Το πολιτικό λεξιλόγιο του Μελανσόν, αλλά και της αριστεράς στη Γαλλία, εδράζεται πάνω στον πατριωτισμό  που οι κώδικές του ανάγονται στη Γαλλική Επανάσταση. Πρόκειται για την παράδοση του εθνικισμού, «της μεγαλύτερης επανάστασης μετά το χριστιανισμό», όπως έχει δηλώσει πρόσφατα ο Σπύρος Ασδραχάς, αφήνοντας σαφείς αιχμές για τον στείρο αντι-εθνικό και επομένως ανιστόρητο λόγο μερίδας της ελληνικής αριστεράς.
Η Γαλλία μας έχει δώσει τους κώδικες και το λεξιλόγιο του εθνικισμού. Πάνω σ’ αυτό το λεξιλόγιο στηρίχθηκε το αντιμοναρχικό κίνημα του 18ου και 19ου αιώνα, το οποίο ανέτρεψε τις ευρωπαϊκές μοναρχίες και δημιούργησε τα ελεύθερα εθνικά κράτη. Ελευθερία λοιπόν και πατριωτισμός είναι έννοιες σύμφυτες. Το έθνος έκτοτε νοείται ως άτομο και δεν νοούνται ατομικές ελευθερίες, δίχως εθνική ανεξαρτησία και εθνικό αυτοπροσδιορισμό.
Το γεγονός ότι η Μασσαλιώτιδα δονεί τις συγκεντρώσεις του Μελανσόν- ένας ύμνος για την πατρίδα δηλαδή-ανασύρει τις παραδόσεις της γαλλικής republique, οι οποίες  ζούσαν κυρίως μέσα στη γκωλική παράδοση και εσχάτως μέσα στην ρητορεία του Εθνικού Μετώπου. Τώρα έρχεται ορμητικά και η γαλλική αριστερά να υπενθυμίσει αυτήν την πολιτική της καταγωγή και να αλλάξει έτσι τα δεδομένα της πολιτικής μάχης.
Οι δηλώσεις του Μελανσον πως «εάν εκλεγεί πρόεδρος η Γερμανία θα καταλάβει τι εστί Γαλλία», θα πρέπει να προβληματίσουν σοβαρά και την ελληνική αριστερά, ιδίως τον Συριζα, εντός του οποίου κυριαρχούν εθνο-αποδομητικές τάσεις και μια πολιτική προβληματική που ταυτίζεται εκ των πραγμάτων με τα ρεύματα του λεγόμενου- ορντολιμπεραλισμού, δηλαδή τις πολιτικές ιδέες των διεθνών τραπεζιτικών κύκλων, που προωθούν την κατάλυση των εθνικών κυριαρχιών. Εκ των πραγμάτων, για άλλη μία φορά μέσα στην ιστορία, η υπεράσπιση του έθνους, των συνόρων και της εθνικής ταυτότητας είναι όρος απελευθέρωσης, ενώ η κατάλυση των εθνικών ταυτοτήτων και των κυριαρχιών που απορρέουν από αυτές, είναι το πολιτικό όπλο του διεθνούς χρηματοπιστωτικού κέντρου.