του Παναγιώτη Κ. Μυλωνά, Οικονομολόγου
(Μια απεύθυνση, “πρόσωπο, με πρόσωπο” -όπως λέγεται-. Προς: το επιπλέον ανάκλιντρο της μηδενικής ορατότητας. Σκέτο κάρβουνο κι ο θησαυρός του διαχρονικού σκανδάλου μονοκαλλιέργειας, του τουριστικού μοντέλου της γερμανικής TUI.)
Η ΑΠΕΎΘΥΝΣΗ:
Βρε Καπεταναίοι της Συμφοράς, στις αχαρτογράφητες θάλασσες των ασίγαστων κρίσεων. Ή / και, Κατεργαραίοι, Πειρατές του “Tour Επιχειρείν”, αλλά μόνο στη θεματική ενότητα, του: “Ήλιος και Θάλασσα”!!!
Ο “τουρισμός του “μοντέλου της TUI” και της βίαιης προώθησης -ποσοτικά & ποιοτικά- των πεντάστερων ξενοδοχείων, που διακονείτε, δεν είναι μόνο μια οικονομική δραστηριότητα ή κι επιτήδευμα, ιδιαιτέρως ασταθές, ως και καθαρά τυχοδιωκτικό. Όπως λένε και τα επιστημονικά μας συγγράμματα. Αλλά, με 880.000 κλίνες, του 2022 -στην ολική τους πληρότητα- το τουριστικό σας δυναμικό, μπορούσε να καλύψει -δυστυχώς- όλη την τουριστική κίνηση του 2019, μέσα σε 3,3 μήνες, μόλις. Και παρά τις υποτιμολογημένες τιμές στα τουριστικά σας πακέτα, που κείτονται κάτω κι απ’ το μισό, της αξίας των αντίστοιχων τουριστικών πακέτων, που απολαμβάνουν άλλες, εφάμιλλες τουριστικά, ευρωπαϊκές χώρες!!!
Μα πως είναι δυνατόν, με τρεις Μήνες, μόνο και με υποτιμολογημένες τις τιμές στα ξενοδοχεία σας, να μπορείτε να “ταΐσετε” και τους 12;;;
Με καταλυτική την ομηρεία του ελληνικού τουρισμού, απ’ τον αθέμιτο ανταγωνισμό, με τις εναρμονισμένες πρακτικές, των Καρτέλ της γερμανικής TUI. Και εξουθενωτική την εξάρτησή του, από τις εισαγωγές του. Και μάλιστα κατά 100%, όλων των συντελεστών παραγωγής του, όπως συμβαίνει και για κάθε επόμενη νέα κλίνη σας, που χτίζεται, ολοένα, με το προσφερόμενο και υποβαθμισμένο -απ’ την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού- είδος, του τουριστικού προϊόντος το οποίο προσφέρετε, τελικά. Καθιστώντας και το επιτήδευμά σας, άδικα παρασιτικό, απρόσμενα ελλειμματικό και εσάς, ως άβουλους, μοιραίους & κρατικοδίαιτους ζήτουλες. Ενώ έχετε, ήδη, καταστρώσει τις στρατηγικές σας, αλλά μόνο για την απόσπαση και τη διαρπαγή μερίδας λέοντος, απ’ το πρόγραμμα Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας, της Ε.Ε., δεκάδων δισ. Ευρώ. Και το οποίο, θα το ξεχρεώσουν τα εγγόνια μας, αν δεν έχουν κι αυτά μεταναστεύσει, απ’ την κακορίζικη χώρα, με το εξαιρετικά μη βιώσιμο Δημόσιο Χρέος, που της το επαυξήσατε ακατάπαυστα. Με απωλεσθέντα, τα ενδεικτικά, αλλά δεδουλευμένα, τουριστικά σας έσοδα -μόνο για τη τουριστική κίνηση, της καλλίτερης χρονιάς σας, του 2019- να φτάνουν ως το: 5,5% του Α.Ε.Π. της χώρας μας, σύμφωνα και με εμπεριστατωμένη σχετική μελέτη μου. Και να ζητάτε, διαρκώς, τη βοήθεια (Όχι μόνο με τις επιστρεπτέες και μη, με παντοειδείς, άλλες, ενισχύσεις, περιβαλλοντικές αβλεψίες ή με τις εγκληματικές απαλλαγές, από τον Φ.Π.Α., ήδη, για τις νέες κατασκευές των ξενοδοχείων σας, μέχρι το 2027. Και βλέπουμε στη συνέχεια…) και να επιμένετε να απαιτείτε, συνεχώς, απ’ την πολιτεία -ως αναξιοπαθούντες ξενοδόχοι- αλλά κι απ’ το κοινωνικό σύνολο, το οποίο υποφέρει, επίσης παρατεταμένα, από δικές σας αβελτηρίες, από αλλεπάλληλες οικονομικές σας κρίσεις και απ’ την επιχειρηματική κι αχρείαστη ανεπάρκειά σας. Μια ανεπάρκεια, που αδίκως τη φορτώνετε σε συμπολίτες σας, ωσάν να ήταν δικό τους το κόστος. Εσείς, οι “Καπεταναίοι της Συμφοράς”, με τα “ναυαγησμένα, στη ξηρά” -και κατακόκκινα, τραπεζιτικά- 5άστερα ξενοδοχεία σας, τα οποία κανοναρχούν -με τις χαμηλές τιμές τους- σ’ όλες τις άλλες κατηγορίες, των μη βιώσιμων, επίσης, καταλυμάτων μας. Όταν, με τις στρεβλώσεις που σωρεύσατε και επιφέρατε στη χώρα -με ευθύνες σας και χωρίς καμιά δόση υπερβολής- μπορούμε να πούμε, αβίαστα σήμερα, πως: γίνατε, εσείς οι ίδιοι, ισοδύναμοι -ως δράστες- μιας ανήμερης λαίλαπας και βαριάς παρατεταμένης Θεομηνίας για τη χώρα. Μιας ασύμμετρης υπαρξιακής μας αγωνίας & απειλής αφανισμού μας που υφίσταται ήδη, ο Τόπος κι ο Λαός και η οποία, μας αναμένει ενωρίτερα κι απ’ την επερχόμενη κλιματική αλλαγή…
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΉ ΕΠΑΝΆΚΑΜΨΗ ΑΠ’ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΊΑ
Κι ωστόσο. Η επανάκαμψη του τουρισμού, μετά την πανδημία του Covid-19, επιδιώχθηκε με κάθε τρόπο, χωρίς να τίθεται υπ’ όψη η βιωσιμότητά του. Μια βιωσιμότητα που δεν κινδυνεύει απ’ την απερίσκεπτη περιβαλλοντική υποβάθμιση ή την ανεπαρκή διαχείριση περιβαλλοντικών όρων και την πολιτιστική εκμηδένιση, μόνο, που προκαλεί ο τουρισμός. Αλλά, πέρα κι απ’ τους κινδύνους αυτούς, πουθενά δεν υπάρχει καμιά διασφάλιση βιωσιμότητας. Αφού δεν έχει -προηγουμένως- προετοιμαστεί κάποια σχεδιασμένη οικονομική βιωσιμότητα, στο αντικείμενο του θέματος που φροντίζουμε και το οποίο εξετάζουμε διαρκώς, προκειμένου να αναλάβουμε τις απαιτούμενες διορθωτικές κινήσεις, για επαναφορά σε ράγες βιωσιμότητας. Κι αναφερόμενοι σε βιωσιμότητα τουρισμού, αυτή -πρωτίστως- συνίσταται σε μια κάποια ορθολογική πρόβλεψη, διασφάλισης των οικονομικών αποδόσεων, που στην περίπτωσή σας, για εσάς τους δρώντες του Tour Επιχειρείν, απουσιάζει εντελώς. Κι οι δείκτες που διεθνώς χρησιμοποιούνται για την αποδοτικότητα του τουρισμού, δεν εξυπηρετούν πλέον. Αφού είναι πλήρως ανεπαρκείς και ακατάλληλοι ώστε να μπορούν να αξιολογήσουν ή και να διορθώσουν -ενδεχομένως- πορείες εκτροχιασμού σας, απ’ τον αναντίρρητο στόχο της βιωσιμότητας. Γιατί, οι δείκτες αυτοί, αδυνατούν να προσεγγίσουν το πραγματικό κόστος λειτουργίας των μονάδων σας, με αξιόπιστες -τις θετικές ή και αρνητικές- αποδόσεις του τουριστικού κλάδου. Χρειάζεται η πλήρης κι ολοκληρωμένη παρακολούθηση των παραμέτρων οικονομίας του τουρισμού, καθώς και των παράπλευρων εξωτερικών οικονομικών επιδράσεων ή και επιβαρύνσεων. Με αποδόσεις και αλληλεπιδράσεις τους, σε άλλους κλάδους & τομείς της οικονομίας. Χωρίς να παραβλέπονται, επίσης, τα ορατά και αόρατα, κόστη ή οφέλη που προκύπτουν σε κάθε περίπτωση. Όπως, π.χ., οι επιπτώσεις, από κακοδιοίκηση ή μη, των Ο.Τ.Α. (που είναι -συχνά- οι θύλακες της διαφθοράς, σε σύμπραξη με τη τουριστική δραστηριότητα ή τη Διοίκηση ή και τη διαχείριση των απορριμμάτων, των όρων λειτουργίας, των περιβαλλοντικών επιπτώσεων κ.α..). Ενώ & τα τοπικά σχέδια των τουριστικών προορισμών -εάν ποτέ υπάρξουν- πρέπει να μετατραπούν, από: σχέδια -πολιτικών του μάρκετινγκ- για προώθηση & προβολή του τουριστικού Προορισμού. Σε ολοκληρωμένης διαχείρισης, σχέδια, του Προορισμού. Μέσω της πολιτικής, που εξασφαλίζει ένα ισορροπημένο συνδυασμό, μεταξύ:
(α) οικονομικής ανάπτυξης,
(β) δημιουργίας ποιοτικών, καλά αμοιβόμενων θέσεων της εργασίας στον τουρισμό -όπως κι ο τουριστικός κλάδος απαιτεί, αφού είναι “κλάδος εντάσεως εργασίας”- ώστε και οι αμοιβές του προσωπικού, να συγκροτούν την πλειονότητα των δαπανών του κλάδου &
(γ) αξιόπιστης εφαρμογής προγραμμάτων προστασίας και προαγωγής, της μοναδικής πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς των Προορισμών. Με οργάνωση κι αυστηρή τήρηση κανόνων, όρων και προϋποθέσεων, διασφάλισης υπεύθυνης συμπεριφοράς, για φορείς, τουρίστες & πολίτες, κατοίκους του κάθε Προορισμού…
Δεν πρέπει να είχαν παραβλεφθεί, πάντως, ούτε απ’ την πολιτική ηγεσία οι αρνητικές επιπτώσεις που προξένησε, σε άλλους τομείς, η τουριστική επανάκαμψη, απ’ την πανδημία του Covid-19. Τόσο για τη συμβολή της στον διογκούμενο πληθωρισμό. Όσο και στον τιμάριθμο τροφίμων. Όταν κι η έκρηξη του τιμάριθμου των τροφίμων, έφτασε να ξεπερνά κατά πολύ τον πληθωρισμό, παρά το market pass ή “το καλάθι νοικοκυριού”, εξακολουθώντας να προστίθεται ως μια ακόμα, άλλη παράπλευρη απώλεια κι ως συνέπεια των στρεβλώσεων του τουριστικού μοντέλου της TUI που διακονούμε! Όμως, δεν προβλέπουμε να ανασχεθεί ο τιμάριθμος τροφίμων, πριν το τέλος της house sezon. Όπως, επίσης δεν αναμένεται να ανασχεθεί και η ασταμάτητη υπερδιόγκωση των ξενοδοχειακών σας κλινών -με σκανδαλώδη την απαλλαγή απ’ τον Φ.Π.Α., στις ξενοδοχειακές μας κατασκευές- που είναι η κύρια αιτία κάθετης πτώσης των τιμών, στο τουριστικό μας προϊόν, στην περίοδο επανάκαμψης απ’ την πανδημία. Επιτείνοντας, όμως & τη σπανιότητα τροφίμων της εγχώριας παραγωγής. Ίδίως όταν, αυτό το μονοκαλλιεργητικό παραγωγικό μοντέλο που μας επιβλήθηκε απ’ τη γερμανική TUI, αδυνατεί -έστω και κλασματικά- πλέον, να καλύψει τις διατροφικές ανάγκες συντήρησης του ιθαγενούς πληθυσμού της χώρας.
Επί πλέον. Δεν μπορεί να παραβλέψει κάνεις και τους άλλους άθλιους άθλους των Καρτέλ της TUI στην Ελλάδα. Όπου, χάρη στους άθλους της αυτούς: Με τα ίδια Ευρώ, ως τουριστική δαπάνη, οι εισερχόμενοι αλλοδαποί τουρίστες, μπορούν κι απολαμβάνουν μιας φιλοξενίας, που είναι από ένα, έως & δύο αστέρια, υψηλότερης κατηγορίας, από εκείνη που μπορούμε να αγοράζουμε εμείς, ως τουρίστες του εσωτερικού τουρισμού!
Μια κατάσταση, δηλαδή, που είναι σε βάρος του τουριστικού μας προϊόντος, της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων πολιτών και της χώρας όλης…
ΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΈΣ ΑΠΟΔΌΣΕΙΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΎΝ ΤΗΝ ΑΝΆΚΤΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΉΣ ΒΑΘΜΊΔΑΣ ΤΟ 2023.
Ένα φιλοσοφικό ερώτημα πλανάται, στις μέρες μας και μπορεί να μετασχηματίζεται και σε μια αδήριτη υπαρξιακή μας αγωνία:
Αν η οποιαδήποτε ανάπτυξη, μπορεί, ποτέ, να ‘χει αποκρουστικό πρόσωπο;;;
-Και η απάντηση. “Αν πρόκειται για την άναρχη και την μαφιόζικη μονοκαλλιέργεια του τουρισμού”; Τότε, ναι! Οπωσδήποτε μπορεί!!!
Κι επιπλέον, τολμούμε να προβλέψουμε, ότι: Οι αρνητικές αποδόσεις και για το 2023, του τουριστικού μοντέλου της γερμανικής TUI, που διακονούμε. Σε συνδυασμό και με την έκρηξη του ελλείμματος του Εμπορικού μας Ισοζυγίου, που οδήγησε σε νέα ρεκόρ υπέρβασης του, καθώς κι η απρόβλεπτη νέα διόγκωση, του Δημόσιου Χρέους μας, άνω των 400 δις €! Μας οδηγούν σε τροχιά απόκλισης απ’ τον στόχο, για ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, από τους Οίκους Αξιολόγησης. Και η οποία, ακόμα κι αν επιτευχθεί, θα είναι μια πολύ προσωρινή κατάκτηση επενδυτικής βαθμίδας, χωρίς κάποιο ουσιαστικό αντίκρυσμα στην οικονομία μας, ακόμα και για την μοναδική χώρα της Ε.Ε. που εξακολουθεί να τη στερείται…
ΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΆ ΧΕΛΙΔΌΝΙΑ ΚΙ Η ΦΩΛΙΆ ΤΟΥΣ.«Τα 13 εκατομμύρια τουρίστες, το 2002, άφηναν στη χώρα μας τόσα έσοδα όσα αφήνουν σήμερα τα 30 εκατομμύρια…»!!!
Αυτά μας έγραψε, μεταξύ και άλλων, σημαντικών απόψεών του, μόλις πρόσφατα, με βαρυσήμαντο άρθρο του, για τα χελιδόνια του τουρισμού και τη φωλιά τους, στο capital.gr, ο πολύπειρος, Παύλος Παπαδάτος, Επικοινωνιολόγος & Οικονομολόγος.
– Ιδού κι ο σχετικός σύνδεσμος, με το άρθρο του, που αμέσως εδώ επικολλούμε:
https://www.capital.gr/…/oi-touristes-einai-san-ta…/…
Οι εμπεριστατωμένες αυτές διαπιστώσεις του, θαρρώ πως, επιβεβαιώνουν, πλήρως και τις δικές μου, σημερινές, αιτιάσεις, ότι:
“Το τουριστικό μας μοντέλο, της γερμανικής TUI που διακονούμε, έχει -προσχεδιασμένα- οδηγήσει στον φτηνοτουριστικό υπερτουρισμό, παρά τη συνεχιζόμενη άνοδο της συμμετοχής, στο ξενοδοχειακό δυναμικό, υψηλής κατηγορίας & κοστοβόρων, σε λειτουργία τους, τετράστερων και πεντάστερων ξενοδοχείων. Με προβλήματα στην παρασιτική λειτουργία τους κι ελλείμματα, στη διαχείρισή τους. Με υπερδανεισμό, ακόμα & εν μέσω των μνημονίων. Και παρά την καθαρή αρνητική θέση, των “αποτελεσμάτων χρήσης”, των “Ισολογισμών” τους, ώστε να συντρέξει και η τουριστική μας υπερεπέκταση, με τα Success Story, σε αφίξεις τουριστών, μόνο. Με μείωση, όμως, της “Μέσης Κατά Κεφαλήν Τουριστικής Δαπάνης”, (- 30,5%), σε ονομαστικές τιμές, στο διάστημα: 2005 – 2017, σύμφωνα με τη σχετική μελέτη του ΙΝ.Σ.Ε.Τ.Ε.. Με μείωση, του “Μέσου Αριθμού Διανυχτερεύσεων Τουριστών”, κατά 1/3, την τελευταία 12ετία (ένδειξη στροφής μας στον φτηνοτουρισμό). Και με ελάχιστη, ως και μηδενική, τη συμμετοχή εγχώριων συντελεστών παραγωγής, στο τουριστικό μας προϊόν. Ιδίως σε νεοαναγερθέντα ξενοδοχεία.
Κι αν η τουριστική μονοκαλλιέργεια, δεν επιτρέπει, στο παραγωγικό μας μοντέλο, να καλύψει -έστω και κλασματικά- τις ανάγκες συντήρησης, ούτε & του ιθαγενούς πληθυσμού, πως θα καλύψει, έστω και κατ’ ελάχιστον, τις ανάγκες λειτουργίας των νέων ξενοδοχειακών μονάδων, που σκανδαλωδώς επεκτείνονται, μέσω των αυξανόμενων ενισχύσεων και με σκανδαλώδη την απαλλαγή τους, λόγω Covid-19, μέχρι το 2027, παρακαλώ, απ’ τον Φ.Π.Α. στις κατασκευές των νέων ξενοδοχείων τους;;;
Κι όλα αυτά, ήρθαν ως το αποτέλεσμα, των εναρμονισμένων πρακτικών, των Καρτέλ της γερμανικής TUI, για τη νόθευση του υγιούς ανταγωνισμού, στη τουριστική αγορά της χώρας, απ’ την κατέχουσα τη δεσπόζουσα θέση, διεθνώς & στην Ελλάδα, τόσο στην πλευρά της ζήτησης -ως ο μεγσλύτερος Τ.Ο.- όσο & στην πλευρά της προσφοράς -ως ο μεγαλύτερος ξενοδοχειακός όμιλος της χώρας, με τα -σχεδόν- 50 πεντάστερα ξενοδοχεία της. Με τη συνεπικουρία, από 2016, της επίσης, γερμανικής, Fraport. Αποτελέσματα, δηλαδή, υπονομευτικής δράσης, της γερμανικής TUI, που εκτρέφει -ως παράπλευρη συνέπεια- και τα ακραία παρασιτικά φαινόμενα των θυλάκων της αισχροκέρδιας και των τυχοδιωκτών της αρπαχτής και των λοιπών κακών τουριστικών πρακτικών. Με ανορθολογικές πρακτικές, παρασιτισμού και συμπτωμάτων αισχροκέρδιας και ανοιχτής παρανομίας. Όπως, στη διακίνηση ουσιών, στα νοθευμένα ποτά και στη λαθραία αλκοόλη που διακινείται ολοένα σε πολλούς απ’ τους τουριστικούς προορισμούς της χώρας. Με την ελπίδα ότι, έτσι, ίσως, να ρεφάρουν στην ατέλειωτη χασούρα του τουριστικού τους επιτηδεύματος…
Ο ΜΎΘΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΤΉ ΤΟΥΡΙΣΜΟΎ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Αποτελεί έναν πολύ εργαλειοποιημένο μύθο της γερμανικής TUI και μια αυθαίρετα διαδεδομένη υπόθεση, ότι, ο Τουρισμός στην Ελλάδα, φτάνει να συνεισφέρει ως το: 25% του Α.Ε.Π. της χώρας ή 45 δις €, σε τιμές και τουριστική κίνηση του 2019. (Κι αυτό επειδή όπως ισχυρίστηκαν παλιές μελέτες του Ι.Ο.Β.Ε.Ε., επί εποχής του κ. Γιάννη Στουρνάρα, εκεί, ο “Πολλαπλασιαστής Ανάπτυξης του Τουρισμού”, τριπλασιάζει, σχεδόν, τα έσοδά του, μέσα στο χρόνο… Τελευταία όμως, κάνουν και έκπτωση, σε συντελεστές του πολλαπλασιαστή ανάπτυξης του τουρισμού, όπου επιμερίζουν τις επιρροές του στην ανάπτυξη & υποδιπλασιάζουν, απλώς, τα τουριστικά μας έσοδα, ως απόδοσή του).
Πάντως, εδώ είναι το θέμα και το μέγα “σφάλμα”, στην αξιολόγηση αποδοτικότητας του ελληνικού Τουρισμού. Γιατί, ενώ τα έσοδά του φτάνουν έως, περίπου, 9% του Α.Ε.Π., η εγχώρια προστιθέμενη αξία, των συντελεστών παραγωγής, που χτίζουν το προσφερόμενο τουριστικό μας προϊόν, είναι μόλις στο 20%, επί της αξίας των τουριστικών μας εσόδων. Κι η αξία του αυτή, είναι εκείνη που τριπλασιάζεται ή και διπλασιάζεται σήμερα. Δηλαδή: 1,8% του ΑΕΠ (περίπου) × 3 ή × 2 = 5,4% ή 3,6%του Α.Ε.Π. (περίπου). Αλλά αυτό, πάλι είν’ το πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα του καθαρού Τζίρου -μετά & την αφαίρεση του κόστους εισαγωγών- χωρίς να συνυπολογιστεί κι ο επηρεασμός, του υπολογιστικού αυτού τζίρου, από τη συμπερίληψη και των παραμέτρων της απόδοσης της διαχείρισης του τουριστικού μας προϊόντος… Παραμέτρων, ακριβώς, που είναι το εξαγόμενο της συνάρτησης: των πολύ χαμηλών μας τουριστικών τιμών -κάτω και του κόστους της παραγωγής τους- και ετήσιων πληροτήτων, του δυναμικού κλινών της λειτουργίας των ξενοδοχείων μας… Με συνέπεια, το αναπτυξιακό πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα του τουρισμού, του +5,4% ή του 3,6% (περίπου) του Α.Ε.Π. της χώρας, να αντιστρέφεται, τελικά -σύμφωνα με τους δικούς μου υπολογισμούς- για το 2019, σε: -5,5% του Α.Ε.Π. μας!!!
Αν, λοιπόν, τόσο οι αφίξεις ή η μέση διάρκεια διανυκτερεύσεων, όσο κι οι ημερήσιες δαπάνες τουριστών, δεν μας λένε την αλήθεια, για την αποδοτικότητα του τουρισμού, απαιτείται, τότε, μια παγκόσμια αναθεώρηση των κριτηρίων της βιωσιμότητας του τουρισμού, καθώς και των δεικτών της αποδοτικότητάς του. Πολλαπλάσιοι άλλοι λόγοι, επιβάλλουν, αυτό, να επισυμβεί και στη χώρα μας. Όπως καταφαίνεται και σπό το άρθρο, με τίτλο: “Μνημονιακός Πίθος των Δαναΐδων, το μοντέλο της γερμανικής TUI που διακονούμε”, με το σύνδεσμο που σας επικολλώ ακολούθως εδώ:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=6285579538146085&id=100000823047236
ΑΧΑΡΤΟΓΡΆΦΗΤΗ Η ΓΕΩΓΡΑΦΊΑ ΤΗΣ “ΜΑΎΡΗΣ ΤΡΎΠΑΣ”, ΤΩΝ ΒΡΑΧΥΧΡΌΝΙΩΝ ΜΙΣΘΏΣΕΩΝ.
Αναδημοσιεύουμε εδώ, κάποια στοιχεία απ’ την Οικονομική Καθημερινή, της Κυριακής, 9-7ου-’23, που προσεγγίζουν, κάπως, την “Μαύρη Τρύπα” των “βραχυχρόνιων μισθώσεων”, τύπου Airbnb, Booking, Expedia Group, TriAvisor κ.λπ..
Και στο σχετικό της άρθρο, κατέληγε ως εξής:
«Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η εταιρεία Key Data, στο πρόσφατο συνέδριο Short Stay Cnference, το 2022, ο Τζίρος (διαμονής από καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης) ανήλθε σε 3,46 δισ. Ευρώ. Με τα έσοδα του Δημόσιου να φθάνουν τα 530 εκατομμ. Ευρώ. Ο αριθμός των καταλυμάτων υπολογίζεται σε 144.000, πανελλαδικά, ενώ οι διανυχτερεύσεις ανήλθαν σε 20,87 εκατομμ.».
Όμως, σε άλλο δημοσίευμα, της NEWMONEY, της 17-7ου-2023, με αναδημοσίευση επεξεργασμένων στοιχείων της Eurostat, στη διεθνή κατάταξη χωρών, εμφανίζει την Ελλάδα, 6η, κατά σειρά αριθμού διανυχτερεύσεων, με 29 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, για το 2022. (Μια ακόμα, τρανταχτή απόδειξη, για την ύπαρξη της μεγάλης “μαύρης τρύπας” των βραχυχρόνιων μισθώσεων στη χώρα μας.)
Ωστόσο, με την επιφύλαξη της ακρίβειας ή και της αξιοπιστίας των στοιχείων, της παραπάνω, πρώτης δημοσίευσης, για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, προκύπτουν και οι αριθμοδείκτες που ακολουθούν:
1/ Ο Τζίρος των βραχυχρ. μισθ. συνιστά το 19,6% των Εσόδων του τουρισμού.
2/ Οι Διανυκτερεύσεις βραχυχρόν. μισθώσεων, αποτελούν το 9,9% των συνολικών Διανυκτ. στον τουριστικό κλάδο.
3/ Ο Μέσος Τζίρος, ανά κατάλυμα, φτάνει στο ύψος των: 24.000€/ έτος.
4/ Το Μέσο Έσοδο, ανά διαν/ση, βραχ. μίσθωσης, καταλήγει στα: 166€. (Ποσό το οποίο είναι διπλάσιο, σχεδόν, των Εσόδων, ανά διαν/ση, του συνόλου του τουριστικού κλάδου…)
5/ Η Μέση Φορολογική Επιβάρυνση, επί των εσόδων, των βραχυχρ. μισθ., φτάνει στο: 15,3%. (Ή σε ένα ποσοστό, το οποίο είναι κατώτερο, από το γενικό συντελεστή του Φ.Π.Α., του 24%. Και μάλλον, γίνεται ακόμα εντυπωσιακά χαμηλότερο, ως φορολογικό βάρος, εάν έχουν συμπεριληφθεί στους υπολογισμούς των φορολογικών εσόδων, των βραχυχρ. μισθ., οι εισφοροκρατήσεις των εργαζομένων τους).
ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΚΌΜΑ ΕΙΚΌΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΊΗΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΎ ΜΑΣ
Εξ άλλου, από την έρευνα των Οργανώσεων Εμπορίου, της Ε.Σ.Ε.Ε. (Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας) -η οποία και δημοσιεύτηκε στον “Ο.Τ.”, τον Μάρτιο του 2023- αλιεύσαμε και τους εξής υπολογιστικούς δείκτες, για τον ελληνικό τουρισμό του 2022..
1/ Ο Μέσος Αριθμός Διανυχτερεύσεων ανά Τουρίστα, διαμορφώθηκε στις: 6,4 Διαν/Τουρ.
2/ Η Κατανομή επιλογής των Τουριστών κατά είδος Καταλύματος, διαμορφώθηκε ως εξής:
α) Ξενοδοχεία: 55%
β) All Iclusive: 12,5%
γ) Βραχυχρόνιες Μισθώσεις: 19.9%
δ) Ενοικιαζόμενα Δωμάτια: 7,1%
ε) Άλλο: 5,5%
3/ Ατομική Τουριστική Δαπάνη: 203 €/ ημέρα…
Με κατανομή, κατά κατηγορία δαπάνης:
– Διαμονή: 61 € ή 30% του συνόλου.
– Μεταφορές: 49 € ή 24% του συνόλου.
– Αγορές (Αν.): 18 € ή 9% του συνόλου.
– Σίτιση κ.λπ.: … € … … …
https://www.ot.gr/…/tourismos-agora-apokalyptiki…/…
Για άλλα άρθρα του κ. Μυλωνά πατήστε εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, κι εδώ.
Πραγματεία για τον τουριστικό κλάδο της οικονομίας μας, πατήστε εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, κι εδώ.
ΠΗΓΗ:https://new-economy.gr/2023/07/20/xima-sto-kima-o-tourismos/?fbclid=IwAR2O6CYgu5SF5g1Gob8zDJYN0zfhj18o0y6lAhgvnC3OMXFxlU_BpYdeIoc
Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.