Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2017

Ένα φιάσκο με ουρά...

Ένα φιάσκο με ουρά...

του Μένιου Τασιόπουλου  - 


 Από το 2010 η Ελλάδα έχει υποστεί ένα άνευ προηγουμένου πλήγμα στη διεθνή εικόνα της. Υπήρξαν εποχές που είχε καταντήσει περίγελος των απανταχού Μίντια. Χρειάσθηκε να πληρώσει βαρύ τίμημα για να υποχρεώσει τη διεθνή κοινότητα να ξεφύγει από τα αρνητικά στερεότυπα που σκόρπισε η γερμανική ρητορική και να κοιτάξει τα ερείπια που δημιούργησαν τα μνημόνια στην …

Μένιος Τασιόπουλος

Διαβάστε περισσότερα...

Ε.Κιτσαντά(συμβολαιογράφος Άρτας)–Αφόρητη πίεση, κυρίως από τις Τράπεζες, για να αναλάβουμε πλειστηριασμούς-Νομοθετική κατοχύρωση προστασίας της πρώτης κατοικίας-Δεν θέλουμε να λειτουργούμε σε βάρος του πόνου των άλλων

11261661_1218545224838307_1292917272471944016_n

Από:Γιώργος Γκόντζος(ggontzos@yahoo.gr)–  

Στην ομόφωνη ανακοίνωση των 12 συμβολαιογράφων της  Άρτας για το «φλέγον θέμα των πλειστηριασμών», στην «αφόρητη πίεση, κυρίως από τις Τράπεζες, για να αναλάβουμε πλειστηριασμούς» και σε πτυχές του θέματος των πλειστηριασμών αναφέρθηκε η Ευαγγελία Κιτσαντά ,μία εκ των συμβολαιογράφων που υπογράφουν την ανακοίνωση , μιλώντας στην εκπομπή «ό,τι πεις εσύ» (Γιώργος Γκόντζος), στο δημοτικό ραδιόφωνο Ιωαννίνων.
«Θέλουμε με την ανακοίνωση», είπε, « να καταδείξουμε την κοινωνική προέκταση αυτού του ζητήματος, και την δύσκολη θέση που βρισκόμαστε εμείς οι συμβολαιογράφοι».Σχολιάζοντας δηλώσεις του Υπουργού Ε.Τσακαλώτου τόνισε «ό,τι οι πλειστηριασμοί θα γονατίσουν την Ελληνική κοινωνία» και πρόσθεσε ότι «παρέλειψε να μας πει ότι οι τράπεζες έχουν ανακεφαλαιοποιηθεί με χρήματα του Ελληνικού λαού .ούτε μία, ούτε δύο φορές,και ότι  ο Ελληνικός λαός έχει πληρώσει και έχει ξαναπληρώσει τις τράπεζες».
Σε άλλο σημείο ανέφερε πως ο «νόμος Κατσέλη» δεν προστατεύει όλες τις  περιπτώσεις για την πρώτη κατοικία,πρόσθεσε πως δεν υπάρχει  νόμος για την προστασία της πρώτης κατοικίας και προέβαλε το αίτημα για νομοθετική κατοχύρωσή της
Έκλεισε τέλος την παρέμβασή της με την φράση: «Δεν είμαστε κοράκια δεν θέλουμε να λειτουργούμε σε βάρος του πόνου των άλλων»
Ακούστε την συνέντευξη και διαβάστε την κοινή ανακοίνωση των 12 συμβολαιογράφων

Παρουσίαση Γένεσης του Ολοκληρωτισμού του Κ. Παπαϊωάννου (βίντεο)



Η θεολογία της Απελευθέρωσης




Tου Περικλή Κοροβέση

Μπορεί κανείς να φανταστεί κάποιον μητροπολίτη που με εγκύκλιό του να απαγορεύει τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου και ακόμα κάθε επιμνημόσυνη δέηση για τους ήρωες της Επανάστασης του 1821; Και ακόμα να εξορίζει κληρικούς που τόλμησαν να μνημονεύσουν στην εκκλησία τον Κολοκοτρώνη ή τον Καραϊσκάκη;

Μοιάζει λιγάκι με σκηνή επιστημονικής φαντασίας αν πούμε πως η περιφορά του Επιταφίου έπρεπε να σταματήσει και να αποδώσει φόρο τιμής στον κυβερνήτη; Επιπλέον να συνεργάζεται στενά με την αστυνομία και να χαφιεδώνει ιερείς και να τους οδηγεί σε εξορία, φυλακή ή θάνατο; Ενας από τους εκτελεσμένους ιερείς ήταν ο Γρηγόριος Νοδάρος, που αφού τον κούρεψαν και τον ξύρισαν, αποσχηματισμένος πια, προχωρούσε προς την αγχόνη χωρίς παπά.

Και έψαλλε ο ίδιος τη νεκρώσιμη ακολουθία του. Και δεν είναι ο μόνος κληρικός που απαγχονίστηκε. Ποιο ήταν το έγκλημά τους; Τρεις λέξεις: Ελευθερία, Ορθοδοξία, Ελλάδα. Ολα αυτά στη διάρκεια της Αγγλικής Κατοχής της Επτανήσου. Το όνομα του μητροπολίτη ήταν Σπ. Κοντομίχαλος, που τον είχαν χρίσει οι αγγλικές αρχές.

Και εδώ μια μικρή παρένθεση. Μιλάμε και λέμε για τα τετρακόσια χρόνια της Τουρκοκρατίας (βέβαια τότε Τουρκία δεν υπήρχε. Εγινε κράτος μετά την πτώση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας). Αλλά δεν μιλάμε ούτε για Ενετοκρατία ούτε για Αγγλοκρατία αλλά ούτε για Γαλλοκρατία, έστω και αν ήταν λιγόχρονη. Μήπως το «ανήκομεν εις την Δύσιν», το γνωστό απόφθεγμα του Εθνάρχη, έχει αναδρομική ισχύ; Μήπως κάθε ευρωπαϊκή κατοχή της Ελλάδας σημαίνει πρόοδος και εκσυγχρονισμός της χώρας;

Δε­κεμ­βρια­νά 1944 – Νι­κη­φό­ρος Βρετ­τά­κος: Να τους το πούμε να το κα­τα­λά­βου­νε




Εδώ σε τούτη την πα­ρά­ξε­νη χώρα που τα πο­τά­μια της,

που οι πέ­τρες και τα φα­ράγ­για της, τα σύν­νε­φα και τα βουνά της

βγαί­νουν μαζί με μας στον πό­λε­μο και πο­λε­μά­νε και πλη­γώ­νο­νται,

εδώ σ΄αυτά τα δέ­ντρα που οι αρ­μα­το­λοί και οι κλέ­φτες

κρέ­μα­σαν τα τρα­γού­δια τους,

πέ­θα­νε ο Μπάι­ρον! Πάει και­ρός που έχει πε­θά­νει ο Μπάι­ρον!

Και μια που έναν από­γο­νο δεν άφησε για την Ελ­λά­δα του,

τι ήρθαν να κά­νουν εδώ σή­με­ρα οι στρα­τιώ­τες της πα­τρί­δας του

για να το ει­πού­με στα που­λια να του το τρα­γου­δή­σουν;

Τους πε­ρι­μέ­να­με να ‘ρθουν να μας ξα­να­φι­λέ­ψουν

λίγα λου­λού­δια από τη γης του αγα­πη­τού μας Σέ­λεϊ’

κι ήρθαν να μας σταυ­ρώ­σου­νε το λαό μας τον Άδωνη.

Ἀστακομακαρονάδα

Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΑΡΑΚΜΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΟΛΩΝΑΚΙ

Ἄπειρες φορὲς, ἡ πρὸ Κρίσης ἐποχὴ ἔχει κατακριθεῖ ὡς μιὰ ἐποχὴ ἀστακομακαρονάδας καὶ τηλεθέασης. Αὐτὸ δὲν εἶναι λανθασμένο. Οὔτε εἶναι λανθασμένη ἡ ἐπισήμανση ὅτι οἱ περισσότεροι ἐπικριτές (Μνημονιακοὶ καὶ ἀριστεροί, ἐπίσης μνημονιακοὶ ἢ μή) κατέκριναν ἑτεροχρονισμένα τὴν ἐποχὴ ἐκείνη, μετὰ το 2010. Προηγουμένως, οἱ μὲν μὴ Ἀριστεροὶ καυχῶνταν ποὺ γιὰ πρώτη φορὰ στὴν σύγχρονη Ἑλλάδα ἀκοῦμε Μότσαρτ ἢ ἀνήκουμε στὸ «κλὰμπ τῶν ἰσχυρῶν» (τὴν «ἰσχυρὴ Ἑλλάδα»)· οἱ δὲ Ἀριστεροὶ κλαίγονταν ὅτι φτωχαίνουμε (μιὰ ματιὰ στὶς ἐφημερίδες καὶ τὰ κλάματα τῶν τοτινῶν ἐπαναστατῶν ἀρκεῖ) –ἐνῶ οἱ μισθοὶ αὐξάνονταν καὶ ἡ κουτσὴ Μαρία πήγαινε μήνα τοῦ μέλιτος στὸ Παρίσι, ἐνῶ ἡ πλούσια χωριάτισσα διακοπὲς σὲ ἐξωτικὰ νησιά.


Τὸ παράδοξο, εἶναι ὅτι ὅπως ὅλα τὰ «θετικὰ» μεγέθη αὐξάνονταν (κατανάλωση μπιφτεκιοῦ, ἀγορὰ αὐτοκινήτων, καλὲς ἰατρικὲς ὑπηρεσίες κ.λπ.), ἔτσι αὐξάνονταν καὶ τὰ «πολιτιστικὰ ἀγαθά» στὴν ἐποχή, ἂς ποῦμε χονδρικὰ ἀπὸ τὸ 1996 ὣς τὸ 2009. Εἴτε αὐτὰ ἀφοροῦσαν τὶς ἠχογραφήσεις ποὺ διέσωζαν ἀπὸ τὴ λήθη τὴ μουσικὴ τῶν χωριῶν εἴτε τὴν αὐξημένη πώληση κλασσικῆς καὶ ἄλλης μουσικῆς ποὺ σὲ ἀνεβάζει στὰ πνευματικὰ ὕψη μὲ τὴν ποιότητά της. Εἴτε τὶς (αὐτο)ἐκδόσεις ποιημάτων, βιβλίων περὶ παντὸς ἐπιστητοῦ· μεταφράσεις μεγάλων εὐρωπαϊκῶν ἔργων ποὺ ἔφερναν σὲ ἐπαφὴ τὸ ἑλληνικὸ κοινὸ μὲ θεμελιώδη ζητήματα τῆς δυτικῆς σκέψης. Γνωριμία μὲ τὸν παγκόσμιο ἐξωτικὸ πολιτισμό. Ἐφημερίδες ἄπειρες, γιὰ νὰ λέει τὴ γνώμη του ὁ ὣς καὶ τὸ ’80 δίχως δικαίωμα λόγου πολίτης ποὺ ἔβλεπε ΕΡΤ. Λογοτεχνία ἄπειρη, παγκόσμια καὶ ἑλληνική. Ἐκθέσεις καὶ ξανὰ ἐκθέσεις, μουσεῖα, παραστάσεις, ἐκδηλώσεις, θέατρα. Ἀκόμη καὶ ὁ διαδικτυακὸς ἀναλφαβητισμὸς ἦταν στὸ στόχαστρο, καὶ ἐπιδοτεῖτο ἡ πρόσβαση τῆς Ἄνω Ραχούλας στὸ διαδίκτυο· προτοῦ ὁ ἴδιος τελάλης ἀποφανθεῖ ὅτι τὰ παιδιὰ ζαβλακώνονται ἀπὸ τὸν Η/Υ καὶ τὸ δίκτυο.


Λοιπόν, τί ἀπέμεινε ἀπὸ ὅλα αὐτὰ καὶ γιατί δὲν ἐκπολίτισε τὴν κοινωνία, ὅπως ὑποστηριζόταν στὰ καλὰ ἐκεῖνα χρόνια; Γιατὶ μὲ τέτοιο καταιγισμὸ κυριακάτικων «προσφορῶν», ἔστω καὶ τὸ 20% νὰ ἔμενε κτῆμα, θὰ ἤμασταν πιὸ πεπολιτισμένοι. Ἡ μία ἐξήγηση εἶναι ὅτι ὁ Ἕλληνας εἶναι φύσει ἀνεγκέφαλος κι ἀνεπίδεκτος μαθήσεως. Δυστυχῶς, ἡ ἐξήγηση αὐτὴ δόθηκε ἀρκετὰ μεταγενέστερα κι ἔτσι χάνει τὴν ἀξιοπιστία της: Ὅπως καὶ μὲ τοὺς πολιτικοὺς ποὺ θὰ μᾶς ἔσωζαν ἀπὸ τὰ λάθη τους, συνήθως οἱ πνευματάνθρωποι ποὺ τώρα ἐξηγοῦν ἔτσι τὰ πράγματα, τότε δὲν ἦταν περιθωριακοὶ ἀλλὰ κυρίαρχοι -ἐννοῶ ἡ ἰδεολογία τους. Ἡ ἄλλη ἐξήγηση εἶναι ὅτι ἡ τέχνη κι ἡ κουλτούρα δὲν ὑπάρχουν γιὰ νὰ ἐκπολιτίζουν ἢ νὰ σὲ κάνουν καλύτερο. Κι ἐδῶ, ὑπάρχει ἡ ἴδια ἔνσταση μὲ τὴν προηγούμενη ἐξήγηση.

Η βαριά νόσος του δογματισμού - Βασίλης Βιλιάρδος

444
.
Δίκαιοι και σωστοί οι πλειστηριασμοί, με τον τρόπο που διενεργούνται, όπως ισχυρίζεται ο δημοσιογράφος; Ευθύνονται μόνο οι οφειλέτες για τα κόκκινα δάνεια; Σωστά οδηγούνται στο ικρίωμα χιλιάδες Έλληνες, για να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη στο αφελληνισμένο τραπεζικό σύστημα και να ανακάμψει η οικονομία;
.
Ανάλυση
Η Ελλάδα, μία πλούσια και πολλαπλά προικισμένη χώρα, υπέφερε ανέκαθεν από την ανίκανη ή/και διαφθαρμένη πολιτική της ηγεσία– γεγονός που μπορεί εύκολα να διαπιστώσει κανείς, μελετώντας την ιστορία της των τελευταίων 180 ετών. Η ανικανότητα της πολιτικής έφτασε στο απόγειο, μετά το ξέσπασμα της κρίσης υπερχρέωσης – όπου τα λάθη, σκόπιμα ή μη, κορυφώθηκαν ως εξής:
(α) Με το διεθνή διασυρμό των Ελλήνων από την κυβέρνηση του 2010, σε συνδυασμό με τις «παρατυπίες» της ΕΛΣΤΑΤ (β) χωρίς να δοθεί καμία σημασία στις δυνατότητες της να χρηματοδοτήσει μόνη της το δημόσιο χρέος (ανάλυση) – έχοντας συγκριτικά ελάχιστο ιδιωτικό χρέος και κρατικά περιουσιακά στοιχεία της τάξης των 300 δις € μη συμπεριλαμβανομένων των ενεργειακών της αποθεμάτων (πηγή), (γ) χωρίς να γίνει προσπάθεια αποπληρωμής του (ανάλυση), (δ) χωρίς να προβεί σε αναβολή πληρωμών προς τις γερμανικές και γαλλικές τράπεζες – με διαπραγματευτικό χαρτί τη δυνατότητα της να μετατρέψει τα χρέη στο εθνικό της νόμισμα, προτού τη χάσει από το PSI υποθηκεύοντας επί πλέον ότι έχει και δεν έχει κοκ.
Μπορεί δε να ενοχοποιούνται οι Πολίτες για τις επιλογές τους, όσον αφορά την πολιτική τους ηγεσία, επειδή αυτοί την εκλέγουν, αλλά στην πραγματικότητα ούτε είχαν, ούτε έχουν επιλογές – γεγονός που τεκμηριώνεται από τις διαδοχικές αλλαγές κυβερνήσεων μετά το 2010, ακόμη και τεχνοκρατικών, χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Σήμερα πάντως, αφού έχουν δοκιμάσει όλες τις κομματικές «αποχρώσεις» εισπράττοντας δεκάδες ψεύτικες υποσχέσεις και δεσμεύσεις απογοητεύθηκαν εντελώς, βυθιζόμενοι σε μία συλλογική κατάθλιψη και σε μία αδράνεια άνευ προηγουμένου – ενώ έχουν παράλληλα τρομοκρατηθεί από τη δολοφονία της τελευταίας τους ελπίδας.

Τα Χριστούγεννα στα Αναγνωστικά από το 1920 μέχρι το 1980 (PDF)



Δείτε σε αυτά τα παλιά αναγνωστικά πώς παρουσιάζονταν τα Χριστούγεννα από το 1920 μέχρι το 1980 μέσα από την συλλογή της βιβιλιοθήκης του Ινστιτούτου Παιδαγωγικής Πολιτικής

Διαβάστε όλο το άρθρο:ΕΔΩ

Γράφουν στον υπουργό και το ΙΕΠ για τη διδασκαλία της Ιστορίας

Ανοικτή επιστολή του Συνδέσμου Φιλολόγων Καβάλας


ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS


Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες του ΙΕΠ,

Λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσφατες - 2/11/2017 – οδηγίες διδασκαλίας της ιστορίας στις Α΄ και Β΄ Ημερήσιου και Εσπερινού ΓΕΛ από το Υπουργείο Παιδείας (Α.Π.187999/Δ2), το ισχύον καθεστώς για τη δεύτερη ανάθεση του μαθήματος της ιστορίας (ΦΕΚ 1670 /2016, 2758/2016), το προτεινόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων της Β΄ Λυκείου από το Υπουργείο και την πρόταση του ΙΕΠ για το μάθημα της ιστορίας στη σχολική εκπαίδευση θα θέλαμε να σας κοινοποιήσουμε τις παρακάτω διαπιστώσεις –παρατηρήσεις:

Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ:

➢ Με την ανάθεση του μαθήματος της ιστορίας σε ξενόγλωσσους, θεολόγους και κοινωνιολόγους /νομικούς επιδιώκεται να λυθεί το πρόβλημα της έλλειψης διδακτικών ωρών για τις παραπάνω ειδικότητες, πρόβλημα που το ίδιο το Υπουργείο δημιούργησε. Ωστόσο με αυτήν τη λύση χάνονται εκατοντάδες ώρες διδασκαλίας για φιλολόγους.

➢ Επιπλέον, καλλιεργείται, τεχνηέντως, η απομείωση της σημασίας του ειδικού στη διδασκαλία του μαθήματος της ιστορίας στη Μέση Εκπαίδευση.

➢ Συνεπώς, με την εν λόγω λύση μπαίνει σε δεύτερη μοίρα το γεγονός της υποβάθμισης του μαθήματος της ιστορίας. Το Υπουργείο Παιδείας λειτουργεί λογιστικά, εξασφαλίζει στους εκπαιδευτικούς ώρες διδασκαλίας, αλλά παράλληλα λειτουργεί αντιεκπαιδευτικά, υπονομεύοντας τη σωστή διδασκαλία του μαθήματος από καταρτισμένους εκπαιδευτικούς, όταν μάλιστα ανάμεσα στους φιλολόγους ΠΕ 02 υπάρχουν και πολλοί απόφοιτοι τμημάτων ιστορίας – αρχαιολογίας.

Αυτή η εκφυλισμένη Αριστερά είναι εκείνη που συκοφαντεί τον πατριωτισμό ως εθνικισμό


Δεν υπάρχουν συμπτώσεις

Γράφει ο Στάθης

Τι ευαγγελίζεται και επιδιώκει η παγκοσμιοποίηση; Την υπερφαλάγγιση (και, ει δυνατόν, τον εκμηδενισμό) των εθνών. Ποια δύναμη στέργει αρωγός σε αυτή την ιστορικών διαστάσεων διαδικασία; Η Αριστερά, 1ον εκείνη που συμπαρατάχτηκε με τον «εκσυγχρονισμό», 2ον εκείνη που ενσωματώθηκε στον νεοφιλελευθερισμό και 3ον εκείνη που, εκφυλισμένη, διατηρεί σχέση συγκοινωνούντων δοχείων με τον αριστερισμό και το μπάχαλο. Στις ιστορικές εξελίξεις δεν υπάρχουν συμπτώσεις.


Τι επιφυλάσσει για τα εθνικά κράτη η παγκοσμιοποίηση; Την ενίσχυση των ισχυρότερων (ακόμη και με την ανάκληση εξ εφέδρων του εθνικισμού) και την αποδυνάμωση των ασθενέστερων (με τη μετατροπή τους σε προτεκτοράτα, ειδικές οικονομικές ζώνες και «ζωτικούς χώρους»). Ποιος υποστήριξε τοις πράγμασι αυτή τη νεοϊμπεριαλιστική και νεοαποικιοκρατική διαδικασία; Η εν λόγω Αριστερά, όταν υποστήριζε τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας, τους τυχοδιωκτισμούς στο Ιράκ, την «εξαγωγή δημοκρατίας» και τις «ανθρωπιστικές επεμβάσεις». Στην Ιστορία δεν υπάρχουν συμπτώσειςΑυτή η εκφυλισμένη Αριστερά είναι εκείνη που συκοφαντεί τον πατριωτισμό ως εθνικισμό. Είναι η ίδια που ζητά την κατάργηση των εθνικών συνόρων ενώ ταυτοχρόνως συμπράττει στην ύψωση οικονομικών συνόρων. 

2018, το έτος της εκκαθάρισης- ΒΙΛΙΑΡΔΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

446
Φαίνεται πως το 2018 θα «εκκαθαριστεί» ολόκληρη η ελληνική οικονομία, μέσω της μεταβίβασης της υπερχρεωμένης ιδιωτικής και δημόσιας περιουσίας στους νέους ιδιοκτήτες της χώρας. Έτσι οι εργαζόμενοι θα μετατραπούν σε φθηνούς σκλάβους της γερμανικής ή άλλης βιομηχανίας, τα εξοχικά τους θα χρησιμεύσουν ως κατοικία των Ευρωπαίων συνταξιούχων, τα σπίτια τους θα χαθούν, η ναυτιλία, ο τουρισμός και η γεωργία θα περάσουν σταδιακά σε ξένα χέρια κοκ. «Εύλογα» θα σκεφθούν κάποιοι, αφού αυτή είναι η μοίρα οποιουδήποτε δεν διαχειρίζεται συνετά τα περιουσιακά του στοιχεία, με αποτέλεσμα να χρεοκοπεί.
Όπως και να είναι, στην όλη διαδικασία εκκαθάρισης θα συμμετέχουν επίσης ορισμένοι Έλληνες – είτε ως «προστάτες» των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων απέναντι στις εισπρακτικές εταιρείες, είτε ως ιδιοκτήτες/στελέχη εισπρακτικών εταιρειών, είτε ως συνεργάτες των επενδυτικών κεφαλαίων. Είτε έτσι, είτε αλλιώς, τα «υποκείμενα» αυτά θα προσπαθήσουν να κερδίσουν ότι μπορούν από το «πλιάτσικο» που θα ακολουθήσει – χωρίς κανέναν απολύτως ηθικό ενδοιασμό.
Σε κάθε περίπτωση εάν δεν ανατραπεί η κυβέρνηση, εάν δεν αντιδράσουν οι Πολίτες και εάν δεν ξεσπάσει εμφύλιος πόλεμος, έχουμε την εντύπωση πως η ανάπτυξη θα ξεκινήσει μέσα στο 2018. Φυσικά η μεσαία τάξη θα έχει ήδη καταστραφεί, ενώ δεν θα ωφεληθούν καθόλου οι Έλληνες, αφού δεν θα τους ανήκει πια η Ελλάδα – με εξαίρεση τη νέα ελίτ που θα δημιουργηθεί, η οποία θα διαμένει σε πράσινες, προστατευμένες από τον «όχλο» περιοχές κατά το παράδειγμα του Ιράκ ή της Βραζιλίας στο παρελθόν.

Εντολή κατάσχεσης της εφορίας για σπίτι 50 τετραγωνικών για χρέος 3.500 ευρώ...

Φωτογραφία του Βασίλης Μαυροσκάς.

«Καζινο-καπιταλισμός»: Το ανώτατο στάδιο της «Αριστεράς»!

Ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών με ρευστοποίηση της περιουσίας του λαού!


 Αλέξης Π. Μητρόπουλος

ΕΝΥΠΕΚΚ 
Εδώ και δέκα περίπου χρόνια, από το ξέσπασμα της κρίσης των τιτλοποιημένων και εμπορευματοποιημένων στον «καζινο-καπιταλισμό» δανειακών συμβολαίων κατοικίας στις ΗΠΑ, την Ισπανία, την Πορτογαλία κ.α., οι τράπεζες διαρκώς κεφαλαιοποιούνται με δάνεια των κρατών, που επιρρίπτονται στους πολίτες τους. Έτσι, πλην της αποστέρησης της ευημερίας από τις σημερινές γενιές, υπονομεύεται και το μέλλον των επερχομένων.

Στην πατρίδα μας οι τράπεζες δεν χρεοκόπησαν από τα δάνεια των νοικοκυριών που ήταν κυρίως στεγαστικά, αφού, ακόμη και ο φτωχότερος Έλληνας προτιμούσε να στερηθεί το φαγητό και τα καθημερινά χρειώδη παρά να καθυστερήσει τη δόση τού στεγαστικού του δανείου. Γι’αυτό άλλωστε, όπως είχε αποδείξει με αδιάσειστα στοιχεία στην αρχή της κρίσης και ο αείμνηστος φίλος μας καθηγητής Κώστας Βεργόπουλος, τα ελληνικά νοικοκυριά θεωρούνταν -από δανειακής άποψης- τα πιο συνεπή σε όλη την Ευρώπη και από τα συνεπέστερα στον κόσμο.

Όλες οι στατιστικές εξάλλου αποδείκνυαν ότι το χρέος των ελληνικών νοικοκυριών, ως ποσοστό του ΑΕΠ, ήταν το μικρότερο στην ΕΕ. Η συνέχεια είναι σε όλους γνωστή και δεν μπορεί να αλλάξει από την (πολύ ευρηματική μεν αλλά και παραπλανητική συνάμα) μνημονιακή εφευρετικότητα σε καινοφανείς όρους αποπροσανατολισμού και εξαπάτησης των πολιτών.

Ομολογείται πλέον από τα επισημότερα χείλη στην Ευρώπη ότι ο δανεισμός του Ελληνικού Δημοσίου -που άρχισε με το πρώτο Μνημόνιο (ν. 3645/2010) λόγω της μετατροπής, από τις κυρίαρχες δυνάμεις της ΕΕ, μιας πρόσκαιρης κρίσης δανεισμού τής χώρας σε κρίση χρέους-, έγινε για να σωθούν από τη χρεοκοπία οι ευρωπαϊκές (κυρίως γαλλικές, γερμανικές και ολλανδικές) τράπεζες που κατείχαν ομόλογα του ελληνικού χρέους για κερδοσκοπικούς σκοπούς.

Να μάθεις να αφηγείσαι την ευτυχία



της Μυρένας Σερβιτζόγλου -

 Γνώριζε δύο γυναίκες, γεννημένες και μεγαλωμένες στην ίδια πόλη, αλλά εντελώς αντίθετες. Το άσπρο και το μαύρο. H πρώτη, είχε βιώσει παιδιόθεν την δυσθυμία της μητέρας της ως απόρριψη. Δεν θυμάται την μητέρα της να την αγαπάει, ή να αγαπάει την μητέρα της. Θυμόταν μόνο φόβο, έως και τρόμο, ήταν το κόστος που πλήρωνε για να …

Διαβάστε περισσότερα...

ΠΗΓΗ:
Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Οι δυο έκτοι αιώνες του ελληνικού τρόπου

Χάρης Φεραίος
Αναφέρεται ο γράφων αφενός στον 6ο π.Χ. αιώνα, όπως και στον 6ο επίσης μ.Χ. όμως αιώνα αφετέρου, ως τους δυο αιώνες, που σηματοδοτούν, όχι βέβαια την γένεση, αλλά την  δ ι α σ ά φ η σ η  ως περιεχομένου, και την αποκρυστάλλωσή τους ως αισθητική μορφή, δυο εκ τών πολιτισμών, που «το τών Ελλήνων γένος», (καθώς ο Ισοκράτης το αποκαλεί) παρήγαγε, γέννημα βεβαίως «ελληνικού τρόπου». Τρόπου, δηλαδή, τού βίου, και ύπαρξης αλλά και συνύπαρξης κοινωνικής, κατά την ρήση τού Ηράκλειτου πάντα.[1] Αναφέρεται δε ειδικά ο γράφων, στους δυο ελληνικούς πολιτισμούς, τον Κλασικό αφενός, και τον (καλούμενο) Βυζαντινό αφετέρου, που σηματοδότησαν την πρώτη χιλιετία προ Χριστού ο πρώτος, και την πρώτη επίσης χιλιετία μετά Χριστόν ο δεύτερος. 
Όπως ήδη, και κατ’ επανάληψη, είπαμε, η, που προκάλεσε «αιφνιδιασμό», εκπληκτική παρουσία, ως λαμπρού μετέωρου, τού Ομήρου τον 8ο π.Χ. αιώνα, ήτανε στην πραγματικότητα ο προάγγελος τής γένεσης νέου, τρίτου ειρήσθω, ελληνικού πολιτισμού, τού Κλασικού. Που, σημειώνω, εμφανίστηκε ως σύνθεση τών δυο προηγηθέντων πολιτισμών, Μινωικού και Μυκηναϊκού, δεδομένου ότι εκείνοι είχαν βεβαίως συμπληρώσει πια τον «κύκλο τους», αν επιτρέπεται η έκφραση. Ακριβέστερα, είχαν «τελειώσει» (με την αρχαία έννοια τού όρου, τής τελείωσης) την πολιτισμική προσφορά τους.

Παρουσίαση βιβλίου: «Άσκηση μυστική» π. Στ. Σκλήρης

Ο Εκδοτικός Οίκος Eπτάλοφος  παρουσίασε την Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017 στο Polis art Cafe το βιβλίο  «ΑΣΚΗΣΗ ΜΥΣΤΙΚΗ»  του π. Σταμάτη Σκλήρη.

 
Μίλησαν οι: 
 ο κ. Σωτήρης Μητραλέξης, ερευνητικός εταίρος στο Πανεπιστήμιο του Winchester, επίκουρος καθηγητής Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο της Πόλεως
ο κ. Θανάσης Παπαθανασίου, διδάκτωρ Θεολογίας καθηγητής, αρχισυντάκτης του περιοδικού «Σύναξη»,
ο π. Αλέξανδρος Καριώτογλου, διδάκτωρ Θεολογίας, προϊστάμενος Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Ραγκαβά,
και ο συγγραφέας
Τα κείμενα του βιβλίου αυτού, προσπαθούν να μυήσουν τον αναγνώστη στην ασκητική θεώρηση της ζωής, όπως την παρέδωσε στα Ευαγγέλια ο Χριστός και όπως την εβίωσαν στη ζωή τους οι Πατέρες της Εκκλησίας, οι οποίοι είναι οι αυθεντικοί ερμηνευτές των Ευαγγελίων. Η άσκηση ονομάζεται στο βιβλίο «μυστική» με την έννοια, ότι δεν είναι η αυστηρή και τυπική άσκηση που ζούν οι ασκητές, αλλά μία άτυπη προσπάθεια να βιώσουμε μέσα στον κόσμο το ήθος των Ευαγγελίων κατά το μέτρο που μπορούμε, με σεμνότητα και επιγνωση της αδυναμίας μας. Η έκδοση κοσμείται με έγχρωμα και μονόχρωμα ζωγραφικά έργα του συγγραφέα.

Το "Δουβλίνο" και η χωματερή ψυχών

Το
του Σταύρου Λυγερού  - 
Σαν να μην έφθαναν τα δυσεπίλυτα προβλήματα από τη φιλοξενία δεκάδων χιλιάδων προσφύγων και μεταναστών στα διεσπαρμένα ανά την επικράτεια κέντρα, σαν να μην έφθανε το γεγονός ότι οι εισροές από την Τουρκία, έστω και με μικρότερους ρυθμούς, συνεχίζονται, η Ελλάδα αντιμετωπίζει και νέα απειλή. Την άνοιξη του 2016, ο Χριστιανοδημοκράτης Γερμανός υπουργός Εσωτερικών Ντε Μεζιέρ είχε προειδοποιήσει ότι το …

Σταύρος Λυγερός

Διαβάστε περισσότερα...

Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου 2017

Η ΔΗΘΕΝ “ΑΡΙΣΤΕΡΑ” ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΙ ΤΗ ΛΕΗΛΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ. ΤΑ ΞΕΠΟΥΛΑΝΕ ΟΛΑ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Με διασφαλισμένες τις θέσεις εργασίας αναμένεται να κλείσει την Παρασκευή η συμφωνία με τους θεσμούς για τις λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ.
Αυτό δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης, μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης με τους επικεφαλής των κλιμακίων των πιστωτών, παρόντος του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου.
«Σημειώθηκε μεγάλη πρόοδος και έως την 1η Δεκεμβρίου θα έχουν οριστικοποιηθεί ο τρόπος και τα χρονοδιαγράμματα του διαγωνισμού για την πώληση των μονάδων» είπε ο κ. Σταθάκης. Πρόκειται για την πρώτη μονάδα της Μελίτης και την άδεια κατασκευής της δεύτερης, καθώς και για τις δυο της Μεγαλόπολης.
Ο κ. Σταθάκης εκτίμησε ότι μετά το κλείσιμο της συμφωνίας ανοίγει ο δρόμος για τη διενέργεια του market test από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ, ενώ επανέλαβε πως παραμένει ο Ιούνιος 2018 ως ορόσημο για την οριστική πώληση των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ.

Η Μεταμοντέρνα Αριστερά (εξαιρετικό)

Του Ηλία Παπαναστασίου 




Ο όρος «Μεταμοντέρνος» (Post Modern) αφορά ουσιαστικά την τάση, προσπάθεια και προδιάθεση αποδόμησης – διάλυσης ουσιαστικά – όλου του «Μοντέρνου» επιστημονικού, θεωρητικού κεκτημένου, δηλαδή όλου του Πολιτιστικού Κεκτημένου της Νεώτερης εποχής από το τέλος του Μεσαίωνα και δώθε. 
Θα χρειαστεί μια σειρά άρθρων για να εξηγήσουμε απλά και στρωτά την αποδομητική - δήθεν εκσυγχρονιστική - τάση των Μεταμοντέρνων Επιστημόνων και των δήθεν ανατρεπτικών τάσεών τους.


Ουσιαστικά οι Μεταμοντέρνοι μάς πάνε όχι μπροστά, αλλά πίσω από τους «Μοντέρνους» ή νεωτερικούς. Όσο και να διαμαρτύρονται οι Μεταμοντέρνοι και η θεωρία τους, αποτελούν μια Επανάσταση ενάντια στη Λογική και μια ασύντακτη και πρωτόγονη επιστροφή στην Προ-Λογική ή Μυθολογική περίοδο. Καλύπτουν δε την βαθιά αντιδραστικότητά τους με κραυγές επιστημοσύνης και προχωρημένης σκέψης… 


Αφήνοντας για τις μετέπειτα δημοσιεύσεις την ανάλυση των θεωριών τους, σήμερα θα ασχοληθούμε με την Μεταμοντέρνα Αριστερά (Αριστερά εντός εισαγωγικών), επικεντρώνοντας σε πέντε χαρακτηριστικά της για να τονίσουμε την ιδιαιτερότητά της. 

• Η Μεταμοντέρνα «Αριστερά» έχει σαν κύρια τάση τον Κοινωνιολογισμό. 

Έχοντας αλλεργία και ενστικτώδη απέχθεια στη Βιολογία, οι Μεταμοντέρνοι θεωρούν τη Βιολογική κατασκευή σαν Κοινωνική Κατασκευή κατά πρώτο λόγο. 

Με αποκορύφωμα την θεωρία του φύλου, την οποία πρεσβεύουν, θεωρούν πως τα δυο φύλα είναι κατά πρώτο λόγο «Κοινωνική Κατασκευή». Ουσιαστικά δεν γεννιέσαι βιολογικά σαν άνδρας ή γυναίκα, αλλά «δημιουργείσαι» ή «διαπλάθεσαι» από την Κοινωνία.

Οι Βρετανοί δεν συγχώρησαν ποτέ τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα, οι Έλληνες της Κύπρου σχεδόν τον ξέχασαν



Του Κώστα Βενιζέλου

Πενήντα οκτώ σχεδόν χρόνια από το τέλος του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα κατά της βρετανικής αποικιοκρατίας,  έχει αρχίσει στο Λονδίνο δικαστική διαδικασία για την υπόθεση αγωγής 35 πρώην αγωνιστών της ΕΟΚΑ, σε βάρος της βρετανικής κυβέρνησης, για βασανιστήρια που υπέστησαν κατά την περίοδο 1955-1959. 
Η διαδικασία βρίσκεται στα αρχικά της στάδια καθώς έχει ολοκληρωθεί η προκαταρκτική ακροαματική διαδικασία ενώπιον του Ανωτέρου Δικαστηρίου του Λονδίνου, που θα αποφανθεί κατά πόσον στην υπόθεση αυτή πρέπει να ληφθεί υπόψη το κυπριακό δίκαιο ή η αγωγή να εκδικαστεί αποκλειστικά με βάση το αγγλικό Δίκαιο. Πέραν από τη δικαστική μάχη, προκύπτουν μια σειρά ζητήματα, που αφορά τόσο την εν γένει στάση της Βρετανίας όσο και αυτή των Ελλήνων Κυπρίων.
Η Βρετανία 58 χρόνια μετά τη λήξη του αγώνα και την ανακήρυξη της κολοβωμένης ανεξαρτησίας της Κύπρου, δεν απολογήθηκε ποτέ για τα όσα υπέβαλε τους Κυπρίους. Τις θανατικές καταδίκες, τις κρεμάλες που στήθηκαν για αγωνιστές, τα βασανιστήρια. Ποτέ δεν απολογήθηκε για τις πράξεις της, ποτέ δεν αναγνώρισε εκείνο τον αγώνα ως εθνικοαπελευθερωτικό. Τον θεωρεί μέχρι σήμερα «τρομοκρατική δράση». Έκτοτε η εν γένει συμπεριφορά του Λονδίνου θεωρείται ως συνέχεια της αντίδρασης του έναντι του γεγονότος ότι οι Έλληνες της Κύπρου «τόλμησαν» να εξεγερθούν κατά της «Αυτοκρατορίας της αυτού Μεγαλειότητας»  και να ζητήσουν αυτοδιάθεση, ένωση, απελευθέρωση.

Να βγάλουμε τη χανάκα από τον λαιμό μας



Του Λαοκράτη Βάσση 

Οι καιροί είναι δύσκολοι. Στους δύσκολους καιρούς τείνουμε να αναζητούμε βοήθεια απ’ έξω. Όμως αυτό είναι λάθος. Είναι προς τα μέσα που πρέπει να ψάξουμε. Στους δύσκολους καιρούς πρέπει να κρατηθούμε από την ψυχή μας!
Από τότε που ξεκίνησαν οι υπογραφές των μνημονίων η κατάσταση της χώρας παραμένει απελπιστική. Η ηγέτιδα τάξη, για πάρα πολλούς λόγους δεν έχει αντιληφθεί τα βαθύτερα αίτια της κρίσης που περνάει ο τόπος. Και, βεβαίως, αφού δεν έχει αντιληφθεί τα βαθύτερα αίτια, δεν έχει καταστρώσει και σωστή στρατηγική εξόδου από την κρίση. 
Είμαστε σε πτώση, χωρίς όμως να συνειδητοποιούμε εις βάθος την κατάστασή μας. Συνήθως τις μεγάλες κρίσεις τις συνοδεύει ένα σύμπτωμα: Είναι σαν να κουβαλάνε ναρκωτικό, εξαιτίας του οποίου οι άνθρωποι που υφίστανται τις κρίσεις δεν καταλαβαίνουν τα βαθύτερα αίτιά τους. Ή, αλλιώς, σαν να τις συνοδεύει αυτό που θα λέγαμε «σύνδρομο Τιτανικού». Δεν έχουμε φτάσει, όμως, ακόμα στον πάτο της κρίσης. Κατρακυλάμε.
Να βγάλουμε τη χανάκα…
Για να πατήσουμε φρένο στον κατήφορο, πρέπει να καταλάβουμε το βάθος της κρίσης και να υπάρξει ένας εθνικός συναγερμός, με στόχο, σε κάποια χρόνια, να βγούμε σε αυτό που θα λέγαμε «μετατροϊκανό ξέφωτο». Μας κατάντησαν χώρα περιορισμένης εθνικής κυριαρχίας! Χώρα η οποία, λίγα χρόνια πριν από τα διακόσια της απελευθέρωσής μας από τους Τούρκους, έχει απωλέσει μεγάλο μέρος της εθνικής της ανεξαρτησίας.

ΟΥ ΜΟΙΧΕΥΣΕΙΣ




                «Ο γάμος σκοτώνει τον έρωτα» λένε πολλοί έχοντας αυτή την πεποίθηση ως δικαιολογία για την σύναψη εξωσυζυγικών σχέσεων. Ότι έχουν ανάγκη από κάποια αλλαγή στην ζωή τους. Ότι δεν πειράζει. Ότι  η κοινωνία δείχνει κατανόηση. Ότι κάνεις τον άλλο να ζηλέψει και να δείξει περισσότερη προσοχή. Ότι «οι παντρεμένοι έχουν ψυχή». Ότι δικαιούνται να περάσουν καλά, χωρίς την ρουτίνα της συζυγικής καθημερινότητας. Το δόγμα επεκτείνεται και στις σχέσεις που δεν έχουν φτάσει ακόμη στον γάμο.  Ζευγάρια τα οποία δεν είναι σίγουρα για τους εαυτούς τους γίνονται ευάλωτα σε πειρασμούς παράλληλων σχέσεων. Αρκεί μια τυχαία γνωριμία ή μία μικρή περίοδος κρίσης ή μία απερισκεψία.

Το πρόβλημα έγκειται στην αδιαφορία για τις συνέπειες της απιστίας. Δεν είναι μόνο το «ου μοιχεύσεις», το οποίο διατρανώνει η Παλαιά Διαθήκη, αλλά και επιβεβαιώνει ο Χριστός στο Ευαγγέλιο. Η συνείδηση φιμώνεται μπροστά στην ευχαρίστηση της στιγμής.  Κάποτε η απιστία γίνεται και τιμωρία στην φαινομενική αδιαφορία ή στην ιδιορρυθμία του άλλου. Το σώμα δίνεται αντί για την ανοχή της αγάπης. Άλλωστε το «αλλήλων τα βάρη βαστάζετε», από ένας μικρός σταυρός, σήμερα έχει γίνει επιλογή μη ελκυστική. Δικαιωματική η εποχή μας. Πώς θα μπορούσε να στηρίξει δρόμους στους οποίους, χάριν της αγάπης, παραιτούμαστε από πολλά;

Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2017

Άγγελος Τερζάκης - Ο Θρύλος Του Μυστρά







*Παίζουν με τη σειρά που ακούγονται Κώστας Καστανάς, Βέρα Ζαβιτσιάνου, Όλγα Τουρνάκη, Αντιγόνη Γλυκοφρύδη, Νίτα Παγώνη, Νόρα Κατσέλη, Ειρήνη Παύλου, Χρυσή Κοζύρη, Ελλάς Δοξακοπούλου* *Σκηνοθεσία Γιώργος Εμιρζάς.

Ο Θεός της Τεχνητής Νοημοσύνης: Η γέννηση μιας νέας θρησκείας



O πρώην μηχανικός της Google, Άντονι Λεβαντόφσκι ίδρυσε τo 2015 τη «θρησκευτική ομάδα» -αίρεση θα την έλεγαν παλαιότερα - «Η Οδός του Μέλλοντος» (Way of the Future), μια νέα Εκκλησία που λατρεύει τον Θεό της τεχνητής νοημοσύνης (IA).
Η Ομοσπονδιακή κυβέρνηση των ΗΠΑ αναγνώρισε αυτή την λατρεία στην IA και το φορολογικό σύστημα των ΗΠΑ (International Revenue Service) ενέκρινε την φοροαπαλλαγή της.

Ο Λεβαντόφσκι, ο οποίος πρόσφατα απολύθηκε από την Uber, παίρνει απολύτως σοβαρά την νέα θρησκεία (ή, τουλάχιστον, αυτό διατείνεται).

«Δεν πρόκειται για έναν Θεό με την έννοια ότι ρίχνει κεραυνούς ή προκαλεί τυφώνες. Ωστόσο, υπάρχει κάτι το οποίο είναι ένα δισεκατομμύριο φορές πιο έξυπνο από τον άνθρωπο, πώς θα το λέγατε εσείς αν όχι Θεό;», δήλωσε στο Wiredστις 15 Νοεμβρίου 2017. Τι εννοούσε; Μα, την τεχνητή νοημοσύνη.
Οι δραστηριότητες της νέας Εκκλησίας επικεντρώνονται «στην αναγνώριση και λατρεία μιας θεότητας η οποία βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη (IA) η οποία αναπτύσσεται με τη βοήθεια υλικού πληροφορικής και προγραμμάτων». Η λατρεία που προπαγανδίζει ο ιδρυτής της απευθύνεται κυρίως σε επαγγελματίες της IA, αλλά, επίσης, και «σε κοινούς θνητούς, οι οποίοι ενδιαφέρονται για την λατρεία μιας θεότητας βασισμένης στην τεχνητή νοημοσύνη».
Ο πρώην μηχανικός της Google -ο ετήσιος μισθός του οποίου ήταν 20 εκατ. δολάρια- μάλιστα, σχεδιάζει να διοργανώσει «ατελιέ και εκπαιδευτικά προγράμματα στην κοιλάδα του Σαν Φραντσίσκο, μέσα στο 2018».

Αυτά είναι τα νέα γενετικά τροποποιημένα μοσχάρια της ΕΕ - Ο Θεός να μας φυλάει



Λόγω της γενετικής τροποποίησης και πειραμάτων, γεννήθηκε το Belgian Blue, ένα γιγαντιαίο είδος αγελάδας, γεμάτο με μυς και κρέας. Αυτό το καταπληκτικό σούπερ είδος βοοειδών είναι γνωστό ότι έχει περισσότερο από 40% επιπλέον μυϊκή μάζα. Θα κερδίσει το βάρος απίστευτα γρήγορα, και θα παράγει γάλα υψηλής πρωτεΐνης για τα μοσχάρια του.
Αυτό που κρύβεται από το ευρύ κοινό, είναι το γεγονός ότι αυτό το είδος βοοειδών είναι γενετικώς τροποποιημένο.
Η ανεμπόδιστη ανάπτυξη των μυών τους παρουσιάζει πολλούς κινδύνους για την υγεία, τα μοσχάρια μπορούν να αναπτύξουν διευρυμένες γλώσσες και σκληρά πόδια, που καθιστάται δύσκολο για αυτά να τρώνε οδηγώντας τα σε πρόωρο και επώδυνο θάνατο.