Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2022

Η ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΚΑΤΑΔΙΩΚΤΟΥ ΓΙΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΤΡΑΠΕΖΙΤΩΝ


από Βασίλης Βιλιάρδος


Ένα επόμενο θέμα, στα πλαίσια των άλλων παρεκτροπών και των κατά παρέκκλιση διαδικασιών των μνημονίων, καθώς επίσης της πανδημίας, είναι η ασυδοσία των τραπεζών – η οποία πλήττει πολύ σοβαρά την κοινωνία και την οικονομία. Εύλογα βέβαια διαπιστώνεται αυτή η ασυδοσία, αφού η κυβέρνηση έχει καταργήσει την αυτεπάγγελτη παρέμβαση – καταθέτοντας στα πρακτικά άρθρο, σύμφωνα με το οποίο η ένωση εισαγγελέων και δικαστών έχει ζητήσει να επανέλθει η αυτεπάγγελτη δίωξη, για τραπεζίτες και στελέχη τραπεζών. Όπως αναφέρεται στο άρθρο, «ο νόμος που εισήγαγε ο Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Τσιάρας και η διάταξη της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου του περασμένου Απριλίου, δίνει τη δυνατότητα ευνοϊκής μεταχείρισης στα κατηγορούμενα για απιστία τραπεζικά στελέχη – αφού η δικαιοσύνη δεν μπορεί να κινηθεί εναντίον τραπεζιτών για κακουργηματική απιστία, εάν δεν το ζητήσει η ίδια η τράπεζα!.

Κοινοβουλευτική Εργασία

Επιγραμματικά στο σημερινό νομοσχέδιο, αφού αναλύθηκε από τον εισηγητή μας, αποτελεί σε μεγάλο βαθμό τροπολογία προηγουμένου, του Ν 4871/2021 – ο οποίος αφορούσε την εκπαίδευση των δικαστών, από την εθνική σχολή δικαστικών λειτουργών.

Εδώ προστίθενται οι δικαστικοί υπάλληλοι στη συγκεκριμένη εκπαίδευση – οπότε εύλογα αναρωτιέται κανείς γιατί η κυβέρνηση δρομολογεί τμηματικά τη νομοθεσία, καθώς επίσης με τροπολογίες.

Μήπως αλήθεια για να εξυπηρετεί συμφέροντα που αντιδρούν, όπως έχουμε διαπιστώσει στα φορολογικά νομοσχέδια; Ενδεχομένως για να αυξάνει τα σχέδια νόμου που ψηφίζει και να τα διαφημίζει ως μεταρρυθμίσεις, εμφανιζόμενη στο ΤΑΑ με 335, όπως θα καταθέσουμε στα πρακτικά; Ίσως ο υπουργός μας απαντήσει.

Σε κάθε περίπτωση, τα νομοθετήματα στηρίζονται κατά 80% στη μελέτη Πισσαρίδη – ενώ στο 100% των προαπαιτουμένων των μνημονίων και τώρα του ΤΑΑ που τα ονομάζει πια ορόσημα.

Τρόικα/θεσμοί, μνημόνια/ενισχυμένη εποπτεία, προαπαιτούμενα και τώρα ορόσημα – καινούργιες λέξεις, για τις ίδιες πάντοτε διαδικασίες που μας έχουν επιβάλει οι ξένοι επιτηρητές της πατρίδας μας.

Σε κάθε περίπτωση, τα εκάστοτε νομοθετήματα βασίζονται στις γνωστές εργαλειοθήκες των δήθεν ειδικών που έχουν καταστρέψει την Ελλάδα με τα μνημόνια – ενώ ψηφίζονται με καθεστωτική αλαζονεία, από την κομματική πλειοψηφία.

Εάν πάντως ο σκοπός των νομοσχεδίων είναι η ανάπτυξη, τότε έχουν αποτύχει εντελώς – αφού το ΑΕΠ μας, χωρίς τον πληθωρισμό, είναι μεν λίγο υψηλότερο από το 2019, αλλά με πολύ μεγαλύτερα δίδυμα ελλείμματα και δίδυμα χρέη.

Εάν εναλλακτικά ο σκοπός τους είναι ο εκσυγχρονισμός των θεσμών, η βελτίωση της λειτουργίας του πολιτεύματος και η προστασία των κοινωνικών δικαιωμάτων, το αποτέλεσμα τους είναι ακόμη πιο απογοητευτικό – όπως έχει τεκμηριωθεί από το σκάνδαλο των υποκλοπών ή από την καταστρατήγηση των προσωπικών ελευθεριών κατά την πανδημία, χωρίς καμία ωφέλεια.

Αντίθετα, η Ελλάδα είχε έναν μεγάλο αριθμό νεκρών, μεταξύ άλλων λόγω του αποδυναμωμένου ΕΣΥ που πλέον διαλύεται από την κυβέρνηση – με το πρόσφατο νομοσχέδιο που κατατέθηκε και με στόχο την ιδιωτικοποίηση του, αρχικά μέσω των ΣΔΙΤ. 

Ο ρόλος της Δικαιοσύνης πάντως είναι πολύ σημαντικός – ενώ υπάρχουν τελευταία αποφάσεις των δικαστηρίων που περισώζουν ευτυχώς το κύρος της.

Για παράδειγμα, ο χαρακτηρισμός των μνημονιακών αποφάσεων, όσον αφορά τις περικοπές των συντάξεων, ως αντισυνταγματικές – όπως επίσης των προσπαθειών ιδιωτικοποίησης του νερού, των πλειστηριασμών των σπιτιών που μεταφέρθηκαν στους κερδοσκόπους με το νόμο του 2003 αντί του 2015 και της αναστολής των ανεμβολίαστων υγειονομικών.

Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που θα αναφερθούμε σε ορισμένα επίκαιρα θέματα, στα οποία πρέπει να συμβάλει η Δικαιοσύνη – όσον αφορά την πανδημία, την ενέργεια, την Ουκρανία και τις τράπεζες.

Ξεκινώντας από την πανδημία, η Δικαιοσύνη οφείλει να εξετάσει τι ακριβώς έχει συμβεί, σε επίπεδο υγειονομικής αντιμετώπισης – επίσης όσον αφορά τα καταστροφικά lockdowns, για τα οποία δεν ρωτήθηκε καν η Βουλή και τα δημοσιονομικά μέτρα.

Είναι υποχρέωση της απέναντι στους νεκρούς και στις οικογένειες τους – οι οποίες έχασαν τους ανθρώπους τους, πολλές φορές απομονωμένους σε οικτρές συνθήκες.

Εδώ δεν πρέπει να αποδεχθούμε σε καμία περίπτωση το ακαταδίωκτο και την αμνηστία, αφού πρόκειται  για πολύ σοβαρά θέματα – υπενθυμίζοντας πως είχαμε υποβάλει ερώτημα το Μάρτιο του 2021, όπως θα καταθέσουμε στα πρακτικά, σχετικά με το εάν έχει διενεργηθεί εισαγγελική έρευνα για τις πρακτικές, με τον υπουργό να μας καθησυχάζει τότε, λέγοντας μας πως η Δικαιοσύνη επαγρυπνεί.

Ειδικότερα, είχαμε ρωτήσει για τον ακριβή αριθμό των ΜΕΘ, αφού υπήρχαν διαφορετικές δηλώσεις εκ μέρους των αρμοδίων και της Πολιτείας – ενώ υπήρχε έλλειψη και οι Πολίτες πέθαιναν εκτός ΜΕΘ.

Εν προκειμένω, θα διενεργούταν εισαγγελική έρευνα, όπως θα καταθέσουμε στα πρακτικά – οπότε η ερώτηση μας εδώ είναι εάν πράγματι διενεργήθηκε και με ποιο αποτέλεσμα. 

Είχαμε επίσης ρωτήσει εάν γινόταν νεκροψίες στους νεκρούς της πανδημίας, ως προς τα αίτια του θανάτου τους – αφού υπήρχαν καταγγελίες πως δηλωνόταν ως θάνατος από covid ακόμη και αν δεν ήταν, ενώ καταστρέφονταν τα αποδεικτικά, ως δήθεν μολυσμένα.

Δεν είχαμε πάρει καμία απάντηση, έως ότου επιβεβαιώθηκε από τον υπουργό υγείας – αν και σιωπηρά, με την αλλαγή του τρόπου καταγραφής.

Τέλος, είχαμε ρωτήσει για τα πρωτόκολλα θεραπείας που χρησιμοποιούνταν,  εάν υπήρχε παρακολούθηση των χορηγουμένων θεραπευτικών αγωγών, εάν καθυστέρησαν σκόπιμα τα φάρμακα, καθώς επίσης εάν δίνονταν επιλεκτικά – όπου τότε είχαμε μία αναφορά βουλευτή της ΝΔ από την Κύπρο, του κ. Καλλιάνου, σύμφωνα με την οποία αποφεύχθηκε θάνατος με τη χορήγηση φαρμάκου, μετά από παρέμβαση του κ. Τσιόδρα.

Εν τούτοις, στην Ελλάδα υπήρξε εισαγγελική έρευνα μόνο για την άρνηση διασωλήνωσης, όπως θα καταθέσουμε στα πρακτικά – εκτός εάν έχουμε ελλιπή ενημέρωση και μας ενημερώσει ανάλογα ο υπουργός σήμερα.

Εξίσου σημαντικό πάντως εκτός των ιατρικών θεμάτων, είναι η δικαστική έρευνα, σχετικά με το πού κατέληξαν τα 43 δις € που δόθηκαν με τα δημοσιονομικά μέτρα για την πανδημία, καθώς επίσης τα περίπου 7,5 δις € των απ’ ευθείας αναθέσεων  – με δανεικά, αφού αυτή η κυβέρνηση παράγει μόνο ελλείμματα και χρέη, όσο καμία άλλη μέχρι σήμερα.

50 δις € ελλείμματα, ζημίες δηλαδή, μέσα σε τρία μόλις χρόνια – ποσόν που αποτελεί ρεκόρ για την Ελλάδα.

Συνεχίζοντας με την ενέργεια, πρέπει να ερευνηθεί από τη Δικαιοσύνη η λειτουργία του ενεργειακού χρηματιστηρίου – ιδίως οι μεθοδεύσεις του ενεργειακού καρτέλ, όσον αφορά τη διαμόρφωση των τιμών. 

Επίσης η πρόωρη απολιγνιτοποίηση, η οποία κατέστησε τη χώρα μας απόλυτα ενεργειακά εξαρτημένη, χωρίς να υπάρχει καμία αντίστοιχη υποχρέωση από την ΕΕ – να ερευνηθεί, επειδή προφανώς κάποιοι παραγωγοί άλλων μορφών ενέργειας κέρδισαν τεράστια ποσά, εις βάρος της συντριπτικής πλειοψηφίας των Πολιτών.  

Όσον αφορά δε το θέμα της Ουκρανίας, οφείλει να διερευνηθεί πού οδηγούνται τα ποσά που προσφέρονται ως βοήθεια – αφού είναι αδιανόητο μία υπερχρεωμένη χώρα, όπως η Ελλάδα, με την εχθρική Τουρκία δίπλα της, να δαπανά για την Ουκρανία το 2% του ΑΕΠ της ή το 3,3% του αμυντικού προϋπολογισμού ή 260 εκ. € ως αξία εξοπλισμού έως τα τέλη Ιουνίου, όπως θα καταθέσουμε στα πρακτικά.

Περισσότερα δηλαδή από πολύ πιο πλούσιες χώρες – όπως η Γερμανία, η Αυστρία, η Γαλλία ή το Βέλγιο.

Δόθηκαν 260 εκ. € ως αξία εξοπλισμού στην Ουκρανία, όταν στο δικό μας προϋπολογισμό αναφέρεται πως οι εξοπλιστικές μας δαπάνες θα μειωθούν στα 229 δις € το 2023 – ποσόν που δεν φτάνει ούτε για την αναπλήρωση αυτών που δόθηκαν, όταν η Γερμανία θα δαπανήσει 20 δις € εφέτος, μόνο για την αναπλήρωση των γενικότερων αποθεμάτων της, όπως θα καταθέσουμε στα πρακτικά. 

Δεν πρέπει να ερευνηθεί αλήθεια το ενδεχόμενο λαθροχειρίας εδώ, όπως συμβαίνει συνήθως σε εξοπλιστικά θέματα;  Επίσης ποιος έδωσε την έγκριση για την αποστολή της τεράστιας ποσότητας όπλων που θα καταθέσουμε στα πρακτικά, αφού δεν ενημερώθηκε καν η Βουλή;  

Τέλος ένα επόμενο θέμα, στα πλαίσια βέβαια των άλλων παρεκτροπών και των κατά παρέκκλιση διαδικασιών των μνημονίων, καθώς επίσης της πανδημίας, είναι η ασυδοσία των τραπεζών – η οποία πλήττει πολύ σοβαρά την κοινωνία και την οικονομία.

Εύλογα βέβαια διαπιστώνεται αυτή η ασυδοσία, αφού η κυβέρνηση έχει καταργήσει την αυτεπάγγελτη παρέμβαση – καταθέτοντας στα πρακτικά άρθρο, σύμφωνα με το οποίο η ένωση εισαγγελέων και δικαστών έχει ζητήσει να επανέλθει η αυτεπάγγελτη δίωξη, για τραπεζίτες και στελέχη τραπεζών.

Όπως αναφέρεται στο άρθρο, «ο νόμος που εισήγαγε ο Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Τσιάρας και η διάταξη της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου του περασμένου Απριλίου, δίνει τη δυνατότητα ευνοϊκής μεταχείρισης στα κατηγορούμενα για απιστία τραπεζικά στελέχη – αφού η δικαιοσύνη δεν μπορεί να κινηθεί εναντίον τραπεζιτών για κακουργηματική απιστία, εάν δεν το ζητήσει η ίδια η τράπεζα!

Με αυτές τις ρυθμίσεις, ουσιαστικά δίνεται στις διοικήσεις των τραπεζών το νομικό πρόσχημα να κλείσουν όλες τις εκκρεμείς δικαστικές έρευνες για αμφιλεγόμενες συναλλαγές και χρηματοδοτήσεις του παρελθόντος – οπότε με αυτόν τον τρόπο να κλείσουν παλαιούς λογαριασμούς μεγαλοστελεχών.

Το Δικαστικό Συμβούλιο βέβαια αντέδρασε με τον πρέποντα τρόπο σε αυτήν την απροκάλυπτη προσπάθεια αμνήστευσης των τραπεζιτών – αφού με βουλεύματά του, καλούσε τους εισαγγελείς που έχουν τις υποθέσεις και προσέκρουσαν στις αντισυνταγματικές διατάξεις, να τις αγνοήσουν και να προχωρήσουν στην κατ’ ουσία εξέταση των υποθέσεων».

Τι συνέβη στη συνέχεια κ. υπουργέ; Γιατί αλήθεια η κυβέρνηση προσπαθεί συνεχώς να παρακάμψει τους νόμους, όπως στην περίπτωση των αποφάσεων του ΣΤΕ για το νερό και όχι μόνο; Δεν σέβεται τις δικαστικές αποφάσεις;

Έτσι καταλήξαμε πάντως στο να παρακαλεί ο υπουργός οικονομικών τις τράπεζες να μειώσουν τα ληστρικά επιτόκια χορηγήσεων, καθώς επίσης να αυξήσουν τα σχεδόν μηδενικά επιτόκια καταθέσεων – εκείνες τις τράπεζες που οι Έλληνες ανακεφαλαιοποίησαν τρεις φορές με περίπου 45 δις €, που η κυβέρνηση τις στήριξε με τα 17 δις € του αναβαλλόμενου φόρου, με τα απαράδεκτα hive down και πρόσφατα με τα 18,7 δις € του προγράμματος Ηρακλής.

Με 18,7 δις € εγγυήσεις, για να κατάσχουν τις πρώτες κατοικίες των Πολιτών και να τις πλειστηριάσουν – με ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς που δεν εφαρμόζονται σε καμία άλλη χώρα της ΕΕ, λόγω της αδυναμίας των δανειοληπτών να αμυνθούν με  τα νόμιμα μέσα που υπάρχουν.

Κλείνοντας με τους δικαστικούς υπαλλήλους, φαίνεται πως δεν έχουν καλυφθεί οι υφιστάμενες ελλείψεις, έχουν ανακοινωθεί στάσεις εργασίας και δεν συμφωνούν με το νομοσχέδιο – θεωρώντας πως δεν θα τους λύσει κανένα πρόβλημα, όπως θα καταθέσουμε στα πρακτικά.

Ακόμη χειρότερα, πιστεύουν πως όχι μόνο δεν λύνει τα προβλήματα τους, αλλά τα επιδεινώνει, μεταξύ άλλων λόγω των ελλείψεων που θα προκαλεί όταν δίνονται άδειες  – καλώντας σας κ. υπουργέ να εγκαταλείψετε την αδιάλλακτη στάση σας και να βρείτε μαζί τους μία πραγματική λύση.

Δεν είναι λογική η παράκληση τους; Δεν γνωρίζουμε πως στην Ελλάδα αντιστοιχεί 1,5 δικαστικός υπάλληλος ανά δικαστή, όταν στην Ευρώπη 3,9 όπως θα καταθέσουμε στα πρακτικά; Δεν πρέπει να ακουστούν και να συζητηθούν οι απόψεις τους;

Προφανώς, μόνο που δεν γνωρίζουν πως οι δανειστές επιμένουν σε αυτού του είδους τις μεταρρυθμίσεις της Δικαιοσύνης – όπως στο παράδειγμα της πρόσφατης αξιολόγησης, της 1ης μετά τη δήθεν έξοδο της Ελλάδας από την εποπτεία.

Εν προκειμένω, επικροτούν τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, αλλά παραπονιούνται για την απόφαση του ΣΤΕ που τους εμποδίζει – πολύ σωστά κατά την άποψη μας, αφού τα δάνεια έχουν μεταφερθεί σκόπιμα με το νόμο του 2003 για τα ενήμερα και όχι με το νόμο του 2015 για τα μη εξυπηρετούμενα, όπως έπρεπε, επειδή ήθελαν να αποφύγουν τις συζητήσεις ρυθμίσεων με τους δανειολήπτες.

Οι δανειστές επικροτούν βέβαια την τροπολογία για τις ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ που κατέθεσε η κυβέρνηση, ουσιαστικά έχει σκοπό  να παρακάμψει την απόφαση του ΣτΕ και να ιδιωτικοποιηθεί το νερό – όπως θα καταθέσουμε στα πρακτικά.

Εκτός αυτού, δυσανασχετούν με τη «δημοσιονομική εκτροπή» από τα αναδρομικά των συντάξεων – ενώ διαπιστώνουν πως υπάρχουν εκκρεμείς δίκες εις βάρος της ΕΤΑΔ που όμως συνεχίζει να παίρνει δωρεάν ακίνητα από το δημόσιο, χωρίς να έχει καταγράψει και αποτιμήσει όσα έχει.

Αυτή είναι δυστυχώς η δικαιοσύνη στην εποχή των μνημονίων – την οποία θα έπρεπε να προστατεύει η κυβέρνηση και όχι το αντίθετο.

Όπως έχουμε τονίσει πάντως πολλές φορές, εάν η πατρίδα μας δεν ανακτήσει την οικονομική της ανεξαρτησία, είναι ψευδαίσθηση η εθνική της κυριαρχία – ενώ θα κυβερνάται συνεχώς από πιόνια των ξένων που θα ενδιαφέρονται μόνο για τον εαυτό τους, για την καρέκλα και τα προνόμια της, αδιαφορώντας εντελώς για τους Πολίτες.

Ελπίζουμε βέβαια να το έχουν καταλάβει οι Έλληνες έως τις επόμενες εκλογές – επιλέγοντας κόμματα που αγαπούν πραγματικά την πατρίδα τους και που μπορούν να την οδηγήσουν στην ευημερία.


ΠΗΓΗ: https://analyst.gr/2022/12/11/i-ntropi-tou-akatadioktou-giatron-kai-trapezon/
 Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.