- Αρχική σελίδα
- ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
- 1940
- ΕΡΤFLIX
- ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΟ ΧΘΕΣ
- ΑΝΘΟΛΟΓΙΟΝ
- ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
- ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟ
- ΘΕΑΤΡ/ΜΟΥΣ/ΒΙΒΛΙΟ
- ΘΕΑΤΡΟ
- ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
- ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΚΑΪ
- ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΤ
- ΜΟΥΣΙΚΗ
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
- Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥ
- ΤΥΠΟΣ
- ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ
- ΟΛΑ ΔΩΡΕΑΝ
- ΒΙΝΤΕΟ
- forfree
- ΟΟΔΕ
- ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΗΧΟΣ
- ΔΩΡΕΑΝ ΒΟΗΘΕΙΑ
- ΦΤΙΑΧΝΩ ΜΟΝΟΣ
- ΣΥΝΤΑΓΕΣ
- ΙΑΤΡΟΙ
- ΕΚΠ/ΚΕΣ ΙΣΤΟΣ/ΔΕΣ
- Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΣ
- ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
- ΓΟΡΔΙΟΣ
- SOTER
- ΤΑΙΝΙΑ
- ΣΙΝΕ
- ΤΑΙΝΙΕΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- Ε.Σ.Α
- skaki
- ΤΕΧΝΗ
- ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
- ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ
- gazzetta.gr
- ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ
- ΑΝΤΙΦΩΝΟ
- ΔΡΟΜΟΣ
- ΛΥΓΕΡΟΣ
- ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ...
- ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
- γράμματα σπουδάματα...
- 1ο ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ & ΓΛΩΣΣΑ
- ΓΙΑΓΚΑΖΟΓΛΟΥ
- ΜΥΡΙΟΒΙΒΛΟΣ
- ΑΡΔΗΝ
- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΥΠΕΠΘ
- ΕΙΔΗΣΕΙΣ
- ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ
- ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
17 Ιουνίου 2026
Σκάνδαλα Ν.Δ.- ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
Θράσος απύθμενο Μητσοτάκη λίγο πριν την έξοδο από την εξουσία
ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
Επιβάλει τους κανόνες η Τουρκία
Όταν ο Ανδρέας ανακάλυψε το παγκόσμιο «διευθυντήριο»
TOY ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
Κινητοποιήσεις ομογενών και Αλβανών ενάντια στις «ξένες επενδύσεις» σε κλεμμένη γη
Σβερνέτσι, όπως Χιμάρα
Από δρόμος- 11 Ιουνίου, 2026
Γράφει ο Γιώργος Κυριακού
Το προηγούμενο Σάββατο στο χωριό Σβερνέτσι, στη λιμνοθάλασσα του Αυλώνα, πραγματοποιήθηκε διαμαρτυρία πολλών ντόπιων ομογενών και Αλβανών ενάντια στην καταπάτηση μιας μεγάλης περιοχής, την οποία οι «ιδιοκτήτες» ισχυρίζονται πως έχουν «αγοράσει» και τους οποίους καλύπτει ο Αλβανός πρωθυπουργός Ράμα. Μαζικές κινητοποιήσεις σημειώθηκαν επίσης στα Τίρανα. Οι σχετικές ειδήσεις συζητούνται έντονα και στη χώρα μας, αφενός λόγω της άμεσης εμπλοκής του γαμπρού του Τραμπ ως «επενδυτή» σε περιβαλλοντικά προστατευόμενη περιοχή, κι αφετέρου λόγω της καταπάτησης περιουσιών ομογενών και της βίας που άσκησαν εναντίον των διαμαρτυρόμενων οι μπράβοι της «επένδυσης».Επειδή όμως εσκεμμένα έχει καλλιεργηθεί, τόσο από την αλβανική κυβέρνηση όσο και από τους μιντιακούς απολογητές των καταπατητών και του «επενδυτή», αρκετή σύγχυση (έφτασαν ορισμένοι να ανακαλύπτουν μια… αλληλεγγύη του Ράμα και της αλβανικής αστυνομίας με τους διαμαρτυρόμενους, ενώ για άλλους οι ντόπιοι ομογενείς που κινητοποιούνται ήταν αόρατοι!), θα προσπαθήσουμε να ξεκαθαρίσουμε λίγο το τοπίο.
To Σβερνέτσι στο στόχαστρο
Πρόκειται για ελληνικό χωριό, μη αναγνωρισμένο από το αλβανικό κράτος [1]. Οι κάτοικοί του είναι Έλληνες, ελληνόφωνοι ή βλαχόφωνοι, με καταγωγή από την ιστορική Μοσχόπολη. Βρίσκεται στην ίδια περιοχή με το χωριό Άρτα/Νάρτα. Το μοναστήρι της Παναγιάς στην κοινή λιμνοθάλασσα, η διπλανή αρχαία Απολλωνία, η μονή της Αρδένιτσας του 13ου αιώνα, η Βύλλιδα με το εμβληματικό αρχαίο θέατρο και η αρχαία πόλη της Επιδάμνου, τονίζουν την ελληνικότητα της ευρύτερης περιοχής, καθώς και την ορθόδοξή της ταυτότητα.
Πόσο κοστίζουν στη Γερμανία τα επιδόματα στους μετανάστες και πρόσφυγες16/06/2026

ΣΤΟΪΛΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣΕίναι ίσως από τις πιο προφανείς ασκήσεις ματαιοπονίας να αναζητά κάποιος ολοκληρωμένα και αξιόπιστα στοιχεία για ένα έτσι και αλλιώς πολύπλοκο θέμα, όπως η μετανάστευση, και μάλιστα την ακριβή οικονομική του διάσταση. Και μάλιστα για μια χώρα αποδεδειγμένης “συστημικής” ανοργανωσιάς σαν την Ελλάδα.
Είναι μάταιο, πολύ περισσότερο αν ο υποτιθέμενος κάτοχος και πάροχος τέτοιων στοιχείων είναι μια κυβέρνηση, ο πρωθυπουργός – και θιασώτης του πολυπολιτισμού – της οποίας θεωρεί ότι στην Ελλάδα δεν υφίσταται μεταναστευτικό ζήτημα, συνεπικουρούμενος μάλιστα ως προς αυτό και από το μεγαλύτερο μέρος της αντιπολίτευσης, που κάποτε διακρίθηκε για την πολιτική της, των “ανοιχτών συνόρων”.
Σε τέτοιες περιπτώσεις, ως είθισται, το μόνο που μπορεί να κάνει κάποιος ενδιαφερόμενος, είναι να προσπαθήσει να βρει κάποια ανάλογα στοιχεία, που υπάρχουν σε άλλες δυτικοευρωπαϊκές χώρες υποδοχής μεταναστών με “ανάλογη μεταναστευτική πολιτική”. Μήπως αποκομίσει έτσι έστω κάποια γενικά συμπεράσματα και τάσεις για την Ελλάδα, η οποία φιλοξενεί έναν πολύ σημαντικό αριθμό μεταναστών-προσφύγων και εξακολουθεί να είναι προορισμός και νέων μεταναστευτικών ροών. Και μια τέτοια χώρα που ενδείκνυται για ευνόητους, οργανωτικούς λόγους, είναι η Γερμανία.
💸💸 ΝΕΑ ΑΠΑΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΚΑΡΤΕΛ:
Βιλιάρδος Βασίλης
16 Ιουνίου 2026
Γκώσαμε από τη "Δημοκρατία" τους... καιρό τώρα.
Του Βασίλη Λαμπόγλου
Ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης και το Ποντιακό ζήτημα
Η ισοπέδωση της μεσαίας τάξης στην Ελλάδα
από Βασίλης Βιλιάρδος

Ανάλυση

Παρά το ότι γνωρίζουμε πολύ καλά ότι, το μεγαλύτερο πρόβλημα των Ελλήνων είναι η κατάρρευση του βιοτικού τους επιπέδου, μας εντυπωσίασαν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ – τα οποία τεκμηριώνουν ότι, τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα, από όσο φανταζόμαστε. Για παράδειγμα, η παρακάτω κατανομή των εισοδημάτων – η οποία είναι τρομακτική:
Εν προκειμένω, το ποσοστό εκτοξεύθηκε από το 4,75% το 2008 στο 15,5% το 2023, αν και μειώθηκε ελαφρά το 2024 – αλλά μόνο λόγω της αύξησης του κατώτατου μισθού. Εάν δε τα 750 € προσαρμοσθούν σε όρους αγοραστικής αξίας, αφαιρουμένου δηλαδή του σωρευτικού πληθωρισμού της τάξης του 25% επίσημα, στα τρόφιμα πάνω από 35%, τότε η εικόνα θα γίνει απελπιστική – αφού προφανώς δεν μπορεί να επιβιώσει κανένα νοικοκυριό σήμερα με 750 €, πόσο μάλλον με λιγότερα, αφού το ποσοστό είναι «έως 750 €».
Στην κορυφή της εισοδηματικής πυραμίδας τώρα (επόμενο γράφημα), στην υψηλότερη που μετράει η ΕΛΣΤΑΤ, η εικόνα ήταν αντίστροφη – υποδηλώνοντας στην ουσία ότι, όλο και περισσότερα νοικοκυριά γίνονται φτωχότερα:
Η αθόρυβη γενοκτονία στη σύγχρονη Ελλάδα
ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
Η αίθουσά του ΔΣΑ δεν μπορεί να είναι ανοιχτή για τον Φλωρίδη και τον Πλεύρη, αλλά κλειστή για την Κωνσταντοπούλου και την Καρυστιανού.
Ο λαϊκισμός και η αντικομματική ρητορική μόνο τους φασίστες υπηρετεί. Και η φασιστική απειλή καραδοκεί και τρέφεται από τέτοιου είδους πρακτικές.
Του Κώστα Παπαδάκη
Η ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΩΣ "ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ" ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Του Αντώνη Ανδρουλιδάκη
Η πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα — και όχι μόνο — υπό το πρίσμα της πολιτικής θεωρίας
Τι φοβάται πραγματικά το πολιτικό σύστημα;
από Ιωάννης Π. Ζώης
-15 Ιουνίου 2026Το πολιτικό σύστημα δεν φοβάται πάντοτε έναν συγκεκριμένο αντίπαλο. Συχνά φοβάται κάτι βαθύτερο: το κενό εκπροσώπησης. Έναν χώρο κοινωνικής δυσφορίας που δεν έχει ακόμη αποκτήσει όνομα, ηγεσία, οργάνωση ή πολιτική μορφή, αλλά υπάρχει ήδη ως πίεση κάτω από την επιφάνεια της κανονικότητας.
Αυτό είναι ίσως το κεντρικό πρόβλημα της σημερινής συγκυρίας στην Ελλάδα, αλλά και σε πολλές δυτικές δημοκρατίες. Οι θεσμοί λειτουργούν, οι εκλογές διεξάγονται, οι κυβερνήσεις σχηματίζονται, τα κόμματα μιλούν. Το ερώτημα όμως είναι αν μεγάλα τμήματα της κοινωνίας αναγνωρίζουν ακόμη τον εαυτό τους μέσα σε αυτή τη λειτουργία. Διότι άλλο πράγμα είναι η τυπική λειτουργία της δημοκρατίας και άλλο η ουσιαστική αίσθηση εκπροσώπησης.
Ο Peter Mair περιέγραψε αυτή την κατάσταση ως «άδειασμα» της δυτικής δημοκρατίας. Τα κόμματα εξακολουθούν να υπάρχουν, αλλά απομακρύνονται από τις κοινωνικές τους ρίζες και μετατρέπονται όλο και περισσότερο σε μηχανισμούς διακυβέρνησης. Ο Colin Crouch μίλησε για «μεταδημοκρατία»: οι δημοκρατικοί τύποι παραμένουν, αλλά η ουσιαστική πολιτική ενέργεια μεταφέρεται σε κλειστούς μηχανισμούς, επικοινωνιακά επιτελεία, τεχνοκρατικές ελίτ και οικονομικά κέντρα ισχύος. Το εξωτερικό περίβλημα παραμένει δημοκρατικό· το εσωτερικό περιεχόμενο όμως φτωχαίνει.
15 Ιουνίου 2026
Η σκοτεινή Ευρώπη, μια ιστορία εγκλημάτων! Ηλίας Παπαναστασίου
Το Κεφάλαιο και η Ελληνική παραδοξότητα
από Βασίλης Βιλιάρδος
.
Ανάλυση

Στη νεοκλασική οικονομική θεωρία που, αν και ξεπερασμένη, συνεχίζει να υπερισχύει και να διδάσκεται στα δυτικά πανεπιστήμια, το πιο παράξενο φαινόμενο στο οικονομικό της μοντέλο, είναι το Κεφάλαιο – ως ένας από τους συντελεστές παραγωγής (αναφορά στο τέλος του κειμένου).
Εν προκειμένω, σχεδόν κανένας οικονομολόγος δεν έχει επιχειρήσει να βάλει κάποια τάξη, στις ποικίλες ιδιότητες που αποδίδονται στο Κεφάλαιο – στις αμέτρητες μορφές του, όπως το φυσικό Κεφάλαιο, το χρηματοοικονομικό, τα κέρδη, η πίστωση, το τεράστιο παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος στις παγκόσμιες αγορές κοκ., χωρίς κανείς να μπορεί να πει με σιγουριά ποια ακριβώς λειτουργία εξυπηρετεί το Κεφάλαιο, όσον αφορά την οικονομική ανάπτυξη.
Για να κατανοήσουν τώρα πραγματικά τον ρόλο του Κεφαλαίου, οι νεοκλασικοί οικονομολόγοι έχουν περιορίσει την τεράστια πολυπλοκότητα του κόσμου, στις απλούστερες οικονομικές συνθήκες που μπορούν να φανταστούν – καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι, για να δημιουργήσει κάποιος Κεφάλαιο, πρέπει συνειδητά να απαρνηθεί την κατανάλωση του εισοδήματος του.
ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ – «Οι τρισεκατομμυριούχοι δεν θα έπρεπε να υπάρχουν»: Ο άσεμνος Μασκ υποκινεί την πρωτοβουλία για επιθετικό φόρο πλούτου
Τζέικ Τζόνσον | 12 Ιουνίου 2026
«Το επίπεδο πλούτου στο οποίο έχει φτάσει ο κ. Μασκ απαιτεί ανθρώπινη εκμετάλλευση, κλοπή μισθών, καταστολή μισθών, αντιανταγωνιστικές αγορές, μονοπωλιακό έλεγχο, συμπαιγνία τιμών, ανεπαρκή φορολογικά συστήματα και διαφθορά».Η καθαρή περιουσία του Έλον Μασκ ξεπέρασε το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια την Παρασκευή, καθώς η SpaceX - η εταιρεία πυραύλων που ίδρυσε και ελέγχει - έκανε το ντεμπούτο της στην δημόσια αγορά, προκαλώντας παγκόσμια αποστροφή και εκκλήσεις για έναν επιθετικό φόρο πλούτου με στόχο τον περιορισμό της ανεξέλεγκτης ανισότητας .
«Ο Μασκ έγινε ο πρώτος τρισεκατομμυριούχος στον κόσμο επειδή το φορολογικό μας σύστημα προστατεύει τον πλούτο των υπερπλούσιων από τη φορολογία , ενώ παράλληλα απαιτεί από τους εργαζόμενους να πληρώνουν φόρους σε κάθε μισθοδοσία τους», δήλωσε ο Ιγκόρ Βόλσκι, διευθυντής της Εκστρατείας «Φορολογήστε τους Άπληστους Δισεκατομμυριούχους». «Το σημερινό ορόσημο θα πρέπει να χρησιμεύσει ως αφύπνιση για όλους μας».
«Εκτός αν σκοπεύουμε να παραχωρήσουμε τον έλεγχο και την εξουσία για το μέλλον μας σε μια χούφτα εξαιρετικά πλούσιων ατόμων, οι νομοθέτες πρέπει να επιδιώξουν τολμηρές φορολογικές πολιτικές που να ανταποκρίνονται πραγματικά σε αυτή τη στιγμή - όχι μόνο να επιβραδύνουν τη συσσώρευση ακραίου πλούτου, αλλά και να την αντιστρέψουν», πρόσθεσε ο Βόλσκι. «Αυτό σημαίνει ότι θα θεσπιστούν αρκετά φιλόδοξοι φόροι στον πλούτο των δισεκατομμυριούχων ώστε να κάνουν τους εξαιρετικά πλούσιους λιγότερο πλούσιους, να μειώσουν τον ασφυκτικό έλεγχο που έχουν στην οικονομία και τη δημοκρατία μας και να αποκαταστήσουν το ιδανικό ότι κανείς στην Αμερική δεν μπορεί να αγοράσει τον δρόμο του για ανεξέλεγκτη εξουσία».
Το Reuters ανέφερε την Παρασκευή ότι «το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας του Musk ανήκει πλέον στην SpaceX, όπου κατέχει μερίδιο αξίας περίπου 866 δισεκατομμυρίων δολαρίων».
Ισραηλινή κρατική τρομοκρατία σε έδαφος τρίτων χωρών
ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΑΜΠΟΓΛΟΥ
Με αφορμή την πρόσφατη σύλληψη Παλαιστίνιου εργαζόμενου (με άδεια παραμονής στη χώρα), με κακοστημένες και έωλες κατηγορίες από τις ισραηλινές και ελληνικές μυστικές υπηρεσίες για πρόθεση τρομοκρατικής ενέργειας εναντίον ισραηλινού κρουαζιερόπλοιου, φιλοϊσραηλινές πηγές κυκλοφόρησαν λίστα με ένοπλες επιχειρήσεις της παλαιστινιακής αντίστασης (της PLO και άλλων παλαιστινιακών οργανώσεων) στην Ελλάδα τις δεκαετίες του 1970 και του 1980.
Η λίστα αυτή παρουσιάζεται ως «πειστήριο παλαιστινιακής τρομοκρατίας» που συνεχίζεται και σήμερα, ώστε να "αθωωθεί" εμμέσως το Ισραήλ, για την εθνοκάθαρση και γενοκτονία που διαπράττει στη Παλαιστίνη και στον Λίβανο.
Μία από τις μεθόδους της ισραηλινής προπαγάνδας και των ντόπιων φερέφωνων της, είναι να παρουσιάζουν την ισραηλινή πολιτική εξωδικαστικών δολοφονιών και κρατικής τρομοκρατίας ως απαντητικές ενέργειες στην αντίσταση των Παλαιστινίων, ενώ στην πραγματικότητα ισχύει το αντίστροφο: Η παλαιστινιακή αντιαποικιακή αντίσταση και τότε και τώρα, είναι η απάντηση του κατεχόμενου παλαιστινιακού λαού στην ισραηλινή κατοχή, την εθνοκάθαρση και τη γενοκτονία που διεξάγει το Ισραήλ επί 78 χρόνια.
Μόνιμη υφυπουργός ή μόνιμη πολιτική επιλογή;

Ακόμα ένα καθεστωτικό πραξικόπημα για να διασφαλιστεί ό,τι θέλει η Πρεσβεία με τον διορισμό της Α. Παπαδοπούλου
Από Δημήτρης Γκάζης -
Η τροπολογία αυτή για πρώτη φορά ενεργοποιεί το άρθρο 81 παράγραφος 1 του Συντάγματος, το τέταρτο εδάφιο, το οποίο για πενήντα χρόνια δεν είχε ενεργοποιηθεί, δηλαδή δεν είχε ενεργοποιηθεί ο θεσμός του μόνιμου υπηρεσιακού Υφυπουργού. […]
Γιατί, κύριε Πρόεδρε, μόνιμος υπηρεσιακός Υφυπουργός; Διότι η πραγματικότητα έχει καταδείξει, πρώτον, ότι είναι απολύτως αναγκαίο να υπάρχει συνέχεια στο Υπουργείο Εξωτερικών και μάλιστα μία συνέχεια η οποία διασφαλίζεται με υπηρεσιακό χαρακτήρα. Και γι’ αυτόν τον λόγο προβλέπεται πρέσβης ή πρέσβης εκ προσωπικοτήτων ο οποίος θα αναλαμβάνει τη θέση του μόνιμου υπηρεσιακού Υφυπουργού.
Είναι σημαντικό ιδιαιτέρως την περίοδο αυτή, όπου υπάρχουν παγκόσμιοι κλυδωνισμοί, να διασφαλίζεται η συνέχεια αυτή, όταν και όποτε υφίσταται κυβέρνηση υπηρεσιακή, άρα κυβέρνηση η οποία δεν έχει λάβει ψήφο εμπιστοσύνης. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να υπάρχει μόνιμος υπηρεσιακός Υφυπουργός ο οποίος έχει τις πολιτικές υπηρεσίες, για να μπορεί να υπάρχει συνέχεια, άμεση ανταπόκριση και διαχείριση γεωπολιτικών κρίσεων.
Evvel Temmuz: Υπεράσπιση της Μνήμης ενός Έθνους


Στην Τουρκία, τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο η φύση αλλά και η συλλογική μνήμη βρίσκονται υπό μεγάλη πολιορκία.
Οι πόλεις μεταμορφώνονται, οι ακτές λεηλατούνται, οι γλώσσες ξεχνιούνται και η πολιτιστική κληρονομιά καθίσταται αόρατη. Καθώς οι αξίες που αποτελούν την κοινή εμπειρία ζωής μιας κοινωνίας διαβρώνονται μία προς μία, η συλλογική μνήμη των ανθρώπων σβήνεται επίσης σιωπηλά.
Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος για τον οποίο ορισμένες πολιτιστικές εκδηλώσεις ξεπερνούν τα απλά συνηθισμένα γεγονότα στο ημερολόγιο και μετατρέπονται σε μια μορφή αντίστασης.
Η πρώτη Ιουλίου είναι μία από αυτές.
Το 26ο Φεστιβάλ Πολιτισμού και Τεχνών Evvel Temmuz, το οποίο θα πραγματοποιηθεί φέτος μεταξύ 11-14 Ιουλίου, δεν είναι απλώς μια σειρά από συναυλίες, πάνελ ή εκθέσεις που διαρκούν λίγες ημέρες. Για είκοσι έξι χρόνια, είναι το όνομα της προσπάθειας ενός λαού σε αυτήν την περιοχή να διατηρήσει τη μνήμη του, να κρατήσει ζωντανό τον πολιτισμό του και να υπερασπιστεί τη θέλησή του να ζήσει μαζί.
Οι ρίζες του Evvel Temmuz (Πρώτη Ιουλίου) εκτείνονται πολύ πέρα από την ίδια τη γιορτή. Μέρος της χιλιετιών πολιτιστικής κληρονομιάς της Μεσοποταμίας και της Ανατολικής Μεσογείου, η παράδοση του Temmuz συνδέεται με την αναγέννηση της φύσης, τη γονιμότητα και τη συνέχεια της ζωής. Αυτή η παράδοση, που διατηρείται σε διάφορες μορφές εδώ και αιώνες, έχει παραμείνει ένα σημαντικό στοιχείο της πολιτιστικής μνήμης στο Χατάι, και ιδιαίτερα στην αραβική κοινότητα των Αλαουιτών. Οι συγκεντρώσεις, οι επισκέψεις, τα τραγούδια και οι συλλογικοί εορτασμοί στην ακτή Σαμαντάγ δεν είναι απλώς μια εποχιακή τελετουργία, αλλά και μια έκφραση κοινωνικής ένταξης και κοινής ζωής.
ΦΙΛΑΥΤΙΑ 1
Από την τρυφερότητα προς τον εαυτό έως την αγάπη κατά τον άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή
I. — Προσωρινή δικαιολόγηση της λέξης
Philautia. Σχεδόν καθόλου ξένη λέξη. Έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που τα δύο συστατικά της στοιχεία μεταφυτεύθηκαν από τον κήπο των ελληνικών ριζών στο παγκόσμιο λεξιλόγιο: phil-autie, όπως phil-atélie και όπως autonomie.
Αλλά είναι μια παράξενη λέξη. Ή μάλλον θα φανεί παράξενο να αναζητεί κανείς ένα νέο όνομα για κάτι τόσο παλαιό όσο η φιλαυτία ή ο εγωισμός.
Εγωισμός; Όχι ακριβώς. Αυτός ο όρος, όπως και όλα τα ξαδέλφια του σε -ισμός, πρόσφατης πολιτογράφησης, έχει ένα μικρό ύφος σχολαστικισμού, μια οσμή συστήματος που τον συγγενεύει με τον σεκταρισμό ή τον υπαρξισμό. Υπάρχουν λίγοι εγωιστές· επειδή χρειάζεται να στερείται κανείς εκπληκτικά νοημοσύνης και κρίσης ή ευγένειας —δηλαδή και πάλι νοημοσύνης, νοημοσύνης ψυχής!— για να αναγάγει σε συνειδητό σύστημα την αφελή αυθορμησία της φιλαυτίας. Ο εγωισμός αντιπροσωπεύει μια τερατολογική περίπτωση της φιλαυτία.
Γιατί να μη λέμε απλούστατα amour-propre, αγάπη προς τον εαυτό; Πρώτα απ’ όλα επειδή ο τροχός γυρίζει:
Multa renascentur quae nunc cecidere cadentque
Quae nunc sunt in honore vocabula, si volet usus
Πολλές λέξεις που τώρα έχουν πέσει θα ξαναγεννηθούν, και θα πέσουν εκείνες που τώρα βρίσκονται σε τιμή, αν το θελήσει η χρήση.
Η μόδα γερνά και ξανανιώνει τα ενδύματα και τα έθιμα. Από το πολύ γέλιο για τα καπέλα του παρελθόντος, η φιλαρέσκεια καταλήγει να ονειρεύεται έναν «δημιουργό» που θα εμπνευστεί από αυτά για να φτιάξει κάτι νέο. Έτσι και με τις λέξεις.
Διότι είναι πολύ παλαιά αυτή η νέα λέξη, φιλαυτία. Ο Αριστοτέλης και πλήθος αρχαίων συγγραφέων τη χρησιμοποιούν ως όρο κοινής χρήσης στη γλώσσα τους. Ο Κικέρων τη χρησιμοποιεί στην οικειότητα με τον φίλο του Atticus· και είναι εμφανώς ευτυχής που βρίσκει αυτή την εξωτική ονομασία για να δηλώσει μια καθολική ιδιότητα, και πάντως κικερώνεια. «Τα Ακαδημαϊκά μου έχουν βγει τόσο ωραία —εκτός αν με απατά η κοινή φιλαυτία— ώστε ακόμη και στους Έλληνες δεν υπάρχει τίποτε παρόμοιο»¹. Μήπως ένα coryza (συνάχι) δεν έχει κάτι πιο διακεκριμένο από ένα κρυολόγημα του κεφαλιού; Μήπως το Taraxacum dens leonis δεν ηχεί καλύτερα από το pissenlit; Αν η παθολογία αναζητεί το λεξιλόγιό της στη γλώσσα του Γαληνού και του Ιπποκράτη, δεν είναι μόνο από αγάπη προς τα ελληνικά —τα οποία συχνά βγαίνουν από εκεί τόσο κακοποιημένα όσο ένας ασθενής από την αίθουσα χειρουργείου—· είναι επίσης κάπως για να εντυπωσιάζει λιγότερο ή καλύτερα τους ασθενείς. Η φιλαυτία, λοιπόν, είναι μια συγγενής παθολογική πάθηση, απελπιστικά δύσκολη στη θεραπεία. Και όλοι μας έχουμε προσβληθεί από αυτήν, ακόμη κι αν είχαμε τη μετριοφροσύνη του Κικέρωνα. Ας δώσουμε λοιπόν, όπως αυτός ο λεπτός άνθρωπος, στην αγάπη μας προς τον εαυτό ένα ωραίο ελληνικό όνομα, ολοκαίνουργιο χάρη στην αρχαιότητά του. Όπως ο συγγραφέας των Ακαδημαϊκών, έτσι θα δυσκολευθούμε λιγότερο να το ομολογήσουμε.
Αν όμως η υπερηφάνειά σας —η αγάπη προς τον εαυτό;— αντιδρά στην πρόταση να καμουφλάρουμε κάτω από μια ωραία ετικέτα ένα άσχημο εμπόρευμα, θα έχετε σε λίγο με τι να κατευνάσετε την αγανάκτησή σας, όταν θα έχετε συλλάβει τη διαφορά ανάμεσα στο amour-propre και τη φιλαυτία.
14 Ιουνίου 2026
ΤΟ ΤΣΑΜΠΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΚΙ ΟΙ ΚΟΥΤΟΠΟΝΗΡΙΕΣ
Αντώνης Λιάκος *
Παρέμβαση στην πρεσβεία της Αλβανίας στη Φιλοθέη
Όταν ο Πρωθυπουργός καταφεύγει σε fake news για να επιβιώσει]
Δελτίο Τύπου
Παν. Ασημεόνογλου: Επιθανάτιες εμπειρίες: επιστημονικές μελέτες και μαρτυρίες
Μετανάστευση
Του Δημήτρη Μπελαντή
Το μεταναστευτικό ζήτημα είναι σύνθετο και πολύπλοκο .Δεν απαντιεται ούτε με διακηρύξεις αρχών διεθνιστικής αλληλεγγύης ούτε με δαιμονοποίηση και βία κατά των μεταναστών .Η εξέλιξη του στην Ευρώπη οδηγεί σε βίαιες συγκρούσεις, όπως βλέπουμε και στην Ιρλανδία.Και σε κάθετες στρατοπεδεύσεις.Ομως, ούτε όσοι αντιδρούν στην ανεξέλεγκτη μετανάστευση και τις συνέπειες της είναι συλλήβδην φασίστες ( εννοώ, αντιδρούν ειρηνικά, όχι βέβαια με πογκρομ) ούτε όσοι είναι αλληλέγγυοι είναι συλλήβδην πράκτορες του Σόρος.Δεν είναι άσπρο- μαύρο.
Ούτε και ισχύει ότι επειδή την μετανάστευση την προκαλεί ο καπιταλισμός και ο ιμπεριαλισμός της δυτικής μητρόπολης, λόγω της άνισης ανάπτυξης και των συνεχών καταστροφικών πολεμων, οι εθνικά γηγενείς των δυτικών κοινωνιών πρέπει να αποδεχθούν τα ανοιχτά σύνορα χωρίς αντίδραση για να πληρώσουν τα σπασμένα των αρχουσων τάξεων τους τους προηγούμενους αιώνες.Αυτο αν δεν είναι συλλογική ευθύνη, δεν ξέρω τι είναι.
Τα προβλήματα είναι πολλά.Και δεν οφείλονται, το τονίζω, στους ίδιους τους μετανάστες, αλλά στην αντικειμενική δυσχέρεια των δυτικών κοινωνιών να δεχθούν και αφομοιώσουν τέτοιους όγκους μετανάστευσης χωρίς, σε συνδυασμό και με άλλα κρισιογονα αίτια κοινωνικά, να συνθλιβουν.
- Το πρώτο πρόβλημα είναι οι μεγάλες δεξαμενές κοινωνικής περιθωριοποίησης στα κέντρα πολλών δυτικών πόλεων .Δεν είναι οι μετανάστες άνθρωποι πιο παραβατικοι από τους υπόλοιπους, αλλά η τεράστια εξουθενωτική μιζέρια δεν μπορεί παρά να γεννά οργή,βία,ναρκωτικά και εγκληματικότητα.Και αυτό ισχύει και για τους εθνικά γηγενείς και για τους μετανάστες.Παντοτε ισχυε.
- Το δεύτερο είναι η ντε φάκτο καταστροφή,συρρίκνωση η καταρράκωση των εθνικών πολιτισμών.Ακομη και αυτός που απεχθανεται τον εθνικό πολιτισμό, δεν μπορεί παρά να παρατηρήσει ότι όταν καθίσταται δυνάμει μειοψηφικος στην χώρα του, δεν έχει μέλλον.Η αφομοίωση των μεταναστών με διατήρηση του εθνικού πολιτισμού θα ήταν μια λύση, αλλά δεν μπορεί να εφαρμοσθεί από μια ποσοτική κλίμακα και πάνω.Ουτε η λήψη της ιθαγένειας με καθαρά ωφελιμιστικα κριτήρια από αυτόν που την λαμβάνει είναι λύση.
Εδώ έχουμε μια συντριπτική καταστροφή των εθνικών πολιτισμών από τα πάνω μέσω της κουλτουρας του ίντερνετ και της τεχνοκρατιας και από τα κάτω μέσω της αναφομοιωτης ανεξέλεγκτης μετανάστευσης.Αυτο θέλουμε;
- Το τρίτο πρόβλημα έγκειται στο ότι η μετανάστευση δημιουργεί τεράστια καταστροφή και στις κοινωνίες προέλευσης στερώντας τις από τα καλύτερα και πιο δραστήρια στοιχεία τους.Αν θέλουμε το καλό των Σομαλών πχ είναι πολύ προτιμότερο να πιέσουμε για ένα διεθνές σχέδιο ανάπτυξης της Σομαλίας και οικονομικής συνδρομής σε αυτήν , παρά να πούμε "Σομαλοί ελατε όλοι στην Δύση και αδειάστε την χώρα σας".Παλια, ακόμη και η σοσιαλδημοκρατία υπέγραφε την συγκρότηση ενός διεθνούς προγράμματος αναπτυξιακής στήριξης του Νότου.Σημερα, αυτά έχουν ξεχαστεί.
- Το τέταρτο είναι η δράση οργανωμένων κυκλωμάτων, ΜΚΟ, κρατών, επιχειρήσεων," εθελοντών" κλπ, μέσω της ανεξέλεγκτης μετανάστευσης να προκαλέσουν σε μια εποχή συρρίκνωσης της εργασίας ένα κοινωνικό dumping , δηλαδή ιδίως στους τομείς έντασης εργασίας, την ακόμη μεγαλύτερη υποτίμηση της εργατικής δύναμης.Οπως και να ενισχύσουν μια κατάσταση κοινωνικής συμμοριοποιησης όπου το κεφάλαιο και το κράτος συναντά και συγχωνεύεται με το οργανωμένο έγκλημα. .Αυτό είναι διαχείριση πληθυσμών και εξουσιαστική βιοπολιτικη.
Τα ανθρώπινα δικαιώματα των νόμιμων μεταναστών είναι απαραβίαστα.Και επίσης μπορούν να προχωρήσουν και νέες διαδικασίες νομιμοποίησης αν και όσο χρειάζεται .Όμως,όλα έχουν ένα όριο και τα " ανοιχτά σύνορα" δεν είναι σωστή επιλογή,είναι επιλογή καταστροφής .Θα οδηγηθούμε σε εσωτερικούς εμφυλίους πολέμους και μάλιστα για λάθος ζητήματα.Εχουμε σκεφτεί ποιους ωφελεί αυτό;
Η ισλαμοφοβία και η δαιμονοποίηση των μεταναστών είναι αποδοκιμαστεες .Και υποκινούνται, επίσης, μεταξύ άλλων, και από τον σιωνισμό για ευνόητους λογους.
Ας σκεφτούμε, όμως, προσεκτικά γιατί οι πολιτικές της Αριστεράς στο μεταναστευτικό ,και ιδίως του τμήματος των " ανοιχτών συνόρων" ,αποτυγχάνουν πλήρως, ενώ της λαϊκής Δεξιάς και της Ακροδεξιάς αποκτούν μεγάλο έρεισμα χωρίς να είναι σωστες.Δεν μπήκε κάτι στο σύστημα ύδρευσης και ξαφνικά τεράστιοι πληθυσμοί στην Ευρώπη ξύπνησαν ένα πρωί φασίστες.Αυτο δεν είναι μια μαρξιστική και υλιστική προσέγγιση της κατάστασης.Απαντουν με τα δικά τους απαράδεκτα μέσα και λογικες σε ένα πολύ υπαρκτό υλικό κοινωνικό πρόβλημα, που η Αριστερά το θάβει με ιδεαλιστικές επικλήσεις αρχων.
Όποιος δεν βλέπει καθαρά το πρόβλημα θα υποχρεωθεί να αντιμετωπίσει τις σαρωτικές συνεπειες του.Και θα σαρωθεί και ο ίδιος από τις αμείλικτες δυναμικές των πραγμάτων.
ΠΗΓΗ: <iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Falex50kouts%2Fposts%2Fpfbid0ZnP1rDziTtmKBT2aj2ysoPttShQPv3PMGGdVk9huzqU1kMBrMjpvaDqfryJjV3Xl&show_text=true&width=500" width="500" height="436" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowfullscreen="true" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; picture-in-picture; web-share"></iframe>
Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com
Οι Δυτικογερμανοί είναι απλώς Αμερικανοί που μιλούν γερμανικά.
Martino Mora - 12 Ιουνίου 2026

Πηγή: Μαρτίνο Μόρα
«Οι Δυτικογερμανοί είναι απλώς Αμερικανοί που μιλούν γερμανικά».Με ένα λαμπρό αστείο, ο αμφιλεγόμενος Γερμανός πολιτικός Μπιορν Χόκε (AfD) προκαλεί αντιπαράθεση στη Γερμανία.
Ο Χόκε υποστηρίζει ότι ενώ οι Ανατολικογερμανοί έχουν παραμείνει Γερμανοί - παρά το γεγονός ότι η Ανατολική Γερμανία (πρώην ΛΔΓ) ήταν κομμουνιστικός δορυφόρος της Σοβιετικής Ένωσης για δεκαετίες - οι Δυτικογερμανοί, από την άλλη πλευρά, «έχουν επιτρέψει στον εαυτό τους να σφετεριστεί την αμερικανική κουλτούρα».
Φυσικά, οι χάκερ του καθεστώτος, ακόμη και εδώ, είναι σε εγρήγορση. Επειδή ο Χόκε είναι ένας «ακροδεξιός» κακός, δεν σέβεται την πολιτική ορθότητα και δεν είναι άγνωστος στην πρόκληση. Αλλά μια αλήθεια, όπως και ένα ψέμα, είναι μια αλήθεια ανεξάρτητα από το ποιος την ισχυρίζεται. Και υπάρχει πολλή αλήθεια στην πρόκληση του Χόκε. Και δυστυχώς, δεν ισχύει μόνο για τους Δυτικογερμανούς, αλλά και για τους Ιταλούς, τους Γάλλους, τους Ισπανούς κ.λπ.
Αυτό που ο Χόκε ίσως δεν κατάφερε να εξηγήσει είναι ότι η Αμερική έχει πετύχει στο έργο της να αποικίσει πλήρως τη Δυτική Ευρώπη, διαστρεβλώνοντάς την, επειδή το φιλελεύθερο-καπιταλιστικό της μοντέλο σημαίνει υλική ευημερία. Σημαίνει χλιδή.
Σημαίνει χρήματα (το δολάριο, ο μόνος αληθινός θεός των Ηνωμένων Πολιτειών), κατανάλωση, ψυχαγωγία (με μια μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία, που τώρα σχεδόν πάντα είναι χυδαία, να λειτουργεί σε πλήρη δυναμικότητα), αχαλίνωτη τεχνολογία και αγελαία και εκφυλισμένη μαζική ενστικτωδία.
Δηλαδή, ο θρίαμβος κάθε λαγνείας, των πιο ποταπών και χυδαίων πτυχών του εαυτού.
Το δυτικό τσίρκο εν μέσω εμφυλίου πολέμου

Πηγή: Άντρεα Ζοκ
Δεδομένου ότι τα γεγονότα του Μπέλφαστ έφεραν ξανά στο προσκήνιο ζητήματα που έχουν διερευνηθεί διεξοδικά εδώ και καιρό, ας προσπαθήσουμε να τα συνοψίσουμε για να επιτύχουμε κάποια σαφήνεια.1) Η μετανάστευση στη Δύση είναι αποκλειστικά ένα οικονομικό φαινόμενο, που εξαρτάται από τη λογική του κεφαλαίου. Ενθαρρύνει την κυκλοφορία του εργατικού δυναμικού, επιδιώκοντας να καλύψει τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας στην παγκόσμια αγορά. Είναι προς το συμφέρον του κεφαλαίου να αποκτήσει ένα εργατικό δυναμικό που είναι όσο το δυνατόν πιο διαθέσιμο να εργάζεται για λίγα χρήματα και να εκβιάζεται εύκολα. Δεν πρόκειται για «παράνομη μετανάστευση». Οι παράνομοι μετανάστες αποτελούν επίσης μέρος της εξίσωσης, καθώς είναι κάπως πιο ευάλωτοι στον εκβιασμό, αλλά η συνολική εξίσωση είναι αποδεκτή, επιθυμητή και θεωρητικοποιημένη.
2) Η πίεση που ασκείται από τον δυτικό τρόπο ζωής (από το κόστος της ανατροφής των παιδιών μέχρι τις νομικές ευθύνες, μέχρι τις εκπαιδευτικές προκλήσεις για τα παιδιά που μεγαλώνουν σε αποκοινωνικοποιημένα περιβάλλοντα κ.λπ.) δημιουργεί συνεχώς τις συνθήκες για μείωση της γονιμότητας. (Αυτό συμβαίνει και για τους μετανάστες δεύτερης γενιάς, μόλις εγκλιματιστούν.) Η έλλειψη οικιακής εργασίας στις δυτικές χώρες αντισταθμίζεται με την εισαγωγή της από μέρη του κόσμου όπου το «κόστος γέννησης παιδιών» είναι χαμηλό, λόγω της έλλειψης συστήματος δημόσιας προστασίας, υπηρεσιών υγείας, σχολικών συστημάτων κ.λπ. Η Δύση είναι ένας πολυσύχναστος τάφος, που απορροφά νέους που «παράγονται» αλλού και τους μετατρέπει σε συγκεντρώσεις κεφαλαίου.
3) Αυτή η διαδικασία δεν καθοδηγείται και δεν ελέγχεται ποτέ, επειδή η καθοδήγηση και ο έλεγχός της θα απαιτούσε τεράστιες επενδύσεις: χρήματα για αφομοίωση, εκπαίδευση ή επανεκπαίδευση, γλωσσική διδασκαλία, κοινωνικοποίηση, αλλά και για τον έλεγχο και την καταστολή της παράνομης συμπεριφοράς. Έτσι, τα συνθήματα της ένταξης και της αποδοχής αφήνονται σε λίγους πολιτικούς κλόουν, αλλά επειδή ολόκληρος ο σκοπός της διαδικασίας στοχεύει αποκλειστικά στην αύξηση των περιθωρίων κέρδους, ολόκληρη αυτή η «διαδικασία ένταξης και αποδοχής» παραμένει αναγκαστικά στα χαρτιά.
Μας τελειώνουν...
Ι. Ποθητός
Μας τελειώνουν. Σιγά σιγά, μεθοδικά, με την υπογραφή μας. Τα χωριά μας γέρασαν. Τα σχολεία μας βάζουν λουκέτο. Τα χωράφια μας τα τρώνε τα βάτα. Και εμείς κοιτάμε από τον καναπέ της Αθήνας τις φωτογραφίες στο Facebook και γράφουμε «τι ωραίο το χωριό μας».Δεν έπεσε επιδημία. Δεν μας χτύπησε πόλεμος. Μας χτύπησε η εγκατάλειψη. Και έχει ονοματεπώνυμο.
Ποιος νέος θα κάτσει στο χωράφι όταν δουλεύει 14 ώρες στον ήλιο και στο τέλος του μήνα να χρωστάει; Το πετρέλαιο στα 1,70 ευρώ. Το λίπασμα 300% πάνω από το 2020. Η ντομάτα φεύγει από τον παραγωγό με 0,25 ευρώ και φτάνει στο ράφι 2,25 ευρώ. Τον κλέβουν με τον νόμο. Τον λένε «επιχειρηματία» και τον φορολογούν σαν εφοπλιστή χωρίς τις απαλλαγές, αλλά όταν ζητάει τιμή, του λένε «έτσι είναι η αγορά».
Και οι επιδοτήσεις; Το μεγάλο ανέκδοτο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Σπέρνεις τον Μάρτη, ελπίζεις να πληρωθείς τα Χριστούγεννα. Αν δεν σου βρουν ότι το ένα στρέμμα «επικάλυπτε» με του γείτονα στο δορυφορικό χάρτη. Αν δεν είσαι στη συμμορία. Χιλιάδες παραγωγοί απλήρωτοι, κομμένοι, με «ποινές» για γραφειοκρατικές ανοησίες. Την ίδια ώρα, οι «αγρότες του Κολωνακίου» εισπράττουν χιλιάδες ευρώ για εκτάσεις που δεν έχουν πατήσει ποτέ. Αυτό δεν είναι λάθος. Είναι σύστημα. Σε θέλουν να παρατήσεις τη γη. Να την πουλήσεις κοψοχρονιά σε funds και «επενδυτές», να βάλουν φωτοβολταϊκά.
Γιατί δεν φτιάχνουν προϋποθέσεις να μείνει ο κόσμος;
Γιατί δεν τους συμφέρει. Το χωριό χωρίς γιατρό, χωρίς τράπεζα, χωρίς τρένο, χωρίς ίντερνετ, είναι χωριό-φάντασμα. Έκλεισαν τα πάντα και τα μάζεψαν στην Αθήνα. Σου λένε «πήγαινε στο κέντρο για δουλειά». Και μετά κλαίγονται στις ειδήσεις για την «ερημοποίηση». Υποκριτές. Πώς να κάνει οικογένεια ένας νέος στο χωριό όταν η γυναίκα του για να γεννήσει πρέπει να κάνει 100 χιλιόμετρα με χιόνια; Πώς να μείνει όταν το παιδί του θα κάνει μάθημα σε τάξη με τρεις ηλικίες μαζί;
Διώχνουν τα παιδιά μας και χαίρονται.
13 Ιουνίου 2026
Είμαι ο χάρτης της Σεβίλλης! Είμαι ζωντανός
Επιτέλους κάντε κάτι. Γράφει ο Χρήστος Κηπουρός.
Δημοσιεύτηκε στις 11 Ιουνίου 2026
Αφιερώνεται στην ίδρυση μιας νέας Πόλης στην Νότια Κρήτη, που
προτείνουμε με το Σμήναρχο Λουτσέτη, με όνομα: “ΒΗΤΑ 12μίλια”.
Η μικρή Καβάλα του Νότου & “Αλήθεια ες αεί” των δώδεκα μιλίων.
Πηγή εικόνας: George Sachinis
Σκεπτόμενος τους εν Αθήναις άνωθεν, λέω να τους ερωτήσω να πουν καθαρά: «Τον θέλετε τον Χάρτη της Σεβίλλης; Ή είστε δεν-θέλει-στες;». Σταματήστε να κρύβεστε πίσω από ευρωπαϊκές επιτροπές, τεχνοκρατικά προσχήματα και ένοχες σιωπές για τα 12 μίλια. Απαντήστε καθαρά αν θέλετε τη γεωπολιτική θωράκιση της πατρίδας μας. Ναι ή ου;
Και όταν λέτε στη Βουλή ότι η Ελλάδα διαθέτει τεράστιο γεωπολιτικό πλούτο και προφανώς υπονοείτε τον χάρτη της Σεβίλλης, γιατί δεν τον ονοματίζετε; Ούτε το όνομα του λέτε, θυμίζοντας το βιβλίο της Πόντιας Thea Halo «Ούτε το όνομά μου» και πρόσφατα το “Νοτίως της Κρήτης” του Μητσοτάκη, αντί για το όνομα “Νότιο Κρητικό Πέλαγος”.
1. Η Σημαδεμένη Τράπουλα του Συλλογικού Όργουελ
Σε μια χώρα όπου αντί της Δημοκρατίας κυριαρχεί η συστημικότητα —τράπεζες, ΜΜΕ και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, στα οποία αποθεώνεται η λογοκρισία, με σβηστήρες {!} σε αναρτημένα με χιλιάδες Likes και καρδούλες γραπτά μου — ποιος Όργουελ; Όλη η Ελλάδα είναι συλλογικός Όργουελ, με κατά πόδας να τον ακολουθούν τα διάφορα κομματικά μορφώματα. Παλαιάς και Νέας κοπής, πρεσπογενή και προσχωσιγενή και άλλα, μη ιδεογενή. Όμως, οι ευφυείς ιδέες κερδίζουν όχι μόνο εκτός έδρας, αλλά ακόμη και με σημαδεμένη τράπουλα! Η αλήθεια δεν φιμώνεται από οποιαδήποτε γρανάζια. Να είναι καλά οι Έλληνες, που την πιάνουν στο φτερό.
2. «Είμαι ο Χάρτης της Σεβίλλης. Είμαι ζωντανός!»
Ο αποκλεισμός της Καρυστιανού απο τον ΔΣΑ και ο καθεστωτισμός που κρατά καθηλωμένο το ΠΑΣΟΚ
ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ
Ηακύρωση της εκδήλωσης της Μαρίας Καρυστιανού στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών δεν είναι ένα απλό επεισόδιο διαχείρισης μιας αίθουσας. Είναι πολιτικό γεγονός. Και μάλιστα γεγονός αποκαλυπτικό. Διότι φωτίζει, με τρόπο σχεδόν ωμό, τη βαθύτερη μετάλλαξη ενός μέρους του πολιτικού συστήματος: από φορέα κοινωνικής εκπροσώπησης σε μηχανισμό αυτοπροστασίας.
Ο ΔΣΑ υποστηρίζει ότι η αίθουσα είχε παραχωρηθεί για μια επιστημονική εκδήλωση με θέμα τη Δικαιοσύνη και το Κράτος Δικαίου και ότι η παραχώρηση ανακλήθηκε όταν η εκδήλωση εμφανίστηκε ως πολιτική εκδήλωση κόμματος. Αν αυτός είναι ο κανόνας, τότε οφείλει να ισχύει για όλους. Όχι επιλεκτικά. Όχι κατά περίσταση. Όχι όταν ο πολιτικός φορέας είναι ανεπιθύμητος στο κατεστημένο. Όχι όταν το πρόσωπο που μιλά δεν ανήκει στις γνώριμες διαδρομές της εξουσίας.
Διότι το αρχείο των δημόσιων εκδηλώσεων δείχνει ότι ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών δεν υπήρξε ποτέ ένας αποστειρωμένος χώρος όπου απαγορεύεται ο πολιτικός λόγος. Στους χώρους του έχουν φιλοξενηθεί εκδηλώσεις με πολιτικά πρόσωπα, κομματικούς εκπροσώπους, πρώην υπουργούς, βουλευτές και αρχηγούς ή στελέχη κομμάτων. Έχουν συζητηθεί οι θέσεις πολιτικών κομμάτων για τη Δικηγορία και τη Δικαιοσύνη. Έχουν γίνει εκδηλώσεις για τη συνταγματική αναθεώρηση, για φορολογικά ζητήματα, για εθνικά θέματα, για το κράτος δικαίου. Και σωστά έγιναν. Διότι η Δικαιοσύνη δεν είναι τεχνικό ζήτημα. Είναι θεσμικό, κοινωνικό και βαθύτατα πολιτικό ζήτημα.
Άρα το ερώτημα δεν είναι αν ο ΔΣΑ μπορεί να φιλοξενεί πολιτικές συζητήσεις. Το έχει κάνει. Το ερώτημα είναι γιατί στην περίπτωση της Καρυστιανού ενεργοποιήθηκε ξαφνικά μια αυστηρότητα που δεν φάνηκε με την ίδια ένταση σε άλλες περιπτώσεις.
Εδώ αρχίζει το πρόβλημα. Διότι όταν ένας θεσμός εφαρμόζει τον κανόνα όχι ως αρχή αλλά ως εργαλείο αποκλεισμού, τότε ο κανόνας παύει να είναι θεσμικός και γίνεται καθεστωτικός. Και καθεστωτισμός δεν είναι μόνο η αυθαιρεσία της κυβέρνησης. Είναι και η νοοτροπία των ενδιάμεσων μηχανισμών εξουσίας που αισθάνονται ότι έχουν δικαίωμα να αποφασίζουν ποιος θα μιλήσει, ποιος θα ακουστεί και ποιος θα μείνει έξω από τον δημόσιο χώρο.
















