Κυριακή 15 Ιουλίου 2018

Αφρίν



Οι Γιεζίντι έχουν μια ιστορική παρουσία στη Συρία που ανάγεται στο πολύ μακρινό παρελθόν, πηγαίνει πίσω χιλιάδες χρόνια και αποδεικνύει το ότι είναι αυτόχθονες στην περιοχή. Παρά τις προσπάθειες κάποιων να εξαλείψουν την ταυτότητα και την ιστορία τους όπως και το να κρύψουν και να διαστρεβλώσουν αρχαιολογικούς χώρους, οι αρχαιολογικές ανακαλύψεις σε αρκετές περιοχές της Συρίας, συμπεριλαμβανομένων των "Mountains Lilon" στα βορειοδυτικά της Συρίας, όπως επίσης τα θρησκευτικά σύμβολα που βρέθηκαν στους τοίχους των ναών και των μνημείων που ανακαλύφθηκαν στην Αφρίν είναι η καλύτερη απόδειξη της διαχρονικής ύπαρξής τους εκεί. 


Καθώς η συριακή επανάσταση εκτροχιάστηκε και στράφηκε στο ριζοσπαστικό ισλαμισμό, οι Γιέζιντι πανικοβλήθηκαν και μερικοί μετανάστευσαν έξω από την Ροζάβα. Μετά τη σφαγή του Shangal το 2014, οι περισσότεροι από τους Κούρδους Γιεζίντι μετανάστευσαν για να σώσουν τις ζωές τους από τους Takfiris (αυτοί είναι οι μουσουλμάνοι κατήγοροι, αυτοί δηλαδή που κατηγορούν κάποιον ως αποστάτη και αναλαμβάνουν να τον τιμωρήσουν θανατώνοντάς τον). Μετά τη συγκρότηση της Δημοκρατικής Αυτοδιαχειριζόμενης Συνομοσπονδίας, η οποία αναγνώρισε για πρώτη φορά στην ιστορία της Συρίας τη θρησκεία των Γιεζίντι, και με την παρουσία του YPG, οι Γιεζίντι Κούρδοι ένιωσαν ασφαλείς για πρώτη φορά στην ιστορία τους και εγκαταστάθηκαν στα χωριά τους και συνέχιζαν την κανονική τους ζωή. 


Φαίνεται ότι η αποικιοκρατική νοοτροπία του τουρκικού κράτους αρνείται να αφήσει τους ανθρώπους αυτούς να ζήσουν με ασφάλεια στη χώρα. Από το 2013, η Τουρκία έχει δώσει εντολές στις ομάδες τζιχαντιστών και σαλαφιστών που ελέγχει, προκειμένου να ενοχλούν τους Κούρδους Γιεζίντι, ούτως ώστε οι τελευταίοι να εγκαταλείψουν τα χωριά τους. Για τέσσερα χρόνια, οι ομάδες αυτές επιτίθενται με κάθε είδους όπλο με τελικό στόχο τον εκτοπισμό των γηγενών. 

Η παρουσία των Yezidi στην Afrin σε αριθμούς 


Οι Κούρδοι Γιεζίντι ήταν και εξακολουθούν να είναι, θύματα βίαιων διώξεων, εξόντωσης και εκτοπισμού από όλες τις συριακές κυβερνήσεις λόγω της προσκόλλησής τους στην εθνικότητά τους και στην πίστη τους. Αυτές οι κυβερνήσεις τους πιέζουν συστηματικά να εγκαταλείψουν τη θρησκεία τους. Οι κυβερνήσεις επίσης πάντα απέκρυπταν τα πραγματικά στοιχεία και τα παραποιούσαν. Εδώ και δεκαετίες, οι Γιεζίντι αναγκάζονται να μεταναστεύσουν προκειμένου να διατηρήσουν την πίστη τους. Τα 58 χωριά Yezidi στην περιοχή του Afrin της δεκαετίας του 1930, έχουν πλέον μειωθεί σε 22. 


Ο πληθυσμός των Κούρδων Yezidi κατά την περίοδο αυτή ήταν περίπου 75 χιλιάδες, τώρα έχουν μειωθεί σε περίπου είκοσι χιλιάδες μόνο, που ζουν στα ακόλουθα χωριά: 


Basufan - Pavlon - Aleqina - Faqira: ποσοστό Γιεζίντι 100%. 


Qustal Jendo: ποσοστό Γιεζίντι 90%. 


Qibar - Ghazawia - Burj Abdalu - ποσοστό Γιεζίντι 60%. 


Qatme - Ain Dara - Trindi - Sinka - ποσοστό Γιεζίντι 50%. 


Kafrazit, Iska, Shadir, Kimar, Jagla, Ashka Sharqia, Qajoma - Qila - Ba'i: ποσοστό Γιεζίντι μικρότερο από 30%. 


Τέλος ένας μεγάλος αριθμός Γιεζίντι ζουν στις πόλεις Jandreis, Afrin και Aleppo. 


Τα σημαντικότερα ιερά των Γιεζίντι στην Αφρίν 


Ιερό Σέιχ Μπαρακάτ 




Στην αρχαιότητα ονομαζόταν Ελληνικό βουνό (Corriva ή Corifus) δηλαδή κορυφή και βρίσκεται στην κορυφή του Όρους Σέιχ Μπαρακάτ, 30χλμ νότια της Αφρίν. 


Ιερό του Jil Khanah 




Βρίσκεται στο χωριό Qibar. Το όνομα Jil Khanah αποτελείται από δύο λέξεις: "Jil και Khanh "," Jil "σημαίνει σαράντα και Χαν σημαίνει σπίτι ή θέση. Σημαίνει επίσης "κύριος". Το ιερό βρίσκεται 2 χιλιόμετρα νότια του Κιμπάρ, ενός χωριού, σε μια βαθιά βραχώδη κοιλάδα στα όρη Mount Lilon. Το ιερό είναι μια σπηλιά σκαλισμένη σε απότομο βράχο. 

Ιερό Βασιλιά Ady 




Το ιερό του βασιλιά Ady βρίσκεται στο όρος Lilon, 2χλμ νότια από το χωριό Qibar στην περιοχή Shirawa και σε απόσταση 300 μ. πάνω από το Jil Khanah. Ονομάζεται βασιλιάς Αντί,κατά πάσα πιθανότητα από τον sheikh Ady (Udey ben Musafir). 

Ιερό Sheikh Rakab 


Είναι στο χωριό Shadira, στην περιοχή του Shirawa. Πρόκειται για ένα παλιό κτίριο με τρούλο και μεγάλη έκταση και θεωρείται ένα από τα κύρια ιερά των Yazidis. 

Parsah Khatun 


Είναι στην κορυφή του Mount Parsee, δίπλα στο χωριό Qustal Jendu στην περιοχή Shirawa. 

Ιερό Σέιχ Χαμίτ 


Το ιερό είναι περίπου 205 χλμ. νοτιοδυτικά του χωριού Qustal Jendu και βρίσκεται στη μέση του χωριού Basofan δίπλα στην εθνική οδό. Πρόκειται για ένα παραδοσιακό κτίριο φτιαγμένο από τεράστιες πέτρες, πράγμα που αποδεικνύει την παλαιότητά του. Χτίστηκε με πέτρες αρχαίων κτιρίων. 

Ιερό Manan san 


Tο ιερό βρίσκεται στην κορυφή του λόφου με θέα το χωριό Kafar ganah που ανήκει στην περιφέρεια Shara. 

Ιερό Sheikh Qasab "Qasaab" 


Αυτό το ιερό βρίσκεται μεταξύ των χωριών Kalotah και Πύργος του Al-Qas στο όρος Lilon. 

Διωγμοί που υπέστησαν οι Γιεζίντι κατά την διάρκεια του πολέμου στην Συρία 


Με την στρατιωτικοποίηση της Συριακής επανάστασης, η οποία ξεκίνησε στις 15 Μαρτίου του 2011, εξτρεμιστικές οργανώσεις και εξτρεμιστικές ένοπλες ομάδες εμφανίστηκαν στη Συρία, χαρακτηριζόμενες από την σκληρή ιδεολογία Takfiri(κατήγορος). Οι Yezidis διαισθάνθηκαν τον κίνδυνο, ειδικά μετά την επίθεση στα χωριά σε Afrin και Al-Jazira .Το χωριό Qustul Jendu δέχτηκε επίθεση από ισλαμιστικές οργανώσεις στις 28/10/2012 καθώς και κατά τα έτη 2013 και 2014. Ανάγκασαν τους χωρικούς να αλλάξουν τη θρησκεία τους και πολλούς από αυτούς τους δολοφόνησαν. 


Μετά την απελευθέρωση από το YPG, το χωριό δέχθηκε επίθεση στις 29/8/2017 από τον τουρκικό στρατό κατοχής και τους μισθοφόρους του. 


Ακολουθούν τα αποτελέσματα του βομβαρδισμού. 





 



Το χωριό Bavelun βομβαρδίστηκε στις 4/5/2016 , ο Ghareeb Sido σκοτώθηκε και πολλοί άνθρωποι τραυματίστηκαν -εκτός από τις σοβαρές υλικές ζημιές. 


Από τις αρχές του 2013 έως το 2018, ως αποτέλεσμα επανειλημμένων απειλών και ένοπλων επιθέσεων από εξτρεμιστές, 30 οικογένειες από το χωριό Alqino εκτοπίστηκαν στις 8 Ιουλίου 2017 και όλα τα ακίνητα των Yazidi κατασχέθηκαν. 


Επιπτώσεις της επίθεσης που ξεκίνησε ο τουρκικός στρατός κατοχής από τις 20/1/2018 εναντίον των Γιεζίντι στην Αφρίν 


Με την έναρξη των επιθέσεων που ξεκίνησε το τουρκικό κράτος σε συνεργασία με την Al-Qaeda και το ISIS, στις 20 Ιανουαρίου 2018, ενάντια στο καντόνι του Afrin, και η οποία επίθεση συνεχίζεται, καταστράφηκαν πολλά ιερά των Γιεζίντι, συμπεριλαμβανομένου του Barsah Khatun Shrine στο βουνό Barasaya κοντά στο χωριό Qustal Jendu και τα ιερά του Sheikh Hameed, Σέιχ Γκάρεμπ, Σέιχ Μπαρακάτ στην κορυφή του βουνού Barakat, στα βουνά του Lilon, που απέχει 3 χιλιόμετρα από την ακρόπολη του Sam'an, το ιερό Sheikh Manan στο λόφο του χωριού Kafarjaneh,το ιερό Chail Khanh, και το ιερό του βασιλιά της Adi στο το χωριό Arish Qibar. 


Τα χωριά Qustul Jendu, Alqino, Pavlon, Sinka, Qatma, Basufan, Ghazzawiya, Iska, Arsh Qibar, Ashkan Sharqiya, Shih al-Deir, Aynadara εγκαταλείφθηκαν επίσης εντελώς. Περισσότερες από 650 οικογένειες Γιεζίντι αναγκάστηκαν να φύγουν από τις περιοχές τους λόγω του σφυροκοπήματος που δέχθηκαν από τις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις με αεροπλάνα, τανκ και βαρέα όπλα. Σε 6 ανέρχεται ο αριθμός των νεκρών οι οποίοι υπερασπίζονταν τις εστίες τους από την αρχή της επίθεσης. 


Η ιδιοκτησία των πολιτών και η υποδομή των χωριών που προαναφέρθηκαν καταστράφηκαν εξαιτίας του βομβαρδισμού και της στοχοποίησης από τον τουρκικό στρατό και τους μισθοφόρους του. 


Ως επιβεβαίωση της τουρκικής πολιτικής που αποσκοπούσε στην κατοχή της περιοχής και την αλλαγή του δημογραφικού της, μεγάλος αριθμός μαχητών του λεγόμενου "συνασπισμού" εμφανίστηκε στις 17/02/2018 στην περιοχή του Qustal Jendu στην Afrin μετά την κατάληψή της από τον τουρκικό στρατό μέσω βομβαρδισμών από αεροπλάνα και πυροβόλα και την επίθεση χιλιάδων στρατιωτών. 


Αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι ότι όλα τα μέλη της αντιπροσωπείας, η οποία τώρα κυβερνά την Αφρίν, δεν ανήκουν στο καντόνι της Αφρίν ή στο κουρδικό στοιχείο, αλλά είναι ηγέτες ομάδων που ανήκουν στην Μουσουλμανική Αδελφότητα και ομάδων Τουρκμένων. 




Μεταξύ της αντιπροσωπείας που επισκέφθηκε το χωριό Qustal Jendu, βρίσκεται ο Γιαουάντ Αμπού Χατάμπ και ο ηγέτης της Αδελφότητας Ahmad Ramadan, μέλος του "συνασπισμού", οι Haitham al-Maleh και Yasser Farhan, μέλη του συνασπισμού ο οποίος απορρίπτει τα δικαιώματα του κουρδικού λαού στη Συρία, όπως επίσης και ο πρόεδρος Riyad Seif. Η αντιπροσωπεία παρουσιάστηκε από τον Wajih Jamaa, πρόεδρο του Συμβουλίου των Τουρκμένων. 

Δημοκρατική Αυτοδιοίκηση στη Ροζάβα - Βόρεια Συρία 


Επιτροπή Εξωτερικών Σχέσεων Επιτροπή τεκμηρίωσης 


Qamishlo - Rojava / Βόρεια Συρία 


e-mail: d.k.derve.r.x@gmail.com 


ΠΗΓΗ:http://www.rojavakurdistan.gr


Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.