Τετάρτη 17 Απριλίου 2019

«Ο χασάπης δεν έχει έχθρα με τον μανάβη απέναντι παρά με τον χασάπη δίπλα.»


Αποτέλεσμα εικόνας για παναγιωτης κονδυλης
«Ο χασάπης δεν έχει έχθρα με τον μανάβη απέναντι παρά με τον χασάπη δίπλα.»
Η φράση του τίτλου είναι από ένα κείμενο του Παναγιώτη Κονδύλη με τίτλο «Μορφή και ιστορικές φάσεις της πλανητικής πολιτικής»[1]. Η ανάλυση αναφέρεται στις πηγές πιθανών συγκρούσεων μέσα στους κόλπους της σημερινής πλανητικής πολιτικής:
«Πολλοί σχολιαστές πιστεύουν ότι η ομοθυμία που φαίνεται να επικρατεί μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου ως προς την υπεροχή του δυτικού συστήματος και οι κοινοί σκοποί, οι όποιοι απορρέουν από τούτη την ομόθυμα, θα οδηγήσουν στη συναίνεση και στη συνεργασία. Ωστόσο η ειρηνική συνύπαρξη και η αγαστή σύμπνοια διόλου δεν προκύπτουν από την κοινότητα των σκοπών καθ’ αυτήν, παρά από τη συμφωνία πάνω στο ποια θέση θα καταλάβει ή κάθε πλευρά κατά την επιδίωξη του κοινού σκοπού και ποια πλεονεκτήματα θα αντλήσει από την ενδεχόμενη πραγματοποίησή του. Αν οι γνώμες πάνω σ’ αυτό το πρακτικά αποφασιστικό ζήτημα διχάζονται, τότε η κοινότητα του σκοπού δεν συντείνει στην άμβλυνση παρά ακριβώς στην όξυνση των συγκρούσεων – για τον ίδιο λόγο, για τον οποίο ο χασάπης δεν έχει έχθρα με τον μανάβη απέναντι παρά με τον χασάπη δίπλα. Κοινότητα του σκοπού σημαίνει ανταγωνισμό για τους ίδιους πόρους, για τους ίδιους χώρους και για τα ίδια έπαθλα.»
Παραπομπές
[1] Παναγιώτης Κονδύλης. Πλανητική πολιτική μετά τον ψυχρό πόλεμο. Εκδ. Ποντίκι.  Αθήνα. Σελ. 31.
Δ.Τ.

«Γιατί μαμά είναι κακιά η ακροδεξιά;»




Του Ανδρέα Σταλίδη


Ο Στέλιος Κούλογλου είναι Έλληνας ευρωβουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ. Πρόσφατα εξέδωσε δύο βιβλιαράκια με τίτλους για να τραβάνε την προσοχή των γονέων (μεταξύ άλλων), δηλαδή

«Γιατί μπαμπά είναι κακιά η ακροδεξιά;»
και
«Γιατί μαμά είναι κακιά η ακροδεξιά;»

Κάθε μέρα σε διαφορετική πόλη αυτήν την περίοδο κάνει ομιλίες και διανέμει τα δύο βιβλία στο κοινό.

Στις φωτογραφίες βλέπουμε τα εξώφυλλα και τα βιβλιαράκια.

Στο δεύτερο από αυτά, στης «μαμάς» δηλαδή, προσέξτε το εξώφυλλο.

Έχει την φιγούρα ενός χρυσαυγίτη που φωνάζει «εγέρθητου» κοιτώντας το κάτω μέρος του σώματός του και από πάνω έχει πέντε σημαίες

1. Την σημαία της Βορείου Ηπείρου (χωρίς να φαίνεται το 1914
2. Την σημαία με έναν Κέλτικο Σταυρό
3. Την σημαία της Ελλάδας.Την επίσημη σημαία της Ελλάδας τις περιόδους 1822-1969 και 1975-1978, γνωστή και ως σημαία του στρατού
4. Την σημαία με τη ναζιστική σβάστικα
5. Την σημαία με τον δικέφαλο αετό, η οποία είναι επίσημη σημαία της Εκκλησίας της Ελλάδος σήμερα (θα την δείτε σε ΟΛΕΣ τις Εκκλησίες) και σε πολλά άλλα μέρη, όπως βλέπουμε στην εικόνα.

Ο στόχος του κύριου Κούλογλου είναι προφανής με την πρώτη ματιά.

Θέλει να ταυτίσει την ακροδεξιά και το νεοναζισμό με την ελληνική σημαία και την σημαία της εκκλησίας. Δηλαδή με την πατρίδα και με τη θρησκεία.

Η ζωή (μας) στη Σελήνη

Η ζωή (μας) στη Σελήνη  - Media

17.4.2019 / ΣΤAΘΗΣ Σ.


Η Γαλλία βρίσκεται σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης εδώ και κοντά τρία χρόνια. Ο στρατός βρίσκεται στους δρόμους των μεγάλων πόλεων, η αστυνομία μπορεί να μπουκάρει σε σπίτια κατά το δοκούν, οι διαδηλωτές πρέπει να διαδηλώνουν κομιλφό, αλλιώς στην μπουζού. Κι όμως, η Νοτρ Νταμ κάηκε.
Κατ’ αρχάς ανακοινώνεται απ’ τις αρχές ότι πρόκειται για ατύχημα – όπερ και το πιθανότερο. Όμως, όλων μας το μυαλό έτρεξε στο ενδεχόμενο ασύμμετρου χτυπήματος. Πολλοί σκέφτηκαν κατ’ αναλογίαν τον Παρθενώνα ή την Αγία Σοφία ή την Πύλη του Βρανδεμβούργου ή τον πύργο του Λονδίνου. Πολλοί ακόμα θα σκέφθηκαν μνημεία όπως αυτό της Παλμύρας να ανατινάζονται ή αγάλματα του Βούδα στην Άπω Ανατολή να γίνονται σκόνη.
Ήταν σαν να βρεθήκαμε (αίφνης ή για μιαν ακόμα φορά) πολιορκημένοι απ’ όσα λέει το βιβλίο - παγίδα του Χάντιγκτον για τον «πόλεμο των πολιτισμών». Και μόνον αυτή η αντίδραση δείχνει το μέγεθος του προβλήματος.
Η παγκοσμιοποίηση έχει οδηγήσει σε έναν τρόπο ζωής που κάνει τον βίο αβίωτο. Ο φόβος διασπείρεται όλο και πιο πολύ, τα αμυντικά (και επιθετικά) ένστιχτα οξύνονται. Κοινωνίες των γκέτο έχουν κάνει από καιρό την εμφάνισή τους. Ο πολυπολιτισμός έχει από καιρό αποδειχθεί μια υπόθεση εξουσίας, που στοχεύει σε φθηνό και άκρως ελεγχόμενο εργατικό δυναμικό (με πρώτα θύματα τους μετανάστες, οι οποίοι με τη σειρά τους συμπαρασύρουν τους γηγενείς). Ο πολυπολιτισμός δεν ενώνει, δεν ωσμώνει, είναι απόλυτο όπλο του διαίρει και βασίλευε.

Η ιστορία του ματωμένου Κουρδιστάν από τον Τσερκέζ

Η ιστορία του ματωμένου Κουρδιστάν από τον Τσερκέζ

Θα περίμενε κάποιος από έναν 64χρονο Κούρδο πολιτικό πρόσφυγα να αδράξει την ευκαιρία που του έδωσε το Δικαστήριο στην Κύπρο, για να παραθέσει τους λόγους για τους οποίους πιστεύει πως δεν πρέπει να εκδοθεί στη Γερμανία, με κίνδυνο να καταλήξει στην Τουρκία.
 
Όμως ο Τσερκέζ Γκορκμάζ επιβεβαίωσε χθες πως είναι ένας γνήσιος πατριώτης που τρέφει στην ψυχή του μόνο αγάπη για το Κουρδιστάν και έχει αφιερώσει όλη τη ζωή του στον αγώνα του λαού του, τη λευτεριά του κατεχόμενου Κουρδιστάν από την Τουρκία.
 
Για μια περίπου ώρα ο Τσερκέζ Γκορκμάζ μιλούσε και προκαλούσε ρίγος συγκίνησης στη δικαστική αίθουσα του Δικαστικού Μεγάρου Λάρνακας, εξιστορώντας τους λόγους για τους οποίους μια ζωή, υπηρετεί με πολιτικούς αγώνες τον λαό του. Όπως έκαναν δεκάδες φίλοι του που είναι στις φυλακές της Τουρκίας ή θαμμένοι μετά που δολοφονήθηκαν από τον τουρκικό στρατό. Όπως έκαναν δεκάδες φίλοι του που απλώς μια μέρα εξαφανίστηκαν από προσώπου γης, χωρίς ποτέ να μάθει κανένας τι απέγιναν. 
 
 
Ο Τσερκέζ Γκορκμάζ αφιέρωσε τον πολύτιμο χρόνο του αντί στην υπεράσπιση του εαυτού του, στη ματωμένη ιστορία του λαού του. Για τα 200 χρόνια τώρα που ο κουρδικός λαός μάχεται για την απελευθέρωση του Κουρδιστάν. Πραγματοποιώντας 28 εξεγέρσεις που όλες πνίγηκαν στο αίμα από τον τουρκικό στρατό, αλλά χωρίς να πτοήσουν το αγωνιστικό φρόνημα του λαού του.
 
Μίλησε επίσης για το Κουρδιστάν, μια χώρα που οι ισχυροί της γης την διαμοίρασαν σε τέσσερις άλλες χώρες, αποστερώντας το δικαίωμα του λαού της να ζει σε αυτήν ελεύθερος. Στην Τουρκία, το Ιράκ, το Ιράν και τη Συρία. Με την πρώτη χώρα, δηλαδή την Τουρκία, να έχει σβήσει ώς τώρα από τον χάρτη πολλές χιλιάδες κουρδικά χωριά και οικισμούς. 
 
Στην Τουρκία, είπε ακόμα στην ομιλία του ο Τσερκέζ, η κουρδική γλώσσα και κουλτούρα απαγορεύονται. Και το τουρκικό Κράτος στήνει στρατιωτικά δικαστήρια ειδικά για να δικάζει και να καταδικάζει σε φυλακίσεις από πέντε ώς 32 χρόνια Κούρδους.

22/4/2019 | Αθήνα | Νίκου Ασλανίδη: «Η Μπάντα». Μία ταινία για την ποντιακή γενοκτονία


22/4/2019 | Αθήνα | Νίκου Ασλανίδη: «Η Μπάντα». Μία τανία για την ποντιακή γενοκτονία



Με αφορμή τη συμπλήρωση εκατό χρόνων από τη ποντιακή γενοκτονία, το Κίνημα Άρδην και ο δημοτικός συνδυασμός «Αθήνα για την Ελλάδα» διοργανώνουν την προβολή της ταινίας του Νίκου Ασλανίδη, «Η Μπάντα».
Την Δευτέρα 22 Απριλίου 2019, στις 19.30, στην αίθουσα Ρήγας Βελεστινλής, Ξενοφώντος 4, στο Σύνταγμα.
Παραθέτουμε μία πρόσφατη συνέντευξη του Νίκου Ασλανίδη στη NewPost (3/3/2019): 
Ο Νίκος Ασλανίδης, δημιουργός της ταινίας που θα προβληθεί στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης μιλά στο Newpost
Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από την ημέρα που ο Κεμάλ Ατατούρκ αποβιβάστηκε στη Σαμψούντα, για να θέσει σε εφαρμογή τη δεύτερη και πιο αιματηρή φάση της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου. Γι’ αυτό και έχει αναγνωριστεί από το ελληνικό κράτος (και από άλλα κράτη) η 19η Μαΐου ως ημέρα μνήμης των 353.000 ψυχών που χάθηκαν και αναμένουν δικαίωση.
Από αυτά τα τραγικά γεγονότα έχουν διασωθεί χιλιάδες ιστορίες, οι οποίες επιβεβαιώνουν το αιματοκύλισμα των ορθόδοξων χριστιανικών πληθυσμών της Μαύρης Θάλασσας. Μία από τις μαρτυρίες που σώζονται αφορά τη φιλαρμονική ορχήστρα της Κερασούντας που αποτελούνταν από 13 Έλληνες και τρεις Τούρκους μουσικούς, την οποία χρησιμοποιούσε ο μεγαλύτερος σφαγέας των Ελλήνων, το όργανο καταστροφής του Μουσταφά Κεμάλ, ο περιβόητος Τοπάλ Οσμάν. Γι’ αυτό τον λόγο, πρόσφατα, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, κατά τη διάρκεια ομιλίας του, έκανε λόγο για «συμμορίες Ποντίων που τους ρίξαμε στη θάλασσα», αφού από τη συγκεκριμένη πόλη καταγόταν (και αποτέλεσε δήμαρχό της) ο αιμοσταγής μακελάρης των ελληνικών πληθυσμών.

Η ομορφιά θα ξανασώσει τον κόσμο;




Η ομορφιά θα ξανασώσει τον κόσμο;


( από τα μαθήματα μου για την αρχιτεκτονική στο τμήμα θεατρικών σπουδών του ΕΚΠΑ )

...Ο γοτθικός ναός παραμένει μια αρχιτεκτονική πρόκληση όχι μόνον για εκείνη την μακρινή, την περίκλειστη κοινωνία αλλά για κάθε εποχή. Προαναγγέλλει τους ουρανοξύστες του 19ου στο Σικάγο χρησιμοποιώντας όμως μια χειροποίητη όσο και σοφή τεχνική. Θα έλεγα κάτι περισσότερο ότι δηλαδή συνιστά η όλη σύλληψη και εκτέλεση μια συγκλονιστική, κατασκευαστική αυθάδεια. Η γοητευτικότερη υπερβολή που μπορεί να αντέξει η πέτρα. Να υπηρετήσει η κατακόρυφος.
Είναι όμως συγχρόνως και υψηλή, ποιητική σύλληψη με ακόμη υψηλότερο, μεταφυσικό συμβολισμό. Οι οξυκόρυφοι πύργοι, τα υπερυψωμένα σταυροθόλια, τα δαντελένια κωδωνοστάσια κλπ. ανεβαίνουν σαν από θαύμα σε δυσθεώρητα ύψη για να λογχίσουν νευρωτικά τον ουρανό ψάχνοντας έτσι τα ίχνη του Θεού. Καλύτερα, εκβιάζοντας την ύπαρξη Του. Αφού πραγματώνονται κατασκευές τέτοιας εξωπραγματικής εμφάνισης δεν μπορεί, ο Θεός υπάρχει. 

Το ίδιο συνέβαινε εξάλλου και με τους ανάλογα υπερφυείς τρούλους της Ανατολής και κυρίως με την Αγία του Θεού Σοφία. Το ύψος του τρούλου της οποίας είναι ανάλογο με το ύψος της οροφής της Notre Dame. Εβδομήντα μέτρα περίπου. Και βέβαια πρόκειται επίτευξη ανάλογου θαύματος. Ο σκοπός, εν ολίγοις, της αρχιτεκτονικής του Μεσαίωνα έγκειται στο να δεί με τα ίδια του τα μάτια ο πιστός το υπερφυσικό, πραγματοποιημένο.

Οι βυζαντινοί κρεμάνε μαγικές καμπύλες από τα σύννεφα, οι τέκτονες αντίστοιχα της Δύσης αιχμηρά οξυκόρυφα. Διαφορά, μάλλον, ταμπεραμέντου. Θυμίζω ότι ο τρούλος της Αγίας Σοφίας έπεσε τουλάχιστον δύο ή τρεις φορές κατά την υπερχιλιετή βίο της. Αυτή είναι η μοίρα ακόμη και τον πλέον ιερών κτισμάτων. Αλλά και η ευλογία τους ώστε να αντέχουν.

Όμως ο γοτθικός ναός καταφέρνει και ένα άλλου είδους θαύμα. Καταργεί ορισμένους, φέροντες (!) τοίχους και τους αντικαθιστά με υαλοστάσια (vitraux) γεμίζοντας το εσωτερικό με πολύχρωμο φως και εικόνες που κολυμπάνε στα χρώματα. Η αντίστοιχη έκφραση της Δύσης με τα ψηφιδωτά της Ανατολής. Γυαλί λοιπόν και μέταλλο αντί της πέτρινης τοιχοποιίας. Όπως και στις δημιουργίες του Mies van der Rohe στον εικοστό αιώνα!

Μάνος Σ. Στεφανίδης:Ανοιχτή Επιστολή στον Κ. Γαβρά

Μάνος Σ. Στεφανίδης



Ανοιχτή Επιστολή στον Κ. Γαβρά

Αγαπητέ Κώστα Γαβρά


Μακριά από μένα η μεμψίμοιρη αμφισβήτηση ή και η λογοκρισία του έργου σου. Τόσο πολύ αγαπημένου εξάλλου από την εποχή του Ζ και της Κατάστασης Πολιορκίας. Όπως επίσης και η μικρόψυχη a priori απόρριψη των απόψεων σου όποιες κι αν είναι αυτές... 
Όμως ελπίζω να επιτρέψεις και σε μένα - σ'εμάς, τους εντόπιους θαυμαστές σου - το δικαίωμα της κριτικής ή της διαφωνίας. Και μάλιστα για ένα θέμα που, επίτρεψε μου να σου πω, το ξέρω καλύτερα από εσένα όχι λόγω κάποιας άλλης υπεροχής αλλά εξ αιτίας βαθύτατης, άκρως οδυνηρής, προσωπικής εμπλοκής. Πάθος και μάθος. Κι αυτό αφορά επίσης στην συντριπτική πλειονότητα των συμπατριωτών μας. 
Καλώς η κακώς η πρόσφατη ταινία σου αναμιμνήσκεται εκείνων των οικείων κακών τα οποία, φευ, πληρώνουμε άπαντες αλλά και θα ξεπληρώνουν, ως μη όφειλαν, οι επόμενες γενιές. Και δεν εννοώ μόνο σε, δυσβάσταχτο, οικονομικό επίπεδο. Αλλά και δε ηθικό, κοινωνικό, πολιτικό, εθνικό. Αναφέρομαι ευρύτερα στο κύρος της χώρας.

Κάποιοι λοιπόν έπαιξαν, αβρόχοις ποσίν και με τυχοδιωκτική επιπολαιότητα, τη μοίρα της χώρας στα ζάρια παραδίδοντας έπειτα τους συμπολίτες μας στα χέρια και την ασυδοσία των πιο σκοτεινών συμφερόντων. Μακάρι να επρόκειτο για έναν ηρωισμό που όμως απέτυχε. Δυστυχώς εδώ έχουμε να κάνουμε με μιαν συλλογική εθελοτυφλία. Μια μαζική παράκρουση που μοιάζει να τιμωρεί τον τόπο ως εκδίκηση της ιστορίας, πέραν των ασήμαντων μεγεθών που για μια στιγμή φαντασιώθηκαν ότι έγιναν οι ηγέτες μιας επανάστασης που θα άλλαζε τον κόσμο. Αν και εσύ πίστεψες κάτι τέτοιο, τότε υπήρξες θύμα μιας μηντιακής σκευωρίας όπως αυτές που συστηματικά παρουσιάζουν σε παγκόσμια αναμετάδοση τα σκουπίδια σαν διαμάντια. 

ΚΙΒΩΤΟΙ για την προσωρινή στέγαση, των χωρίς στέγη, συμπολιτών μας.



Κιβωτός αστέγων


KONESTOGA, ONTARIO, ΚΑΝΑΔΑΣ.

Οι έντιμοι πολίτες, για να βοηθήσουν τους δεκάδες αστέγους πήραν την κατάσταση στα χέρια τους.
Έφτιαξαν πολύ χαμηλού κόστους ΚΙΒΩΤΟΥΣ, για την προσωρινή στέγαση , των χωρίς στέγη, συμπολιτών τους.

ΚΑΤΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ, ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ , ΕΔΩ ΚΑΙ …7 ΧΡΟΝΙΑ.

Προσφέραμε, 4 αρχιτέκτονες της ομάδας μας, δωρεάν τα σχέδια.

Κοστολογήσαμε, γύρω στα 150ε την 1 κατασκευή-κιβωτό.
Προσφέραμε, οι ίδιοι τα χρήματα, να κατασκευαστούν …5 συμβολικές κιβωτοί, με λεφτά από την τσέπη μας.
Στείλαμε την πρόταση μας, στον γλοιώδη υπούργο, ο τόνος στο-ού, και όχι στο …-ό Τσιρώνη, και μας αγνόησε επιδεικτικά.
Στείλαμε την πρόταση στον ανύπαρκτο δήμαρχο Αθηναίων, Καμίνη, ότι χειρότερο έχει κυκλοφορήσει τις τελευταίες δεκαετίες στην πόλη μας, ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΗΚΕ ΚΑΝ ΣΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ…

Στείλαμε άλλες 50 επιστολές.
Καμία απάντηση.
Εχουν άλλες έννοιες, οι Έλληνες σιτιζόμενοι, πολιτικοί.

ΟΧΙ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΦΤΩΧΙΑ.
ΟΧΙ ΤΗΝ ΠΕΙΝΑ.
ΟΧΙ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΔΥΣΤΥΧΙΑ….

Ομάδα Κιβωτός Αστέγων
14-4-2019

Ευρωβουλή: Απορρίφθηκε πρόταση Μαριά για ψήφισμα για την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ποντίων

Ευρωβουλή: Απορρίφθηκε πρόταση Μαριά για ψήφισμα για την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ποντίων

  • Συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (φωτ. αρχείου: EPA / Olivier Hoslet)
«Σε μια συνεδρίαση όπου συμμετείχαν μόνο επτά από τους 27 συνολικά Έλληνες και Κύπριους ευρωβουλευτές, οι ευρωβουλευτές του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος και ο Μάνφερντ Βέμπερ, όπως και οι Σοσιαλιστές και οι Φιλελεύθεροι και ο Γκι Φερχόφστατ στάθηκαν στο πλευρό του Ερντογάν και καταψήφισαν την πρόταση» του καθηγητή Νότη Μαριά να συζητηθεί και να εκδοθεί ψήφισμα για την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου.
Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος του κόμματος «Ελλάδα-Ο Άλλος Δρόμος», ευρωβουλευτής Νότης Μαριάς και προσθέτει ότι υπέρ της πρότασης ψήφισαν οι ευρωβουλευτές Νίκος Χουντής, Κωνσταντίνος Παπαδάκης, Κωνσταντίνα Κούνεβα, Γιώργος Επιτήδειος, Λάμπρος Φουντούλης, Ελευθέριος Συναδινός. Οι υπόλοιποι δεν έδωσαν το «παρών», σημειώνει ο Ν. Μαριάς, παρότι εδώ και 10 ημέρες είναι γνωστό το όλο ζήτημα.  

Μας επεξεργάζονται κανονικά οι Συριζαίοι...

Μας επεξεργάζονται κανονικά οι Συριζαίοι... 

Παραχωρούν λέει ο κ. Ξυδάκης, μόνο το 40% στους επιχειρηματίες... και το υπόλοιπο 60%, βραχάκια και έτσι, στο φτωχό λαουτζίκο!

Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο

«Ὅσον ζῇς, φανού»


Ο Αμερικανός μουσικολόγος Christopher King είναι ένας από τους 
σημαντικότερους συλλέκτες δίσκων 78 στροφών στον κόσμο. Όταν ανακαλύπτει την μουσική της Ηπείρου, η ζωή του αλλάζει δραματικά. Το «Ὅσον ζῇς, φανού» δανείζεται τον τίτλο του από την αρχαιότερη γραπτή μουσική του κόσμου - ένα μοιρολόι χαραγμένο σε επιτύμβια στήλη στην Μικρά Ασία - και ανοίγει ένα παράθυρο στην μεγαλειότητα της Επειροτικής τέχνης και της συλλογικής της εμπειρίας.

Το ακάνθινο στεφάνι του Χριστού...

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, κείμενο
Σώθηκε το ακάνθινο στεφάνι του Χριστού – Η ιστορία του μοναδικού κειμηλίου | in.gr

Μάνος Σ. Στεφανίδης


Το φερόμενο ως ακάνθινο στεφάνι του Χριστού φυλασσόταν, αν θυμάμαι καλά, στην Κωνσταντινούπολη και ήταν ένας από τους πιο σπάνιους θησαυρούς της για το οποίο την ζήλευαν οι βάρβαροι Γότθοι. Το πούλησε όμως ένας υπερχρεωμένος Λατίνος αυτοκράτορας τον 13ο αι. σε κάποιον ανερχόμενο Λουδοβίκο, τον μετέπειτα Άγιο. Μάζευε τότε ο Γαληνότατος χρήματα για ν' αντιμετωπίσει τους Οθωμανούς που ήταν ήδη στη Μικρά Ασία και να συμπήξει πανευρωπαϊκή σταυροφορία. Επίσης οι Παλαιολόγοι αργότερα περιέφεραν ανάλογα κειμήλια ανά τας Ευρώπας για να μαζέψουν κανένα δουκάτο, κωνσταντινάτο, βενέτικο κλπ. Επίσης ο Ιωάννης Καντακουζηνός φορούσε ψεύτικα πετράδια στο στέμμα του γιατί τα αληθινά ήταν ενέχυρο στο ΔΝΤ της εποχής. Θυμάμαι σωστά μοιραίε όσο και πολυμαθή Αλέξη;

Ούτε ένα δάκρυ για την Ανατολή...


Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, ουρανός και υπαίθριες δραστηριότητες
Η εικόνα ίσως περιέχει: ουρανός και υπαίθριες δραστηριότητες

Θα πρέπει να θυμηθούμε τώρα που το δάκρυ κύλησε για την καταστροφή της Παναγίας των Παρισίων και όλα αυτά τα μνημεία της Ανατολής που καταστράφηκαν στην Ανατολή με δυτικά όπλα! 

Πρέπει να πάψουμε να να βλέπουμε τον κόσμο, ιδιαίτερα εμείς οι Έλληνες- τα πρώτα θύματα το 1204- με οριενταλιστική ματιά.

 Ο ναός της φωτογραφίας στην Υεμένη, καταστράφηκε με όπλα που παρείχαν δυτικοί "σύμμαχοι" στους Σαουδάραβες... Το ίδιο έγινε σε προστατευόμενα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς σε Ιράκ, Συρία, Γιουγκοσλαβία... Ούτε ένα δάκρυ...

ΓΕΡΟΜΟΡΙΑΣ

Οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τον πολιτισμό ή το τέλος του πολιτισμού…

του Γιώργου Ρακκά


Αυτό σκέφτηκα όταν διάβασα τις προτάσεις της Κατερίνας Νοτοπούλου για τον Πολιτισμό: Σύμφωνα με αυτές η Θεσσαλονίκη είναι μια ‘νεαρή’ πόλη, η οποία δεν έχει τίποτε άλλο να επιδείξει παρά το «Οθωμανικό και νεοελληνικό της παρελθόν», το «μουσείο σεξουαλικού προσανατολισμού», ένα μουσείο «φεμινισμού» κ.ο.κ..

Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς; Την απόπειρα να επιβληθεί το ξαναγράψιμο της ιστορίας της πόλης από τα πάνω μέσα από έναν πληθωρισμό μουσείων, εξωραΐζοντας την οθωμανική κατάκτηση της πόλης και το εθνοτικό άπαρτχαϊντ που επέβαλε μέσα σε αυτήν, προς επίρρωσιν της προπαγάνδας του ερντογανικού ισλαμοφασισμού; Τον αρχοντοχωριατισμό που θέλει να εισάγει την – παρωχημένη πια– ψευδοελευθεριότητα του Άμστερνταμ στην Θεσσαλονίκη; Την απίστευτη τυμβωρυχία (και όχι… τυμβοθηρία έλεος πια με τους προγλωσσικούς που διεκδικούν να ορίσουν τις τύχες μιας ολόκληρης χώρας) που διέπει την προσπάθειά της να καπηλευτεί τους αγώνες των γυναικών των δεκαετιών 1970 και 1980 προς άγραν ψήφων; Ή την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον τρόπο με τον οποίον προσεγγίζει μια πολιτιστική κληρονομιά, μια ιστορία και μια ταυτότητα 23ων αιώνων;

Προφανώς η υποψήφια του ΣΥΡΙΖΑ θεωρεί πως τα βασικά οικουμενικά στοιχεία που διέπουν την Θεσσαλονικιώτικη ιστορία, ο μακεδονικός ελληνισμός, η ελληνορρωμαϊκή περίοδος, το Βυζάντιο, αποτελούν κτήμα του «συντηρητισμού» και ως εκ τούτου… αντιπολιτεύονται το πνεύμα «ανοιχτωσιάς» που θέλει να καθιερώσει στην πόλη: Η μακρά ιστορία της Θεσσαλονίκης είναι για την παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ «δεξιά», και πρέπει να αποπεμφθεί από την τοπική πολιτική της μνήμης. Η οποία οφείλει να εστιάζεται μόνον σε ό,τι ταιριάζει με την εφήμερη παροντικότητα, για να δώσουμε την εικόνα μιας πόλης εύπλαστης σαν από πλαστελίνη, η υπόσταση της οποίας μπορεί να μεταβάλλεται κατά το δοκούν από τους κατόχους της εξουσίας.

16 Απριλίου 1821, Κωνσταντινούπολη.



 


16 Απριλίου 1821, Κωνσταντινούπολη.

Ένα πτώμα επιπλέει στα βαθυγάλαζα νερά του Γαλατά. Ο Κεφαλλονίτης καπετάνιος Νικόλαος Σκλάβος κοντοζυγώνει.
Αναποδογυρίζει το σκήνωμα και αντικρίζει μία μορφή εξαθλιωμένη μα γνώριμη.
Είναι ο ταπεινός τη καρδία, ο πράος και υπομονετικός εργάτης της αρετής, ο ανυπόκριτος και ακέραιος, ο αμνησίκακος και ατρόμητος υπερασπιστής του δικαίου, ο φλογερός επαναστάτης του Γένους.
Είναι ο Ιεράρχης του, είναι ο Υπερασπιστής του Έθνους και της Ορθοδοξίας, είναι ο Πατριάρχης Γρηγόριος ο Ε'.


Έξι μέρες νωρίτερα, στις 10 Απριλίου 1821, ανήμερα του Πάσχα, φρουρά τρισχιλίων στρατιωτών της Υψηλής Πύλης περικυκλώνει το Πατριαρχείο. Ο Πατριάρχης συναισθάνεται το φοβερό τέλος για την τιμή της πατρίδας του να πλησιάζει. Όμως θα λειτουργήσει. Με δάκρυα στα μάτια ασπάστηκε τον τελευταίον ασπασμό τους αρχιερείς.
Ο Γρηγόριος έκανε την λαμπρότερη, κατανυκτικότερη, πιο ζωντανή και πιο μεγάλη Θεία Λειτουργία. Από τα μάτια του έβγαινε θεία φεγγοβολή. Μέσα σε μία ατμόσφαιρα χαρμολύπης ο Πατριάρχης εύχεται το "Χριστός Ανέστη".

Κατά την 10η πρωινή, οι άπιστοι εισβάλουν στον ιερό χώρο. Αρπάζουν τον πατρικό ποιμένα από τα γένια, με την κατηγορία ότι είναι συμμέτοχος των επαναστατών. Τον οδηγούν στα ενδότερα του παλατιού στην περιοχή Βοστατζίμπαση. Εκεί του υποβάλουν ερωτήσεις υπό την μορφή ανακρίσεως. Βασανίζουν, ταπεινώνουν, προκαλούν τον σεβάσμιο γέροντα να αρνηθεί την πίστη του. "Μην κοπιάζετε", απαντά ο Γρηγόριος, "ο Πατριάρχης των Χριστιανών αποθνήσκει Χριστιανός".

Οδηγούμενος στην παραλία προς εξευτελισμό, οι χριστιανοί δακρυσμένοι καταασπάστηκαν τη δεξιά του, ενώ εκείνος ο ισχνός και ταλαιπωρημένος ιερομόναχος τους ευλογούσε συνεχώς. 
Για το τραγικό τέλος οι Αγαρηνοί οδηγούν τον Ιεράρχη στο Πατριαρχείο. Εκεί στη μεσαία Πύλη των πατριαρχικών δωματίων στέκουν τον ταλαιπωρηθέντα γέροντα. Ο Πατριάρχης εξέτεινε το χέρι του εις ευλογία του ορθοδόξου πληρώματος για τελευταία φορά. Με τα μάτια του στραμμένα στον ουρανό βοά: «Κύριε, Ιησού Χριστέ δέξαι το πνεύμα μου».
Ο δήμιος περνά από το σεβάσμιο κεφάλι τον βρόχο κι εκείνος πέταξε νικηφόρος στην ουράνια θριαμβεύουσα Εκκλησία των πρωτοτόκων.

Οι Οθωμανοί άφησαν το ιερό σκήνωμα έτσι κρεμασμένο για τρεις ημέρες. 
Στις 13 Απριλίου ο νεκρός Γρηγόριος ο Ε' πουλήθηκε σε σπείρα Εβραίων του Γαλατά, που τον έσυραν στους δρόμους. Τελικά οι δήμιοί του τον μετέφεραν στο μέσο του Κεράτιου Κόλπου και τον έριξαν στη θάλασσα.

Φτάνοντας στην Οδησσό, η σορός του ιερομάρτυρος αναγνωρίστηκε από τον κλήρο, οι οποίοι θρηνώντας ανέκραξαν «Ο Πατριάρχης μας, ο Πατριάρχης». Το γεγονός έφτασε μέχρι την Πετρούπολη, στον Τσάρο Αλέξανδρο Α', ο οποίος απέστειλε στην Οδησσό μεγαλοπρεπέστατη αρχιερατική στολή, μίτρα και εγκόλπιο αδαμαντοκόλλητο. Ο ιερόαθλος νεκρός ενταφιάστηκε με τις τιμές που του έπρεπαν.

Η Εκκλησία της Ελλάδος ανακήρυξε στη χορεία των Αγίων τον Νεομάρτυρα Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Γρηγόριο τον Ε' στις 10 Απριλίου 1921.






Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Οι εν Ελλάδι μνηστήρες της σοσιαλδημοκρατίας

Βασίλης Ασημακόπουλος


«Η Σοσιαλδημοκρατία πνέει τα λοίσθια στη Βόρεια Ευρώπη και μέσα στα επόμενα 5 χρόνια θα την θάψουμε με όλες τις τιμές που της αξίζουν»
Ανδρέας Παπανδρέου, 1976

Σε πρόσφατα κομματικά δρώμενα, όπως το 2ο Συνέδριο του ΚΙΝΑΛ και η Πανελλαδική Συνάντηση «Για μια μεγάλη Προοδευτική Συμμαχία σε Ελλάδα και Ευρώπη», πέραν των αντιπαραθέσεων λόγω κομματικού ανταγωνισμού και διεκδίκησης της ηγεμονίας στο κεντροαριστερό υποσύστημα, εκείνο που έγινε ακόμα πιο σαφές είναι το γενικότερο και αντικειμενικό πλαίσιο σύγκλισης. Κι αυτό δεν είναι άλλο από τη σύγχρονη ευρωπαϊκή σοσιαλδημοκρατία, με ότι εκείνη σηματοδοτεί: Υπαρκτός ευρωπαϊσμός σε ομοσπονδιακή κατεύθυνση, σοσιαλφιλελευθερισμός, αστικός δικαιωματισμός, έμφαση στην μεταϋλιστική ατζέντα, καταγγελία του εθνολαϊκισμού, υποβάθμιση της εθνικής-λαϊκής κυριαρχίας.
Παρατηρούνται διαφορετικοί τονισμοί και επιμέρους εμφάσεις, λόγω προέλευσης και ιστορικής διαδρομής των δύο κομματικών ανταγωνιστών, που δεν αναιρούν όμως τη σοσιαλδημοκρατική στρατηγική σύγκλιση. Άλλωστε αυτό ρητά διακηρύσσεται. Ακόμα και στο επίπεδο της σημειολογίας. Το ΚΙΝΑΛ, που (θεωρεί ότι) είναι ο ιστορικά διαμορφωμένος εκπρόσωπος της ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας και επιδιώκει να εδραιώσει τη θέση του απέναντι στον ισχυρό διεκδικητή, προσκαλεί στο συνέδριό του τον υποψήφιο των Ευρωπαίων Σοσιαλιστών για την Προεδρία της ΕΕ Φρανς Τίμερμανς.
Ο ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται να τροποποιεί την ονομασία του, κατερχόμενος στις ευρωεκλογές ως «ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία». Προφανώς το γεγονός ότι η πολιτική ομάδα στο Ευρωκοινοβούλιο που εκπροσωπεί το Ευρωπαϊκό Σοσιαλιστικό Κόμμα ονομάζεται Προοδευτική Συμμαχία Σοσιαλιστών και Δημοκρατών (S&D), μάλλον δεν αποτελεί σύμπτωση.

Τρίτη 16 Απριλίου 2019

Η καταδίκη στη σιωπή είναι η χειρότερη μορφή καταστολής!


"Τον Απρίλιο του 2010 βγήκε στα Wikileaks υλικό με Αμερικανούς στρατιώτες να σκοτώνουν 18 πολίτες στο Ιράκ, με μια επίθεση από ελικόπτερο, που θυμίζει video game ή μάλλον έτσι "ένιωθαν" οι δολοφόνοι. ΑΑ
Ανάμεσα στους νεκρούς 2 παιδιά και 2 δημοσιογράφοι. 
Αυτό είναι μόνο ένα από τα πολλά απόρρητα ντοκουμέντα που εξασφάλισε και διέθεσε στο διαδίκτυο ο J. Assange, που συνελήφθη σήμερα στην πρεσβεία του Ισημερινού στο Λονδίνο, όπου είχε ζητήσει άσυλο, για να παραδωθεί στις αρχές των Η.Π.Α...
Η καταδίκη στη σιωπή είναι η χειρότερη μορφή καταστολής!"

ΒΙΝΤΕΟ – Εκδήλωση Άρδην & Cognosco Team: «Για την εθνική ταυτότητα – Είναι η διατήρησή της επίκαιρη;»

Ομιλητές ήταν ο Γιώργος Καραμπελιάς, υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων και συγγραφέας, ο Μάριος Νοβακόπουλος(Διεθνολόγος), ο Νίκος Παππάς (Πολιτικός Επιστήμονας – Ιστορικός) και ο Μιχάλης Ρέττος (Φιλόλογος – ιστορικός).

Πώς τα κατάφεραν έτσι, οι δήθεν ρεαλιστές μας;

του Άριστου Μιχαηλίδη από τον Φιλελεύθερο

Φαντάσου σε ποια όρια φτάσαμε. Ο Νίκος Αναστασιάδης να θέτει πολύ σωστές παραμέτρους στην αναζήτηση της διευθέτησης για ένα ανεξάρτητο και λειτουργικό κράτος. Τόσο σωστές, που πια ελάχιστα έχουμε να διαφωνήσουμε μαζί του. Ακόμα και τις τέσσερις βασικές ελευθερίες για Τούρκους υπηκόους ανακάλυψε προχτές, πως αν το δεχτεί θα κατακλυστεί η Κύπρος από Τούρκους. Ακόμα και ότι η λεγόμενη μία θετική ψήφος, που εμείς το λέμε συγκαλυμμένο βέτο, θα μετατρέψει την Κύπρο σε προτεκτοράτο. Ο Άντρος Κυπριανού να τον επικρίνει ότι το παίζει Τάσσος Παπαδόπουλος, τον οποίο είναι ο ίδιος που εξέλεξε Πρόεδρο το 2003. Αλλά, το χειρότερο, όπως και να το καλλωπίζει, όσο και να διαμαρτύρεται και να απαντά επιθετικά σε όσους το λένε («Θα έπρεπε να ντρέπεται ο Αναστασιάδης να λέει ότι το ΑΚΕΛ του ζητά να κάνει υποχωρήσεις ή ότι παίζει το παιγνίδι της Τουρκίας», 30/4/2018), δεν παύει με τις θέσεις του να εξοπλίζει την επιχειρηματολογία της τουρκικής πλευράς στο ροκάνισμα του Προέδρου της Δημοκρατίας. 

Τζούλιαν Ασάνζ-Γκρέτα Τούνμπεργ- Εκείνος κι Εκείνη!



Του Βασίλη Στοϊλόπουλου

Εκείνος κι Εκείνη !


Εκείνος, ο Τζούλιαν Ασάνζ των Wikileaks, 48χρονος Αυστραλός ακτιβιστής του διαδικτύου που μας αποκάλυψε καταχωνιασμένα εγκλήματα πολέμου και απόκρυφα βασανιστήρια ομήρων, καταχρήσεις εξουσίας των ελίτ, οικονομικά σκάνδαλα και αδίστακτους μπάνκστερς. Χωρίς Εκείνον δεν θα γνωρίζαμε τα νεώτερα από την ηθική κατάπτωση και τον κυνισμό πολιτικής και πολιτικών και τις δαιδαλώδεις διαπλοκές οικονομίας, δημοσιογραφίας και πολιτικής, τις παράνομες παρακολουθήσεις μυστικών υπηρεσιών και τις οργουελικές μεθοδεύσεις κυβερνώντων.

Εκείνη, η Γκρέτα Τούνμπεργ, 16χρονη μαθήτρια από τη Σουηδία που μιλά σε διάφορα διεθνή συνέδρια και οργανισμούς για να σταματήσει η περιβόητη υπερθέρμανση του πλανήτη και η κλιματική αλλαγή. Η νεαρή ακτιβίστρια με το σύνδρομο Asperger που διαδηλώνει σχεδόν ακατάπαυστα σε διάφορες χώρες προωθώντας τις μαθητικές διαδηλώσεις “Fridays for Future” - αν και την ακολουθεί μόνο μια ελάχιστη μειοψηφία μαθητών, αλλά πολλές τηλεοπτικές κάμερες.

Η λατρεία των πραγμάτων και η σκλαβιά τους

Κείμενο: Κωστής Παπαγιώργης

Με την έλξη, τη λατρεία των πραγμάτων και τη σκλαβιά τους όλοι βρίσκουμε τον μπελά μας. Εκ παραδόσεως, όλα τα οχληρά κουσούρια τα ανακαλύπτουμε πρώτα στους γύρω μας. Τι έχει πάθει ο Μάκης με το αυτοκίνητό του και το προσέχει σαν νεογέννητο; Πώς ανέχεται ο Σάκης να έχει τόση εξάρτηση από την ενδυμασία του, από τα μικροαντικείμενα της δουλειάς του, από ένα ρολόι ή έναν αναπτήρα; Δεν πρόκειται για απλή φροντίδα, για ένα φαιμπλ, όπως λένε, που μυστηριωδώς συνδυάζεται με κάτι άψυχο, αλλά για θορυβώδη σκλαβιά που αγγίζει τα όρια της μανίας.  
Εντούτοις, ο «σκλάβος» -τουλάχιστον κατά τα φαινόμενα- δείχνει να απολαμβάνει και να χαίρεται. Όπως τα ανήλικα που δεν αποχωρίζονται την κουβέρτα «τους», κάθε αγαπημένο αντικείμενο πάει μαζί με το «μου» και το «του» ή το «της». Σε κάποια σύναξη ο ένας καταφθάνει με τη φοβερή κουστουμιά «του», η άλλη με τις τρομερές γόβες «της», ο γηραλέος με όλα τα συμπράγκαλα του καπνίσματος (τον καπνό «του», την πίπα «του», τον αναπτήρα «του»), η τάδε παρδαλή με τα βαθιά ντεκολτέ «της» και η ψωνάρα μες στα ακριβά «της» μανικετόκουμπα και τα φυτευτά της δόντια (χροιά ξεφλουδισμένου αμύγδαλου).
Στο δράμα του κατόχου, το κέντρο είναι η ταλαιπωρημένη επιθυμία που, για να σωθεί από την ελεύθερη πτώση στην πραγματικότητα, παραδίδεται σε λατρευτικές συμμαχίες, σε ένα δικό «της» κόσμο που αν της αφαιρεθεί, θα μοιάζει με τα κοκόρια πάνω στο χιόνι. Πηγή: www.lifo.gr
Στο δράμα του κατόχου, το κέντρο είναι η ταλαιπωρημένη επιθυμία που, για να σωθεί από την ελεύθερη πτώση στην πραγματικότητα, παραδίδεται σε λατρευτικές συμμαχίες, σε ένα δικό «της» κόσμο που αν της αφαιρεθεί, θα μοιάζει με τα κοκόρια πάνω στο χιόνι. Πηγή: www.lifo.gr
Στην περίπτωση που κάτι προσωπικό κι αγαπημένο χαθεί, ο απωλέσας γυρίζει τον κόσμο ανάποδα. Δεν μπορεί τάχα να το αντικαταστήσει με ένα άλλο πανομοιότυπο, όπως αντικαθιστούμε μια στιγμή με μιαν άλλη ή μια μπουκιά με την επόμενη; Ο τέως κάτοχος επιμένει: θέλω αυτό και μόνο, νιώθω σαν να έχασα το μισό εαυτό μου. Και πράγματι. Η κατοχή δεν ταυτίζεται με τη χρηστικότητα, με την αντικειμενική αξία του πράγματος, κάθε εξορθολογισμός απορρίπτεται· απεναντίας του προσδίδει αξία προσώπου, έμψυχου, σάμπως ο εαυτός του να έχει μοιραστεί σε όλα τα κτήματά του συγκροτώντας μαζί τους όμαιμη οικογένεια.  

Τι μάθαμε από το WikiLeaks, Κώστας Μαυραγάνης

Οι σημαντικότερες αποκαλύψεις του WikiLeaks, διεθνούς και ελληνικού ενδιαφέροντος.

Τον γύρο του κόσμου έκανε η είδηση της σύλληψης του Τζούλιαν Ασάνζ, ιδρυτή του Wikileaks, ο οποίος πέρασε τα τελευταία χρόνια κλεισμένος στην πρεσβεία του Ισημερινού στο Λονδίνο για να αποφύγει την έκδοση στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, πέρα από τις αμφιλεγόμενες μεθόδους λειτουργίας και τα κίνητρα του Wikileaks, πρόκειται για έναν οργανισμό ο οποίος αναμφίβολα έχει φέρει στο φως της δημοσιότητας ιδιαίτερα σημαντικές πληροφορίες που οι αρχές είχαν προσπαθήσει να αποκρύψουν από το ευρύ κοινό.
Ακολουθούν κάποιες από τις σημαντικότερες ειδήσεις που έβγαλε το WikiLeaks- διεθνούς και ελληνικού ενδιαφέροντος.

Διεθνούς ενδιαφέροντος

Τα emails της Χίλαρι Κλίντον
Κατά την προεκλογική περίοδο του 2016, το WikiLeaks δημοσιοποίησε χιλιάδεςemails από τον επικεφαλής της καμπάνιας της Χίλαρι Κλίντον, Τζον Ποντέστα, τα οποία χάκερ είχαν υποκλέψει από τον λογαριασμό του στο Gmail. Τα email εξέθεσαν την Κλίντον και τους στενούς της συνεργάτες, προκαλώντας μεγάλη ζημιά στην προεκλογική της εκστρατεία. Μεταξύ άλλων, στα emails περιλαμβάνονταν στοιχεία για τη συγκέντρωση χρημάτων από πλευράς του πρώην προέδρου και συζύγου της Χίλαρι Κλίντον, Μπιλ Κλίντον, στοιχεία που υποδείκνυαν ότι ο πρόεδρος Ομπάμα γνώριζε πως η Κλίντον χρησιμοποιούσε προσωπικό email για επικοινωνίες αντί για αυτό του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, καθώς και τη διαρροή εκ των προτέρων στην Κλίντον μιας ερώτησης που θα γινόταν σε debate.
Οι ΗΠΑ ευθύνονται για τον θάνατο αμάχων και ενός εικονολήπτη του Reuters στο Ιράκ

Το αύριο φοβίζει ...


Οι Λουδίτες ηττήθηκαν, οι μηχανές νίκησαν, οι εργάτες εκτοπίσθηκαν... Η αυτοματοποίηση, η ρομποτική σε λίγα χρόνια θα έχει αλλάξει τον τρόπο παραγωγής, τον τρόπο της ζωής μας... Τα αγαθά της νέας εποχής, η συσσώρευση του πλούτου θα περάσει σε λίγα χέρια. Τι θα γίνει με τους υπόλοιπους? Κάποιοι άνθρωποι ονειρεύονται να μεταλλαχθούν σε "μετάνθρωπους", cyborg, εμφυτεύουν μηχανές στο σώμα τους για να αποκτήσουν ιδιαίτερες ικανότητες...Το αύριο φοβίζει όσο ποτέ!!!

ΓΕΡΟΜΟΡΙΑΣ

Μια απάτη που λέγεται ΣΥΡΙΖΑ

Γ. Παπαδόπουλος - Τετράδης



Λοιπόν, επειδή το δούλεμα συνεχίζεται, με τυμπανοκρουσίες, για τη σχέση του ΣΥΡΙΖΑ και της «προοδευτικής συμμαχίας» του με την αριστερά και την πρόοδο, καιρός να πούμε ορθάνοιχτα αυτά που αντί να είναι αυτονόητα έχουν γίνει εμπόρευμα για πούλημα στο λαό. Γιατί και η προκλητική εξαπάτηση έχει όρια.

Τα παρακάτω μπορεί να φανούν ακραία σε μερικούς αναγνώστες, αλλά δεν είναι. Γιατί είναι ακριβώς όσα υποσχόταν, όσα αποτελούν τη φυσιογνωμία του ΣΥΡΙΖΑ και όσα συζητιόνταν μέσα στο κόμμα και που είναι η ιδεολογία της αριστεράς.

Ο ΣΥΡΙΖΑ ήρθε στην κυβέρνηση με την υπόσχεση να μην εφαρμόσει το μνημόνιο. Το οποίο έληγε το 2015 και γινόταν διαπραγμάτευση για την τελική αξιολόγηση και υπογραφή παράτασης τον Φεβρουάριο μέχρι τον Ιούνιο , με αιχμή ένα πακέτο περικοπών δημοσίων δαπανών μεταξύ 1 δις και 2 δις. Το περίφημο «μέηλ Χαρδούβελη».

Η so called επαναστατική αριστερά είχε δύο επιλογές αν ήταν τέτοια. Είτε να σκίσει το μνημόνιο- όπως υποσχέθηκε- και να εφαρμόσει το πρόγραμμά της (ο θεός να το κάνει), είτε να παραιτηθεί προ της πίεσης των δανειστών. Στην πρώτη επιλογή η πρόβλεψη ήταν να κατεβάσει το λαό σε επανάσταση κατά των δανειστών, και στήριξη της επόμενης μέρας από το σκίσιμο, όπως συζητιόταν μέσα στο κόμμα. Γιατί θα γινόταν χαμός εναντίον της κυβέρνησης και της χώρας απ’ έξω . Στη δεύτερη, αν παραιτιόταν, να αντιπολιτευτεί την επόμενη κυβέρνηση από τα έδρανα της Βουλής με 146 βουλευτές ή να κατεβάζει πάλι το λαό σε .. διαρκή επανάσταση στο δρόμο κατά της επόμενης μνημονιακής κυβέρνησης.

Αντί για αυτά τα αριστερά και προοδευτικά, ο ΣΥΡΙΖΑ υπέγραψε την παράταση του μνημονίου τον Φεβρουάριο, για 5 ακόμα μήνες, αποδεχόμενος όλους τους όρους του και τη λιτότητα, την οποία μέχρι σήμερα έχει το θράσος να καταγγέλλει σαν πολιτική, εφαρμόζοντάς την!

Η αριστερά στηρίζεται σε μια αρχή, από γεννέσεώς της. Στο θάρρος της άρνησης. Και μ αυτήν έχει χάσει χιλιάδες πιστούς, που μεταξύ ιδεολογίας και ζωής επέλεξαν να χάσουν τη ζωή. Μεταξύ ιδεολογίας και ελευθερίας επέλεξαν να χάσουν την ελευθερία. Αυτό και μόνο θα αρκούσε για να φανεί πόσο ξεφτιλισμένοι και άσχετοι με την αριστερά είναι οι σημερινοί συριζέοι. Που έχουν το θράσος να κουνάνε και ιδεολογικό κριτικό δαχτυλάκι δεξιά κι αριστερά.

Δευτέρα 15 Απριλίου 2019

ΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ 5G

Κράτη και πολιτική στην εποχή των δικτύων 5G

Του Βασίλη Κοψαχείλη*

Η ιστορία της παγκόσμιας πολιτικής, η άνοδος και η πτώση κρατών και αυτοκρατοριών, είναι συνυφασμένη με την τεχνολογία και τα δίκτυα της κάθε εποχής.




Κυρίως ο έλεγχος των πάσης φύσεως δικτύων πυροδότησε τις μεγαλύτερες συγκρούσεις στην ιστορία. Και αυτό, γιατί πίσω από τον έλεγχο των δικτύων, υπάρχει σημαντική πολιτική και οικονομική ουσία!



Πολιτική και Δίκτυα

Οι μεγάλες αυτοκρατορίες του παρελθόντος κατασκεύαζαν δρόμους, τους φύλαγαν καλά, άφηναν τους ληστές ελεύθερους να λυμαίνονται τις περιοχές ένθεν και ένθεν των δρόμων, και έτσι καθιστούσαν τους δρόμους το μόνο ασφαλές πέρασμα των εμπόρων και των ταξιδευτών προς τον προορισμό τους. Σε αντάλλαγμα για την ασφάλεια που προσέφεραν, φορολογούσαν και ήλεγχαν τα διερχόμενα εμπορεύματα, τους εμπόρους, και τους ταξιδευτές. Ακρίτες, τοπικοί άρχοντες και κεντρική εξουσία μοιράζονταν τα κέρδη ανάλογα. 



Οι ανάγκες και η τεχνολογική πρόοδος έφεραν την μεγάλη Εποχή των Ανακαλύψεων. Οι δρόμοι έγιναν ναυσιπλοικές διαδρομές. Τα πλοία χρειάζονταν χάρτες και σταθμούς ανεφοδιασμού. Πάλι οι μεγάλες αυτοκρατορίες φρόντισαν να ελέγξουν και αυτό το στάδιο εξέλιξης. Τα πλοία για να πλεύσουν χρειάζονταν κρατική άδεια, οι καλά ενημερωμένοι χάρτες αποτελούσαν κρατικά μυστικά, ενώ οι σταθμοί ανεφοδιασμού ήταν φρούρια υπό τον έλεγχο των μεγάλων δυνάμεων της Ευρώπης. Η τύχη μάλιστα των αυτοκρατοριών της Ευρώπης, θα μπορούσαμε να πούμε, πως κρίθηκε στους ανταγωνισμούς για τον έλεγχο των φρουρίων-σταθμών ανεφοδιασμού έξω από την Ευρώπη, μακριά στις θάλασσες της Ασίας και του Ατλαντικού.