- Αρχική σελίδα
- ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
- 1940
- ΕΡΤFLIX
- ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΟ ΧΘΕΣ
- ΑΝΘΟΛΟΓΙΟΝ
- ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
- ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟ
- ΘΕΑΤΡ/ΜΟΥΣ/ΒΙΒΛΙΟ
- ΘΕΑΤΡΟ
- ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
- ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΚΑΪ
- ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΤ
- ΜΟΥΣΙΚΗ
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
- Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥ
- ΤΥΠΟΣ
- ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ
- ΟΛΑ ΔΩΡΕΑΝ
- ΒΙΝΤΕΟ
- forfree
- ΟΟΔΕ
- ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΗΧΟΣ
- ΔΩΡΕΑΝ ΒΟΗΘΕΙΑ
- ΦΤΙΑΧΝΩ ΜΟΝΟΣ
- ΣΥΝΤΑΓΕΣ
- ΙΑΤΡΟΙ
- ΕΚΠ/ΚΕΣ ΙΣΤΟΣ/ΔΕΣ
- Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΣ
- ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
- ΓΟΡΔΙΟΣ
- SOTER
- ΤΑΙΝΙΑ
- ΣΙΝΕ
- ΤΑΙΝΙΕΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- Ε.Σ.Α
- skaki
- ΤΕΧΝΗ
- ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
- ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ
- gazzetta.gr
- ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ
- ΑΝΤΙΦΩΝΟ
- ΔΡΟΜΟΣ
- ΛΥΓΕΡΟΣ
- ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ...
- ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
- γράμματα σπουδάματα...
- 1ο ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ & ΓΛΩΣΣΑ
- ΓΙΑΓΚΑΖΟΓΛΟΥ
- ΜΥΡΙΟΒΙΒΛΟΣ
- ΑΡΔΗΝ
- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΥΠΕΠΘ
- ΕΙΔΗΣΕΙΣ
- ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ
- ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
28 Οκτωβρίου 2015
27 Οκτωβρίου 2015
Ανεκτίμητος θησαυρός τα αρχαία ελληνικά χειρόγραφα του Αγίου Όρους!
Αν σήμερα μπορούμε ν’ απολαύσουμε Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Όμηρο, Θουκυδίδη το χρωστάμε σε μια χούφτα μοναχών. Σε μια εποχή που η τυπογραφία άνηκε ακόμη στο μακρινό μέλλον, τα χειρόγραφα αποτελούσαν το μοναδικό τρόπο για να διασωθούν οι αρχαίες γνώσεις στο διηνεκές.
Στο Μεσαίωνα, ορισμένα μοναστήρια λειτούργησαν και ως «κιβωτοί γνώσεων» διαφυλάσσοντας τα αρχαία κείμενα με τη μορφή χειρογράφων. Τα χειρόγραφα αυτά αντιγράφονταν από μοναχούς μέσα στο ημίφως των μοναστηριακών εργαστηρίων, στα περίφημα καλλιγραφεία. Τα περισσότερα αρχαιοελληνικά κείμενα που διασώθηκαν ως τις μέρες μας, είναι αποτέλεσμα των ακατάπαυστων αντιγραφών, που γίνονταν σ’ αυτά τα εργαστήρια από ορισμένους γενναίους μοναχούς.
Μοναχούς που έβαζαν σε κίνδυνο ακόμη και τη ζωή τους προκειμένου να διαφυλάξουν τις αρχαίες γνώσεις, που για κάποιους φανατικούς χριστιανούς θεωρούνταν «αιρετικές». Κι όμως, αυτές οι «αιρετικές» γνώσεις ήταν εκείνες που οδήγησαν στην αναγέννηση του Δυτικού πολιτισμού…
Ακόμη και στα χρόνια του Μεσαίωνα, σε μια εποχή που κυριαρχούσε η αγραμματοσύνη, οι αγιορείτες μοναχοί έδιναν έμφαση στο γραπτό λόγο, θεωρώντας ότι συμβάλει στην πνευματική αναβάθμιση των ανθρώπων. Γι’ αυτό και έγραφαν, αντέγραφαν και διαφύλατταν χιλιάδες χειρόγραφα, όχι μόνο θεολογικού ή λειτουργικού χαρακτήρα, αλλά και «κοσμικών γνώσεων», οι οποίες κληροδοτήθηκαν από τους αρχαίους Έλληνες σοφούς.
Χρόνης Μίσσιος για Άρη και Τσε
Απόσπασμα από την εκπομπή 'Ριμέικ' της Ρένας Θεολογίδου.
Labels:
ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗΣ Α.,
ΒΙΝΤΕΟ,
ΜΙΣΣΙΟΣ Χ.,
ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ
Οι Σύροι πρόσφυγες στη Θεσσαλονίκη και ο άγιος Δημήτριος
Στον Ιερό Ναό του πολιούχου της Θεσσαλονίκης Αγίου Δημητρίου υπάρχει ένα ενδιαφέρον ψηφιδωτό, το οποίο βρίσκεται στην ανατολική πλευρά του νότιου πεσσού. Η εικόνα παριστά ολόσωμο το Μεγαλομάρτυρα να ακουμπά το χέρι του με προστατευτικό τρόπο στον ώμο ενός επίσης ολόσωμου διακόνου.
Κάτω από τα πόδια των δύο μορφών αναγράφεται το εξής: “Πανόλβιε, Χριστού μάρτυς, φιλόπολις/φροντίδα τίθη, και πολιτών και ξένων” (Μακάριε Μάρτυρα του Χριστού, εσύ που αγαπάς την πόλη σου, φρόντιζε και τους πολίτες της και τους ξένους). Η αναφορά στους “ξένους” εικάζεται πως οφείλεται στη φροντίδα του αγίου προς τους αλλοεθνείς, οι οποίοι βοήθησαν τους Θεσσαλονικείς στην ανοικοδόμηση του Ναού από την καταστροφή που υπέστη περί το 620 – προσπάθεια στην οποία φέρεται πως συνέβαλε και ο εικονιζόμενος διάκονος.
Δεν θα πρέπει να διαφύγει της προσοχής μας, ωστόσο, ότι η πόλη κατά την εποχή εκείνη, τον 7ο αι., υπήρξε τόπος υποδοχής προσφύγων από τη Συρία, οι οποίοι εγκατέλειψαν την πατρίδα τους λόγω αραβικής εισβολής. Συνέβη δηλαδή πριν από 14 περίπου αιώνες το ίδιο που συμβαίνει και στις μέρες μας…Μάλιστα, από τους κόλπους των προσφύγων αυτών προήλθε και ένας αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης, ο Σέργιος, περί το 700, ο οποίος και θεωρείται ως δεύτερος κτήτωρ του Ναού (Εδώ οι παρεμβάσεις της Εκκλησίας για τους πρόσφυγες στην Ειδομένη)
ΠΗΓΗ:http://red-pep.blogspot.gr/
Οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες - Ντοκιμαντέρ
Ντοκιμαντέρ Ελληνοϊταλικός πόλεμος 28ης Οκτωβρίου του 1940.
Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας & Ελληνικού Πολιτισμού
Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου
Labels:
1940,
ΝΕΩΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ,
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
Σπάνιο οπτικό υλικό από την Γερμανική Κατοχή και Το ΟΧΙ του κλήρου (της Ορθόδοξης Εκκλησίας)
Το βλέμμα της εξοικείωσης με τον θάνατο
1. Σπάνιο οπτικό υλικό από την Γερμανική Κατοχή.
2. Το ΟΧΙ του κλήρου (της Ορθόδοξης Εκκλησίας) κατά των επιδρομέων και κατακτητών (1940-1944)
3. Οπτικοακουστικό υλικό
Επιμέλεια-έρευνα Σοφία Ντρέκου
Το βλέμμα της εξοικείωσης με τον θάνατο...
Δεν έχει διαφορά αν είσαι έτοιμος
να σκοτώσεις ή να σκοτωθείς...
Απλά κοιτάς τον θάνατο με παγερό βλέμμα,
χωρίς συναίσθημα, με κόρη διεσταλμένη...
Έτοιμος/η για ΟΛΑ! Η σφαίρα που θα έτρωγε
εντός ολίγων ωρών η Ελληνίδα γερόντισσα
δεν ήταν τίποτε μπροστά σε αυτό που έζησε
εκείνη την στιγμή ο Γερμανός στρατιώτης!
«Και κοίταξαν τον θάνατο κατάματα...
Κι ο Χάρος εφοβήθηκε από τέτοιο θάρρος!»
Πίνακας ζωγραφικής του Αλέξανδρου Αλεξανδράκη, ο οποίος πολέμησε,
ως δεκανέας πολυβολητής, με το όπλο και την ξιφολόγχη στο ένα χέρι
και με το άλλο ζωγραφίζοντας τον πόλεμο όπως τον ζούσε, στο μέτωπο.
1. Σπάνιο οπτικό υλικό από την Γερμανική Κατοχή
Κατά την διάρκεια τής Γερμανικής Κατοχής στην Ελλάδα (1941-44), ένας πρώην αξιωματικός τού Πολεμικού Ναυτικού και μετέπειτα επιχειρηματίας, ο Άγγελος Παπαναστασίου, αποτύπωσε κάποιες εικόνες τής περιόδου εκείνης στην κινηματογραφική του μηχανή.
Ένα εγχείρημα, ιδιαιτέρως δύσκολο και επικίνδυνο, δεδομένου ότι η φωτογράφιση ή κινηματογράφηση άνευ άδειας από τον εχθρό, τιμωρούνταν διά τής θανατικής ποινής. Ο Παπαναστασίου, με κίνδυνο τής ζωής του, έκρυβε την μηχανή του σε μια καραβάνα συσσιτίου για να μην κινήσει υποψίες και κατέγραφε κρυφά εικόνες, τόσο από την καθημερινότητα, αλλά και -κυρίως- σκληρές εικόνες από τα δεινά που επέφερε η Κατοχή.
Το κινηματογραφικό υλικό τού Παπαναστασίου, χρησιμοποιήθηκε στην Δίκη τής Νυρεμβέργης, ως αποδεικτικό στοιχείο τών εγκλημάτων που διέπραξαν οι Γερμανοί στην Ελλάδα.
O π. Ιωάννης Ρωμανίδης ως ιστορικός
Στην εποχή τού Μνημονίου, καθώς οι λαοί τής Ευρώπης απομακρύνονται ολοένα ο ένας από τον άλλο και αλληλοβρίζονται εκτοξεύοντας ρατσιστικά σλόγκαν, τα λόγια τού Ρωμανίδη ακούγονται, για άλλη μια φορά, προφητικά…
O π. Ιωάννης Ρωμανίδης ως ιστορικός
του Αναστασίου Φιλιππίδη, Bachelor of Arts, Yale University,
Η τεράστια συνεισφορά τού π. Ιωάννη Ρωμανίδη στη θεολογία βασίστηκε στη στέρεη εμπειρική, βιωματική γνώση πού απέκτησε από το οικογενειακό του περιβάλλον, ιδιαίτερα τη μητέρα του Ευλαμπία. Παρομοίως, η συνεισφορά του στην ιστορική επιστήμη βασίστηκε επίσης σε βιωματικές εμπειρίες πού είχε, οι οποίες τον οδήγησαν σε πρωτότυπες σκέψεις και σε ρηξικέλευθα συμπεράσματα, μετά, βεβαίως, από εξαντλητική έρευνα.
Ο ίδιος ξεκινά το πρώτο του ιστορικό βιβλίο, τη «Ρωμηοσύνη» (1975) με την αφήγηση ενός περιστατικού πού έζησε το 1951, νεαρός εφημέριος στην Αμερική. Ειδοποιήθηκε να μεταβεί σε σπίτι ασθενούς, κτύπησε όμως λάθος πόρτα και γνώρισε εκεί έναν Έλληνα. Ταυτόχρονα εμφανίστηκε στο σαλόνι ο αδερφός αυτού τού Έλληνα, τόν οποίον όμως ο Ρωμανίδης γνώριζε ως αρχηγό των Αλβανών τής πόλης! Ούτε τά δυο αδέρφια ούτε ο Ρωμανίδης μπορούσαν τότε νά εξηγήσουν το παράδοξο. Τό κλειδί γιά τήν ερμηνεία βρίσκεται στίς σελίδες πού ακολουθούν στό βιβλίο «Ρωμηοσύνη».
Επίσης, ασφαλώς δέν είναι τυχαίο ότι η «Ρωμηοσύνη» γράφηκε μετά από τή γνωριμία τού Ρωμανίδη μέ τό Λίβανο καί τή Συρία, στή Θεολογική Σχολή τού Μπελεμόντ. Εκεί συνειδητοποίησε ότι χιλιάδες πιστοί πού ανήκουν στό Πατριαρχείο Αντιοχείας αυτοπροσδιορίζονταν ως «Ρωμηοί Ορθόδοξοι», χωρίς νά είναι Έλληνες, ούτε κάν Ελληνόφωνοι. Τό παράδοξο βρήκε καί αυτό τή λύση του στό βιβλίο «Ρωμηοσύνη».
ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ
του Βασίλη Βιλιάρδου
«Οι Έλληνες οφείλουν να πάψουν να στηρίζουν όλες εκείνες τις παρατάξεις, οι οποίες θεωρούν πως τα μνημόνια αποτελούν ακόμη λύση για την Ελλάδα – δημιουργώντας ένα μη κομματικό κίνημα Πολιτών, το οποίο να τάσσεται υπέρ της στάσης πληρωμών εντός της Ευρωζώνης, έτσι ώστε να μπορέσει η χώρα να διαπραγματευθεί την ονομαστική διαγραφή τουλάχιστον του 50% του δημοσίου χρέους της».
.
Άποψη
Μετά το πλέον γελοίο δημοψήφισμα στην ιστορία, όπου το 62% των Ελλήνων ψήφισε ΟΧΙ και εισέπραξε ΝΑΙ, ακολούθησε ένα τρίτο μνημόνιο που θα αυξήσει το δημόσιο χρέος μας πάνω από το 200% του ΑΕΠ – έναντι μίας φευγαλέας υπόσχεσης ότι κάποιος κάποτε, με κάποιον τρόπο, θα επιμηκύνει το χρόνο αποπληρωμής, παρά το ότι κάτι τέτοιο δεν θα μείωνε καθόλου το χρέος, κληρονομώντας το απλά στα παιδιά των παιδιών μας, ενώ δεν θα δημιουργούσε βιώσιμη ανάπτυξη (κανένας δεν ρισκάρει τα χρήματα του, επενδύοντας σε μία υπερχρεωμένη χώρα).
Πρόσφατα τώρα μία γερμανική εφημερίδα (SZ) ανέφερε πως δεν θα πληρωθεί η πρώτη δόση του νέου μνημονίου, ύψους 2 δις €, επειδή η κυβέρνηση δεν τήρησε τις δεσμεύσεις της – έχοντας δρομολογήσει μόλις 14 από τα 48 «βήματα» που έχει υπογράψει! Ως εκ τούτου, θα καθυστερήσουν ανάλογα όλες οι υπόλοιπες ενέργειες – κάτι που φάνηκε βέβαια μετά τη, χωρίς συμφωνία, αποχώρηση της Τρόικας την περασμένη εβδομάδα, ενώ δεν έχει ακόμη αποφασισθεί τι θα συμβεί με τα 320.000 σπίτια που οι ιδιοκτήτες τους καθυστερούν τις δόσεις.
Labels:
ΒΙΛΑΡΔΟΣ,
ΜΝΗΜΟΝΙΟ συριζα,
ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ..
26 Οκτωβρίου 2015
Η Ελληνική Αναγέννηση (1700-1922) – Μέρος Α΄ 1821, Η Παλιγγενεσία
Στα μέσα Νοεμβρίου θα κυκλοφορήσει το νέο βιβλίου του Γιώργου Καραμπελιά, ως συνέχεια του έργου του για το 1204 και ως δεύτερος τόμος της ιστορίας του νέου ελληνισμού (1204-1821). Το βιβλίο θα παρουσιαστεί στην Αθήνα Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου στην αίθουσα Ρήγας Βελεστινλής (Ξενοφώντος 4), στηνΠάτρα Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου στη Στοά Αργύρη, στη Θεσσαλονίκη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου, στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, ενώ στις 16 Δεκεμβρίου ο Γιώργος Καραμπελιάς θα συζητήσει με τονΣτάθη Σταυρόπουλο για το θέμα του Βιβλίου στον Ιανό. Διαβάζουμε από την Εισαγωγή του Βιβλίου:
Η απόπειρα, μιας ομαλής μετάβασης από τον μεσαιωνικό ελληνισμό, τον βυζαντινό, στον νεώτερο, μέσα από τον σταδιακό μετασχηματισμό του Βυζαντίου, η πρώτη δηλαδή «Αναγέννηση», θα συνθλιβεί κάτω από την ταυτόχρονη και συντονισμένη πίεση Ανατολής και Δύσης. Ο νεώτερος ελληνισμός θα γεννηθεί έτσι δια της αντιστάσεως και θα ζήσει εφτά αιώνες –από το 1204 έως το 1922–, υπόδουλος εξ ολοκλήρου ή εν μέρει στην τουρκική Ανατολή ή τη φραγκο-λατινική Δύση, ενώ η αποικιοκρατούμενη και υποδεέστερη θέση έναντι της Δύσεως, καθώς και η αντιπαράθεση με την επεκτατική Ανατολή, θα συνεχίζεται μέχρι σήμερα, το 2015, όταν σύρονται αυτές οι γραμμές.
25 Οκτωβρίου 2015
Ο Δημήτρης Γληνός και ο «σχολικός απολογισμός».
«Η μελέτη των περιστοιχιζόντων ημάς φαινομένων, είπεν ο μέγιστος των νεωτέρων κοινωνιολόγων ο Herbert Spencer, είνε ασύγκριτως υπερτέρα της μελέτης των γραμματικών και των λεξικών. Τουναντίον επράξαμεν ημείς εν τη εκπαιδεύσει. Εθυσιάσαμεν όλον το πραγματικόν μέρος εις το δήθεν μορφωτικόν, το οποίον ετοποθετήσαμεν εις τους αφηρημένους τύπους της αρχαίας, εις αφηρημένα μαθηματικά, εις ορισμούς λέξεις κενάς, αποστηθίσεις, αποκλείσαντες παν σχεδόν το χρήσιμον εις τον βίον».
Δημήτρης Γληνός, 1904.
Ο προγραμματισμός του σχολικού έργου και ο απολογισμός του στο τέλος της σχολικής χρονιάς εφαρμόζονται σήμερα στα σχολεία. Οι δράσεις αυτές έγινε προσπάθεια σε όλο το προηγούμενο διάστημα να συνδεθούν και με την αξιολόγηση / αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών. Η νέα κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται ότι θέλει να κρατήσει το σχήμα της αυτοαξιολόγησης, με τη μορφή μιας διαδικασίας αναστοχασμού του συλλόγου διδασκόντων για τα πεπραγμένα του στο σχολείο.
Όμως, ποιο είναι το νόημα και το περιεχόμενο ενός τέτοιου αναστοχασμού αν δεν τεθούν ερωτήματα του τύπου «ποιος είναι ο σκοπός της εκπαίδευσης», «ποια είναι η επίδραση της κοινωνίας στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης», «τι διδάσκουμε και πως το διδάσκουμε στο σχολείο».
Η Πρώτη Πανελλήνια συνάντηση των Φωκιανών
Στις 17 Οκτωβρίου 2015 πραγματοποιήθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία στην Νέα Φώκαια Κασσάνδρας Χαλκιδικής η Α΄ Πανελλήνια συνάντηση εκπροσώπων συλλόγων & κοινοτήτων από διάφορες περιοχές της πατρίδας μας που έχουν καταγωγή από τις Φώκαιες (Παλαιά & Νέα) της Μ. Ασίας. Στην ιστορική αυτή πρώτη συνάντηση, η συγκίνηση και ο ενθουσιασμός πλημμύρισαν την αίθουσα του Πολιτιστικού Συλλόγου. Η συμμετοχή ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

Αναδημοσίευση από:http://istrilatis.blogspot.gr/
Στις 6 Οκτωβρίου είχαμε δημοσιεύσει εδώ, στον ΟΙΣΤΡΟ, την Ανακοίνωση – Πρόσκληση της πρώτης Πανελλήνιας Συνάντησης των Φωκιανών (Φορέων και Συλλόγων), που θα γινότανε το Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2015 στο Πολιτιστικό Κέντρο της Νέας Φώκαιας Χαλκιδικής.
Είχε προηγηθεί – 11 Ιουνίου – η δημοσίευση ενός πολύ κατατοπιστικού άρθρου του Γιάννη Κιουλέκα για την σφαγή από μέρους των Τούρκων των Ελλήνων κατοίκων της Φώκαιας της Μ. Ασίας στις 12 Ιουνίου 1914. Μια σφαγή για την οποία ελάχιστοι από τους υπόλοιπους Έλληνες που κατοικούσαν στην Ελλάδα, έμαθαν ενώ οι σημερινοί αγνοούν μάλλον εντελώς. Κι ας μην υπήρξαν θύματα φυσικών θεομηνιών ή κάποιου γλιστρήματος στην παραλία της Φώκαιας.
Δεν είναι τυχαία αυτή η αποσιώπηση τέτοιων τραγικών γεγονότων σε βάρος του ελληνισμού της Μικράς Ασίας. Αυτή η αποσιώπηση εξυπηρετούσε πάντοτε την εξωτερική πολιτική που χάρασσαν και ακολουθούσαν για την Ελλάδα οι κυρίαρχες κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις της χώρας μας. Εξωτερική πολιτική που τις εξυπηρετούσε και ανταποκρινότανε πάντοτε και στα συμφέροντα των Μεγάλων Δυνάμεων της εποχής, στα οποία προσαρμοζότανε πάντοτε αυτή η πολιτική.
Labels:
ΚΙΟΥΛΕΚΑΣ Γ.,
ΦΩΚΑΙΑ
24 Οκτωβρίου 2015
Διαδήλωση ενάντια στην TTIP και η φτώχεια στη Γερμανία

Σχόλιο: Όπως έχουμε επισημάνει και αλλού η οικονομική και συνακόλουθα η πολιτική παγκοσμιοποίηση κάνει γοργά βήματα ολοκλήρωσης. Οι συζητήσεις για τη δημιουργία μιας τεράστιας ενιαίας αγοράς μεταξύ Αμερικής και Ευρώπης μπαίνουν στο τελικό στάδιο για την πραγματοποίησή τους με οδυνηρά μελλοντικά αποτελέσματα για τα λαϊκά στρώματα της εκάστοτε χώρας αλλά και για την ίδια την οικονομική αυτοδυναμία των χωρών. Παρακάτω δημοσιεύουμε ένα άρθρο για την πολυπληθή διαδήλωση που έλαβε χώρα στην πρωτεύουσα της Γερμανίας ενάντια σε αυτή τη συμφωνία αλλά και ένα ρεπορτάζ για την κοινωνική κατάσταση στη χώρα,δείχνοντας έτσι ότι οι αντιστάσεις των λαών δεν έχουν εξαλειφθεί εντελώς. Αν και οι διαδηλωτές είχαν αρκετά ετερόκλιτες καταβολές, με ένα μέρος της να αποτελείται από την ενσωματωμένη παγκοσμιοποιητική “Αριστερά” ,το γεγονός έχει τη σημασία του. Η “Αριστερά” αυτή θεωρεί την TTIP συνέπεια της “κακής παγκοσμιοποίησης” που οδηγείται από “κακούς” νεοφιλελεύθερους πολιτικούς (εν αντιθέσει με τους “καλούς” πολιτικούς τύπου Τσίπρα, Βαρουφάκη κλπ) και αμφισβητεί μόνο τον νεοφιλελεύθερο χαρακτήρα της (σα δηλαδή να μπορούσε να είχε άλλο χαρακτήρα μια καπιταλιστική παγκοσμιοποίηση), και όχι ως αποτέλεσμα της ολοένα και πιο επεκτεινόμενης διεθνοποίησης της καπιταλιστικής οικονομίας της αγοράς, αποπροσανατολίζοντας έτσι τα θύματά της από το ποια στόχευση πρέπει να έχει ο αγώνας τους. Παρόλα αυτά, το μέγεθος του βερολινέζικου πλήθους που συγκεντρώθηκε δεν μπορεί να μας προξενεί εντύπωση καθώς παρά το γεγονός ότι η Γερμανία έχει τα καλύτερα οικονομικά μεγέθη στην Ευρώπη με τους δείκτες της να παραμένουν σε θετική κατεύθυνση,μαστίζεται εν τούτοις από βαθιά ανισότητα . Η ανισότητα αυτή που παρατηρείται μαζί με την εξαθλίωση σε μεγάλα στρώματα του εργαζόμενου πληθυσμού κάνουν έκδηλη ποια πρόκειται να είναι η κατάσταση στην Ελλάδα ώστε να επιτευχθεί η οικονομική ανάπτυξη. Μια ανάπτυξη που δεν θα οφελήσει καθόλου τον ίδιο το λαό αλλά μόνο τα συμφέροντα των πολυεθνικών καθώς η κατάργηση κάθε προστατευτικού ελέγχου πάνω στις αγορές είναι προϋπόθεση για αυτήν και η ουσία της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο σκέψης αντιλαμβανόμαστε ότι δεν μπορεί να υπάρχει “καλή παγκοσμιοποίηση”. Η παγκοσμιοποίηση, δηλαδή το άνοιγμα και η απελευθέρωση των αγορών, καταργεί κάθε έννοια οικονομικής και εθνικής κυριαρχίας και σημαίνει μια “ανάπτυξη” που θεμελιώνεται στην ανισότητα και την ανεργία ή υπο-απασχόληση των πολλών με μισθούς επιβίωσης, για χάρη της ανταγωνιστικότητας.
Σαν σήμερα το Νόμπελ του Γιώργου Σεφέρη
![]() |
Ο Γιώργος Σεφέρης παραλαμβάνει το Νόμπελ Λογοτεχνίας
|
Το μεσημέρι της 24ης Οκτωβρίου του 1963 έφθασε στην Αθήνα η χαρμόσυνη είδηση της απονομής του Νόμπελ Λογοτεχνίας στον ποιητή Γιώργο Σεφέρη. Ήταν η πρώτη φορά που ένας Έλληνας τιμάται με Νόμπελ. Αμέσως μετά, ο ποιητής δήλωσε τα ακόλουθα:
Διαλέγοντας έναν Έλληνα ποιητή για το βραβείο Νομπέλ, νομίζω πως η Σουηδική Ακαδημία θέλησε να εκδηλώσει την αλληλεγγύη της με τη ζωντανή πνευματική Ελλάδα. Εννοώ: αυτή την Ελλάδα για την οποία τόσες γενεές αγωνίστηκαν, προσπαθώντας να κρατήσουν ό,τι ζωντανό από τη μακριά παράδοση της. Νομίζω, ακόμη, ότι η Σουηδική Ακαδημία θέλησε να δείξει πως η σημερινή ανθρωπότητα χρειάζεται και την ποίηση - κάθε λαού - και το ελληνικό πνεύμα.
Στις 10 Δεκεμβρίου το 1963 έγινε στη Στοκχόλμη η τελετή απονομής των βραβείων Νόμπελ. Ανάμεσα στους τιμηθέντες και ο Γιώργος Σεφέρης, ο οποίος το βράδυ της ίδιας ημέρας εκφώνησε την παρακάτω ομιλία στο δείπνο που παρατέθηκε στους νομπελίστες στο Δημαρχείο της Στοκχόλμης. Στην ομιλία του, ο Έλληνας ποιητής συνοψίζει τις πεποιθήσεις του, αφενός για την άμεση και αδιάσπαστη συνέχεια της ελληνικής γλώσσας (και ευρύτερα της ελληνικής ηθικής συνείδησης) από την αρχαιότητα ως τη σημερινή εποχή και αφετέρου για την αναγκαιότητα και τη λειτουργία της ποίησης στο σύγχρονο κόσμο.
H Ρωσία υπό τον Πούτιν επικεφαλής στον αγώνα για Εθνική Κυριαρχία;

Σχόλιο: Ο Ρωσικός λαός, υπό την ελίτ περί τον Πούτιν, φαίνεται σήμερα, και μετά τις εξελίξεις στη Συρία, να μπαίνει και επίσημα επικεφαλής του αγώνα για εθνική κυριαρχία παγκοσμίως. Και είναι τουλάχιστον απαράδεκτες, αν όχι ύποπτες, οι “ίσες αποστάσεις” και η αναφορά σε “ενδο-ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς” ειδικά τη στιγμή που γίνεται αυτή η τρομερή εκστρατεία από την Υ/Ε και την παγκοσμιοποιητική “Αριστερά” ενάντια σε κάθε λαό και την ελίτ του που μάχονται για την εθνική τους απελευθέρωση (εκτός και αν πρέπει πρώτα να αναδυθούν τα σοσιαλιστικά φαντασιακά των λαών και να φτιαχτεί σοσιαλισμός, και μετά να ανακτήσουν την εθνική τους κυριαρχία!). Η μεγάλη μάζα ιδίως της παγκοσμιοποιητικής “Αριστεράς” μιλά για καλή παγκοσμιοποίηση μέσα στη Νέα Διεθνή Τάξη της καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης (Ταρίκ Αλί, New Left Review, Die Linke, ΣΥΡΙΖΑ-PODEMOS, Τροτσκιστές κλπ.), και αυτοί βέβαια θα είναι κυρίως που θα αποκαλούν άμεσα ή έμμεσα φασίστες όποιον αγωνίζεται για εθνική κυριαρχία. Και ο ΣΥΡΙΖΑ πρωτοστατεί σήμερα σε αυτή την αθλιότητα όταν συμφώνησε σήμερα απόλυτα με το ανακοινωθέν της ΕΕ να καταδικάσει τη Ρωσία που…βομβαρδίζει τη Συρία!
Δύο φωτογραφίες χίλιες σκέψεις!!!
Τελικά ο αντικομφορμισμός της κυβέρνησης, 1,5 φορά αριστερά, φαίνεται να εξαντλείται στην άρνησή τους να φορούν τη γραβατούλα (λαιμοδέτη) και στην εμμονή τους να αναμορφώσουν ή να καταργήσουν εμμέσως τη διδασκαλία των θρησκευτικών!!!
Κατά τα άλλα μνημονιακοί! ανάλγητοι, νομοθετούν και απαλλοτριώνουν τη περιουσία των πολιτών! υποτελείς στον αποικιοκράτη "σύμμαχο"! Νατοϊκοί και στοιχισμένοι στις επιταγές του διεθνούς ιμπεριαλισμού! Επικίνδυνα αφελείς, ή αδιάφοροι, ή σε διατεταγμένη υπηρεσία υπηρετούν τα νεοταξικά σχέδια που εξυφαίνονται και απειλούν με ακρωτηριασμό την ακεραιότητα του εθνικού μας χώρου!
![]() |
| Προκαλεί θλίψη!!! Ο πρωθυπουργός δεν έχει την στοιχειώδη καλή ανατροφή να γνωρίζει ότι παντού στον κόσμο όταν παίζεται ο εθνικός ύμνος μιας χώρας όλοι οι άνθρωποι πρέπει να στέκονται προσοχή. |
![]() |
Ο υπουργός Οικονομικών, ο υπουργός Παιδείας και ο Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων ντυμένοι αντισυμβατικά υποδέχονται τον Πρόεδρο της Γαλλίας Φρανσουά Όλαντ.
|
αντικομφορμιστής αρσενικό
- αυτός που δεν συμμορφώνεται με τις νόρμες της πλειοψηφίας, δεν συμφωνεί με το κατεστημένο, με τις καθεστηκυίες αρχές ή πρακτικές ή συμπεριφορές, που δεν έχει ως στόχο τις ανέσεις ή την καλοπέραση και το βόλεμα αλλά ένα τρόπο ζωής που ο ίδιος θεωρεί πιο ουσιαστικό ή πάντως πιο πηγαίο και προσωπικό. Συχνά ο περιθωριακός και ο ατομιστής αλλά και ο επαναστάτης
«Ἄγε νῦν οἱ πλούσιοι…!»
![]() |
| Ρέμπραντ (ἡ προφῆτις Ἄννα μελετάει τὶς Γραφὲς) |
Ἀδερφοί μου, τὴν πίστη σας στὸν Κύριο τῆς δόξας, τὸν Ἰησοῦ Χριστό, νὰ μὴν τὴν ἐκδηλώνετε μὲ μεροληπτικὲς πράξεις πρὸς τοὺς συνανθρώπους σας. Γιὰ παράδειγμα: Ἔρχεται στὴ σύναξή σας κάποιος μὲ χρυσὰ δαχτυλίδια καὶ πολυτελῆ ἐνδύματα. Κι ἔρχεται κι ἕνας φτωχὸς μὲ λερωμένα ρούχα. Ἂν δώσετε σημασία στὸν καλοντυμένο λέγοντάς του: «Κάθισε, παρακαλῶ, ἐδῶ στὴν καλὴ θέση», καὶ στὸ φτωχὸ πεῖτε: «Ἐσὺ στάσου ἐκεῖ ἢ κάθισε ἐδῶ κάτω, δίπλα στὸ σκαμνὶ ποὺ βάζω στὰ πόδια μου», δὲ μεροληπτεῖτε καὶ δὲ γίνεστε κριτές, κάνοντας πονηρὲς σκέψεις;
Ἀκοῦστε, ἀγαπητοί μου ἀδερφοί. Ὁ Θεὸς διάλεξε αὐτοὺς ποὺ γιὰ τὸν κόσμο εἶναι φτωχοί, νὰ γίνουν πλούσιοι στὴν πίστη καὶ νὰ κληρονομήσουν τὴ βασιλεία του, αὐτὴν ποὺ ὑποσχέθηκε σ’ ὅσους τὸν ἀγαποῦν. Ἐσεῖς, ἀντίθετα, ἐξευτελίζετε τὸ φτωχό. Κι ὅμως οἱ πλούσιοι εἶναι αὐτοὶ ποὺ σᾶς σέρνουν στὰ δικαστήρια. Εἶναι αὐτοὶ ποὺ προσβάλλουν τὸ τιμητικὸ ὄνομα τοῦ χριστιανοῦ, ποὺ φέρετε. […] Πάντα νὰ μιλᾶτε καὶ νὰ ἐνεργεῖτε σὰν ἄνθρωποι ποὺ μέλλετε νὰ κριθεῖτε μὲ τὸ νόμο τῆς ἐλευθερίας. […] (2, 1-4 · 12)
Ἀκοῦστε με τώρα κι ἐσεῖς οἱ πλούσιοι. Κλάψτε μὲ γοερὲς κραυγὲς γιὰ τὰ βάσανά σας, ποὺ ὅπου νά ’ναι ἔρχονται. Ὁ πλοῦτος σας σάπισε, καὶ τὰ ρούχα σας τά ’φαγε ὁ σκόρος· τὸ χρυσάφι σας καὶ τὸ ἀσήμι κατασκούριασαν, καὶ ἡ σκουριά τους θὰ εἶναι μαρτυρικὴ κατάθεση ἐναντίον σας καὶ θὰ καταφάει τὶς σάρκες σας σὰν τὴ φωτιά. Κι ἐνῶ πλησιάζει ἡ κρίση, ἐσεῖς μαζεύετε θησαυρούς. Ἀκοῦτε! Κραυγάζει ὁ μισθὸς τῶν ἐργατῶν ποὺ θέρισαν τὰ χωράφια σας κι ἐσεῖς τοὺς τὸν στερήσατε·καὶ οἱ κραυγὲς τῶν θεριστῶν ἔφτασαν ὡς στ’ αὐτιὰ τοῦ παντοδύναμου Κυρίου. Ζήσατε πάνω στὴ γῆ μὲ ἀπολαύσεις καὶ σπατάλες. Παχύνατε σὰν τὰ ζῶα, ποὺ τὰ πάνε γιὰ σφάξιμο. Καταδικάσατε καὶ φονεύσατε τὸν ἀθῶο· δὲ σᾶς πρόβαλε ἀντίσταση καμιά. (5, 1-6)
Καινὴ Διαθήκη, ἐπιστολὴ Ἁγίου Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου
23 Οκτωβρίου 2015
Ξενοζηλία και υποτέλεια
ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

Σε μια πρώτη ματιά, η σημερινή μας συνάντηση φαντάζει πράγμα αταίριαστο. Η κρίση που διέρχεται η χώρα είναιολοκληρωτική και τίποτα δεν μαρτυρεί ότι θα ξεπεραστεί σύντομα. Τι θέλουν λοιπόν οι συζητήσεις για τα ελληνικά και την ορθογραφία τους αυτή τη στιγμή που άλλα, στοιχειωδέστερα, διακυβεύονται;
Από την άλλη, η συζήτησή μας μοιάζει, ειδικά αυτή τη στιγμή, ως απολύτως προσήκουσα – θα έλεγε κανείςαναγκαία. Στο μέτρο που τους αναλογεί, οι περιπέτειες τηςελληνικής γλώσσας αποτελούν κι αυτές μέρος της γενικής κακοδαιμονίας μας, συνιστούν μια όψη, μια πλευρά της πολυεδρικής μας κρίσης. Δίπλα στην οικονομική και την κοινωνική, δίπλα στη θεσμική και την ηθική, υπάρχει δηλαδή και η γλωσσική κρίση, και αυτή δεν είναι διόλου αμελητέα.
Μιλώ για γλωσσική κρίση, προσοχή, όχι για γλωσσικό ζήτημα ή γλωσσικό πρόβλημα. Οι όροι αυτοί, οιεπιβεβαρημένοι από το παρελθόν, είναι παντελώςακατάλληλοι για να περιγράψουν τη σημερινή μας κατάσταση. Συντελούν στη συσκότιση, όχι στον φωτισμό της.Όταν φέρ’ ειπείν κάνουμε λόγο για τις τύχες της ιστορικής ορθογραφίας σήμερα, ειδικότερα του ιστορικού τονισμού, καιεπιχειρηματολογούμε ωσάν να επρόκειτο για συνέχεια της διαμάχης μεταξύ καθαρολόγων και δημοτικιστών, χάνουμεεντελώς από το οπτικό μας πεδίο την ειδοποιό διαφορά της σημερινής κρίσης από τα προβλήματα που μας ταλάνισαν κατά το παρελθόν. Ωστόσο, είναι σαφές. Η δισχιλιετής έριδα αττικιστών και οπαδών της δημώδους έχει οριστικά λήξει. Όσοιτη διατηρούν στη ζωή, αναρριπίζοντας σκουριασμέναεπιχειρήματα ή εφευρίσκοντας φανταστικούς αντιπάλους, λ.χ. την τάση του λεγόμενου «νεοκαθαρευουσιανισμού», το κάνουν συνήθως από κεκτημένη ταχύτητα ή και υπολογισμένη ιδιοτέλεια. Βλέπετε, το αντικείμενο του παλαιού διαξιφισμού εξέλιπε, μερικοί όμως από τους πάλαι ποτέ ξιφομάχους μακροημερεύουν και εξακολουθούν να διεκδικούν την προσοχή της δημοσιότητας.
Να γκρεμίσουμε την Αριστερά του Διαφωτισμού (και άλλα στερεότυπα…)

Σήμερα έκανα μια ανάρτηση στον προσωπικό μου λογαριασμό στο Facebook με αφορμή την είδηση για την οργανική κατανομή 178 ιερέων, η οποία ήταν η εξής:“Παιδιά αυτο το επιχείρημα “προσέλαβε 178 παπάδες αντί γιατρούς ο ΣΥΡΙΖΑ” τα σπάει. Ειναι βγαλμένο απο όλες τις σωστες παραδόσεις τις Αριστεράς. Την επόμενη φορά μην ξεχάσετε το “οι μετανάστες ρίχνουν τα μεροκάματα”…. #αντικληρικαλισμος_από_τα_Lidl“
Πέραν του προβοκατόρικου λόγου (που έτσι κι αλλιώς μπορεί κανείς εύκολα να μου καταλογήσει) και παρόλο που δε ανάλυσα καν τον χυδαίο λαϊκισμό που περιβάλλει τον μέσο αριστερό τρόπο σκέψης όταν πρόκειται για τέτοιες ειδήσεις, θα σταθώ σε κάτι που μου έκανε όντως εντύπωση. Δυο τρεις φίλοι-ες, σπουδαίοι επιστήμονες και αριστεροί άνθρωποι, κάτω από την ανάρτηση αυτή είπαν το ίδιο επιχείρημα:
Η Αριστερά είναι παιδί του Διαφωτισμού (και με μια παραλλαγή ότι “η Αριστερά είναι με τον Διαφωτισμό”). Αυτό πραγματικά με εντυπωσίασε γιατί το ξανασυνάντησα πρόσφατα στο άρθρο του Ραφαήλ Παπαδόπουλου, στο οποίο και απάντησα. Έτσι λοιπόν, με ανάλαφρη διάθεση και με λίγες κλασικές παραπομπές, σκέφτηκα να αποδομήσω αυτό το απαράδεκτο στερεότυπο και κάπως να συμβάλλω λίγο και στον γενικό προβληματισμό της εποχής που είναι “τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε”.
ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ: Qu’est-ce que c’est…
25 χρόνια “το μέλλον διαρκεί πολύ”…
Ένας φιλόσοφος με τον οποίο έχω μια σχέση πάθους-μίσους, τα περισσότερα χρόνια που ασχολούμαι με την πολιτική, είναι ο Λουί Αλτουσέρ. Όσο παλεύω να μη δηλώνω “αλτουσεριανός”, τόσο γυρίζω τις σελίδες του από δω κι από κει σε διάφορες περιπτώσεις και κυρίως τόσο πιάνω τον εαυτό μου να “αλτουσερίζει” όταν στοχάζεται θεολογικά. Είναι και αυτή η ομολογία του “Έγινα κομμουνιστής επειδή ήμουν καθολικός”, που σημαίνει πολλά για μένα. Αλλά αυτό είναι μια μεγάλη ιστορία που δε χωράει σε αυτή την ανάρτηση. Σαν σήμερα λοιπόν, στις 22 Οκτώβρη 1990, χτυπημένος από την καρδιά του και ταλαιπωρημένος από την ψυχική του ασθένεια, θα σβήσει στην -γνώριμη γι’ αυτόν- ψυχιατρική κλινική Sainte Anne. Αντί άλλης αναμνηστικής ανάρτησης μια κάπως τραχειά -και συγγνώμη γι’ αυτό, αλλά το αλτουσεριανό κείμενο είναι στριφνό από τη φύση του- μετάφραση ενός μικρού αποσπάσματος από την περίφημη “Παρέμβαση στο 22ο Συνέδριο του Γαλλικού Κομμουνιστικού Κόμματος” που έγινε το 1977:
(…) Κυριολεκτικά, και σας ζητώ αυτές τις λέξεις να τις ζυγίσετε προσεκτικά, το «να καταστραφεί» το αστικό κράτος, ώστε να αντικατασταθεί από το κράτος της εργατικής τάξης και των συμμάχων της, δεν γίνεται με το να προσθέτεις το επίθετο “δημοκρατικός” σε κάθε έναν υφιστάμενο Μηχανισμό του Κράτους. Είναι κάτι αρκετά διαφορετικό από μια τυπική και δυνητικά ρεφορμιστική λειτουργία, σημαίνει να επαναστατικοποιήσει κανείς τις δομές, πρακτικές και ιδεολογίες των υφιστάμενων Ιδεολογικών Μηχανισμών του Κράτους˙ να καταστείλει κάποιες, να δημιουργήσει κάποιες άλλες˙είναι να μετατρέψει τις μορφές του καταμερισμού της εργασίας μεταξύ των κατασταλτικών, πολιτικών και ιδεολογικών μηχανισμών˙είναι να επαναστατικοποιήσει τις μεθόδους δουλειάς και την αστική ιδεολογία που επικυριαρχεί πάνω στις πρακτικές. Είναι να εδραιώσει νέες σχέσεις με τις μάζες στην αντιμετώπιση ομαδικών πρωτοβουλιών, στη βάση μιας νέας, προλεταριακής ιδεολογίας, προκειμένου να προετοιμαστεί η “απονέκρωση του κράτους”, δηλαδή η αντικατάστασή του από τις μαζικές οργανώσεις.
Η προϋπόθεση αυτή αποτελεί μέρος της μαρξιστικής θεωρίας του κράτους. Για τον Μαρξ, οι Μηχανισμοί του Κράτους δεν είναι ουδέτερα όργανα, αλλά με την πραγματική έννοια είναι οι οργανικοί κατασταλτικοί και ιδεολογικοί μηχανισμοί μιας τάξης: της άρχουσας τάξης.
Labels:
ΑΛΤΟΥΣΕΡ,
ΜΑΡΞΙΣΜΟΣ,
ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ..
Δυο αφηγήσεις – του Εντουάρντο Γκαλεάνο

Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΔΕΞΙΑΣ
Το 1931 γεννήθηκε στην Αυστραλία ένα μωρό που το ονόμασαν Ρούπερτ.
Μέσα σε λίγα χρόνια, ο Ρούπερτ Μέρντοκ έγινε κυρίαρχος των μέσων μαζικής ενημέρωσης σε ολόκληρο τον κόσμο.
Η εκπληκτική απογείωσή του προς την επιτυχία δεν εξηγείται μόνο από την πονηριά του και την επιδεξιότητα στα βρόμικα παιχνίδια. Βοήθησε το ότι ήξερε πολύ καλά τα μυστικά της λειτουργίας του καπιταλιστικού συστήματος.
Κι αυτό το είχε μάθει εικοσάχρονος φοιτητής, ως θαυμαστής του Λένιν και αναγνώστης του Μαρξ.
Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΕΠΑΙΖΕ ΒΙΟΛΙ
Τη νύχτα αυτή του 1712 ο Διάβολος επισκέφθηκε τον νεαρό βιολονίστα Τζουλέπε Ταρτίνι στον ύπνο του, κι έπαιξε για χάρη του.
Ο Τζουζέπε δεν ήθελε να σταματήσει ποτέ εκείνη η μουσική. Όμως όταν ξύπνησε, η μουσική είχε κάνει φτερά.
Αναζητώντας εκείνη τη χαμένη μουσική, ο Ταρτίνι συνέθεσε διακόσιες δεκαεννιά σονάτες, που τις εκτέλεσε με μάταιη δεξιοτεχνία όσο ζούσε.
Το κοινό χειροκροτούσε τις αποτυχίες του.
[Από το βιβλίο του Eduardo Galeano, Οι μέρες αφηγούνται, μτφρ. Ισμήνη Κανσή, Πάπυρος, Αθήνα 2012.]
ΠΗΓΗ:http://frear.gr/
Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗ ΔΙΝΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ OMOEΘΝΩΝ
ΜΑΡΙΑ ΝΕΓΡΕΠΟΝΤΗ-ΔΕΛΙΒΑΝΗ
22.10.2015
==================================================================
Μετά την
ανακοίνωση των κακουργηματικών μέτρων, που ωστόσο υπέγραψε ο Πρωθυπουργός και
ψήφισαν (άραγε, αδίστακτα;) οι πατέρες
του Έθνους, ουδείς πια δικαιούται να αμφιβάλλει ότι βιώνουμε μια απεχθέστερη
του συνήθους μορφή γενοκτονίας, επειδή αυτή υλοποιείται μεταξύ ομοεθνών. Εξυπακούεται ότι
απορρίπτω, συλλήβδην, δικαιολογίες της
τάξης: «μας πίεσαν υπερβολικά», «δεν υπήρχε άλλος δρόμος», «αν δεν
αποδεχόμασταν τους όρους τους θα ήμασταν σε πολύ χειρότερη θέση», και άλλα παρόμοια,
διότι τα θεωρώ ανάξια σοβαρής συζήτησης.
Όχι, βέβαια, διότι δεν κινδυνεύαμε από αντίποινα των «εταίρων μας», αλλά επειδή
ουδείς κίνδυνος μπορεί να υπερβεί αυτόν της γενοκτονίας. Ο χαμός μας έχει τόσο
προχωρήσει και τόσο δραματικά επιταχυνθεί με το 3ο μνημόνιο, ώστε
δεν είμαι διόλου σίγουρη, ότι δεν έχουμε ήδη εισέλθει σε μη αντιστρέψιμη φάση καταστροφής.
Δεν θα ασχοληθώ,
λεπτομερώς, στο άρθρο αυτό με τις
πιθανές αιτίες, που στάθηκαν ικανές να πείσουν την Κυβέρνηση, αλλά και την αντιπολίτευση
(με κάποιες, ασφαλώς, εξαιρέσεις), να δώσουν τη χαριστική βολή στον ελληνικό λαό,
σβήνοντας ταυτόχρονα και την Ελλάδα από τον κατάλογο των κυρίαρχων κρατών.
Πολλές από αυτές είναι αρκετά διαφανείς, και άλλες εμφανίζονται με βασανιστικά ερωτηματικά.
Δεν θα επεκταθώ, επίσης, στις τεράστιες ευθύνες που επωμίζεται το σύνολο των
κυβερνητικών, που συνηγορούν με οποιονδήποτε τρόπο, και σε οποιοδήποτε
βαθμό, για την εκτέλεση της Ελλάδας. Θα υπογραμμίσω, απλώς, ότι υπάρχουν
άπειροι τρόποι τιμωρίας των υπευθύνων, για το απεχθές αυτό έγκλημα της γενοκτονίας, ικανές να παρακάμψουν το νομοθετικό ανοσιούργημα
περί «μη ευθύνης των υπουργών».
22 Οκτωβρίου 2015
Eυρωπαϊσμός, η ανίατη αρρώστια των παρασιτικών μεσοστρωμάτων. Του Φώτη Τερζάκη

Έβλεπα πάλι τις προάλλες τον ίδιο εφιάλτη: απόγευμα στην Πλατεία Συντάγματος, ένα πλήθος συνωστισμένων με Lacoste και με iPod και με τα μεγάλου κυβισμού τζιπ αραγμένα στους παραδρόμους, αφρίζοντας έξαλλο με κονκάρδες και πλακάτ ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΥΡΩΠΗ, να θερίζεται από οπλοπολυβόλα στηριγμένα στα μπαλκόνια του «Μεγάλη Βρετάνια», όπως εκείνες τις πρώτες ημέρες του Δεκέμβρη του 1944 ένα άλλο, ρακένδυτο πλήθος σωριαζόταν από τις ριπές των Εγγλέζων τού Σκόμπι… Εκείνο που πιο πολύ με τρόμαξε, ήτανε η άγρια χαρά που ένιωσα στην εικόνα τόσου αίματος, λες κι ένα αρχαϊκό, βαθιά καταχωνιασμένο ένστικτο εκδίκησης ήρθε στην επιφάνεια και βρήκε για πρώτη φορά ικανοποίηση.
Labels:
ΑΝΑΤΟΛΗ-ΔΥΣΗ,
ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΑ,
Ε.Ε.,
ΕΚΔΥΤΙΚΙΣΜΟΣ,
ΕΥΡΩΠΗ
Έλλειμμα κοινής λογικής

Έχουμε να εξυπηρετήσουμε περί τα 320 δις € δημόσιο χρέος, στο οποίο θα προστεθούν τα ελλείμματα του 2015 και των επομένων ετών, καθώς επίσης τα 25 δις € της νέας κεφαλαιοποίησης των τραπεζών. Το χρέος αυτό έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε όρους μισθών και εισοδημάτων του 2010, αφού έχουν περιορισθεί κατά 50% περίπου - ενώ τα περιουσιακά μας στοιχεία έχουν υποστεί μία σχεδόν αντίστοιχη μείωση.
Το ιδιωτικό χρέος έχει επίσης αυξηθεί κατά 200 δις € περίπου (χρέη απέναντι στο δημόσιο στις τράπεζες και στους ασφαλιστικούς οργανισμούς) - πολύ περισσότερο σε όρους 2010, με την ίδια παραπάνω λογική. Την ίδια στιγμή, ο αποπληθωρισμός είναι της τάξης του -2%, οπότε τα επιτόκια δανεισμού μας, ακόμη και αν ήταν μηδενικά, θα συνέχιζαν να αυξάνουν τα πραγματικά χρέη κατά 2%.
Παράλληλα, οι αυξημένοι φόροι μειώνουν συνεχώς τα εισοδήματα μας, προκαλώντας ταυτόχρονα ύφεση, χρεοκοπίες, ανεργία, πτώση του ΑΕΠ κοκ. - με αποτέλεσμα να επιδεινώνεται διαρκώς η οικονομική μας κατάσταση, όπως επίσης το χρέος ως προς το ΑΕΠ.
Labels:
5**,
ΒΙΛΑΡΔΟΣ,
ΜΝΗΜΟΝΙΟ συριζα,
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παρατηρήσεις και πρώτα συμπεράσματα για το μισθολόγιο
Του Παναγιώτη Α. Μπούρδαλα*
Στη συνέχεια των σκέψεων και προτάσεων σε άρθρο μου (26-09-2015) και με τίτλο “Σκέψεις και προτάσεις για το επερχόμενο μισθολόγιο στο Δημόσιο και στην εκπαίδευση” έχουν δει το φως της δημοσιότητας:
Ι) Στοιχείαγια τον προϋπολογισμό του 2016
ΙΙ) Οι προτάσεις και αρχιτεκτονική της «Επιτροπής Σοφών» για το νέο ασφαλιστικό –συνταξιοδοτικό και οι επισημάνσεις του Υπ. Εργασίας κ. Κατρούγκαλου
ΙΙΙ) Διαρροές με πίνακες, παρατηρήσεις και επί μέρους στοιχεία για το επερχόμενο μισθολόγιο.
Επομένως με μικρές πιθανότητες λανθασμένων εκτιμήσεων –λόγω και της υπερβάλλουσας ταχύτητας που ψηφίζονται όλα τα μνημονιακά μέτρα και αναδιαρθρώσεις – βάσιμα μπορούμε να εκτιμήσουμε την γενική κατεύθυνση του νέου μισθολογίου με αρχή εφαρμογής την 1/1/2016.
Μελετώντας όλα αυτά τα δεδομένα θεωρώ ότι έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
α) Έχει ταυτόχρονα και ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά.
β) Προσδένεται το μισθολογικό κόστος ως ποσοστό του ΑΕΠ και μάλιστα με «εξασφάλιση φθίνουσας πορείας για τις δημόσιες δαπάνες σε σχέση με το ΑΕΠ (2016-19)». Αυτό πρακτικά σημαίνει μεταξύ άλλων ότι η αύξηση διορισμών επιφέρει περεταίρω μείωση μισθών και συντάξεων κατά μ.ό.
Labels:
ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ,
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ
«Παράξενοι φτωχοί στρατιώτες» Ποιά είναι άραγε η εθνική τους ταυτότητα;
Θεόδωρος Ι. Ζιάκας
Το βιβλίο μιλά για κάποιους παράξενους πολεμιστές. Που στον 15ο αιώνα εμφανίζονται στα βενετικά αρχεία με το όνομα «Στρατιώτες». Αργότερα εμφανίζονται με το όνομα «Αρβανίτες». «Αρβανίτες» ήταν για παράδειγμα πολλοί πρωταγωνιστές της Επανάστασης του 1821. Από τα στοιχεία που μας δίνει το βιβλίο συμπεραίνουμε ότι πρόκειται για στρατιωτική παράδοση, με εκπληκτικές επιδόσεις στον «ανορθόδοξο πόλεμο». Ποια ήταν άραγε η ταυτότητα αυτής της παράδοσης; Η απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι και ο κεντρικός σκοπός του βιβλίου.
Θέμα παράξενο και συνάμα τρομερά ενδιαφέρον. Ιδίως ως προς τα γενικότερα συμπεράσματα στα οποία οδηγεί τον αναγνώστη.
Ξέρουμε ότι πολλοί συμπολίτες μας έχουν «αρβανίτικη καταγωγή». Μεταξύ αυτών και ο συγγραφέας του βιβλίου, καθώς επίσης και ο συν-εισηγητής μου Γιώργος Καραμπελιάς. Θα θέσω εξ αρχής το πολύ προκλητικό ερώτημα: γιατί άραγε δεν είναι «Αλβανοί» οι «Αρβανίτες»; Ξέρω βέβαια ότι θα διαμαρτυρηθούν έντονα, καθώς είναι ακράδαντα πεπεισμένοι ότι είναι Έλληνες. Για ποιον όμως λόγο είναι Έλληνες; Με ποιο κριτήριο;
Labels:
ΕΘΝΙΚΗ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ,
ΕΘΝΙΣΜΟΣ,
ΖΙΑΚΑΣ
H συνάντηση του Freud με τον κινηματογράφο
O Freud δεν περιόρισε την ψυχανάλυση -ως ψυχολογία του βάθους- μόνο στη θεραπεία των νευρώσεων αλλά την συνέδεσε επίσης με την κατανόηση τού πολιτισμού, της διανόησης και την τέχνης γενικότερα. Έκανε λόγο για δημιουργική φαντασία, φαντασιώσεις και ονειροπολήσεις οι οποίες επεξεργαζόμενες εσωτερικά (δημιουργική ενόρμηση κατά Winnicot) μπορεί να οδηγούν, σε ορισμένες περιπτώσεις, στην παραγωγή του έργου τέχνης. Δεν γνωρίζουμε ακριβώς αν, πώς και σε ποιο βαθμό ωφελήθηκε (ή και ζημιώθηκε) η τέχνη από την ψυχανάλυση, αντίθετα υποστηρίζουμε ότι η ψυχανάλυση και οι μελετητές της απόλαυσαν τον συγχρωτισμό μαζί της, φωτίστηκαν και επιμορφώθηκαν από τον φαντασμαγορικό και σαγηνευτικό της μεγαλείο. Η τέχνη έγινε η μούσα των ψυχαναλυτών η οποία τους γονιμοποίησε, τους άρδευσε ενορμητικά και άμβλυνε τις γωνίες τους διευρύνοντας παράλληλα το κλινικό και ερευνητικό τους πεδίο.
Labels:
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ,
ΦΡΟΙΝΤ,
ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ
Παράδοση και Εκσυγχρονισμός στην Ελλάδα του 21ου αιώνα
Λαοκράτης Βάσσης
Ο ελληνισμός καλείται, «αναγιγνώσκοντας» σωστά την τρισχιλιετή διαδρομή του και τις ανελαστικές απαιτήσεις του αινιγματικού γυρίσματος των καιρών μας (αλλαγή αιώνα και χιλιετίας), να χαράξει την πολιτιστική του στρατηγική στην τροχιά της αμήχανα ενοποιούμενης Ευρώπης και του δυσανάγνωστα παγκοσμιοποιούμενου διεθνούς περιβάλλοντος, όπου, με κατακλυσμιαία την εξάπλωση μιας φαιάς υποκουλτούρας, μαζί με τα εθνικά κράτη, πρωτίστως δοκιμάζονται οι πολιτιστικές ιδιαιτερότητες, που είναι συνυφασμένες με την ύπαρξη των εθνικών συλλογικοτήτων και την πολύχρωμη ομορφιά της πλανητικής μας πατρίδας.
Δεν πρόκειται για νέο πρόβλημα καθώς, με διαφορετικές κάθε φορά όψεις και αιχμές, ταλανίζει τη νεοελληνική πνευματική ζωή απ’ την προεπαναστατική ακόμη περίοδο. Όπως δεν πρόκειται και για δικό μας μόνο πρόβλημα, καθώς, με διαφορετικό διατακτικό και διαφορετική ένταση, απασχόλησε και απασχολεί όλους τους λαούς απ’ τη μια άκρη της γης ως την άλλη.
Εγγραφή σε:
Σχόλια (Atom)











