Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2021

Λιβύη: ποιος θα είναι ο επόμενος Πρόεδρος;

Υπό κανονικές συνθήκες, πρώτα μπαίνουν τα θεμέλια του κράτους με Σύνταγμα, μετά γίνονται εκλογές. Αλλά στην Λιβύη δεν υπάρχει κανονικότητα..Λιβύη

Anadolu Agency via Getty Images
Λιβύη – Τρίπολη: Διαμαρτυρία για το γεγονός ότι διεξάγονται εκλογές χωρίς να υπάρχει Σύνταγμα

Ο υπουργός Εσωτερικών της Λιβύης Χάλεντ Μάζεν εξέφρασε αμφιβολίες σήμερα 1/12/2021 για το κατά πόσο είναι εφικτό να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα των προεδρικών εκλογών, που είναι προγραμματισμένες για τις 24 Δεκεμβρίου, καθώς, όπως εξήγησε ”επιδεινώνονται οι παραβιάσεις” όσο πλησιάζει αυτή η ημ

″Οι παραβιάσεις και οι επιθέσεις θα εμποδίσουν τις προσπάθειες να διαφυλάξουμε την ασφάλεια (της εκλογικής διαδικασίας), κάτι που θα έχει επιπτώσεις στη διεξαγωγή τους και τη δέσμευσή μας να τις οργανώσουμε εντός μιας συγκεκριμένης προθεσμίας”, είπε ο Μάζεν, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στην Τρίπολη μαζί με την υπουργό Δικαιοσύνης. Ο Μάζεν αναφέρθηκε στα επεισόδια που καταγγέλλονται από την περασμένη Πέμπτη στη Σέμπχα, στη νότια Λιβύη, όπου υποστηρικτές του στρατάρχη Χαλίφα Χάφταρ φέρονται να εμπόδισαν τους δικηγόρους του Σαΐφ αλ ΙσλάμΚαντάφι να υποβάλουν έφεση στην απόφαση αποκλεισμού του πελάτης τους από τις προεδρικές εκλογές. Την Δευτέρα ο ΟΗΕ ανέφερε ότι ”δικαστές εμποδίστηκαν να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους” κάτι που παρεμποδίζει την εκλογική διαδικασία. Η μεταβατική κυβέρνηση τόνισε ότι ”παρακολουθεί με μεγάλη ανησυχία” την παρεμπόδιση του έργου της δικαιοσύνης. Μολονότι θεωρητικά η Λιβύη διαθέτει μια μεταβατική κυβέρνηση που εδρεύει στην Τρίπολη, στα δυτικά της χώρας, το ανατολικό τμήμα και ένα μέρος του νότου ελέγχονται ντε φάκτο από τον Χάφταρ. Σε αυτό το κλίμα έντασης, η δικαστική επιτροπή που θα εξέταζε την προσφυγή του Σαΐφ αλ Ισλάμ αποφάσισε νωρίτερα σήμερα να αναβάλει επ’ αόριστον την ανακοίνωση των συμπερασμάτων της.

Τι συμβαίνει;

Η παρακμή της Δύσης και η «σύγκρουση των πολιτισμών»

Η παρακμή της Δύσης και η «σύγκρουση των πολιτισμών»


Για επτά δεκαετίες ο κόσμος κυριαρχήθηκε από την δυτική φιλελεύθερη διεθνή τάξη, με ηγεμονική δύναμη την Αμερική και συμμάχους-κλειδιά την Δυτική Ευρώπη και την Ιαπωνία. Μετά το τέλος του ψυχρού πολέμου, η διεθνής αυτή φιλελεύθερη τάξη φάνηκε, προς στιγμήν, να θριαμβεύει. Πολλές χώρες στην Αν. Ευρώπη, στην Αν. Ασία και στην Λατινική Αμερική εγκαθιστούσαν κοινοβουλευτικά καθεστώτα και ενσωματώνονταν στην παγκόσμια αγορά.

Α. Ο εχθρός εντός των τειχών

Σήμερα η φιλελεύθερη διεθνής τάξη βρίσκεται σε κρίση. Πόσο βαθιά είναι η κρίση; Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι βρισκόμαστε ενώπιον μιας μετάβασης προς κάποιου είδους μετα-Αμερικανική τάξη, που θα παραμείνει όμως «ανοιχτή» και «βασισμένη σε κανόνες». Άλλοι όμως θεωρούν ότι η κρίση είναι κατά πολύ βαθύτερη.

Οι τελευταίοι πιστεύουν ότι η κυρίαρχη δυτική ατομοκεντρική παράδοση έχει εξαντλήσει τα ανθρωπολογικά της καύσιμα, καθώς την χαρακτηρίζει, πλέον, ένας νέος τύπος ανθρώπου, που τον έχει απορροφήσει πλήρως η κατανάλωση και είναι δοσμένος στην ηδονή της στιγμής. Ο κύκλος που ξεκίνησε με τον Διαφωτισμό και μέσω της βιομηχανικής επανάστασης αγκάλιασε ολόκληρο τον πλανήτη, φαίνεται να κλείνει οριστικά.

Ενεργειακή Κρίση - Γεωπολιτική – Οικονομική Ελίτ και Ελλάδα / Πρόδρομος Εμφιετζόγλου




Ένας από τους σημαντικότερους επιχειρηματίες διαχρονικά της Ελλάδας, στο χώρο των μεγάλων κατασκευών υποδομής και επίτιμος διδάκτορας του ΑΠΘ, ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου, γνωστός από τις αιχμηρές παρεμβάσεις του στα Εθνικά και Ενεργειακά ζητήματα , ως μέρος μιας ευρύτερης γεωπολιτικής στόχευσης για την χώρα , στις παγκόσμιες γεωστρατηγικές τεκτονικές αλλαγές , σε μια συνέντευξη για όλους και για όλα.
Ο ιδρυτής του σωματείου κερδοσκοπικού χαρακτήρα «Ταμείον Ελληνικού Στόλου Αβέρωφ ΙΙ», με σκοπό την οικονομική ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού, λίγες μέρες πριν ανακοινώσει τελικά την απόφαση του να δημιουργήσει και πολιτικό σχηματισμό, ανοίγει μια σειρά ζητημάτων σε κρίσιμους τομείς που θα προκαλέσουν αίσθηση : - Τι λέει για την Παγκόσμια Ενεργειακή κρίση, που την αποδίδει, τι εκτιμά για το άμεσο μέλλον και γιατί προειδοποιεί για τις ενεργειακές εξελίξεις στην Ελλάδα , συνδέοντας τις με την οικονομία αλλά και την γεωπολιτική
- Τι αποκαλύπτει για τμήματα της οικονομικής ελίτ στην Ελλάδα, την Ευρώπη και Παγκόσμια και γιατί υποστηρίζει ότι η οικονομικά άρχουσα τάξη της χώρας, αλλά και το πολιτικό σύστημα δεν έχουν όραμα και στρατηγική , αλλά μεταπρατικό χαρακτήρα
- Τι επισημαίνει και τι καταγγέλλει για την Κύπρο και το Κυπριακό και τι αποκαλύπτει για την στάση διαχρονικά του Ελληνικού Κράτους στη Θράκη και τον ρόλο του Τουρκικού Προξενείου
- Τι λέει για την Συμφωνία των Πρεσπών και την αναταραχή στα Βαλκάνια , τις οικονομικές διεισδύσεις των μεγάλων παικτών ισχύος και γιατί υποστηρίζει ότι η Ελλάδα πρέπει οικονομικά-πολιτικά- στρατηγικά να είναι ανοιχτή και ευέλικτη στα γεωπολιτικό παίγνιο ΗΠΑ- Κίνας και όχι μονόπλευρη αναφορικά με την Ρωσία
- Η ΑΟΖ, οι ελληνοτουρκικές σχέσεις και ο ρόλος της Τουρκίας στη Μεσόγειο, ο Ερντογάν και ο ρόλος της Τουρκικής οικονομικής ελίτ
- Γιατί εκτιμά ότι οι ενεργειακές επιλογές μας μπορεί να μας θέσουν σε «ομηρία» και εκβιασμούς από την Τουρκία και μια αποκάλυψη για τα Τουρκικά γεωτρύπανα που θα προκαλέσει αίσθηση
- Τι λέει για το παραγωγικό μοντέλο της χώρας, το δημογραφικό αλλά και για το ποια οικονομικά και θεσμικά κίνητρα μπορούν να κρατήσουν την νεολαία στην Ελλάδα

ΠΗΓΗ: Αντιθέσεις στην ΚΡΗΤΗ TV
 Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

«Η εκπαίδευση χρειάζεται χρήματα και το υποσύστημα της Ειδικής Αγωγής πολύ περισσότερα» -

Γράφει ο Γιώργος Ηλ. Τσιτσιμπής

Σε λίγες μέρες (3 Δεκεμβρίου είναι η παγκόσμια ημέρα ΑμεΑ), θα ξανα-ακούσουμε από χείλη υπευθύνων, βαρύγδουπες διατυπώσεις για την υποστήριξή τους και την ευαισθησία τους σε θέματα σχετικά με την Ειδική Αγωγή και την αναπηρία. Επετειακές δηλώσεις που δεν έχουν κανένα νόημα αν δεν συνοδεύονται με πρακτικές προτάσεις και, κυρίως, λύσεις. Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και κυρίως οι γονείς, που ζουν επί 24ώρου βάσεως την αγωνία και τις συνέπειες της αναπηρίας, το γνωρίζουν καλύτερα απ’ όλους. Η εκπαίδευση χρειάζεται χρήματα και το υποσύστημα της Ειδικής Αγωγής πολύ περισσότερα. Είναι ακριβό αλλά απαραίτητο. Αντίθετα, οι εκάστοτε κυβερνώντες, θέλουν με περικοπές να έχουν βελτιώσεις! Δεν γίνεται, απλά ματαιοπονούν. 

Δεν είναι πολύς καιρός που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ (134960/Δ3-ΦΕΚ Β 5009-27.10.2021) ο κανονισμός λειτουργίας Σ.Δ.Ε.Υ. (Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης) και Ε.Δ.Υ. (Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης).Τα ΣΔΕΥ και ΕΔΥ δεν είναι κάτι καινούργιο αλλά η νέα ονομασία των έως τώρα ΣΔΕΥ και ΕΔΕΑΥ. Αυτή η «καινοτομία», ιδίως του Υπουργείου Παιδείας, να αλλάζει ονομασίες σε θεσμούς, φορείς, ακόμα και διαδικασίες, είναι φοβερή! Ακόμα φοβερότερο να το θεωρεί πράξη μεταρρυθμιστική! Έχουμε για παράδειγμα τα ΚΔΑΥ που έγιναν ΚΕΔΔΥ, μετά ΚΕΣΥ και τώρα ΚΕΔΑΣΥ. Τους Σχολικούς Συμβούλους που έγιναν Συντονιστές και τώρα Παιδαγωγικοί Σύμβουλοι. Τις Ειδικές Τάξεις που έγιναν Τμήματα Ένταξης για να βοηθήσουν στην ένταξη, μετά στην ενσωμάτωση, μετά στην συνεκπαίδευση, μετά στην ενιαία εκπαίδευση και τελευταία στην συμπερίληψη των ΑμεΑ και των μαθητών με δυσκολίες, για να καταλήξουμε στο «ένα σχολείο για όλους», που κατά την γνώμη μας, αδικεί πρώτα και περισσότερο τα ΑμεΑ. Όλα τα παραπάνω, όσο ανούσια και αν ακούγονται, είναι αλήθεια ότι κρύβουν μικρές ποιοτικές διαφοροποιήσεις που δυστυχώς στην πράξη δεν επέφεραν καμία διαφοροποίηση και καμία βελτίωση. Αντίθετα, κουβαλάνε όλα τα διαχρονικά προβλήματα της Ειδικής Αγωγής με αποσπασματικό τρόπο. Μόνο με «βαφτίσια» δεν παράγεται έργο.

Κασιμάτης για νέα μέτρα: Παράνομος και αντισυνταγματικός ο υποχρεωτικός εμβολιασμός

Ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου υπογράμμισε πως ο εξαναγκασμός είναι έγκλημα κατά της ανθρωπότητας γιατί παραβιάζεται το διεθνές δίκαιο


Μεγάλες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η απόφαση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για υποχρεωτικό εμβολιασμό στους πολίτες άνω των 60 ετών, οι οποίοι θα πρέπει να κλείσουν ραντεβού μέχρι τις 16 Ιανουαρίου, αλλιώς θα τους επιβάλλεται 100 ευρώ πρόστιμο τον μήνα που θα πηγαίνει σε ειδικό ταμείο για την ενίσχυση του ΕΣΥ.
Το εν λόγω μέτρο προκαλεί αντιδράσεις τόσο στους πολίτες, όσο και στον νομικό κόσμο με έγκριτους συνταγματολόγους να κάνουν λόγο για παράνομες τακτικές.
Ένας από τους συνταγματολόγους που αντιδρούν είναι ο κ. Γιώργος Κασιμάτης, ο οποίος, μιλώντας στο Newsbomb.gr, σημείωσε πως το να υποχρεώνεις κάποιον να εμβολιαστεί είναι παράνομο και αντισυνταγματικό.
Ειδικότερα, ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου υπογράμμισε πως ο εξαναγκασμός είναι έγκλημα κατά της ανθρωπότητας γιατί παραβιάζεται το διεθνές δίκαιο.
«Δεν επιτρέπεται να γίνονται παρεμβάσεις στο σώμα χωρίς συναίνεση.
Παραβιάζονται όλες οι αρχές της δημοκρατίας. Όταν επιβάλλεται αναγκαστικά ένα μέτρο, καμία επέμβαση στο σώμα δεν γίνεται χωρίς συναίνεση.
Για να γίνει, θα πρέπει να είναι ευρύτατα διαδεδομένη λοιμώδης νόσος που θα πρέπει να έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και να ξέρουμε ακριβώς την επικινδυνότητά της».

ΠΗΓΗ: www.bankingnews.gr 

Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2021

Τηλεργασία, διαρκής εργασιακή διαθεσιμότητα και ελεύθερος χρόνος

Τηλεργασία, διαρκής εργασιακή διαθεσιμότητα και ελεύθερος χρόνος: Ενώ η χώρα –υπό την καθοδήγηση των ειδικών και τη συμμόρφωση της Πολιτείας– πιεζόμενη από την λαθροβιώνουσα

ΜΕΤΑΜΟΡΦΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ - ΟΙ ΝΕΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΤΟΥ ΤΣΙΠΡΑ



ΜΕΤΑΜΟΡΦΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ

Με αφορμή τη δημοσίευση της κ. Vasiliki Siouti θέλω να εκφράσω τον εντυπωσιασμό μου για την φανερή λαχτάρα στο περιβάλλον του ΣΎΡΙΖΑ για την πιθανή επικράτηση του ΓΑΠ στις εσωτερικές εκλογές του ΚΙΝΑΛ. Στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και η Εφημερίδα των Συντακτών καθημερινά έχουν ένα καλό λόγο για τον πρώην πρωθυπουργό ή μια κακή κουβέντα για τους αντιπάλους του!

Μου προκαλεί αληθινή οδύνη όμως να παρακολουθώ στο fb πρόσωπα, φίλους ακόμη, μέλη του ΣΥΡΙΖΑ που μαζί κατεβαίναμε στο Σύνταγμα και πνιγόμαστε στα δακρυγόνα καθημερινά την εποχή που ο ΓΑΠ παρέδιδε τη χώρα στους δανειστές να μεταβάλλονται σε οπαδούς του, προσδοκώντας την "προοδευτική" συμμαχία της κεντροαριστεράς.

Πόσο χαμηλά πρέπει να πέσεις για να ανέβεις τα σκαλιά της εξουσίας, βρε αδερφέ!

 

Να τους υπενθύμισω ότι ο Γιώργος Παπανδρέου δεν προβληματίστηκε να κατεδαφίσει ιδεολογικά, πολιτικά και οργανωτικά το κόμμα στο οποίο είχε εκλεγεί παμψηφεί ως λαοπρόβλητος πρόεδρος, θα διστάσει να επαναλάβει τον άθλο του στην κεντροαριστερά;


Το ερώτημα που τρομάζει είναι, αν τότε ο ΓΑΠ είχε ως σχέδιο την παράδοση της χώρας σε ΔΝΤ-Ε.Ε και τραπεζίτες, τη μετατροπή της σε μετανεωτερική, αεθνική αποικία, ποια είναι τα σημερινά σχέδια για τον πρόεδρο της Σοσιαλιστικής Διεθνούς;

ΓΕΡΟΜΟΡΙΑΣ 


ΟΙ ΝΕΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΤΟΥ ΤΣΙΠΡΑ

Της Βασιλικής Σιούτη

(...Η Ζωρζέτα Λάλη, μία από τις νέες συμβούλους του Τσίπρα, εργαζόταν υπό τον Χορστ Ράιχενμπαχ, τον υπεύθυνο για την Task Force που είχε δημιουργηθεί την περίοδο των μνημονίων και την οποία κατήγγειλαν συχνά τα στελέχη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Η «Αυγή» έγραφε για «σκανδαλώδεις αμοιβές των μελών της Task Force», ο Τερενς Κουίκ κατήγγειλε «πάρτι με υπερκοστολογημένα προγράμματα» και ο Παναγιώτης Κουρουμπλής «χρυσές συμφωνίες της Task Force με Γερμανούς και τον Άδωνι Γεωργιάδη».
Επικεφαλής της Task Force στην Ελλάδα τότε, ήταν η Ζωρζέτα Λάλη, αν και αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ παρέλειψε να το αναφέρει στο βιογραφικό της. Παρομοίως ξέχασε να αναφέρει και την τεχνοκρατική της εμπειρία ως επικεφαλής του «Εθνικού Κτηματολογίου» την περίοδο 2000-2004
(...)
Την κυρία Τσιριγώτη έχει καταγγείλει πριν από λίγους μήνες ο συγγραφέας Απόστολος Δοξιάδης. Σε ένα καταγγελτικό κείμενό του ανέφερε ότι την εποχή που εκείνος μαχόταν για τη μη έκδοση των οκτώ Τούρκων, «οι υπηρεσίες της κ. Τσιριγώτη τον παρακολουθούσαν χωρίς να έχει διαπράξει κάποια παράνομη πράξη» και ότι «όσους Τούρκους δραπέτες καταζητούσε το καθεστώς Ερντογάν ως αντικαθεστωτικούς, με το που έφταναν σε ελληνική γη, οι υπηρεσίες, των οποίων γενική Επιθεωρήτρια ήταν η Ζ. Τσιριγώτη, τους άρπαζαν και τους παρέδιδαν σε κουκουλοφόρους οι οποίοι τους οδηγούσαν στην άλλη όχθη του Έβρου και τους παρέδιδαν σε Τούρκους πράκτορες χωρίς να υπάρχει διεθνές ένταλμα σύλληψης»...



Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2021

Η Ελλάδα στην 7η χειρότερη θέση στην ΕΕ των 27 σε απόλυτο αριθμό νεκρών

Μπορεί να είναι εικόνα κείμενο που λέει "Weekly confirmed COVID- deaths Weekly confirmed deaths refer to the cumulative number of confirmed deaths over the previous week. Poland Germany Romania Hungary United Our World Data 1,086 1,365 1,790 878 872 764 2,208 611 Czechia Greece Croatia Italy France Slovakia Austria Netherlands Belgium Latvia Lithuania Spain Slovenia Portugal Finland Estonia 466 455 435 396 333 322 272 193 183 45 120 93 35 Sweden Malta Luxembourg| Cyprus 0 500 Source Johns Hopkins University CSSE COVID-19 Data 1,000 1,500 2,000 CCBY"

Από το facebook του Νίκου Μπογιόπουλου 
 
Η Ελλάδα στις χειρότερες θέσεις σε νεκρούς κατ’ αναλογία πληθυσμού των χωρών της ΕΕ μαζί με Βουλγαρία, Τσεχία, Ουγγαρία, Κροατία, Ρουμανία – Στοιχεία θανάτων από COVID-19 σε εβδομαδιαία βάση (19-26/11)
 
– Η Ελλάδα στην 7η χειρότερη θέση στην ΕΕ των 27 σε απόλυτο αριθμό νεκρών.
– Διπλάσιο αριθμό νεκρών από την αντίστοιχου πληθυσμιακού μεγέθους Αυστρία και από την διπλάσιου πληθυσμού Ολλανδία.
– Υπερδιπλάσιο αριθμό θυμάτων από το (είμαστε 12 φορές καλύτερα – κατά Γεωργιάδη) Βέλγιο
– 35% περισσότερα θύματα από την 6πλάσια σε πληθυσμό Ιταλία, 40% περισσότερα θύματα από την 7πλάσια σε πληθυσμό Γαλλία, 320% περισσότερα θύματα από την 5πλάσια σε πληθυσμό Ισπανία, 557% περισσότερα θύματα από την αντίστοιχη σε πληθυσμό Πορτογαλία.
– Θνησιμότητα κατ’ αναλογία πληθυσμού μεγαλύτερη ακόμα και από την 1η στον Πίνακα (και κατά 4 φορές μεγαλύτερη σε πληθυσμό) Πολωνία.
– Θνησιμότητα κατ’ αναλογία πληθυσμού υπερδιπλάσια και από την 2η στον Πίνακα (και κατά 8 φορές μεγαλύτερη σε πληθυσμό) Γερμανία.
 
***
Αυτή είναι η διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση του “Μωυσή”, 
από την κυβέρνηση του – “καλά έκανα και έκλεισα τα νοσοκομεία” – Γεωργιάδη,
από την κυβέρνηση του – η ενίσχυση του ΕΣΥ είναι “πολυτέλεια” – Σκέρτσου, 
από την κυβέρνηση της – αυξάνουμε τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις – Κεραμέως.

 

Ο ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ ΚΙ ΕΜΕΙΣ. ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ



Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2021

CYBORG:«θα είσαι ένας ανειδίκευτος της καθημερινής ζωής, απλός χειριστής έξυπνων συσκευών, υπάκουος, και θα είσαι ευτυχισμένος»





CYBORG, ΤΕΥΧΟΣ 22, ΧΕΙΜΩΝΑΣ 2021


Στην 4η βιομηχανική επανάσταση ο ορίζοντας της υπεξαίρεσης / καταστροφής / μηχανοποίησης γνώσεων, είναι τόσο διευρυμένος ώστε να περιλαμβάνει το σύνολο της καθημερινής ζωής.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο η καπιταλιστική ανάπτυξη σε κάθε κύμα της παράγει την μαζική άγνοια που χρειάζεται αλλά και την πόλωση ανάμεσα στους κάθε φορά ειδικούς (γνώστες) και στους πολύ περισσότερους "άσχετους". Οι κοινωνικές, εμπειρικές ποιότητες του παλιού κόσμου- στον καινούργιο αλγοριθμικό καπιταλιστικό κόσμο της απόλυτης ακρίβειας -δεν έχουν θέση. Είναι γνώσεις άχρηστες από καπιταλιστική άποψη (με την ευρεία έννοια): θεωρούνται μόνο «σπατάλη χρόνου».

Το “γνωσιακό κεφάλαιο” της 4ης βιομηχανικής επανάστασης οριστικοποιεί την μηχανική απαλλοτρίωση κοινωνικών γνώσεων και εγκαινιάζει μια ακόμα πιο βίαιη καταστροφή γνώσεων και αισθήσεων.
(Το υποκείμενο) δεν έχει πια τίποτα άλλο να κρατηθεί εκτός απ’ την εξουσία των ενσωματωμέντων στο σύστημα "ειδικών".
Συμβαίνει λοιπόν αυτό: ο γνωσιακός καπιταλισμός, ο καπιταλισμός των “έξυπνων μηχανών”, των “έξυπνων αλγόριθμων”, της “τεχνητής νοημοσύνης" διαμορφώνει σαν φανατικούς οπαδούς τους ignorants.

Το engineering of everything, η μηχανική / ψηφιακή μεσολάβηση των πάντων, σημαίνει αφαίρεση ακόμα και των βασικών μη μηχανικών γνώσεων της καθημερινής ζωής απ’ το ανθρώπινο πεδίο. Και την μετατροπή της ζωής σε χειρισμό μηχανών, λογισμικού και αυτοματισμών.

Τα αφεντικά του “great reset” διαφημίζουν ότι “δεν θα έχεις ατομική ιδιοκτησία και θα είσαι ευτυχισμένος” (δεν εννοούν τον κομμουνισμό αλλά πως όλα θα νοικιάζονται από εταιρείες).

Με πιο ψιλά γράμματα το συμβόλαιο του καπιταλιστικού μέλλοντος γράφει : «θα είσαι ένας ανειδίκευτος της καθημερινής ζωής, απλός χειριστής έξυπνων συσκευών, υπάκουος, και θα είσαι ευτυχισμένος» 

Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Έρως Ελευθερίας: Από την Άλωση στο '21: Εκκλησία και Γένος





Οι Δημήτριος Βερδελής και Γιώργος Τσουμάνης συζητούν για το ρόλο της Εκκλησίας από την εποχή της Αλώσεως της Κωνσταντινουπόλεως το 1453 μέχρι και την ίδρυση του Ελληνικού κράτους για τις σχέσεις της Εκκλησίας με το υπόδουλο Γένος. Μαζί τους οι: - π. Γεώργιος Σταματάς: Ιερέας, θεολόγος, αρχιερατικός επίτροπος ν. Σκιάθου - Ιωάννης Παναγιωτόπουλος: Αναπληρωτής καθηγητής Γενικής Εκκλησιαστικής Ιστορίας στο ΕΚΠΑ - Ανάστος Δημητρόπουλος: Δικηγόρος, πρόεδρος εταιρίας Ελλήνων Ευεργετών

Η στείρωση της Ελλάδος



Η στείρωση της Ελλάδος


Ἀπό τά πρῶτα χρόνια τῆς συγγραφικῆς μου δράσης εἶχα ἐπισημάνει ὅτι ἕνα ἀπό τά σοβαρώτερα προβλήματα τῆς Ἑλλάδος εἶναι ἡ ὑπογεννητικότητα. Μάλιστα σ’ ἕνα ἑξάτομο ἔργο μου πού προοριζόταν ὡς βοήθημα στήν ἔκθεση γιά τούς ὑποψηφίους τῶν ἀνωτάτων σχολῶν εἶχα συμπεριλάβει καί ἕνα δοκίμιο γιά τήν ὑπογεννητικότητα. Ἐκείνη τήν ἐποχή, ὅπως γράφω, σέ κάθε ἑλληνική οἰκογένεια ἀντιστοιχοῦσε 1,2 παιδί. Καί ἐπιλογικά σημείωνα: ἄν δέν ἀλλάξουν τά πρότυπα καί οἱ ἀξίες τῆς ζωῆς, δέν θά περάσει καιρός ὅπου ὁ ἀριθμός τῶν κατ’ ἔτος θνησκόντων θά εἶναι μεγαλύτερος ἀπό τόν ἀριθμό τῶν γεννήσεων.

Καί τό χειρότερο: τό πληθυσμιακό κενό θά τό καλύψει ξένος πληθυσμός, ὁπότε μαζί μέ τήν πληθυσμιακή ἀλλαγή θά ἔχουμε πολλά δυσάρεστα ἐπακόλουθα. Καί ὁ καιρός αὐτός ἦλθε. Στήν πλατεῖα τῆς γειτονιᾶς μου, πού κάποτε ἔπαιζαν δέκα παιδιά, σήμερα δέν βλέπω κανένα, βλέπω μόνο καλά ἀναθρεμμένα σκυλιά. Ἀφορμή γιά νά γράψω τό ἄρθρο αὐτό στάθηκε μιά ἐπιστολή πού ἔγραψε κατά τά ἔτη 1908-1910 στήν ἐφημερίδα «Ἐμπρός» ὁ σπουδαῖος λογοτέχνης μας Ζαχαρίας Παπαντωνίου ὑπό τόν τίτλο «Ἡ στείρωσις τῆς Γαλλίας». Τό ἄρθρο αὐτό συμπεριλήφθηκε μαζί μέ ἄλλα ἄρθρα στό βιβλίο του «Παρισινά Γράμματα» (σ. 98-101). Τό ἄρθρο ξεκινᾶ μέ τήν ἀκόλουθη διαπίστωση:

«Οἱ Γάλλοι δέν κάνουν παιδιά. (...) Τά γύρω ἔθνη γεννοβολοῦν ἀφθόνως. Ἡ Γερμανία, ὁ ἐχθρός της, παιδοποιεῖ χωρίς καμμίαν κούρασιν καί στενοχώριαν. Ἡ Γαλλία στειρεύει εἰς βαθμόν, ὁ ὁποῖος, ὑπό τήν ἔποψιν τοῦ ἐθνικοῦ ἀνταγωνισμοῦ εἶναι αὐτοκτονία. Ὁ Μόλτκε (σημ. ὁ νικητής τῶν Γάλλων στόν πόλεμο τοῦ 1869), κρίνων τήν στασιμότητα τοῦ γαλλικοῦ πληθυσμοῦ ὁμολογεῖ: “Κάθε ἡμέραν ἡ Γαλλία χάνει μίαν μεγάλην μάχην”».

Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2021

Γιατί ὁ Πρωθυπουργός ζητᾶ «συμπαράταξη» ἀπό τόν ἀρχηγό τῆς Ἀντιπολιτεύσεως

Οἱ ἐξελίξεις στό ΠΑΣΟΚ καί στήν οἰκονομία δημιουργοῦν ρευστότητα στό πολιτικό σκηνικό

τοῦ Mανώλη Κοττάκη

ΜΕΛΕΤΗΣΑ ὡς συνήθως μέ προσοχή τήν πρωτολογία, τήν δευτερολογία καί τήν τριτολογία τοῦ Πρωθυπουργοῦ Κυριάκου Μητσοτάκη στήν πρό ἡμερησίας διατάξεως συζήτηση πού προκάλεσε στήν Βουλή ὁ ἀρχηγός τῆς ἀξιωματικῆς Ἀντιπολιτεύσεως Ἀλέξης Τσίπρας γιά τήν ἀκρίβεια. Καμμιά φορά τά μεγαλύτερα μυστικά ἀποκαλύπτονται σέ δημόσια θέα. Τό εὕρημα τῆς μελέτης εἶναι ὅτι γιά πρώτη φορά ὁ Πρωθυπουργός ζήτησε συναίνεση ἀπό τήν ἀντιπολίτευση γιά τήν οἰκονομία! Δέν πᾶνε καλά τά πράγματα. Σίγουρα δέν πᾶνε τόσο καλά ὅσο διαφημίζεται. Καί γι’ αὐτό ὁ Πρωθυπουργός μεταχειρίστηκε μιά λέξη βαρύτερη σέ φορτίο τῆς συναινέσεως γιά νά περιγράψει τήν κατάσταση, ἡ ὁποία ἄν δέν διέλαθε τήν προσοχή ὅλων μας, πάντως ὑποτιμήθηκε: Κάλεσε τήν ἀντιπολίτευση σέ «συμπαράταξη»! Τό σχετικό ἀπόσπασμα ἀπό τήν πρωτολογία του στό κλείσιμό της μάλιστα εἶναι τό ἑξῆς:

«Ἡ πατρίδα θέλει συναίνεση, ἄν ὄχι συμπαράταξη. Θέλει, ἄν μή τί ἄλλο, διάλογο πού θά στηρίζεται σέ πραγματικά δεδομένα, ἄν ὄχι συμφωνία. Πάντως, δέν χρειαζόμαστε μετά τούς ἀρνητές τῆς ἐπιστήμης στήν πανδημία καί ἀρνητές τῆς λογικῆς στήν οἰκονομία». Οἱ διατυπώσεις αὐτές δέν εἶναι τυχαῖες. Τά ραντάρ τῆς ἐφημερίδας μας «πιάνουν» ἔνταση στήν Κυβέρνηση μεταξύ τῶν μελῶν της. Στά παραγωγικά κυρίως Ὑπουργεῖα ἀλλά ὄχι μόνο σέ αὐτά. Ὅλα ὅσα συμβαίνουν ἐσχάτως δέν ἔχουν καμμία σχέση μέ τήν μεθοδικότητα, τόν ἐπαγγελματισμό καί προγραμματισμό πού διακρίνει τήν ἄσκηση τῆς διακυβέρνησης ἀπό τόν κύριο Μητσοτάκη. Τήν μία ἡμέρα οἱ Ὑπουργοί τῆς Κυβέρνησης ὁρκίζονται στούς πολῖτες ὅτι δέν θά πάρουν μέτρα γιά τήν πανδημία, τήν ἑπομένη ὁ Πρωθυπουργός ἀνακοινώνει μέτρα, τά ὁποῖα δέν γνωρίζει κανείς. Οὔτε ἡ Ἐκκλησία οὔτε οἱ Ὑπουργοί του. Τήν μία ἡμέρα δίδεται στήν δημοσιότητα ὁ προϋπολογισμός, ὁ ὁποῖος δέν περιλαμβάνει κοινωνικό μέρισμα καί οἱ ἁρμόδιοι Ὑπουργοί ἀποκλείουν κάθε σκέψη γιά παροχές, τήν ἑπομένη ὁ Πρωθυπουργός ἀνακοινώνει στοχευμένα μέτρα στήριξης σέ κοινωνικές ὁμάδες, στίς ὁποῖες ἡ ΝΔ προφανῶς καταγράφει φθορά. Ἡ σπασμωδικότης αὐτή καί ἡ ἔκκληση τοῦ Πρωθυπουργοῦ πρός Τσίπρα γιά «συμπαράταξη» ἀπέχουν πολύ ἀπό τό προφίλ Μητσοτάκη πού γνωρίζαμε. Καί πάντως δέν συμπεριφέρεται ἔτσι ἕνα κόμμα πού σύμφωνα μέ τίς δημοσκοπήσεις εἶναι κυρίαρχο καί προηγεῖται μέ διψήφια διαφορά τοῦ βασικοῦ ἀντιπάλου του.

Λ Ε Υ Τ Ε Ρ Ι Α ΣΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΑΝ! 44 χρόνια από την ίδρυση του P K K!



ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΑΣΙΟΠΟΥΛΟΣ/ fb

Λ Ε Υ Τ Ε Ρ Ι Α ΣΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΑΝ

44 χρόνια από την ίδρυση του P K K

Η ρατσιστική κρατική βία, η γενοκτονική πολιτική του τουρκικού κράτους κατά του κουρδικού λαού οδήγησε στην ίδρυση του Εργατικού Κόμματος του Κουρδιστάν - PKK πριν 44 χρόνια.

Οι κουρδικές επαρχίες της Τουρκίας ήταν πάντα το φτωχότερο τμήμα της χώρας ως αποτέλεσμα ρατσιστικών κρατικών πολιτικών διακρίσεων εναντίον των Κούρδων. Η χρήση της κουρδικής γλώσσας ήταν έγκλημα, η χρήση των γραμμάτων x, q και w - τα οποία υπάρχουν στο κουρδικό αλφάβητο, αλλά όχι στο τουρκικό - θα μπορούσε να επιφέρει διώξεις, οι δημοσιεύσεις που απλά ανέφεραν τη λέξη «Κούρδος» ήταν αιτίες πολυετών φυλακίσεων και η μόνη παρέμβαση - στόχος του κεμαλικού κράτους ήταν προσπάθεια αφομοίωσης της κουρδικής μειονότητα στην τουρκική πλειοψηφία.
 
Όσοι στο δυτικό κόσμο σιωπούσαν για τη γενοκτονία κατά των Αρμενίων και των Ελλήνων πριν από έναν αιώνα, σιωπούν για τη γενοκτονία των Κούρδων σήμερα και χαρακτηρίζουν ως τρομοκράτες τους Κούρδους μαχητές της ελευθερίας. Ο ηγέτης του Αμπντουλάχ Οτσαλάν παραμένει φυλακισμένος σε πλήρη απομόνωση στο Ιμραλί. Ο Σελαχατίν Ντεμιρτάς, πρώην επικεφαλής του φιλοκουρδικού HDP, φυλακίστηκε για πάνω από πέντε χρόνια και το κόμμα του απειλείται με απαγόρευση εξαιτίας κατηγοριών περί «τρομοκρατίας.

Το PKK δεν είναι τρομοκρατική οργάνωση. Το PKK γεννήθηκε ως δύναμη αυτοάμυνας του περήφανου κουρδικού λαού.
 
Το μέλλον των λαών της Μ. Ασίας δεν θα κριθεί από τις γενοκτονικές, ρατσιστικές πολιτικές του τουρκικού κράτους και η απομόνωση του Κούρδων ως τρομοκρατών δεν θα επιβάλλουν τη σιωπή του θανάτου σε εκατομμύρια πολίτες. Οι τεράστιες θυσίες των Κούρδων μαχητών, ανταρτών και ακτιβιστών διαμόρφωσαν μια νέα κατάσταση και είναι αυτοί που θα αποφασίσουν για την συνεννόηση, την Ειρήνη, την Άνοιξη των λαών της περιοχής.

Η Ευρώπη πρέπει να βάλει τέλος σε αυτή τη ντροπή και να βγάλει από τη λίστα των τρομοκρατικών οργανώσεων το PKK.

Λευτεριά ΤΩΡΑ για τον Κούρδο ηγέτη Αμπντουλάχ Οτσαλάν.

ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΑΝ

Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2021

Η Ελληνική τραγωδία στην πανδημία. Πρώτοι σε θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού.




Κεν Λόουτς – «Τα Γλυπτά του Παρθενώνα είναι κλεμμένα»

 Ο παγκοσμίου φήμης βρετανός σκηνοθέτης μιλά στα «ΝΕΑ» με αφορμή την επικείμενη αναγόρευσή του σε επίτιμο διδάκτορα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.


Να επιστρέψει τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Ελλάδα καλεί την κυβέρνηση της χώρας του ο Κεν Λόουτς, μία εβδομάδα μετά την άρνηση του Μπόρις Τζόνσον να προσέλθει σε διάλογο για το θέμα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Διαβάστε και αυτό:

O Κεν Λόουτς αρνείται το τιμητικό βραβείο του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ του Τορίνο!

«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα είναι κλεμμένα. Πρέπει να γυρίσουν το συντομότερο στην Ελλάδα», τονίζει στη συνέντευξη που παραχώρησε στα «ΝΕΑ» ο παγκοσμίου φήμης βρετανός σκηνοθέτης, με αφορμή την επικείμενη αναγόρευσή του σε επίτιμο διδάκτορα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

«Τα Γλυπτά κλάπηκαν από τον βρετανικό ιμπεριαλισμό. Δεν θα έπρεπε να είχαν αφαιρεθεί ποτέ. Δεν χρειάζεται καν να το συζητήσουμε», μου λέει ο δύο φορές βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα κινηματογραφιστής. «Είναι ζήτημα σεβασμού των φίλων μας των Ελλήνων. Πρέπει, λοιπόν, να πούμε «αυτά τα κλέψαμε εμείς», τα έκλεψε η Βρετανία, όπως και τόσα άλλα κατά τη διάρκεια της αποικιοκρατίας. Και μετά να τα επιστρέψουμε».

Οταν του ζητώ να σχολιάσει την απάντηση που έδωσε ο βρετανός πρωθυπουργός στον έλληνα ομόλογό του, δεν δυσκολεύεται καθόλου: «Ο Τζόνσον δεν είναι τίποτε άλλο από καρικατούρα ενός παλιομοδίτη ιμπεριαλιστή».

Βαθιά πολιτικοποιημένος, αριστερός ως το κόκαλο, ο 85χρονος Λόουτς υπήρξε φανατικός οπαδός του Τζέρεμι Κόρμπιν, τέως ηγέτη του Εργατικού Κόμματος, και έβλεπε με συμπάθεια τον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος όμως τον απογοήτευσε. «Αν και οι συνθήκες στην Ελλάδα και τη Βρετανία είναι πολύ διαφορετικές, είχαμε και οι δύο μια πιθανότητα να αποκτήσουμε σοβαρές, ριζοσπαστικές κυβερνήσεις που θα λειτουργούσαν προς όφελος του λαού, αλλά αυτή η ευκαιρία μας αφαιρέθηκε. Στην Ελλάδα, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε την τόλμη να κάνει πράξη τη βούληση του ελληνικού λαού για πραγματική αλλαγή», τονίζει ο δημιουργός των ταινιών «Ο άνεμος χορεύει το κριθάρι» και «Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ», οι οποίες τον έκαναν έναν από τους μόλις εννέα σκηνοθέτες που έχουν αποσπάσει δύο φορές την ανώτατη διάκριση του Φεστιβάλ των Καννών.

Είδαμε την ταινία Καλάβρυτα 1943: Άθλια προπαγάνδα - Τελικά μάθαμε ότι οι Γερμανοί ήταν φίλοι μας!

Είδαμε την ταινία Καλάβρυτα 1943: Άθλια προπαγάνδα - Τελικά μάθαμε ότι οι Γερμανοί ήταν φίλοι μας!

«Καλάβρυτα 1943». Δεν ήταν μόνο ο «καλός αυστριακός» που (μας) προκάλεσε, ήταν ολόκληρη η ταινία!  

Επέστρεφα με μιαν αγωνία από την κινηματογραφική αίθουσα, για να μην ξεχάσω. Προσπαθούσα να τα φυλάξω όσα με εξόργισαν και όσα μου προκάλεσαν αποστροφή. Και δεν χρειάστηκε κόπος πολύς. Όσο η ώρα περνούσε, τόσο αυτά που με θύμωσαν με κυρίευαν περισσότερο. Η ταινία «Καλάβρυτα 1943», ήταν από την αρχή μέχρι τέλους της, μια απόπειρα εξαγνισμού για τους Ναζί! Έτσι ακριβώς και δεν υπερβάλω. Ήταν μια οιονεί κάθαρση, μια προσπάθεια αναζήτησης ελαφρυντικών στοιχείων (πρόχειρη, αλλά ουσιαστική) για την δικαιολόγηση των ηθικών ρύπων, που άφησαν πίσω τους οι «δήμιοι του 20ου αιώνα». Να τα πάρουμε με τη σειρά; Να τα πάρουμε!

Τα 6 σημεία της ταινίας που χωρούν συζήτηση

1: Η γερμανίδα δικηγόρος της κυβέρνησης, που καλείται να αντικρούσει τα επιχειρήματα των αντιδίκων Καλαβρυτινών, οι οποίοι απαιτούσαν αποζημιώσεις από το γερμανικό κράτος, έρχεται σε επαφή με το «παρελθόν» της πόλης που κάτοικοί της σφαγιάσθηκαν ανηλεώς και με περισσή αίσθηση ευθύνης θέτει το δάχτυλο επί των τύπον των ανοιχτών πληγών. Ο σκληρός γραφειοκράτης Γερμανός αίφνης εμφανίζεται ως ευαισθητοποιημένος με συναισθηματικό ενδιαφέρον για τον αντίπαλό του! Γιατί; Θα δούμε στη συνέχεια.

“Μεγάλα πορτοφόλια”, κόμματα και διανοούμενοι στην Ελλάδα της παρακμής

“Μεγάλα πορτοφόλια”, κόμματα και διανοούμενοι στην Ελλάδα της παρακμής: Στην Ελλάδα όλα είναι σε παρακμή. Πολιτικοί και κόμματα είναι αναξιόπιστα και οι διανούμενοι στερεύουν. Οι επιχειρηματίες κοιτάζουν το συμφέρον τους.

Πανδημία και Αγροδιατροφή-Παγκόσμια Επισιτιστική Αλυσίδα στην μετά Covid-19 Εποχή



Μία μεγάλη συζήτηση για τον Αγροδιατροφικό Τομέα στην εποχή της Πανδημίας του Covid-19 και στην μετά Covid-19 εποχή: 

Διατροφή- Βιολογία- Ζωονόσοι και Ανθρωπονόσοι με τις κοινωνιολογικές προεκτάσεις στο σήμερα και το αύριο 

- Το σύστημα διατροφής είναι πιθανόν συνυπεύθυνο για την εμφάνιση της Covid-19, οπότε μια αναμόρφωση του είναι μέρος της λύσης;

 - Οι διατροφικές συνήθειες στην εποχή του Κορονοϊού και η σχέση τους με την προστασία του οργανισμού μας 

- Η επιβεβαιωμένη σχέση της παχυσαρκίας με τις βαρύτατες συνέπειες του ιού και της νόσου που προκαλεί - Ποιες αδυναμίες ανέδειξε η Πανδημία στον αγροδιατροφικό τομέα , τι συμβαίνει με την αυτάρκεια σε φυτική παραγωγή και ζωικό κεφάλαιο , πως επηρεάζεται η διατροφική αλυσίδα , οι καταναλωτικές συνήθειες και οι εφοδιαστικές γραμμές 

21 Νοέμβρη 1998, έφυγε από τη ζωή ο Μιχάλης Κατσαρός.





Από ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΑΣΙΟΠΟΥΛΟΣ/fb 


Σαν σήμερα 21 Νοέμβρη 1998, έφυγε από τη ζωή ο Μιχάλης Κατσαρός.


Μιχάλης Κατσαρός & Μίκης Θεοδωράκης, Αυτούς που βλέπεις 


«Πάρτε μαζί σας νερό. Το μέλλον μας έχει πολλή ξηρασία»,

«Ελευθερία ανάπηρη πάλι σου τάζουν»,

«Ή θα εξακολουθούμε να γονατίζουμε/ όπως αυτός ο δραπέτης/ ή θα σηκώσουμε άλλον πύργο ατίθασο/ απέναντί τους.»

«Αντισταθείτε σ’ αυτόν που χαιρετάει απ’ την εξέδρα ώρες, ατελείωτες τις παρελάσεις σ’ αυτή την άγονη κυρία που μοιράζει έντυπα αγίων λίβανον και σμύρναν»


Όταν (Κατά Σαδδουκαίων, Μιχάλης Κατσαρός) _ Γ. Ζωγράφος



Γεννήθηκε στην Κυπαρισσία το 1919.
Πήρε μέρος στην εθνική αντίσταση μέσα από τις γραμμές του Ε.Α.Μ. και το 1945 εγκαταστάθηκε στην Αθήνα όπου έζησε έως το τέλος της ζωής του.
Το 1975 στίχοι απ’ το «Κατά Σαδδουκαίων» ακούστηκαν στην ταινία «Ο θίασος» του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Τους απαγγέλει το μέλος του θιάσου με το προσωνύμιο ποιητής, όταν τον βρίσκουν οι παλιοί σύντροφοί του και του λένε ότι σκέφτονται να ξαναφτιάξουν τον θίασο και να βγουν στους δρόμους.
Το 1977 η ποιητική συλλογή κυκλοφόρησε σε δίσκο με μουσική του ίδιου του ποιητή. Το 1976 η συλλογή του «Οροπέδιο» μελοποιήθηκε από τον Γιάννη Μαρκόπουλο, ενώ το 1983 κυκλοφόρησε ο δίσκος «Τα τραγούδια του νέου πατέρα» σε μουσική του ίδιου συνθέτη και ποίηση Μιχάλη Κατσαρού.
Το 1983 επίσης το «Κατά Σαδδουκαίων» μελοποιήθηκε απ’ τον Μίκη Θεοδωράκη, μεταφράστηκε στα γερμανικά απ’ τον Dirk Mandel και παρουσιάστηκε στο Metropol – Theater Berlin του Βερολίνου. Το 1978 εκδόθηκαν δυο βιβλία με πολιτικές και οικονομικές μελέτες του.

Παρότι η ποίησή του αναγνωρίστηκε από πολύ νωρίς ο Μιχάλης Κατσαρός έζησε όλη του τη ζωή μέσα στη φτώχεια.

Η ηθική νομιμοποίηση όρος για την πολιτική ηγεμονία


Δρ. Μάνος Δανέζης στο Κρήτη TV- στις Αντιθέσεις στον Γιώργο Σαχίνη 20112020

 


 #ManosDanezis Συνέντευξη του Δρ. Μάνου Δανέζη, αστροφυσικού, μέλους του Σώματος Ομοτίμων Καθηγητών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο δημοσιογράφο Γιώργο Σαχίνη, ΚΡΗΤΗ ΤV, στην εκπομπή “Αντιθέσεις”, Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2020. το video της εκπομπής ανέβηκε στο κανάλι Αντιθέσεις στην ΚΡΗΤΗ TV στις 21 Νοε 2020 https://youtu.be/vgc45flSp9o με το σχόλιο: Μια μεγάλη συζήτηση στις Αντιθέσεις με τον Ομότιμο Καθηγητή Αστροφυσικής του ΕΚΠΑ και Συγγραφέα , Μάνο Δανέζη

Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2021

Ντεριντά, Λεβινάς και π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος





Τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Ζακ Ντεριντά, ιδρυτής της Αποδόμησης, ασχολήθηκε με ηθικά ζητήματα, ενώ όλο και περισσότερο καταδεικνυόταν πως η φιλοσοφία του Εμμανουέλ Λεβινάς, αφιερωμένη εξολοκλήρου στην Ηθική, αποτελούσε στην πραγματικότητα και την ηθική της Αποδόμησης. Θα παραλείψουμε λόγω ελλείψεως χώρου διάφορες λεπτομέρειες, για να ασχοληθούμε με το ζήτημα της φιλοξενίας, στο οποίο ο Ντεριντά αφιέρωσε κάμποσες σελίδες. Το όλο θέμα αναλύει ο Γεράσιμος Κακολύρης στο βιβλίο του «Η Ηθική της Φιλοξενίας: ο Ζακ Ντεριντά για την απροϋπόθετη και την υπό όρους φιλοξενία» (Εκδ. Πλέθρον, 2017), στο οποίο και θα παραπέμπουμε στη συνέχεια όπου χρειάζεται.

Ο Ντεριντά λοιπόν μιλά για την απροϋπόθετη φιλοξενία, ως την καρδιά της ίδιας της Ηθικής. Το ζήτημα του άλλου, με την έννοια της ριζικής διαφορετικότητας, σχετίζεται με το θέμα της αποδοχής αυτής της διαφορετικότητας από την πλευρά του «εγώ» (που γίνεται «εγώ» διά του άλλου»). Αν ο άλλος είναι ριζικά διαφορετικός, και προκειμένου να αναπτυχθεί το όλο εγχείρημα της Αποδόμησης, θα πρέπει να είναι με κάποιον τρόπο προσεγγίσιμος. Και μια που είναι αδύνατον να υπάρξει διάλογος με τον ριζικά άλλο, αυτό που μένει είναι η φιλοξενία. Θα πρέπει να δεξιωθώ το(ν) άλλο. Η φιλοξενία εινια το ύψιστο ηθικό καθήκον, και μάλιστα, αν θέλω να σώσω την ριζική ετερότητα, θα πρέπει αυτή να δίνεται άνευ προϋποθέσεων. Η φιλοξενία θα πρέπει να παράσχεται στον άλλον- και στην όλη συζήτηση ως «άλλος» ορίζεται συνήθως ο πρόσφυγας, καθώς η Αποδόμηση προώθησε τα διαπολιτισμικά ζητήματα- υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, έστω και αν ξέρουμε ότι είναι πιθανόν αυτός ο άλλος να ασκήσει βία εναντίον μας, να κλέψει ή να βιάσει τις κόρες μας (εδώ γίνεται παραπομπή στην Παλαιά Διαθήκη, σε μια περικοπή που αφορά τον Λωτ, ο οποίος αρνείται να δώσει στους Σοδομίτες τους φιλοξενούμενούς του, για να ασελγήσουν μαζί τους, και προτείνει αντ’ αυτών να τους δώσει τις θυγατέρες του). Προέχει το καθήκον να προσφέρουμε καταφύγιο στον άλλον έναντι οτιδήποτε άλλου, όπως είναι π.χ. η μέριμνα για την ασφάλεια της οικογένειάς μας. Το καθήκον της φιλοξενίας φθάνει πολύ μακριά, η φιλοξενία, κατά τον Ντεριντά «είναι η ίδια η ηθικότητα, το όλον και η αρχή της ηθικής» (ό.π. σελ. 41). Η φιλοξενία περιγράφει το ήθος μας, το πνεύμα, τον χαρακτήρα μας, τις αξίες μας και τις αρχές μας.