Παρασκευή 3 Ιουλίου 2020

«Εθνομηδενιστής καθότι Πατριώτης»

Σχόλιο στο άρθρο του κ. Νίκου Δήμου στο ΒΗΜΑ της 17ης 11ου 2019

0

Όταν ακούμε ότι ο Homo sapiens δεν κατάγεται από την Αφρική αλλά από τα Πετράλωνα της Χαλκιδικής, ή ότι όχι μόνον ο Μέγας Ναπολέων αλλά και ο Ιησούς Χριστός ήταν Έλληνας, ακριβώς όπως λέγεται ότι ήταν και ο πρωτάνθρωπος των Πετραλώνων, αντιπαρερχόμεθα τον ομιλούντα άνευ περιττών σχολίων. Δεν είναι όμως ομοίως εύκολο να αγνοήσουμε έγκριτο αρθρογράφο του Βήματος, ειδικά αυτοί εξ ημών οι οποίοι τον θεωρούν  διανοούμενο, όταν  διακηρύττει ότι η έννοια «έθνος» είναι μια νεόκοπη και κενή περιεχομένου λεκτική «κατασκευή»  και όταν μας διαβεβαιώνει ότι «είναι εθνομηδενιστής επειδή είναι πατριώτης»!  Και δεν πρέπει να τον αγνοήσουμε διότι κάποιοι τουλάχιστον πρέπει να πιστεύουν ότι τα αινιγματώδη του αυτά ρηματίσκια  ίσως επικαλύπτουν μια βαθύτερη αλήθεια. Μάλιστα, είναι νομίζω αναγκαίο, ειδικά αυτή την εποχή που ο κάθε ένας οφείλει να πάρει θέση σε μείζονα θέματα όπως το μεταναστευτικό, να εξεταστεί το αληθές τέτοιων δηλώσεων οι οποίες βεβαίως γίνονται με σκοπό να επηρεάσουν την εν λόγω θέση του κάθε αναγνώστη. 
Εν πρώτοις είναι κραυγαλαία ιστορική ανακρίβεια ότι τα «έθνη άρχισαν να δημιουργούνται μετά την Γαλλική επανάσταση» και ότι «έθνος είναι μια πολύ πρόσφατη αφηρημένη κατασκευή». Επιπροσθέτως, το «αφηρημένη κατασκευή» είναι κενολογία (δεδομένου ότι η έννοια δεν μπορεί παρά να είναι αφηρημένη εφόσον αναφέρεται σε πολλές και διάφορες κοινωνικές ομάδες) και, στην περίπτωση που το «κατασκευή» υπονοεί έλλειψη αντικειμενικού σημαινομένου, προφανές λάθος (δεδομένου ότι η λέξη και η έννοια πάντα αναφέρονται σε υπάρχουσες ομάδες).  Η δε απόδειξη της ιστορικής ανακρίβειας του χαρακτηρισμού είναι διάσπαρτη στην κλασική μας γραμματεία—από τον Ηρόδοτο στον Ξενοφώντα και πολλούς άλλους οι οποίοι ως γνωστόν προηγούνται κατά πολύ της Γαλλικής Επαναστάσεως και  στους οποίους τόσο η λέξη όσο και η έννοια «έθνος» αναφέρονται ακριβώς σε αυτό που αναφέρονται και σήμερα: σε ομάδες ατόμων με κάποιο ή κάποια κοινά χαρακτηριστικά.
Αυτό που διαφέρει κατά καιρούς και τόπους είναι τα κοινά χαρακτηριστικά των ατόμων που απαρτίζουν τις ομάδες οι οποίες ονομάζονταν και ονομάζονται έθνη. Επί αιώνες τώρα τα κοινά αυτά χαρακτηριστικά είναι πασίγνωστα. Είναι το όμαιμον, το ομόγλωσσον το ομότροπον (ήθη, νόμοι και έθιμα) και το ομόθρησκον. Ο αρθρογράφος προσθέτει το ομότοπον (την πατρίδα, τον τόπο όπου ζει ο καθένας μας) το οποίο μάλιστα ανάγει σε ύπατο —και στο μόνο σωστό— κριτήριο κοινωνικής συνοχής παρόλον ότι υπάρχουν συνεκτικότατες κοινωνικές ομάδες άμοιρες, όμως, πατρίδας όπως ήταν οι Εβραίοι και  έθνη όπως το Ελληνικό διεσπαρμένα σε πολλές πατρίδες.

Ο έμπρακτος φασισμός των "αντίφα"

Καραμπελιάς Γιώργος

Οι κατά καιρούς επιθέσεις ομάδων ανεγκέφαλων "αντίφα" αποτελούν τυπικές εκφράσεις του ολοκληρωτισμού που θάλλει τα τελευταία χρόνια στα Εξάρχεια και όχι μόνο: Πολιτική του μίσους, λατρεία της βίας, ποινικοποίηση και καταδίωξη κάθε διαφορετικής φωνής. Αυτά είναι τα υλικά μιας δραστηριότητας που υιοθετεί μια ρητορική ενός δήθεν αντιφασισμού, μόνο και μόνο για να συγκαλύψει τον δικό της φασιστικού χαρακτήρα σκοταδισμό.
Κατά κανόνα, μάλιστα, οι εμπνευστές και αυτουργοί αυτών των φασιστικού τύπου ενεργειών κυκλοφορούν και ανακοινώσεις, με τις οποίες επαίρονται για τις πράξεις τους, προετοιμάζοντας στην ουσία το έδαφος για νέες χουλιγκάνικες επιθέσεις. Αυτός ο νέος ολοκληρωτισμός, στην πραγματικότητα είναι βαθύτατα συστημικού χαρακτήρα. Πρόκειται για έναν αντιεξουσιαστικά μασκαρεμένο νεοφιλελευθερισμό που αξιώνει να πραγματώσει "εδώ και τώρα" τα εγωκρατικά πρότυπα του τελευταίου.
Εξ ου και η ισοπεδωτική επίθεση στην εθνική ταυτότητα, στο φύλο, στην οικογένεια, ως μορφές "πρωταρχικής κοινοκτημοσύνης", και εν τέλει ενάντια σε κάθε συλλογική ταυτότητα.
Επειδή εδώ είναι Ελλάδα και Βαλκάνια, αυτός ο νεοφασισμός της παγκοσμιοποίησης, μέσα στο εθνομηδενιστικό του παραλήρημα έρχεται να ταυτιστεί με τον παλαιό, πατροπαράδοτο φασισμό, σε δύο επίπεδα:

Ταύτιση με την Τουρκία

Πρώτον, με τον "Χίτλερ της Ανατολίας" Ταγίπ Ερντογάν και το νεοοθωμανικό του σύστημα. Αφού το "έθνος" τους είναι ο υπέρτατος εχθρός τους, οδηγούνται στην ανοιχτή και ομολογημένη ταύτιση με ένα καθεστώς εσωτερικά αυταρχικό και εξωτερικά επεκτατικό. Ένα καθεστώς που ασκεί "γενοκτονίες διαρκείας" έναντι σχεδόν όλων του των γειτόνων και έχει σπάσει κάθε ρεκόρ καταστολής εναντίον κάθε αντιπολίτευσης μέσα στην χώρα.
Άραγε που ακούστηκε αντιεξουσιαστές να επικροτούν την ομηρεία των δύο Ελλήνων στρατιωτικών (2018), την αμφισβήτηση της Θράκης και του Αιγαίου, την κατοχή της Κύπρου, τις πολεμικές κραυγές που μας απευθύνει ο τέταρτος μεγαλύτερος στρατός στον κόσμο, και παραπέρα, την γενοκτονία των Κούρδων, την καταπίεση των Αλεβιτών, τη συνεργασία με το ISIS, το κυνήγι ενάντια σε κάθε δημοκράτη κοσμικό πολίτη της Τουρκίας;

Οι άσπονδοι εχθροί-φίλοι

Δεύτερον, ταυτίζεται με τους Χρυσαυγίτες και την Ακροδεξιά, στοχοποιώντας από κοινού τον αντιστασιακό δημοκρατικό πατριωτισμό. Αυτή η σημαία προφανώς εξοργίζει τους "λευκούς" και "μαύρους" ολοκληρωτιστές, το αντιθετικό δίδυμο χρυσαυγιτών και "αντίφα", διότι σπάει τον φαύλο κύκλο του αλληλοτροφοδοτούμενου χουλιγκανισμού τους. Εξάλλου, αυτός ο συστημικός στην πραγματικότητά ψευδοαντιφασισμός σπονσοράρισε, με συνθήματα όπως "Έλληνες σκάστε", την ενίσχυση της Χρυσής Αυγής εκτοξεύοντάς την από το 0,1% μέχρι και το 7-8% πριν πάρει την κάτω βόλτα.

Η κυβέρνηση έτοιμη να παραχωρήσει ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στην Τουρκία - Η επιζήμια συμφωνία για την ΑΟΖ με την Ιταλία, το φιάσκο στην Αίγυπτο και οι «εκκλήσεις» προς την Άγκυρα

Η κυβέρνηση έτοιμη να παραχωρήσει ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα ...

Κείμενα: Κύρα Αδάμ

Η
κυβέρνηση Κ. Μητσοτάκη:

  • Αφού αρχικώς υποτίμησε την τουρκολυβική συμφωνία για την ΑΟΖ, (σ.σ. αν και είχε πλαγίως ενημερωθεί πέρσι από τον ίδιο τον Ερντογάν),
  • επένδυσε διπλωματικώς σε λάθος άλογο (τον στρατηγό Χαφτάρ) και
  • δεν τόλμησε, ενώ είχε το νόμιμο δικαίωμα για 40 ημέρες, να καταγγείλει τη συμφωνία Λιβύης-Τουρκίας στον ΟΗΕ ως παράνομη (αφού προηγουμένως όμως η Αθήνα θα είχε επισήμως καταθέσει στον ΟΗΕ τις συντεταγμένες της ελληνικής ΑΟΖ, πράγμα που δεν έχει κάνει με αποτέλεσμα να μιλάμε για μια ελληνική ΑΟΖ- φάντασμα),
επέλεξε «να κυκλώσει» την Τουρκία οριοθετώντας ΑΟΖ με την Ιταλία και προσπαθώντας να οριοθετήσει ΑΟΖ με την Αίγυπτο.
Και στις δύο περιπτώσεις η κυβέρνηση Κ. Μητσοτάκη παραχωρεί τμήμα της ελληνικής ΑΟΖ, δηλαδή παραχωρεί ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στους συνομιλητές της, ευελπιστώντας ανοιχτά και φωναχτά σχεδόν ότι είναι πρόθυμη να πράξει το ίδιο και με την Τουρκία, δηλαδή παραχώρηση ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, αν η Άγκυρα το θελήσει.
Αναλυτικότερα: Η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ. πανηγύρισε την «ιστορική συμφωνία» που υπέγραψε με την Ιταλία, για να οριοθετηθεί η υφαλοκρηπίδα και η ΑΟΖ μεταξύ των δύο κρατών στο Ιόνιο Πέλαγος. Έκτοτε καλεί ευκρινώς την Τουρκία να ακολουθήσει και αυτή τον «πολιτισμένο δρόμο διαπραγμάτευσης συμβιβασμών» για τη λύση των ανοιχτών προβλημάτων με την Ελλάδα, αντί να θέλει να οδηγήσει τα πράγματα σε θερμό επεισόδιο ή σε σύρραξη.
Η κυβέρνηση επιμένει με νόημα ότι η τωρινή συμφωνία έχει βασιστεί στη Συμφωνία του 1977 μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας για τον καθορισμό (τότε) της υφαλοκρηπίδας.
Αυτό που επιμελώς αποκρύπτει η τωρινή κυβέρνηση της Ν.Δ. είναι το γεγονός ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. υπό το Κ. Καραμανλή απέρριψε τελικώς την ελληνο-ιταλική Συμφωνία του 1977 και αυτή δεν κατατέθηκε στον ΟΗΕ όπως προβλέπεται, και γι’ αυτό δεν είχε αποτελέσει επίσημη διεθνή Συμφωνία σε ισχύ.
Με απλά λόγια αυτό που έφτυσε τελικώς ο Κ. Καραμανλής ως απολύτως επιζήμιο για τη χώρα, το υιοθέτησε τώρα ο Κ Μητσοτάκης.

Οι Ντρέδες της προεπαναστατικής Πελοποννήσου: Μάρκος Ντάρας

του 

Από την ένδοξη ιστορία των ΝΤΡΕΔΩΝ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ στην Ανω Τριφυλία (Μεσσηνία)! 

Γνωρίζουμε τον μέγιστο των κλεφταρματωλών στην προεπαναστατική Πελοπόννησο Μάρκο Ντάρα.
Γεννήθηκε στο Ψάρι της επαρχίας Τριφυλίας στις 12 Δεκεμβρίου 1700.
Ήταν άντρας ψηλός και ωραίος, μελαχρινός με μακριά μαλλιά και “μύστακα επιμήκη”. Πάντοτε “εφόρει λαμπράν χρυσοποίκιλτον εκ μελανός βελούδου ενδυμασίαν έφερε δε πανοπλία κεχρυσωμένην”.

Από το 1720 μέχρι το 1745 διετέλεσε κλεφταρχηγός ή ανεξάρτητος αρματωλός και ήγείτο άλλοτε 80-150 και άλλοτε 200-300 εκλεκτών παλληκαριών Αρκαδινών, και είχε ως αρματωλίτικη σημαία την εικόνα του Αγίου Γεωργίου με την επιγραφή “Προστάτης των Χριστιανών Πελλοπονήσου, άσπονδος εχθρός και διώκτης των Τούρκων και Τουρκαλβανών”. Προκαλούσε τρομερές λεηλασίες και σφαγές στους Τούρκους και στους Αλβανούς και εκείνοι τον έτρεμαν. Υπήρξε ένας από τους διασημότερους διασημότερους κλεφτοκαπεταναίους του Μωριά αναγνωρισμένος γενικός αρχηγός όλων των κλεφτών του Μωριά. Η δράση του και τα κατορθώματα του μπορουν να συγκριθούν μόνο με όσα κατάφεραν οι Μωραίτες κατά την διάρκεια της επανάστασης.

Οι Τούρκοι κατάλαβαν ότι δεν θα τα βγάλουν πέρα με τον Ντάρα , ό οποίος τους κατέσφαζε σε κάθε μάχη, και για αυτό το λόγο προχωρήσανε σε σχέδιο εξόντωσης του Μάρκου και των δικών του, Μήτρο Πυθυμούντα , Δήμο Κολοκοτρώνη, Ιωάννη Μαντά και Μήτρο Περίβολο. Βρήκαν λοιπόν ένα Βούλγαρο στην καταγωγή, τον Τσέλιο Κριτσέβα, ο οποίος υπηρετούσε στην φρουρά του Σαραγιού στην Τριπολιτσά, και σκότωσε για τα μάτια μιας Τουρκοπούλας ένα Τούρκο αξιωματικό της φρουράς. Του πρότειναν ή να γίνει προδότης ή θα τον σκοτώσουν. Δήθεν λοιπόν διέφυγε από το δεσμωτήριο και κατέφυγε στον νταιφά του Μάρκου που λημέριαζε σε μια ρεματιά του περίφημου λόγγου του χωριού Κόκλα. Ο Ντάρας και οι άλλοι τον πίστεψαν και τον κράτησαν κοντά τους ως υποτακτικό τους, αλλά η παγίδα είχε ήδη στηθεί. Ο Κριτσέβας θα τους οδηγήσει στη χωσιά που είχαν στήσει οι Τούρκοι στο χωριό Δραγουμάνου της Ολυμπίας, χωρίς να αντιληφθεί ο Μάρκος με τους Καπεταναίους τους το παραμικρό. Η μάχη που δόθηκε ήταν λυσσαλέα ,οι Τούρκοι υπεράριθμοι και για αυτό οι κλέφτες τράβηξαν τα σπαθιά τους για να ξεφύγουν. Η μάχη έγινε σώμα με σώμα και κατέληξε υπέρ των Τούρκων που ήταν περισσότεροι. Οι κλέφτες πολεμώντας γενναία διέσχισαν τις γραμμές των Τούρκων πληρώνοντας όμως βαρύτατο φόρο αίματος. Από τους εκατόν είκοσι που αποτελούσαν τον νταιφά του Μάρκου, γλύτωσαν μόνο σαράντα πέντε με τον Ντάρα επικεφαλής. Όλοι οι άλλοι ήταν νεκροί ή αιχμάλωτοι μετξύ των οποίων και οι Μήτρος Πυθυμούντας , Δήμος Κολοκοτρώνης, Ιωάννης Μαντάς και Μήτρος Περίβολος.

Φυσικά ο Κριτσέβας έφυγε με τους Τούρκους, με τα κεφάλια των κλεφτών στα σακιά, για την Τριπολιτσά όπου του ετοίμασαν πανηγύρι για να τον τιμήσουν και ο Μώρα Βαλεσής Σουλειμάν Πασάς το αντάμειψε με λεφτά και βαθμούς. Αφού τελείωσαν οι γιορτές ζήτησε να φύγει από τον Μωριά και του έδωσαν φρουρά τριάντα Τουρκαλβανών για να τον συνοδέψουν στο Ναύπλιο για να φύγει με καράβι στην Κωνσταντινούπολη.

Ο Ντάρας με τους τρομερούς Ντρέδες του τους έστησαν χωσιά στον Αχλαδόκαμπο και τους περικυκλώνουν σε ένα χάνι που είχαν σταματήσει. Η φρουρά του Κριτσέβα παρέδωσε τα όπλα της αλλά πέρασαν όλοι από τα γιαταγάνια των Ελλήνων ενώ ο Ντάρας κόβει σε κομμάτια τον προδότη Κριτσέβα. Κατόπιν τους έκοψαν τα κεφάλια και αφού τα φόρτωσαν σε μουλάρι τα έστειλαν πεσκέσι στον Μώρα Βαλεσή μαζί με ιδιόχειρη επιστολή που έγραψε ο Ντάρας.

” Σουλειμάν πασά Βαλή του Μορέως. Σου γράφω πως εγώ έπιασα και έσφαξα τον άτιμο προδότη σου Βούλγαρο Τσέλιο Κριτσέβα και τους Αρβανίτες στρατιώτες σου.
Να μάθεις λοιπόν πως και εσύ και οι λοιποί ομόθρησκοί σου Μπέηδες και Αγάδες του Μωρέως να πάψετε πλια να μας κυνηγάτε και να μας σκοτώνετε, γιατί αλλιώς να καρτερείτε όλοι τέτοιον θάνατο όπως του άτιμου Κριτσέβα και των Τουρκαλβανών σου.
Άκουσε όλα αυτά που σήμερα σου γράφω, γιατί ύστερα και εσύ και οι Μπέηδες και Αγάδες και οι Αρβανίτες σας θα το μετανιώσετε. Είναι η ώρα έως τρείς μετά το μεσημέρι και εγώ με τους Ντρέδες μου φεύγω από εδώ και πηγαίνω να κάνω λημέρι σε κανένα άλλο μέρος του Μοριά.
Από το χωριό Αχλαδόκαμπος στις 20 του μηνός Ιουλίου του έτους 1740. Ο άσπονδος εχθρός σου και των λοιπών Μπέηδων, Αγάδων και Αρβανιτών.
 Μάρκος Ντάρας Αρκαδινός Αρματολός”

ΆΝΕΡΓΑ ΓΚΑΡΣΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΙΚΊΑ ΠΟΥ ΕΚΠΟΙΕΊ Ο,ΤΙ ΑΠΈΜΕΙΝΕ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΌΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΊΑ



Του Γιώργου Τασιόπουλου



«∆εν θα γίνουµε τα γκαρσόνια της Ευρώπης»... 

Τη φράση διατύπωσε 35 και βάλε χρόνια πριν, ο Ανδρέας Παπανδρέου. 
Η βούληση του διαψεύδεται οικτρά επί των ημερών μας, καθώς ο εποχικός τουρισμός είναι βασικός πυλώνας της οικονομίας και ταπεινωτικά, λυράρηδες και ιθαγενείς με σημαίες της Ε.Ε. αναμένουν μάταια τον Ευρωπαίο τουρίστα στις αφίξεις των αεροδρομίων μας.
Η µονοκαλλιέργεια του Τουρισµού κυριαρχεί στην αναπτυξιακή δυναµική της ελληνικής οικονοµίας.
Σύµφωνα µε το Παγκόσµιο Συµβούλιο Ταξιδίων και Τουρισµού (WTTC), το ένα τέταρτο της απασχόλησης στην Ελλάδα βασίζεται στον Τουρισµό. Το 2019 οι απασχολούµενοι στον κλάδο που αντιπροσωπεύει πάνω από το 20% του ΑΕΠ (10,4% το παγκόσµιο ποσοστό) ξεπέρασαν για πρώτη φορά το ένα εκατοµµύριο και σήμερα είναι άνεργοι.

ΤΟ ΞΕΠΟΎΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΙΚΊΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Ο ΣΎΡΙΖΑ ΈΦΤΙΑΞΕ ΤΟ ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ ΚΑΙ Η ΝΔ ΕΚΠΟΙΕΊ
Η ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΉ ΠΕΡΊΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ FRAPORT

Αποζημιώσεις περίπου 175 εκατ. ευρώ ζητάει η Fraport λόγω πανδημίας για τα αεροδρόμια που της παραχωρήθηκαν με αποικιακούς όρους σύμφωνα με την Καθημερινή και το Thepressproject
Επικαλούμενη τις απώλειες των προβλεπόμενων εσόδων από τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και πατώντας πάνω στην αποικιοκρατική σύμβαση που είχε υπογράψει με το ελληνικό Δημόσιο το 2015 και τις δίνει το δικαίωμα να ζητάει αποζημιώσεις από το κράτος σε τέτοιες περιπτώσεις, η Fraport προετοιμάζεται να απαιτήσει ένα ποσό περίπου 175 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Καθημερινής».
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι αυτή θα είνια η δεύτερη φορά που η Fraport θα ζητήσει από το ελληνικό Δημόσιο αποζημιώσεις εκατομμυρίων. Tον Σεπτέμβριο του 2017 η Fraport απαίτησε αποζημιώσεις 74 εκατ. από το Δημόσιο, για «περιουσιακά στοιχεία που έχουν υποστεί ζημιά» στα αεροδρόμια, κατά το διάστημα από την υπογραφή της σύμβασης,μέχρι την ανάληψη των αεροδρομίων από την εταιρεία. Τελικά, μετά από συμβιβασμό, συμφωνήθηκε αποζημίωση 27 εκατ. ευρώ.

ΞΕΠΟΎΛΗΜΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΔΑΠ

Στα σχέδια της κυβέρνησης η παραχώρηση του νερού σε ιδιώτες με έμμεσο τρόπο.
Σύμφωνα με τη "Χριστιανική", υποκριτικά η Κυβέρνηση διατείνεται ότι δεν ιδιωτικοποιείται η ΕΥΔΑΠ, πράγμα που η Ολομέλεια του ΣτΕ έχει κρίνει αμετάκλητα αντισυνταγματικό, με αποτέλεσμα να μη μπορεί το “Υπερταμείο” που είναι ιδιοκτήτης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών να τις μεταβιβάσει σε ιδιώτη. Όμως, παραδίδοντας τη διαχείριση των πλούσιων υδάτινων πόρων που εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη ύδρευση της Αττικής σε ιδιώτες, έρχεται η ιδιωτικοποίηση “από την πίσω πόρτα” και ο πληθυσμός της Αττικής καθίσταται όμηρος των κερδοσκόπων. Οι οποίοι, χωρίς να κάνουν την παραμικρή επένδυση και χωρίς το παραμικρό ρίσκο εκ μέρους τους, καλούνται να “στρογγυλοκαθίσουν” στις έτοιμες υποδομές με εξασφαλισμένη “πελατεία” τα εκατομμύρια των κατοίκων της Αττικής.
“Κροκοδείλια” είναι τα “δάκρυα” της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ο κ. Τσίπρας την καταδικάζει, ενώ επί των ημερών του δημιουργήθηκε το μνημονιακό “Υπερταμείο” στο οποίο μεταβιβάστηκε προς “ξεπούλημα” το πλειοψηφικό πακέτο των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ.
Μεταξύ άλλων, ο δημοσιογράφος συντονιστής της συνέντευξης Τύπου, Γιώργος Αυγερόπουλος, επισήμανε ότι όλο και περισσότερες πόλεις σε προηγμένες οικονομικά χώρες της Δυτικής Ευρώπης επιστρέφουν στο μοντέλο δημοσίου ελέγχου των υδάτων.

Πως με τους εξοπλισμούς της η Τουρκία κερδίζει χωρίς πόλεμο

Μαργαρίτης Γιώργος

Τα οπλικά συστήματα σχεδιάζονται συνήθως τον καιρό της ειρήνης. Προφανώς όμως η χρήση τους ανάγεται στον καιρό του πολέμου. Πρόκειται για μια αντίφαση που σχετικοποιεί τον πολύ πλούσιο διάλογο σχετικά με την αξία του ενός, ή του άλλου όπλου. Στην ουσία οι εξοπλισμοί σχεδιάζονται στη βάση υποθέσεων πάνω στο τι θα είναι και με τι θα μοιάζει ο επερχόμενος πόλεμος, στον οποίο θα κληθούν τα σημερινά όπλα να αποδείξουν την χρησιμότητα και την αξία τους. Πρόκειται για παιχνίδι υποθέσεων όπου η φαντασία καλείται να καλύψει τα ανοίγματα και τα κενά.
Στην στρατιωτική ιστορία περισσεύουν τα παραδείγματα όπου, στην έναρξη του πραγματικού πολέμου, οπλικά συστήματα υψηλού κόστους και υψηλών προσδοκιών απογοήτευσαν με τις επί του πραγματικού πεδίου της μάχης επιδόσεις τους. Αντίθετα, υπάρχουν επίσης άφθονα παραδείγματα όπου, οπλικά συστήματα, που θεωρήθηκαν ξεπερασμένα ή αναποτελεσματικά στον καιρό της ειρήνης, μεταβλήθηκαν σε βασικά όπλα των εμπολέμων στον πραγματικό πόλεμο. Στον τελευταίο, η φαντασία, η τόσο απαραίτητη στον καιρό της ειρήνης, παραχωρεί τη θέση της στην πραγματικότητα. Και οι κανόνες της τελευταίας είναι σαφώς πιο ουσιαστικοί.
Ετούτη η μικρή θεωρητική εισαγωγή θα μπορούσε να αποτελέσει προοίμιο σε μια γενική συζήτηση περί εξοπλιστικών προγραμμάτων. Η πρόθεσή μας, όμως, δεν είναι αυτή. Στο παρόν σημείωμα θα επικεντρώσουμε σε όσα η δια των εξοπλισμών πολιτική μπορεί να πετύχει στον καιρό της ειρήνης. Τον τρόπο δηλαδή που οι εξοπλισμοί διαμορφώνουν και υπαγορεύουν πολιτικό αποτέλεσμα, χωρίς να χρειαστεί η εν θερμώ χρήση τους, η έναρξη ενός πολέμου με άλλα λόγια.
Ας ξεκινήσουμε από τη μακρινή Κίνα. Ακούγονται πολλά για την στρατηγική της τελευταίας, όπως αυτή εκφράζεται στους σχεδιασμούς του "ένας δρόμος, μια ζώνη" ή, αν θέλετε, πιο ποιητικά, στην αναβίωση του αρχαίου "δρόμου του μεταξιού". Η περί αυτών των σχεδιασμών φιλολογία απασχολεί υπέρμετρα τον ευρωπαϊκό χώρο, καθότι οι βασικές αιχμές τους καταλήγουν, ξεκινώντας από την Κίνα, στον ευρωπαϊκό χώρο. Καταλήγουν ή από την πλευρά της ασιατικής ενδοχώρας, ή από την πλευρά της Μεσογείου και των λιμανιών της (μέσα σε αυτά ο Πειραιάς).

Ζωτικός χώρος ο Ειρηνικός

Στην ουσία, όμως, μια επιδερμική έστω ματιά στα οικονομικά μεγέθη της κινεζικής εξάπλωσης, θα πιστοποιούσε ότι τα ζωτικά συμφέροντα της Κίνας –και ως εκ τούτου οι βασικοί στρατηγικοί στόχοι της εξωτερικής της πολιτικής– βρίσκονται στην μεγάλη λεκάνη που περιβρέχεται από τον Ειρηνικό Ωκεανό. Πραγματικά, στους δέκα πρώτους πελάτες της Κίνας, στο διεθνές εμπόριο, οι επτά βρίσκονται στον ευρύτερο χώρο του μεγάλου ωκεανού ενώ στους δέκα πρώτους τροφοδότες της, σε πρώτες ύλες κυρίως, οι επτά επίσης βρέχονται από την ίδια θάλασσα.
Στις ακτές του Ειρηνικού Ωκεανού εξάλλου έχει από καιρό μεταφερθεί η ικμάδα –και τα συνακόλουθα κέντρα– του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής. Οι αριθμοί πιστοποιούν ότι ο "ζωτικός χώρος" της Κίνας βρίσκεται στον βαθύ γειτονικό της ωκεανό και όχι στα προς τη Δύση απλωμένα πλοκάμια του "νέου δρόμου του μεταξιού". Ετούτη η οικονομική πραγματικότητα υπαγορεύει τις στρατιωτικές επιλογές της Κίνας.

Πέμπτη 2 Ιουλίου 2020

Τέσσερις μεγάλες μορφές στη Λίμνη Ευβοίας.



Κάποιο καλοκαιρινό πρωινό της δεκαετίας του 80 ένα ασθμαίνον «πόνι» ανηφορίζει στις κατάφυτες πλαγιες του Ξηρού όρους. Οδηγός ο Φίλιππος και συνοδηγός ο Κάλλιστος. Στην πίσω θέση «στραμπουληγμένος» ο Μικρός Απατεών να «ρουφάει» αχόρταγα τα όσα έλεγαν οι δυο σπουδαίες μορφές της ορθόδοξης διανόησης.

Στην είσοδο της Μονής τους περίμενε ο... παπα-πύραυλος, να τους οδηγήσει σε μια από τις αγιότερες μορφές του σύγχρονου κόσμου.

Καθώς περνάνε το κατώφλι, ο Παύλος δίνει οδηγίες στον Μικρό Απατεώνα να ηχήσουν χαρμόσυνες κωδωνοκρουσίες.. Οι κωδωνοκρουσίες καλωσορίσματος, δεν ήχησαν τελικά ποτέ, αλλά αυτό ουδόλως ενόχλησε τον Κάλλιστο που 'χε στο μυαλό του άλλες προτεραιότητες...να πάρει την ευλογία του Ιακώβου, καθώς εκείνο τον καιρό εργάζονταν με τον Φίλιππο σε μια επίπονη εργασία, τη μετάφραση της Φιλοκαλίας στα Αγγλικά.

Αφιέρωμα αξόδευτης φιλικής αγάπης στον Andreas Moratos

.. 

Και ένας... υπομνηματισμός (Andreas Moratos)

για όσους τυχόν δεν γνωρίζουν κάποια ή όλα τα εικονιζόμενα πρόσωπα: Στη μεγάλη φωτογραφία είναι ο Philip Sherrard (Φίλιππος Σέρραρντ, επί το ελληνικότερον) (1922-1995), πασίγνωστος στους θεολογικούς - φιλοσοφικούς - φιλολογικούς - ιστορικούς - λογοτεχνικούς - αισθητικούς, κ.λπ. χώρους, με σημαντικότατο μεταφραστικό έργο. (Μόνο για να ψάξει κανείς στοιχεία για την προσωπικότητα και το έργο του στο διαδίκτυο θέλει μέρες ολόκληρες...

Εντελώς ενδεικτικά:

http://nikopoulos.blogspot.com/2008/06/blog-post_04.html ). Ο Σέρραρντ, ήδη από το 1960, είχε βρει τον επίγειο παράδεισό του στα Κατούνια, μια παραθαλάσσια έκταση πνιγμένη μέχρι πρόσφατα στο πράσινο, πολύ κοντά (3 χλμ.) στη Λίμνη Ευβοίας. Στο ησυχαστήριό του αυτό (συνειδητά, δεν είχε καν ηλεκτρικό ρεύμα!) ο Σέρραρντ εγκαταστάθηκε μόνιμα από το 1977 μέχρι το τέλος της ζωής του... Στην αριστερή φωτογραφία είναι ο επί χρόνια επίσκοπος (από το 2007 μητροπολίτης) Διοκλείας Callistos Ware (Κάλλιστος Γουέαρ), για τον οποίο επίσης χρειάζονται μέρες ολόκληρες να ψάχνει κανείς στο διαδίκτυο... Εδώ δύο μόνο πράγματα να σημειώσω: Πρώτον, ότι ο π. Κάλλιστος, σύμφωνα με δική του δήλωση, προσήλθε στην Ορθοδοξία λόγω της γνωριμίας του με τον π. Αμφιλόχιο Μακρή, τεράστιο πνευματικό μέγεθος της Πάτμου, ο οποίος πρόσφατα αγιοκατατάχτηκε. 

Δεύτερον, ότι ο Γουέαρ μαζί με τον Σέρραρντ καταπιάστηκαν μ' ένα εξαιρετικά δύσκολο, τιτάνιο θα έλεγα, έργο, εκείνο της μετάφρασης της "Φιλοκαλίας" στα αγγλικά. Όποιος έχει ελάχιστα ασχοληθεί με τη "Φιλοκαλία" στο πρωτότυπο, καταλαβαίνει εύκολα γιατί χαρακτήρισα τιτάνιο αυτό το έργο... 

18 Σεπτεμβρίου 1996: Η πριγκίπισσας Νταϊάνα σε κηδεία στη Λίμνη Ευβοίας




Του Ανδρέα Μοράτου

Η χθεσινή λακωνικότατη (άλλος ζει στη Λακωνία, άλλος έχει τη χάρη!) αναφορά του εκλεκτού (και παλαιού) φίλου "Μικρού Απατεώνα", χάρη στον οποίο γνώρισα το καλοκαίρι του "μακρινού" 1982 τον τότε αρχιμανδρίτη Παύλο (Ιωάννου), αργότερα μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης (αναφορά η οποία έγινε με αφορμή την ονομαστική εορτή του μακαριστού Παύλου), αποτέλεσε το ερέθισμα για να γράψω το σημείωμα αυτό (ήθελα να βγει σύντομο αλλά δεν το πέτυχα, καλύτερα όμως!).

Η λακωνικότατη αναφορά του "Μικρού Απατεώνα" συνοδευόταν και από μια φωτογραφία της... πριγκίπισσας Νταϊάνα (!) με κάποιον ορθόδοξο ιερέα, ο οποίος φυσικά δεν ήταν άλλος από τον αγαπητότατο σε όλη τη νεανική παλιοπαρέα της Βόρειας Εύβοιας "παπα-Παύλο" μας (κατά κόσμον... "παπα-πύραυλο", καθώς ο μακαριστός ήταν πάντα μ' ένα τιμόνι στο χέρι, ώστε να τα προλάβει όλα ─ και... γκάζωνε άγρια, δεν αστειευόταν!...).

18 Σεπτεμβρίου 1996. Η ιστορική και πανέμορφη Λίμνη Ευβοίας (μια γραφική παραθαλάσσια κωμόπολη του Βόρειου Ευβοϊκού, την οποία ερωτεύτηκαν από την πρώτη στιγμή που πήγαν εκεί οι γονείς μου το 1965 και από τότε δεν ξαναπήγαν πουθενά αλλού καλοκαιρινές διακοπές...) έχει μόλις πριν από 10 μέρες (8 Σεπτεμβρίου, του "Γενεσίου της Θεοτόκου") πανηγυρίσει την εφέστιο εικόνα της "Παναγίας της Λιμνιάς". 

Κάτι ο υπέροχος καιρός, κάτι ο απόηχος του πανηγυρικού κλίματος της Λίμνης, κάτι το ότι δεν είχα κάποια υποχρέωση τη συγκεκριμένη περίοδο στην Αθήνα, είχαν συμβάλει ώστε να βρίσκομαι τότε στη (θεωρητικά φθινοπωρινή αλλά στην πραγματικότητα ακόμα καλοκαιρινή) Λίμνη. Από το πρωί εκείνης της μέρας ακουγόταν στη γειτονιά αλλά και στο κέντρο της Λίμνης ότι θα έρθει η... Νταϊάνα στη Λίμνη! "Όρεξη άλλη δεν έχουν", σκέφτηκα, "από το να κάνουν φθινοπωρινά αστειάκια". Καθώς πέρναγε όμως η μέρα καταλάβαινα ότι πράγματι "κάτι παίζεται" και μάλλον δεν πρόκειται για πλακίτσα, διότι μέσα στη μέρα έμαθα ότι είχε πεθάνει ο φίλος μας, μέλος κι αυτός της νεανικής συντροφιάς του παπα-Παύλου, Γιάννης (σπάνιος άνθρωπος, πάντα με το χαμόγελο στο στόμα, ο οποίος, παρά τη σοβαρή αρρώστια που τον κυνηγούσε κατά πόδας επί πολλά χρόνια και η οποία τελικά τον κατέβαλε, συμμετείχε ενεργά στην πνευματική-πολιτιστική κίνηση της Λίμνης και, επιπλέον, όχι μόνο είχε καταφέρει να πάρει το πτυχίο της Νομικής, αλλά είχε γίνει και δικηγόρος στον Δικηγορικό Σύλλογο Χαλκίδας). 

Έχω ένα όνειρο...



 
Έχω ένα όνειρο...Παρέλαβα Πόλη
θα παραδώσω ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ!!!

https://youtu.be/vktKupnHDqw

Η Γαλλία στο γήπεδο κατά της Τουρκίας – Είναι ευκαιρία για την Ελλάδα; (4:55'') - slpress.gr

Η Γαλλία στο γήπεδο κατά της Τουρκίας – Είναι ευκαιρία για την Ελλάδα; (4:55'') - slpress.gr: Η επέμβαση του Ερντογάν στη Λιβύη έστρεψε τη Γαλλία εναντίον της Τουρκίας σε ΝΑΤΟ και ΕΕ. Μπορεί η Ελλάδα να εκμεταλλευθεί το νέο γεωπολιτικό τοπίο;
 ΠΗΓΗ: Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Τα Εγκλήματα του Βελγίου κατά της Ανθρωπότητας και η Συγγνώμη που δεν ζητήθηκε

Της Λαμπρινής Θωμά!

"...Τον λένε Νσάλα. Δεν κατάφερε να βγάλει την ποσότητα καουτσούκ που προέβλεπαν οι επιστάτες των Βέλγων, και κόψαν το χέρι και το πόδι της κόρης του. Την έλεγαν Μποαλί. Ήταν πέντε χρονών. Κι ύστερα τη σκότωσαν. Ομως δεν είχαν τελειώσει ακόμη. Μετά, σκότωσαν και τη γυναίκα του….» Άλις Σέιλυ Χάρις, 1904..."

 Τα Εγκλήματα του Βελγίου κατά της Ανθρωπότητας και η Συγγνώμη που δεν ζητήθηκε


Περί «τραυμάτων στις δύο κοινωνίες», του Βελγίου και του Κονγκό, έκανε λόγο ο «λυπημένος» βασιληάς του Βελγίου, Φίλιππος, σήμερα, χωρίς να ζητήσει συγγνώμη από την πρώην αποικία, η οποία θρήνησε δέκα εκατομμύρια νεκρούς επί βασιλείας του προγόνου του, Λεοπόλδου Β', και είδε τον πρώτο της ηγέτη, και απελευθερωτή, Πατρίς Λουμούμπα να δολοφονείται από την σύμπραξη των μυστικών υπηρεσιών Βέλγων, Βρετανών και Αμερικάνων.

«Τον λένε Νσάλα. Δεν κατάφερε να βγάλει την ποσότητα καουτσούκ που προέβλεπαν οι επιστάτες των Βέλγων, και κόψαν το χέρι και το πόδι της κόρης του. Την έλεγαν Μποαλί. Ήταν πέντε χρονών. Κι ύστερα τη σκότωσαν. Ομως δεν είχαν τελειώσει ακόμη. Μετά, σκότωσαν και τη γυναίκα του….»  Άλις Σέιλυ Χάρις, 1904.
Η φωτογραφία που δημοσιεύουμε, και η ιστορία της, αποτελεί μία από τις εκατομμύρια ανάλογες ιστορίες που έγραψε η Βελγική Αποικιοκρατία στο Κογκό, και παράλληλα μία από τις ελάχιστες καταγραμμένες.
Σήμερα, με τον εορτασμό των 60 χρόνων από την «απελευθέρωση» του Κονγκό, ο βασιληάς του Βελγίου Φίλιππος, απόγονος του Λεοπόλδου, υπό το βάρος του παγκόσμιου αντιρατσιστικού κινήματος που γέννησε η δολοφονία του Τζωρτζ Φλόυντ, αποφάσισε ότι ήταν ώρα να αναγνωρίσει με κάποιο τρόπο αυτά τα εγκλήματα – τέτοια «γενναιότητα», όπως τη χαρακτήρισε η πρωθυπουργός της χώρας, Σοφί Βελμές: είναι ο πρώτος, σε πάνω από έναν αιώνα, που λέει πως υπήρξαν «βάσανα και ταπεινώσεις»… Ασχέτως αν είχε προηγηθεί η ανατροπή αγαλμάτων του Λεοπόλδου, και η έντονη αντίδραση δυνάμεων του Βελγικού Λαού στην (νέα) προσπάθεια «εξαγνισμού» των «παλαιών εγκλημάτων» που, όπως λένε οι φιλοβασιλικοί ιστορικοί, «πρέπει να τα δούμε στο ιστορικό τους πλαίσιο». Είναι οι ίδιοι ιστορικοί που προσπαθούν ακόμη να πείσουν ότι τα θύματα του Λεοπόλδου του Β’ και της Βελγικής Αποικιοκρατίας στην αφρικανική χώρα ήταν «μόνον» δύο εκατομμύρια, οι ανεξάρτητες πηγές μιλούν για κοντά στα δέκα εκατομμύρια.

Ο έμπρακτος φασισμός των "αντίφα"

Καραμπελιάς Γιώργος

Οι κατά καιρούς επιθέσεις ομάδων ανεγκέφαλων "αντίφα" αποτελούν τυπικές εκφράσεις του ολοκληρωτισμού που θάλλει τα τελευταία χρόνια στα Εξάρχεια και όχι μόνο: Πολιτική του μίσους, λατρεία της βίας, ποινικοποίηση και καταδίωξη κάθε διαφορετικής φωνής. Αυτά είναι τα υλικά μιας δραστηριότητας που υιοθετεί μια ρητορική ενός δήθεν αντιφασισμού, μόνο και μόνο για να συγκαλύψει τον δικό της φασιστικού χαρακτήρα σκοταδισμό.
Κατά κανόνα, μάλιστα, οι εμπνευστές και αυτουργοί αυτών των φασιστικού τύπου ενεργειών κυκλοφορούν και ανακοινώσεις, με τις οποίες επαίρονται για τις πράξεις τους, προετοιμάζοντας στην ουσία το έδαφος για νέες χουλιγκάνικες επιθέσεις. Αυτός ο νέος ολοκληρωτισμός, στην πραγματικότητα είναι βαθύτατα συστημικού χαρακτήρα. Πρόκειται για έναν αντιεξουσιαστικά μασκαρεμένο νεοφιλελευθερισμό που αξιώνει να πραγματώσει "εδώ και τώρα" τα εγωκρατικά πρότυπα του τελευταίου.
Εξ ου και η ισοπεδωτική επίθεση στην εθνική ταυτότητα, στο φύλο, στην οικογένεια, ως μορφές "πρωταρχικής κοινοκτημοσύνης", και εν τέλει ενάντια σε κάθε συλλογική ταυτότητα.
Επειδή εδώ είναι Ελλάδα και Βαλκάνια, αυτός ο νεοφασισμός της παγκοσμιοποίησης, μέσα στο εθνομηδενιστικό του παραλήρημα έρχεται να ταυτιστεί με τον παλαιό, πατροπαράδοτο φασισμό, σε δύο επίπεδα:

Ταύτιση με την Τουρκία

Πρώτον, με τον "Χίτλερ της Ανατολίας" Ταγίπ Ερντογάν και το νεοοθωμανικό του σύστημα. Αφού το "έθνος" τους είναι ο υπέρτατος εχθρός τους, οδηγούνται στην ανοιχτή και ομολογημένη ταύτιση με ένα καθεστώς εσωτερικά αυταρχικό και εξωτερικά επεκτατικό. Ένα καθεστώς που ασκεί "γενοκτονίες διαρκείας" έναντι σχεδόν όλων του των γειτόνων και έχει σπάσει κάθε ρεκόρ καταστολής εναντίον κάθε αντιπολίτευσης μέσα στην χώρα.
Άραγε που ακούστηκε αντιεξουσιαστές να επικροτούν την ομηρεία των δύο Ελλήνων στρατιωτικών (2018), την αμφισβήτηση της Θράκης και του Αιγαίου, την κατοχή της Κύπρου, τις πολεμικές κραυγές που μας απευθύνει ο τέταρτος μεγαλύτερος στρατός στον κόσμο, και παραπέρα, την γενοκτονία των Κούρδων, την καταπίεση των Αλεβιτών, τη συνεργασία με το ISIS, το κυνήγι ενάντια σε κάθε δημοκράτη κοσμικό πολίτη της Τουρκίας;

Οι άσπονδοι εχθροί-φίλοι