την κοινωνικo-οικονομική και την πολιτική δομή των κρατών. Η απάντηση είναι διττή, καθώς τα θετικά και τα αρνητικά αλληλοσυγκρούονται, πολλές φορές συνυπάρχοντας. Για την ατομική και την οικονομική βλέπουμε ήδη τα αποτελέσματα της. Για την κοινωνικο-πολιτική της όψη, όμως, δεν θα λέγαμε ότι έχουμε δει ακόμη και πολλά.

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Το πρώτο κομμάτι στο οποίο η τεχνολογία έχει οδηγήσει σε κολοσσιαίες αλλαγές είναι η οικονομία. Το χρηματοπιστωτικό σύστημα, η δυνατότητα να μεταφερθούν τεράστια κεφάλαια σε ένα δευτερόλεπτο από μία χώρα σε μια άλλη, η δυνατότητα γενικότερα των εταιριών να εγκαθιστούν θυγατρικές εταιρίες σε όποια χώρα επιθυμούν, έχει οδηγήσει σε μια αλλαγή η οποία βρίσκεται πάνω από τις δυνάμεις των κρατών. Η οικονομία κινείται υπεράνω των κυβερνήσεων, με αποτέλεσμα τα κράτη να αδυνατούν να ελέγξουν τις διεθνείς αγορές.

Όμως ακόμη και σε αυτόν τον τομέα, η τεχνολογία δεν έχει αλλάξει τόσο την ζωή μας όσο θα την αλλάξει στο μέλλον. Το μέλλον αναπτύσεται ήδη σε ορισμένες περιοχές στην Ασία. Ήδη στην Ιαπωνία λειτουργούν εργοστάσια τα οποία λειτουργούν χωρίς ανθρώπινο δυναμικό στο εσωτερικό τους. Η τεχνολογία λοιπόν σε μερικές δεκαετίες θα έχει σχεδόν αντικαταστήσει το εργατικό δυναμικό. Μια τέτοια εξέλιξη θα συνέφερε πολύ τους ανθρώπους των αγορών, καθώς θα τους γλίτωνε από τα συνδικάτα και τα όρια που πιθανών θα τους έβαζαν οι κυβερνήσεις. Ταυτόχρονα η παραγωγή θα αυξανόταν, οι μηχανές θα λειτουργούσαν επί 24ώρου βάσεως, και τα κέρδη θα ήταν πολλαπλάσια. Όσο αυτή η εξέλιξη θα προχωράει, η κοινωνία θα βυθίζεται όλο και περισσότερο στην απόγνωση και στην φτώχεια.

Εδώ όμως μπαίνει και ο κοινωνικο-πολιτικός τομέας, για τον οποίο είπαμε ότι η τεχνολογία δεν έχει ακόμη οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές. Το βασικό ερώτημα είναι το πώς θα μπορέσει η κοινωνία να αντιδράσει στην παντοδυναμία των αγορών και στην μελλοντική αντικατάστασή της ως εργατικό δυναμικό από τις μηχανές. Στο πρώτο ερώτημα, η απάντηση είναι η είσοδος της κοινωνίας στο πολιτικό σύστημα. Όπως υποστηρίζει ο καθηγητής Γιώργος Κοντογιώργης, το ζήτημα της παντοδυναμίας των αγορών έναντι των κρατών είναι πρωτίστως πολιτικό. Η πολιτική αδυναμία της κοινωνίας, είναι ο λόγος για τον οποίο οι αγορές μπορούν και την εκμεταλεύονται χωρίς να λογοδοτούν σε κανέναν. Η είσοδος της κοινωνίας στο πολιτικό σύστημα, θα ανάγκαζε τις αγορές να εναρμονιστούν με τις πολιτικές που αυτή θα επέβαλλε, κι έτσι θα ερχόταν η ισορροπία δυνάμεων. Το υπάρχον πολιτικό σύστημα είναι δέσμιο της διεθνούς των αγορών και ως εκ τούτου πολιτικά αδύναμη.


Παρασκευή 3 Ιουλίου 2020

Η Κούκλα του Σεξ: «Εργαλείο» κερδοσκοπίας και ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΗΣ των Γυναικών…

Του Θύμιου Παπανικολάου

«Η σεξουαλική κούκλα-εμπόρευμα και η αποχωρισμένη από αυτή κούκλα του σεξ παίζει, λοιπόν, στην αισθητική της καπιταλιστικής εμπορευματικής κοινωνίας τον ίδιο ρόλο που παίζουν τα λεφτά στην οικονομία της εμπορευματικής κοινωνίας: αν το χρήμα είναι το γενικό ισοδύναμο μέσα στο οποίο παριστάνουν την ανταλλακτική τους αξία όλα τα νεκρά εμπορεύματα, έτσι και η κούκλα του σεξ είναι το γενικό αισθητικό ισοδύναμο μέσα στο οποίο απεικονίζουν τη δυνατότητα ανταλλαγής τους όλα τα ζωντανά εμπορεύματα…» (Μιχαέλ Σνάιντερ: «Νεύρωση και πάλη των τάξεων»).
Ο Γερμανός μαρξιστής Σνάιντερ,

στο συγκεκριμένο έργο, αναλύει καταλυτικά το ΠΩΣ η καπιταλιστική λογική της εμπορευματοποίησης των πάντων παραμορφώνει τη σεξουαλική συγκρότηση του ατόμου και γεννάει πλήθος διαστροφών…

Η επιστημονική ανάλυση του Σνάιντερ,
 καταρρίπτει όλους τους καπιταλιστικούς μύθους και τα νέα ιδεολογήματα της παγκοσμιοποίησης, ιδεολογήματα που έχουν ενστερνιστεί και αναπαράγουν όλα τα σύγχρονα «πρακτορεία» της Παγκοσμιοποίσης: Από τον αστικό φεμινισμό μέχρι τη νεοταξική «αριστερά» και τις ποικίλες «συμμορίες» των «αριστεριστών» του Σόρος και της διατεταγμένης ομοφυλοφιλίας…

Η κούκλα- εμπόρευμα που ανυψώνεται στο αισθητικό ισοδύναμο της Κούκλας του Σεξ δικαιώνει απόλυτα το εξαίρετο κείμενο του Ηλία Παπαναστασίου:

«Γυναικεία εγκληματικότητα – Το τέλος της ασυλίας του θηλυκού εγκλήματος».

Εδώ:
http://resaltomag.blogspot.com/2020/06/blog-post_43.html

Πράγματι, ο καπιταλισμός, μέσω της κούκλας-εμπόρευμα και το αισθητικό ισοδύναμο της Κούκλας του Σεξ μετέτρεψε τις γυναίκες στα πλέον αδηφάγα και άπληστα όντα που θέλουν «να ανέβουν κοινωνικά» και να «αποκατασταθούν» πάση θυσία.

Πράγματι, έγιναν οι γυναίκες «τα πλέον καπιταλιστικά όντα του πλανήτη».


Σε ένα παλιό μας κείμενο το οποίο περιέχεται στα «Θρύμματα του Έρωτα» (Η απληστία ή οι τυφλοί και κουφοί του Έρωτα), σημειώναμε:

«Oι γυναίκες φαίνεται να υποφέρουν ιδιαίτερα από τη νεύρωση της απληστίας, κυρίως οι μικροαστές που έχουν τον «πόθο» του πλουτισμού και της αναρρίχησης. Oι γυναίκες πάσχουν περισσότερο γιατί ο καπιταλιστικός «πολιτισμός» τις καθιστά πιο ευάλωτες. O «πολιτισμός» αυτός μετατρέπει και τις ίδιες σε εμπόρευμα, δηλαδή σε ανταλλακτική αξία...
…Η μηχανοποίηση και η αυτοματοποίηση ενισχύουν την ονειροπόληση η οποία τρέφεται από τις φρικαλεότητες που μας πασάρει κάθε μέρα ο καταναλωτικός κόσμος των εικόνων.
Η παθητικότητα της σκέψης και του συναισθήματος που επιβάλλει η αυτοματοποίηση οδηγεί πολλές γυναίκες στον κόσμο «ονειρικών αποδράσεων» και σεξουαλικών φαντασιώσεων. Εύκολα, συνεπώς, μπορεί να μολυνθούν με το μικρόβιο της απληστίας και της εκμετάλλευσης της σεξουαλικής βλακείας των αντρών...».


Ολόκληρο το κείμενο εδώ:
https://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=4205

Γυναίκες, χρήμα και εξουσία!

Του Βασίλη Στοϊλόπουλου
Στα μέσα του 18ου αιώνα ήταν τρεις γυναίκες που κρατούσαν τις τύχες της Ευρώπης στα χέρια τους: Η Μαρία Θηρεσία των Αψβούργων, η Μεγάλη Αικατερίνη της Ρωσίας και ….. η Μαρκησία ντε Πομπαντούρ, επίσημη ερωμένη του βασιλιά της Γαλλίας Λουδοβίκου ΙΕ΄. Πέρασαν αιώνες από τότε, και από σήμερα, 1η Ιουλίου 2020, είναι και πάλι τρεις γυναίκες που, με την ανάληψη της γερμανικής προεδρίας του Συμβουλίου της ΕΕ, βρίσκονται στο τιμόνι της δοκιμαζόμενης Ευρώπης: Οι δύο Γερμανίδες Μερκελ και φον ντερ Λάινεν και η Γαλλίδα Λαγκάρντ. Τότε, ήταν τα όπλα και οι συμμαχίες που θα έφερναν την ευρωπαϊκή ισορροπία και την ειρήνη. Σήμερα είναι ο απίστευτος πακτωλός χρημάτων (2.000.000.000.000 €) το «όπλο» για να αντιμετωπιστούν η κρίση του κορωνοϊού και η τεράστια ύφεση που προκάλεσε, το Μπρέξιτ, το Μεταναστευτικό, οι δύο βασικοί «εχθροί» Κίνα και Ρωσία, η κρίση χρέους, ο βαθύς διχασμός της Ευρώπης, ο φόβος για Ιταλέξιτ, η οπισθοχώρηση της Αμερικής, η υπό ανάφλεξη Ανατολική Μεσόγειος ….
Η Λαγκάρντ προσφέρει στις ευρωπαϊκές αγορές το ασύλληπτο ποσό των 1,35 τρισεκατομμύρια € μέσω του λεγόμενου «Pandemic Emergency Purchase Programme (“PEPP”). Με την ανάληψη της γερμανικής προεδρίας η Μέρκελ προσφέρει για την ευρωπαϊκή ανασυγκρότηση των επόμενων επτά ετών 100 δισεκατομμύρια €, ενώ η συμπατριώτισσά της πρόεδρος της επιτροπής φον ντερ Λάινεν προσθέτει άλλα 750 δισεκατομμύρια €. Το μόνο ενοχλητικό για τις τρεις ομονοούσες σε όλα κυρίες της μεγάλης ευρωπαϊκής πολιτικής είναι ότι τα απίστευτα αυτά ποσά που σε βάθος χρόνου θα παραδίνονται απευθείας στα κράτη-μέλη θα προέλθουν από δανεισμό, με ότι αυτό σημαίνει. Και δευτερευόντως ότι υπάρχουν τέσσερεις «τσιγκούνηδες» (Αυστρία, Δανία, Σουηδία, Ολλανδία) που δεν συμφωνούν με το «μεγάλο φαγοπότι», όπως ήδη λέγεται.

Ο Γ. Καραμπελιάς στα Παραπολιτικά Fm (ηχητικό)

Ο Γ. Καραμπελιάς την Τετάρτη 1 Ιουλίου 2020 ήταν καλεσμένος στην εκπομπή του Κ. Μπογδάνου στα Parapolitika FM.

Ο «Μεγάλος Περίπατος» και οι πολιτικές που θα κάνουν όλες τις πόλεις να δείχνουν ίδιες

.
.
Του Γιώργου Ρακκά από την huffingtonpost.gr
Η πόλη, ιδίως οι δρόμοι της στο κέντρο, είναι πεδία της παραγωγής. Ιδίως όταν μιλάμε για το διοικητικό κέντρο, πολιτικά και οικονομικά, όλης της χώρας. Το καθημερινό μποτιλιάρισμα, οφείλεται πολύ περισσότερο στις εφοδιαστικές αλυσίδες, και τις μεταφορικές ανάγκες που κάθε εργασία απαιτεί καθημερινά, παρά στο ότι οι άνθρωποι επιλέγουν να κάνουν “βόλτα” με τα ΙΧ τους στο κέντρο τις ώρες αιχμής. Αξίζει να κοιτάξουμε γύρω μας την στιγμή που μποτιλιάρουμε στην Αθήνα ή την Θεσσαλονίκη, και θα δούμε κάθε λογής επαγγελματικό όχημα, βανάκια, φορτοταξί. 
Αυτήν ακριβώς την διάσταση υποτιμάει η ανάπλαση του Μεγάλου Περιπάτου, και γενικότερα όλο το σκεπτικό υπέρ της απόσυρσης του ΙΧ από το κέντρο, που υπηρετείται πλέον σε όλη την Ευρώπη. Οι παρεμβάσεις αυτής της λογικής – ακατάσχετες πεζοδρομήσεις, ποδηλατόδρομοι που δεν σχεδιάζονται για να υπηρετήσουν μια μεταφορική ανάγκη, αλλά την αναψυχή, μιαν αντίληψη για το πράσινο ακόμα που το χρησιμοποιεί σαν ντεκόρ για τις τουριστικές καρτ ποστάλ. Τα κέντρα των πόλεων στην Ελλάδα υπήρξαν πάντοτε «εκδημοκρατισμένα» στο ότι φιλοξενούσαν στους κόλπους τους κάθε δυνατή δραστηριότητα από χρηματιστές μέχρι μαραγκούς.
Αυτές οι παρεμβάσεις αλλάζουν βίαια και από τα πάνω τις χρήσεις στην πόλη, επιβάλλοντας σε αυτήν μια την μονοκαλλιέργεια του «φεστιβισμού»: Το κέντρο ως τόπος αναψυχής. Στον αντίποδα, δυσκολεύει η ζωή για τους κατοίκους και τους επαγγελματίες, ιδίως τις βιοτεχνίες και το λοιπό παραγωγικό κομμάτι της οικονομίας. 
Αλλάζοντας όψη, το κέντρο αλλάζει και κοινωνική φυσιογνωμία. Χάνει όμως έτσι και το ιδιαίτερο πρόσωπό του ως πόλη.Τα κέντρα των πόλεων στην Ελλάδα υπήρξαν πάντοτε «εκδημοκρατισμένα» στο ότι φιλοξενούσαν στους κόλπους τους κάθε δυνατή δραστηριότητα από χρηματιστές μέχρι μαραγκούς. Η ταξική και επαγγελματική ποικιλομορφία των πόλεων πλέκει το υφάδι της φυσιογνωμίας τους. Αντιπροσωπεύει γι’ αυτήν ό,τι η βιοποικιλότητα για τα οικοσυστήματα. 
Η τουριστικοποίηση, αντίθετα, έρχεται να ομογενοποιήσει τα ιστορικά κέντρα των πόλεων. Όπου και να πάει κανείς σήμερα στην Ευρώπη θα συναντήσει παντού τις ίδιες τάσεις, και τα αποτελέσματά τους είναι τα ίδια. Το αποτύπωμα της εκάστοτε τοπικής κοινωνίας περιορίζεται με όλο το ιστορικό φορτίο που κουβαλάει μαζί του και στην θέση της εξαπλώνεται η εστίαση, η διασκέδαση, τα ξενοδοχεία και οι βραχυχρόνιες μισθώσεις. Από κοντά έρχεται και η μετανάστευση. Δεν είναι τυχαίο, μιας και το πολυεθνικό εργατικό δυναμικό της καλύπτει την πλειοψηφία των αθέατων, ή των απρόσωπων θέσεων αυτής της οικονομίας. Υπάρχει, επομένως, μια συμβιωτική σχέση μεταξύ των δυο φαινομένων.  

Με αφορμή την επίσκεψη της Γ. Αγγελοπούλου στο Βελεστίνο

Η Γ. Αγγελοπούλου με τον δήμαρχο Βελεστίνου. Πηγή

του Κ. Α. Μοράρου
Πριν μερικές ημέρες πραγματοποιήθηκε επίσκεψη της προέδρου και μελών της Επιτροπής εορτασμού των 200 ετών από την Επανάσταση το 1821, στην γενέτειρα του Ρήγα Φεραίου το Βελεστίνο Μαγνησίας.
Σημειολογικά πολύ σημαντική η επίσκεψη αυτή, όμως λειψή. Οι σύμβουλοι της προέδρου, τα μέλη της Επιτροπής και γενικά αυτοί που αποφάσισαν αυτή την επίσκεψη, άφησαν το Πήλιο απ’ έξω! Το Πήλιο είναι συνυφασμένο με την  Επανάσταση του 1821. Στους αναγνώστες είναι γνωστά τα γεγονότα και οι τόποι που πρωταγωνίστησαν. Οι Μηλιές, η Ζαγορά, το Τρίκερι και όλο το Πήλιο, που πολλά χωριά του λεηλατήθηκαν και πυρπολήθηκαν, τόποι καθοριστικοί στην Επανάσταση στην Θετταλομαγνησία. Οι άνθρωποι, όπως ο Άνθιμος Γαζής, ο  Χριστόφορος Περραιβός, ο Γρηγόριος Κωνσταντάς, ο Γιάννης Δήμου, ο Δανιήλ Φιλιππίδης και όλη η οικογένεια, οι Μπασδέκηδες, Καρατάσος κλπ κλπ. Ευχή σε επόμενη φάση να αποκατασταθεί η αβλεψία. Δεν χάνει το Πήλιο από την απόκρυψή του, η αλήθεια χάνει, η Ιστορία και οι επόμενες γενιές.
Βέβαια η εν λόγω Επιτροπή, που καλόν λόγο δεν έχει κατορθώσει να αποσπάσει από κανέναν, πλήν της εξουσίας, του Συστήματος και του καταστημένου που την εγκαθίδρυσε, θα μας απασχολήσει στο επόμενο διάστημα, από την συγκρότησή της, από τις ενέργειές της, από αυτά που δεν έκανε και  θα κάνει…
Στο Βελεστίνο λοιπόν ο Δήμαρχος Ρήγα Φεραίου, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, με αφορμή της επετείου των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821, πρότεινε την υλοποίηση δυό σχεδίων. Το «πρώτο που στοχεύει ο Δήμος, είναι η υλοποίηση ενός προγράμματος ενεργειακής αυτονομίας του δήμου Ρήγα Φεραίου, όπου σε μία έκταση 14 στρεμμάτων θα στηθεί και θα παράγεται ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, αφού σχεδιάζεται να κατασκευαστεί ένα μεγάλο φωτοβολταϊκό πάρκο». Σημαντικός ακούγετε αυτός ο στόχος, αλλά δεν έχει απολύτως καμία σχέση με την επέτειο των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821! Μην μπερδεύουμε τα θέματα, προσοχή!
«Ο δεύτερος στόχος-σχέδιο που ανακοίνωσε ο δήμαρχος είναι η δημιουργία ιστορικού κέντρου τεκμηρίωσης με το όνομα Ρήγας Βελεστινλής». Ώπα, σιγά! Υπάρχει ο «Εκθεσιακός Χώρος «Ρήγας Βελεστινλής», που φιλοξενεί την Χάρτα του Ρήγα και στην χρηματοδότησή του προέβλεπε και Κέντρο Τεκμηρίωσης. Να δημιουργηθεί ένα ακόμα κτήριο, που δεν θα λειτουργεί; Το όνειρό του Δημάρχου, που τα αναφέρει χρόνια τώρα δεξιά και αριστερά, είναι να φτιάξει «το Σπίτι του Ρήγα» στον ομώνυμο χώρο, που σύμφωνα με το πρόγραμμα επισκέφτηκαν οι φιλοξενούμενοί του την περασμένη Δευτέρα, γιατί έχει εγκαταλειφθεί;
Εδώ πρέπει να μπεί και μια άλλη και πολύ σημαντική παράμετρος. Από το 1987 έχει δημιουργηθεί η  Επιστημονική Εταιρεία Μελέτης Φερών-Βελεστίνου-Ρήγα, με σκοπό τη μελέτη, προβολή της ζωής και του έργου του Ρήγα Βελεστινλή καθώς και της γενέτειράς του,  του Βελεστίνου και των αρχαίων Φερών. Από την Εταιρεία έχουν διοργανωθεί μέχρι σήμερα, εάν δεν λαθεύω, επτά Διεθνή Συνέδρια με 250+ ανακοινώσεις για τις Φερές, το Βελεστίνο και τον Ρήγα, έχουν εκδοθεί όλα τα έργα του Ρήγα και έργα σε διάφορες γλώσσες, επίσης δεκάδες αυτόνομες ολοκληρωμένες μελέτες και άλλα πολλά. Να σημειωθεί ότι και το  Ελληνικό Κοινοβούλιο, έχει εκδώσει τα άπαντα του Ρήγα, με την συνεργασία της εν λόγω Επιστημονικής Εταιρείας. Ο σεμνός Δημήτρης Καραμπερόπουλος, πρόεδρος της Εταιρείας, αυτές τις ημέρες έγραψε άρθρο με τίτλο «Γιατί τιμούμε τον μαρτυρικό θάνατο του Ρήγα Βελεστινλή (24 Ιουνίου 1798)», χωρίς να κάνει καμία αναφορά για την στάση του Δήμου Ρήγα Φεραίου να μην καλέσει την Εταιρεία στην Επίσκεψη της Επιτροπής για την επέτειο των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821.  Μια Επιτροπή που μετάτρεψε τον τίτλο σε «ΕΛΛΑΔΑ 2021» και πουθενά δεν αναφέρετε το 1821!
Με την ευκαιρία αυτής της επίσκεψης και της τιμής στον Ρήγα Βελεστινλή είναι αφορμή να ενσκήψουμε στο πνεύμα του.