Τρίτη, 4 Απριλίου 2017

Φώτοσιοπ μήτηρ πάσης κακίας

Του Ξένιου Μεσαρίτη
ΣΤΗ ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ ΚΟΥΚΟΥ
«…Πόσο γλυκά με σκοτώνεις
με την αγάπη σου αυτή,
ακόμα κι αν με πληγώνεις όλα για σένα,
δεν έχω άλλο από σένα, δεν έχω άλλο από σένα στη ζωή…
»
Από τα ριάλιτυ και τα τάλεντ σόου στην τηλεόραση μέχρι και την «έξαρση της ισλαμοφοβίας», κατά την κυπριακή και ευρύτερη διανόηση, μετά την άρνηση των χωρών της κεντρικής Ευρώπης να δεχθούν τη διεξαγωγή διαδηλώσεων υπέρ του τουρκικού δημοψηφίσματος, τελικά στη σημερινή κοινωνία που ζούμε η μόνη αντίσταση που γίνεται με σθένος είναι η αντίσταση ενάντια στην πραγματικότητα. Η αντίσταση της εφημερίδας Πολίτης και των παρατρεχάμενων να δουν το πραγματικό πρόσωπο του Ερντογάν και της Τουρκίας μέχρι την αντίσταση της Άννας Βίσση να αποκτήσει, σαν μια φυσιολογική εξηντάρα, ρυτίδες στο πρόσωπο και στα λοιπά παρεμφερή μέρη του σώματος. Σε αντίθεση με ό,τι τραγούδησε ο λαός μας για χρόνια –και μετέπειτα ο Ξυλούρης–, παρά να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, καταντήσαμε να λέμε τα σύκα σκάφη και τη σκάφη σύκα. Πέραν της παραδοχής ότι θέλουμε να εθελοτυφλούμε και να μη βλέπουμε κατάματα την απελπισία σε όλα τα επίπεδα γύρω μας, έχει υιοθετηθεί από την μπουρζουαζία μας ένας νέος οπτικός φακός, μέσα από τον οποίον γίνεται μια διαφορετική πρόσληψη των τεκταινομένων. Κάπου πιθανώς μεταξύ του κερατοειδούς χιτώνα και του οπτικού νεύρου ή, γενικότερα, κάπου μέσα στον εγκέφαλο, με την εξέλιξη της τεχνολογίας, πρέπει να έχει εμφυτευθεί ένα φίλτρο ή προγραμματάκι Photoshop (ελληνιστί Φώτοσιοπ), από όπου γίνεται διαστρέβλωση των προσλαμβανόμενων δεδομένων.

Όντως, είναι ευρέως αποδεκτό ότι το Φώτοσιοπ έχει αλλάξει άρδην τα δεδομένα στον σύγχρονό μας πολιτισμό όσον αφορά θέματα μάρκετινγκ, διαφήμισης, μόντελινγκ, μειώνοντας για παράδειγμα τα κόστη των επιχειρήσεων. Γλυτώνουν πλέον μεταφορικά έξοδα, αφού υπάρχει η δυνατότητα να έχεις πίσω σου τον Πύργο του Άιφελ για μια καμπάνια ενώ είσαι στην Πάφο, όπως επίσης αποφεύγονται επιπλέον έξοδα για ακριβοπληρωμένα καλλίγραμμα μοντέλα, αφού η μέση Κύπρια με την επιμέλεια του Φώτοσιοπ μπορεί να φαίνεται ισάξια ή καλύτερη από την κυρία Βίκυ Καγιά. Με κάπως παρόμοιο τρόπο λειτουργεί και ο μηχανισμός φωτοσιοποίησης και αντίστασης στην πραγματικότητα και στα υπόλοιπα ζητήματα του σύγχρονου κόσμου. Δεν μπορεί να υπάρξει άλλη λογική εξήγηση πέραν της ευφάνταστης φωτοσιοποίησης για να γίνει κατανοητό το πείσμα μερίδας του νησιού που ακόμα βλέπει τον κύριο Ακιντζί σαν άνθρωπο ειρηνοποιό και προοδευτικό, συντοπίτη του κύριου Αναστασιάδη που μάχεται για λύση, μη βλέποντας τα σχοινιά και τα ραβδιά που τον καθιστούν μαριονέτα του Ταγίπ και σουλτανότερο του σουλτάνου. Τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία αναμένει ένα μεγάλο κομμάτι του λαού μας κάποια ουσιαστική κίνηση για μια κοινή γραμμή «ενδιάμεσου», «πατριωτικού» ή όπως αλλιώς ονομάζεται χώρου για απεμπλοκή από τις ΔΗΣΑΚΕΛικές αμαρτίες κι όμως, μέσα στο πλαίσιο αντίστασης ενάντια στην πραγματικότητα, οι ηγέτες του χώρου αυτού μαλλιοτραβιούνται όχι για το ποιος θα γίνει βεζίρης στη θέση του βεζίρη, αλλά ποιος θα γίνει αυτός που θέλει όντως να γίνει βεζίρης στη θέση του βεζίρη. Η φωτοσιοποίηση μπορεί να γίνει αντιληπτή σε κάθε περιστατικό μέσα στον πολιτικό βίο του τόπου, από τον κύριο Γλαύκο Χατζηπέτρου και τις θέσεις του για τις εισφορές των δημοσίων υπαλλήλων μέχρι τον έως πρότινος «κέρβερο» για τις σπατάλες του κράτους κύριο Χάρη Γεωργιάδη που, ελέω προεδρικών εκλογών, διαμοιράζει μπόνους και προαγωγές στους δημόσιους υπάλληλους.
Εν ολίγοις, μέσα στο θέατρο του Φώτοσιοπ, φτάνει η στιγμή που πρέπει να αποφασίσουμε μέσα από ποιο πρίσμα θα αφήνουμε τους παθόντες της φωτοσιοποίησης να μας βλέπουν και να μας αντιμετωπίζουν. Είτε σταματά η ανεκτικότητα στους αυλικούς των σουλτάνων και στους ντόπιους ταγούς που νομίζουν πως ο λαός κατέληξε απλώς να είναι παράγωγο της λέξης λαϊκισμός είτε θα μείνουμε μέσα στις οθόνες, πρωταγωνιστές των ριάλιτυ και διαγωνισμών ταλέντων, με τσέπες και στήθη γεμάτα σιλικόνη, ενάντια στις ρυτίδες και την πραγματικότητα.

ΠΗΓΗ: http://efimeridaenosis.com/?p=1786
 Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου