Κυριακή 29 Μαρτίου 2020

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ

ΜΙΑ (ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ) ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΕΡΓΑΜΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΖΗΖΙΟΥΛΑ (23 ΜΑΡΤΙΟΥ 2020)

Ο Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης (Ζηζιούλας) για την απαγόρευση στην Ελλάδα της θείας λειτουργίας. Συνέντευξη σε σέρβικη ιστοσελίδα:
Θέλουμε να ακούσουμε τις απόψεις σας για την παρούσα κατάσταση, καθώς η θεολογία σας παίζει σημαντικό ρόλο στις παρούσες συνθήκες.
Μητροπολίτης Ιωάννης: Η θεολογία μου, δυστυχώς, δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Στην Ελλάδα έχουν ήδη κλείσει τις εκκλησίες και δεν έχει υπηρετηθεί η Θεία Λειτουργία. Σερβίρεται στη Σερβία;
Λαμβάνοντας υπόψη την απόφαση της κυβέρνησης ότι ο αριθμός των ανθρώπων σε ένα μέρος είναι περιορισμένος, καθώς και το ζήτημα της εξάπλωσης και της κοινωνικής αποστασιοποίησης, η νεότερη απόφαση του πατριάρχη Irinej είναι ότι οι υπηρεσίες πρέπει να διεξάγονται σε εκκλησίες αλλά όχι πάνω από πέντε άτομα.
Μητροπολίτης Ιωάννης: Αυτό είναι αποδεκτό.
Στην Αμερική αποφασίστηκε να είναι παρών ο ιερέας, ο chanter και ο ιερέας, για να εξυπηρετηθεί η λειτουργία της Λειτουργίας, ώστε να έχουν τα ιερά μυστήρια για να επικοινωνούν με τον λαό. Τι πιστεύετε γι 'αυτό;
Μητροπολίτης Ιωάννης: Για μένα η Εκκλησία χωρίς την Αγία Ευχαριστία δεν είναι πλέον η Εκκλησία. Από την άλλη πλευρά, ο κίνδυνος μετάδοσης αυτού του ιού σε άλλους μας επιβάλλει την ανάγκη να κάνουμε ό, τι είναι απαραίτητο, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει κλείσιμο της Εκκλησίας. Η ελληνική κυβέρνηση έχει λάβει δραστικά μέτρα λόγω του πολύ σοβαρού θέματος που παίζει.
Πολλοί έχουν θέσει το ερώτημα: Τι λέει ο Ιωάννης Ζηζιούλας; Καθώς όλοι γνωρίζουν ότι είπατε κάποτε ότι στην Ορθοδοξία δεν υπάρχει «ιδιωτική» Λειτουργία.
Η λειτουργία υπό τις σημερινές συνθήκες θα εξυπηρετηθεί για τη ζωή του κόσμου. Ένας ιερέας θα υπηρετήσει για να επιτρέψει στους ανθρώπους να λάβουν κοινωνία. Ας μην ξεχνάμε ότι η Λειτουργία εξυπηρετείται "για εκείνους που απουσιάζουν με βάσιμους λόγους". Όσοι δεν μπορούν να έρθουν τώρα είναι όλοι. Νομίζω ότι είναι μια αποδεκτή απόφαση ότι ένας ιερέας εξυπηρετεί τη λειτουργία στην εκκλησία με δύο ή τρεις ανθρώπους. Πώς θα απαγορεύσει σε άλλους να παρακολουθήσουν, δεν ξέρω. Πιστεύω ότι η καλύτερη απόφαση, αντί να κλείσει τελείως η εκκλησία, είναι να έχει ο ιερέας να υπηρετεί μέχρι και πέντε άτομα. Επομένως, η Λειτουργία θα πρέπει να εξυπηρετείται σε εκκλησίες, αλλά η πιθανότητα εξάπλωσης του ιού πρέπει να μειωθεί στο μηδέν.
Η Εκκλησία της Ελλάδος θα μεταδώσει την Αγία Λειτουργία μέσω του Διαδικτύου. Μερικοί στην Αμερική θα κάνουν το ίδιο. Ποιά είναι η γνώμη σου? 

Ἡ Ἑλληνική Ἐπανάσταση καί οἱ ἰδεολογικές ζυμώσεις τοῦ Γένους

0
217
  1. Τό ὅραμα τῶν ἀγωνιστῶν τῆς Ἐπαναστάσεως *
[…] Στήν σύντομη αὐτή ὁμιλία μου δέν προτίθεμαι νά ὑμνήσω τό σπουδαῖο αὐτό γεγονός, γιατί κύριος σκοπός μου εἶναι νά ἀναλύσω τά πρόσωπα, τά ὁποῖα πού τό δημιούργησαν μέ μοναδική γενναιότητα καί μεγάλη αὐτοθυσία. Ποῖος λοιπόν εἶναι ὁ τύπος τοῦ ἀνθρώπου πού διαμορφώθηκε στήν ἑλληνική κοινωνία κατά τήν προεπαναστατική περίοδο καί πῶς ὁ τύπος αὐτός ταυτίσθηκε μέ τόν ἥρωα τοῦ 1821; Ποῖες εἶναι οἱ ἰδεολογικές ζυμώσεις τῆς ἐποχῆς πού καλλιέργησαν καί διαμόρφωσαν τόν ἀγωνιστή ἐκεῖνο τῆς ἐλευθερίας; Πῶς ἀπό τόν ραγιά τεσσάρων αἰώνων γεννήθηκε ὁ μυθικός ἥρωας τῆς ἐθνικῆς Παλιγγενεσίας;
Εἶναι εὐρύτερα γνωστόν ὅτι ὁ τύπος τοῦ ἀνθρώπου τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπαναστάσεως ἔχει παραμορφωθεῖ ἀπό τίς ἰδεολογικές προλήψεις ἤ καί προκαταλήψεις τῶν ἐρευνητῶν, οἱ ὁποῖοι, στήν προσπάθειά τους νά πετύχουν μία σύμφωνη μέ τήν ἰδεολογία τους ἑρμηνεία τῶν γεγονότων, συσκότισαν τή σκηνή τοῦ ἡρωικοῦ ἀγώνα καί κακοποίησαν τούς ἀνθρώπινους χαρακτῆρες. Πράγματι, τά πρόσωπα τῶν ἡρώων τοῦ 1821 διαχωρίσθηκαν αὐθαίρετα σέ ὀμάδες γιά νά ὑπηρετήσουν, ὡς ἕνα ἁπλό ὑπόβαθρο, τίς ἱστορικά ἀβάσιμες ἤ καί ἀντιφατικές θεωρίες τῶν διαφόρων ἰδεολογιῶν τῆς ἐποχῆς. Ὑπό τό πρίσμα αὐτό τῶν ἰδεολογικῶν αὐθαιρεσιῶν παραποιήθηκε, προκλητικά πολλές φορές ὄχι μόνο ἡ δομή καί ἡ ἀξία τῶν γεγονότων, ἀλλά καί ἡ καθολικότητα τῆς συγκλονιστικῆς ἐκείνης μυσταγωγίας τοῦ Ἑλληνισμοῦ στον ναό τῆς ἐλευθερίας.
Ἔτσι, ἀναζητήθηκε μία ἐπίδραση ξένων προτύπων, ὅπως λ.χ. τῆς κοινωνικῆς Ἐπανάστασης στή Γαλλία (1789), ἐνῶ προβλήθηκε καί ἡ ἀνάγκη γιά τήν ἀναγέννηση τῆς παιδείας τοῦ Γένους, μέ βάση τίς νέες ἰδέες τοῦ δυτικοευρωπαϊκοῦ, ἰδιαίτερα δέ τοῦ γαλλικοῦ Διαφωτισμοῦ, ὁ ὁποῖος θα ἐξουδετέρωνε τή σκοταδιστική δῆθεν μεσαιωνική παιδεία τοῦ Γένους γιά νά κηρυχθεῖ ἡ Ἐπανάσταση. Ὑποστηρίχθηκε ἐπίσης ἡ μέσα ἀπό τήν ἀναγέννηση τῆς παιδείας ἀποδυνάμωση τῶν παραδοσιακῶν ἐθνικῶν θεσμῶν, ὅπως ἡ Ἐκκλησία ὁ Κλῆρος, ἡ τοπική διοίκηση κ.ἄ., οἱ ὁποῖοι δῆθεν δέν ἐπιθυμοῦσαν τήν Ἐπανάσταση ἤ «ὑπηρετοῦσαν τόν ἀσιάτη δυνάστη» κ.ἄ.
Κοινό ὅμως στοιχεῖο ὅλων τῶν τάσεων αὐτῶν στήν ἔρευνα εἶναι ἡ συνειδητή ἤ ἀσύνειδη ἀναφορά τῆς ἐθνικῆς ἐξεργέσεως τοῦ 1821 στήν ἀνάγκη τόσο γιά τή μόρφωση τοῦ Γένους, ἤτοι μέ τίς νέες ἰδέες τοῦ Διαφωτισμοῦ, ὅσο καί γιά τή διαμόρφωση, μέ βάση τίς ἰδέες αὐτές, μέσα ἀπό τήν παιδεία ἑνός νέου τύπου ἀνθρώπου στόν Ἑλληνισμό κατά τήν προεπαναστατική περίοδο. Ὁ νέος τύπος ἀνθρώπου, γαλουχημένος μέ τίς νέες ἰδέες τῶν διαφωτιστῶν τῆς Δύσης γιά τήν ἐλευθερία, εἶναι δῆθεν ἐκεῖνος πού ξεσηκώθηκε, προετοίμασε καί πραγματοποίησε τήν ἐθνική προσδοκία.
Σύμφωνα ὅμως μέ τή θεώρηση αὐτή ὁ νέος τύπος ἀνθρώπου τοῦ προεπαναστατικοῦ Ἑλληνισμοῦ ἦταν ἀναγκασμένος νά ἀπορρίψει τίς σχέσεις του μέ τούς προϋπάρχοντες καθιερωμένους ἐθνικούς θεσμούς, νά διαλύσει τίς παραδοσιακές δομές τῆς πνευματικῆς κληρονομιᾶς τοῦ Γένους καί νά ἀναδομήσει πάνω σέ νέα ἰδεολογικά ἤ ἀνθρωπολογικά πρότυπα μία νέα κοινωνία μέ μία νέα ἀντίληψη γιά τόν ἄνθρωπο καί γιά τήν ἀποστολή του.

H ποίηση και ο ποιητής

 

Σωτήρης Γουνελάς
 -
Η αρχή της ζωής, το φανέρωμά της βρίσκεται μέσα στο χώρο του μυστηρίου. Και ολόκληρη η ζωή ακολουθεί το μυστήριο και φυλάσσεται από αυτό, και μόνο μέσα σε αυτό αποκτά όλη της τη διάσταση και όλη της την αξία. Η ποίηση ακολουθεί και αυτή το μυστήριο. Αυτή είναι η δουλειά της και από εκεί αντλεί τη σημασία της και την ιδιομορφία της. Η ποίηση, κάθε τέχνη γενικά. Ακολουθώντας το μυστήριο, παρακολουθεί όλες τις πτυχές και τις λεπτές εκφάνσεις της ζωής, γιατί χωρίς τη ζωή ποίηση δεν υπάρχει.
Σωτήρης Γουνελάς μίλησε στην σειρά εκδηλώσεων με γενικό τίτλο “Κοινωνία Διαλόγου” που διοργάνωσε το Αντίφωνο το 2017 στο κτίριο της ΧΟΦΕ.

Μήπως πρόκειται για ένα “φιάσκο” σε εξέλιξη;

Καθώς η πανδημία του  κορονoϊού  επικρατεί, παίρνουμε αποφάσεις χωρίς αξιόπιστα δεδομένα

1
1593
Η σημερινή ασθένεια του κορονοϊού, το Covid-19, ονομάστηκε «πανδημία που συμβαίνει μία φορά στον αιώνα». Μπορεί όμως να αποδειχθεί ότι πρόκειται για ένα «φιάσκο στοιχείων που συμβαίνει μια φορά στον αιώνα». Στην περίοδο που διανύουμε, όλοι έχουμε ανάγκη για καλύτερη πληροφόρηση. Αυτοί που σχεδιάζουν μοντέλα ασθενειών, οι κυβερνήσεις, αλλά και οι άνθρωποι που βρίσκονται σε καραντίνα ή απλά σε κοινωνική απόσταση. Παρ ̓ όλα αυτά, δεν έχουμε αξιόπιστα στοιχεία για το πόσα άτομα προσβάλλονται από το SARS-CoV-2. Απαιτείται καλύτερη πληροφόρηση για την καθοδήγηση αποφάσεων με τεράστια σημασία, αλλά και για την παρακολούθηση και κατανόηση των επιπτώσεων αυτών των αποφάσεων.
Δρακόντεια αντίμετρα έχουν υιοθετηθεί σε πολλές χώρες. Αν η πανδημία καταπέσει -είτε μόνη της είτε λόγω αυτών των μέτρων- η βραχυπρόθεσμη ακραία κοινωνική αποστασιοποίηση και η αναστολή της οικονομικής ζωής (lockdown), μπορεί να γίνει ανεκτή. Εάν όμως η πανδημία απλωθεί σε ολόκληρο τον κόσμο αμείωτη, για πόσο καιρό θα πρέπει να συνεχιστούν αυτά τα μέτρα; Μπορούν άραγε οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής να μας πουν εάν κάνουν περισσότερο καλό από ότι κακό; Τα εμβόλια ή οι προσιτές θεραπείες χρειάζονται πολλούς μήνες (ή ακόμα και χρόνια) για να αναπτυχθούν και να δοκιμαστούν σωστά. Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα χρονικά πλαίσια, οι συνέπειες μακροχρόνιων αποκλεισμών είναι παντελώς άγνωστες.
Τα δεδομένα που έχουν συλλεχθεί μέχρι στιγμής, σχετικά με τον αριθμό των ατόμων που έχουν προσβληθεί, ή σχετικά με το πώς εξελίσσεται η επιδημία, είναι εντελώς αναξιόπιστα. Δεδομένων των περιορισμένων διαγνωστικών εξετάσεων μέχρι σήμερα, ορισμένοι θάνατοι και πιθανώς η πλειοψηφία των κρουσμάτων του SARS-CoV-2, δεν καταγράφονται καθόλου (are being missed). Δεν γνωρίζουμε ακόμη, ούτε το αν η αποτυχία καταγραφής έχει ένα παράγοντα τριών ή 300 κρουσμάτων λοίμωξης. Τρεις μήνες μετά την εμφάνιση της επιδημίας, οι περισσότερες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, δεν έχουν τη δυνατότητα να εξετάσουν μεγάλο αριθμό ατόμων και καμία χώρα δεν έχει αξιόπιστα δεδομένα σχετικά με την επικράτηση του ιού, σε αντιπροσωπευτικό τυχαίο δείγμα του γενικού πληθυσμού.

Σάββατο 28 Μαρτίου 2020

Oι νικητές της κρίσης του κορωνοϊού: Όταν η BlackRock κερδοσκοπεί με τα λεφτά των συνταξιούχων στα χρηματιστήρια που καταρρέουν

Εκμεταλλεύονται την πανδημία και κερδοσκοπούν σε βάρος των συνταξιούχων! Τους κατά συρροή αυτούς απατεώνες έπρεπε αν υπήρχε διεθνές δίκαιο να τους είχε επικηρύξει από καιρό.
Αλλά αυτό το παγκόσμιο σύστημα που επιθυμεί και θεσμικά να αναλάβει τη διακυβέρνηση του πλανήτη, όπως ως λαγός προανήγγειλε ο ΓΑΠ, "Παπανδρέου ο μικρός- ο εφιάλτης", αποτελούν με τους κερδοσκόπους την ίδια Μαφία.
"...Ποιος νομίζει ότι οι εταιρείες βγάζουν κέρδη μόνο όταν οι τιμές ανεβαίνουν στα χρηματιστήρια προφανώς δεν γνωρίζει για τη διαδικασία της “ανοιχτής πώλησης”.
Ανοικτή πώληση (short selling) είναι μία τεχνική που χρησιμοποιείται από τους επενδυτές με σκοπό να κερδίσουν από την πτώση των τιμών περιουσιακών στοιχείων..."

Του Jens Berger

Όποιος νομίζει ότι οι εταιρείες βγάζουν κέρδη μόνο όταν οι τιμές ανεβαίνουν στα χρηματιστήρια προφανώς δεν γνωρίζει για τη διαδικασία της “ανοιχτής πώλησης”.
Ανοικτή πώληση (short selling) είναι μία τεχνική που χρησιμοποιείται από τους επενδυτές με σκοπό να κερδίσουν από την πτώση των τιμών περιουσιακών στοιχείων.
"Sponsored links"

Με αυτό το οικονομικό εργαλείο που ακόμα χρησιμοποιείται ευρύτατα παρά την έντονη κριτική, κερδοσκόποι στοιχηματίζουν στην πτώση των τιμών και βγάζουν μεγάλα κέρδη σε μία πιθανή κατάρρευση εις βάρος των μικροεπενδυτών.
Η  BlackRock είναι στο προσκήνιο και αυτού του κερδοσκοπικού παιχνιδιού.
Η εταιρεία βρίσκεται σε κάθε κομμάτι της αλυσίδας στις ανοικτές πωλήσεις που πραγματοποιούνται αυτό τον καιρό. Συμμετέχει διευθύνοντας τρισσεκατομμύρια ευρώ που προέρχονται από τις συντάξεις των ανθρώπων. Τα χρήματα των συντάξεων γίνονται μάρκες στο χρηματιστηριακό καζίνο που βρίσκεται σε εξέλιξη εν μέσω της επιδημίας του κορωνοϊού.
Ο κορωνοϊός έχει ταρακουνήσει τα χρηματιστήρια τις τελευταίες βδομάδες.
Περισσότερο χτυπημένες από τις εξελίξεις είναι εταιρείες που επηρεάζονται από τα μέτρα προστασίας που λαμβάνονται ενάντια της επιδημίας. Στη Γερμανία η τιμή των μετοχών της Lufthansa έχει καταρρεύσει (-50%) ενώ το ίδιο συμβαίνει με τη CTS Eventin (-64%) αλλά και με την εταιρεία Fraport που ελέγχει αεροδρόμια (-64%) και την ΤUI (-78%).
Όποιος στοιχημάτιζε τον Ιανουάριο ή τον Φεβρουάριο ότι αυτές οι μετοχές θα έχαναν αξία θα έβγαζε πολλά λεφτά.
Στις 19 Φεβρουαρίου η μετοχή της Lufthansa έφτανε τα 15,4 ευρώ. Αν τότε, κάποιος ήθελε να κερδοσκοπήσει στην πτώση της τιμής θα μπορούσε εύκολα να δανειστεί μετοχές.

Γ. Κοντογιώργης : Η νέα πραγματικότητα , οι προκλήσεις και οι κίνδυνοι με το τέλος της Πανδημίας





Ο καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Γιώργος Κοντογιώργης μιλώντας στον 98.4 , προσέγγισε το ζήτημα το πώς η συσπείρωση των κοινωνιών σήμερα γύρω από τις πολιτικές ηγεσίες, ελέω της παγκόσμιας διάστασης της πανδημίας του κορωνοϊού, αποτελεί την έναρξη κοινωνικών διεργασιών με το τέλος του «συναγερμού» για την νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται, όπου κυρίαρχα η εργασία και μάλιστα η εξαρτημένη μετατρέπεται ραγδαία σε υπηρεσία έργου. 

Το αν οι κοινωνίες θα οδηγηθούν βιαίως στο νέο μετασχηματισμό ή με διαδικασίες όπου οι ίδιες θα έχουν κυρίαρχο ρόλο, ιδίως μπέσα από διαδικτυακές δημοκρατικά οργανωμένες «τεχνολογικές Πνύκες» που έτσι όμως θα ενδυναμώνουν την έννοια του έθνους σε ένα διατύπωσε, είναι το ανοιχτό στοίχημα. 

Όπως είπε ο κ. Κοντογιώργης, τέτοιοι ριζικοί μετασχηματισμοί, όπως αυτός που επέρχεται με το πέρας του συναγερμού για την πανδημία, αρχικά οδηγούν σε πισωγύρισμα τις κοινωνίες, αλλά είναι πολύ πιθανό παρά τον κίνδυνο για βίαιες μετατροπές, επειδή οι κοινωνίες ιδίως στη Δύση, έχουν ξεπεράσει πλέον σε ικανότητα και προοπτική τα πολιτικά τους συστήματα, να οδηγηθούμε σε μια νέα πραγματικότητα προς όφελος των κοινωνιών , διαφορετικά το κύμα ανεργίας και φτώχειας μετά την πανδημία , μπορεί να οδηγήσει σε βίαιες καταστάσεις και ανατροπές.

Μεταλαμβάνοντας σε καιρούς πανδημίας

ή τα Χριστολογικά βάθη του εαυτού και η Θεία Κοινωνία.

4
506
Η παγκόσμια επιδημία με τους θανάτους και την συνοδό φοβική της αύρα επέβαλε όχι μόνον ψυχολογική αλλά και πνευματική διερώτηση σε κάποιο τμήμα του πληθυσμού, όπως είναι φυσικό. Πολύς λόγος έγινε και για την Ευχαριστία, για την δυνατότητα μετάδοσης της ασθένειας μέσω αυτής, μέσω δηλαδή του τρόπου της προσφοράς της με κοινής χρήσης λαβίδα. Το ζήτημα εξελίχθηκε σε θεολογική διαμάχη και μάλιστα διεθνή. Στην πραγματικότητα βέβαια το τεθέν ερώτημα είναι θεολογικό κυρίως: πώς μπορεί θεολογικά να στηριχθεί η πεποίθηση πως η Ευχαριστία δεν μεταδίδει ασθένειες με τον τρόπο που ενεργείται στην Ορθόδοξη Εκκλησία; Το ερώτημα φαίνεται ασφαλώς να επιδέχεται καταρχήν μιαν εμπειρική απάντηση: τεράστιο πλήθος ιερέων, του γράφοντος τις γραμμές αυτές συμπεριλαμβανομένου, έχει πάμπολλες φορές κοινωνήσει εξακολουθητικά ανθρώπους με βαρύτατες και κάποτε αθεράπευτες ασθένειες και φυσικά, όπως επιβάλλεται από τους λειτουργικούς κανόνες, κατέλυσε το υπόλοιπο, χωρίς ποτέ να πάθει τίποτα. Αλλά χρειάζεται και συζήτηση θεολογική. Αφορμή γι’ αυτήν μεταξύ άλλων δίνει πρόσφατο δημοσίευμα του Σταύρου Ζουμπουλάκη στο Lfo, όπου υποστηρίζεται πως οι ουσιώδεις ιδιότητες του καθαγιασμένου άρτου δεν μεταβάλλονται και αυτός υπόκειται σε παντοειδείς φθορές και μολύνσεις και συνεπώς μεταδίδει ιούς και ασθένειες· μόνη ελπίδα, ο τρόπος μετάδοσης να αλλάξει. Εάν ο ισχυρισμός αυτός ήταν σωστός, τότε κανείς από τους ιερείς δεν θα ξεπερνούσε τα 35 ή 40 χρόνια ζωής, το δε εκκλησίασμα, κοινωνώντας μάλιστα μαζικά κατά τις μεγάλες εορτές, θα έπασχε συνεχώς και βαρέως. Παρά ταύτα, εδώ υπάρχει ένα βαθύτερο θεολογικό ζήτημα.
Στον Ζουμπουλάκη απάντησε βίαια ο Δημήτρης Δημητριάδης, διαβλέποντας μιαν ομολογία βαθύτερης αποτυχίας στα γραφόμενά του και προχωρώντας σε μια θανατική καταδίκη του Χριστιανισμού καθ’ ολοκληρίαν, με το επιχείρημα πως, αφού δεν μπορεί να εξασφαλίσει ο Χριστός στοιχειωδώς την δυνατότητα ενός καθαγιασμένου άρτου να μην μολύνει, πώς είναι δυνατόν να αφθαρτοποιήσει την ανθρώπινη φύση στα έσχατα. Ο Δημητριάδης είναι σημαντικός συγγραφέας· καταλογίζει ωστόσο, από άγνοια, βαρύτατες κατηγορίες κατά της ίδιας της Χριστιανικής θεολογίας και μάλιστα ειδικά της ανθρωπολογίας. Εάν υπήρχε δυνατότητα συζήτησης, θα του πρότεινα το τελευταίο μου βιβλίο, πάνω στην Χριστιανική έννοια του εαυτού, για αρχή: Analogical Identities: the Creation of Christian Self. Beyond Spirituality and Mysticism in the Patristic Era, Brepols 2019. Ωστόσο, εν προκειμένω, στον πυρήνα της ένστασής του έχει κάποιο δίκαιο: εάν ο ισχυρισμός του Ζουμπουλάκη είναι ορθός, τότε υπάρχει πρόβλημα στην ίδια την πραγματικότητα της Ενσάρκωσης και ειδικά της Ανάστασης του Χριστού. Αλλά, ας ξεκινήσουμε από την, προσφιλή στον Δημητριάδη, ανθρωπολογία.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΩΡΓΗΣ: ΝΕΑ ΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΛΟΓΟ ΜΟΥ.



Το Πανοπτικόν, ο Μεγάλος Αδερφός συνεχίζει να λογοκρίνει ακόμη και πρυτάνεις, ακαδημαϊκούς δασκάλους!
-Ποιόν εκπροσωπούν;
-Ποιός ορίζει τον ηθικό κώδικα της λογοκρισίας που ασκούν;
-Η πολιτεία αν δεν είναι ο εντολοδοτης και συμμέτοχος σε αυτό το κοσκίνισμα των ειδήσεων γιατί δεν παρεμβαίνει σε αυτή την κατάφορη περιστολή του δικαιώματος ελεύθερης έκφρασης των πολιτών;
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΑΣΙΟΠΟΥΛΟΣ 


Δημοσιοποιούμε την καταγγελία του κ. Κοντογιώργη:
 Γεώργιος Κοντογιώργης


Γ. Κοντογιώργης - Η πρόοδος ως κεκτημένο της ελληνικότητας και η ...
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΩΡΓΗΣ: 

ΝΕΑ ΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΛΟΓΟ ΜΟΥ.



Όπως θα έχετε διαπιστώσει αγαπητοί μου φίλοι οι "γνωστές άγνωστες" συμμορίες που εννοούν να διακινούν ως ιδίωμα κοινωνικής και πολιτικής πράξης τον φασιστικό τρόπο επέβαλαν την λογοκρισία της σημερινής (27/3/2020) συνέντευξής μου στο ραδιοφωνικό σταθμό Νέα Κρήτη (δημοσιογράφος Γιώργος Σαχίνης). Σας καλώ να διαμαρτυρηθείτε όσοι ενοχλείστε από την πρακτική αυτή στο Facebook δεδομένου ότι αυτό ευθύνεται σε τελική ανάλυση για ότι συντελείται στις σελίδες του. Μπορείτε να επιχειρήσετε ανάρτηση της συνέντευξής μου (επειδή το Facebook δεν μου επιτρέπει να γράψω εδώ τον τίτλο της συνέντευξης μπορείτε να τον πάρετε από το μπλόγκ μου, είναι οι δύο κίτρινες αράδες) και στο σημείο της άρνησης της σελίδας να την δημοσιεύσει στην τρίτη αράδα όπου γράφει "ενημερώστε" μας γράφετε τη διαμαρτυρία σας. 
Ιδού η δική μου παρέμβαση στο Facebook:

"Κύριοι του FACEBOOK, προ ολίγων ημερών κατεβάσατε το σύνολο των δημοσιεύσεων μου από καταβολής παρουσίας μου σ'αυτό. Ευτυχώς τα επαναφέρατε σύντομα στη θέση τους. Σήμερα ανήρτησα συνέντευξή μου στο Ράδιο Νέα Κρήτη όπου αναλύω τις επιπτώσεις της επιδημίας και τις εξελίξεις στο πεδίο της τεχνολογίας την επόμενη ημέρα.
Αίφνης με ενημέρωσαν μόλις ότι έγινα ξανά θύμα λογοκρισίας, καθώς κατεβάσατε την ανάρτηση αυτή. Δεν αντιλαμβάνομαι πώς μια συνομιλία ενός πανεπιστημιακού με έναν δημοσιογράφο για τις επιπτώσεις της επιδημίας στην ανθρώπινη συμπεριφορά και στην εξέλιξη της τεχνολογίας παραβιάζει τους κανόνες της κοινότητάς σας. Πολλώ μάλλον αφού όπως και όλες τις άλλες φορές ο λόγος μου είναι αυστηρά επιστημονικός, κόσμιος όπως οφείλει ένας πανεπιστημιακός καθηγητής και τεκμηριωμένος. Με ενημερώνουν δε ότι ανάλογες επιθέσεις δέχθηκαν δημοσιεύσεις μου -μεταξύ αυτών και η σημερινή- και σε άλλες σελίδες του φέισμπουκ. Δεν θέλω να πιστέψω ότι το διαπράττετε εσείς αυτό.
Δεν θα ήθελα όμως να με κάνετε να πιστέψω ότι είστε συνένοχοι σε μια φασιστική αθλιότητα της οποίας είναι θύμα ο λόγος μου τον καιρό αυτόν. Παρακαλώ να με ενημερώσετε για το συμβάν και ιδίως να αποκαταστήσετε πάραυτα.
Καθηγητής Γ. Κοντογιώργης, Πρώην Πρύτανης"

Ανάλογες καταγγελίες των τελευταίων ημερών από το ΓΕΡΟΜΟΡΙΑ:

Επίσης σας παραθέτουμε τους συνδέσμους με τις λογοκριμένες αναρτήσεις. 

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2020

Αρκεί ένας κορωνοϊός για να αλλάξουν τα πάντα στη ζωή των πάντων; Μήπως πάμε ολοταχώς σε...


ΚΛΙΚ στην εικόνα για να το διαβάσετε...

#μένουν_στον_κόσμο_τους


ΠΗΓΗ: Ελλάδα 2021

Πανδημία - κορωνοϊος covid_19


Πανδημία - κορωνοϊος covid_19, 25 Μαρτίου: λιτή τελετή κατάθεσης στεφάνου, Αφιερωμένο στους σύγχρονους ήρωες - σύστημα υγείας - γελοιογραφία

25 Μαρτίου: Λιτή τελετή κατάθεσης στεφάνου!

 Αφιερωμένο στους σύγχρονους ήρωες του συστήματος υγείας.

ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑΣ



Λογοκρισία


Σήμερα 26 Μαρτίου 2020, την επαύριο της μεγάλης εορτής, ήθελα να ευχαριστήσω όλους για τις ευχές σας. Μου δώσατε πολύ χαρά και φως.

Το πρωί όμως με υποδέχθηκε το φβ με μπλοκάρισμα 30 ημερών στο live, επειδή παλιότερο άρθρο που δημοσίευσα, στις 20 Οκτωβρίου του 2019, κρίνεται αναδρομικά ότι παραβιάζει τους όρους της κοινότητα του φβ, και μάλιστα αφορά σε επικίνδυνα άτομα ή οργανώσεις.

Το επικίνδυνο άτομο ή οργάνωση είναι μια κοινοποίηση του άρθρου του Νίκου Ξυδάκη,


Θεωρώ τερατώδη την αναδρομική επιβολή λογοκρισίας και την επιβολή ποινής sine lege, θεωρώ επίσης τερατώδη την επιλογή να χαρακτηρίζεται ο Νίκος Ξυνάδκης επικίνδυνο άτομο ή οργάνωση.

Εφόσον το φβ με τιμά με 30ήμερο αποκλεισμό, στο live, θα το τιμήσω κι εγώ με τον σχεδόν ολικό αυτοαποκλεισμό μου, καταγγέλλοντας συνάμα τις πρακτικές ολοκληρωτισμού που επιβάλλονται επιπροσθέτως μέσα στη γενική δυστοπία της ζωής μας.

Καταγγέλω επίσης δημόσια την κυβέρνηση Μητσοτάκη που έχει την τελική πολιτική ευθύνη για τη λειτουργία του facebook, για την ανάθεση λογοκρισίας στα πολύ ύποπτα ελληνικά hoaxes, και για μια σειρά από πολιτικά μέτρα, απολύτως αδικαιολόγητα από την πανδημία που οδηγούν στην πλήρη αλλοίωση του πολιτεύματος.

Ας προσέξουν όσοι επιδιώκουν σουλτανικά μεγαλεία, διότι η Ιστορία δεν αγαπά τους τυράννους.

Παρακαλώ τους φίλους μου να διακινήσουν αυτή την ανάρτηση.

Θα με βρίσκετε κυρίως στο blog.

Κρατική χρηματοδότηση των κομμάτων

Η Ολομέλεια της Βουλής


Του Βασίλη Ασημακόπουλου - Vasilis Asimakopoulos


Μεγάλο θέμα. Την περίοδο της Μεταπολίτευσης, με το Σύνταγμα του 75 αναγνωρίστηκε για πρώτη φορά σε συνταγματικό επίπεδο, ο θεσμός του κόμματος (αρ. 29). Η Γ΄ Ελληνική Δημοκρατία, οργανώνεται δια των κομμάτων. Όπως ουσιαστικά και οι υπόλοιπες (δυτικές) ευρωπαϊκές κοινωνίες ήδη μετά το Β΄ Παγκ Πόλεμο. Η συνταγματική αναγνώρισε κατέργαφε την ήδη δυναμική άνοδο του κομματικού φαινομένου και την τάση μαζικής οργάνωσης. Σε συνέχεια της συνταγματικής αναγνώρισης και της κοινωνικής κίνησης, επήλθε η θέσπιση της δημόσιας-κρατικής χρηματοδότησης των κομμάτων στα μέσα της δεκαετίας του ’80 (ν. 1443/84). Στο απόγειο του κομματικού φαινομένου και της πλατιάς κοινωνικής νομιμοποίησής του. 

Από τότε υπάρχει μια εμπειρία 35 ετών δημόσιας χρηματοδότησης των κομμάτων. Πώς λειτούργησε ; Βοήθησε στην αυτονομία των κομμάτων ή όχι ; Οι ερευνητικοί και επιμορφωτικοί σκοποί για τους οποίους δίνεται η κρατική χρηματοδότηση εκπληρώνονται και σε ποιο βαθμό ; Ποια είναι η πνευματική παραγωγή των κομμάτων ; Είναι πλούσια ή περιορισμένη ; Όλα τα κόμματα κινήθηκαν προς την ίδια κατεύθυνση σε σχέση με την κατά τον νόμο αξιοποίηση ή υπάρχουν διαφορές ; Η κρατική χρηματοδότηση, ιδίως για τα κόμματα της αριστεράς, ενίσχυσε τις ριζοσπαστικές και ανατρεπτικές τάσεις ή την τάση ενσωμάτωσής τους ; Στο εσωτερικό των κομμάτων η κρατική χρηματοδότηση ενίσχυσε τις κομματικές γραφειοκρατίες ή όχι ; Τελικά ενίσχυσε τις σχέσεις εκπροσώπησης της κοινωνίας ή τις σχέσεις νομιμοποίησης του κράτους ; Στο κεντρικό ζήτημα της κρατικοποίησης των κομμάτων (ιδίως για τα κόμματα της αριστεράς) συμβάλει ή όχι ; Στην υπαλληλοποίηση κομματικών μελών απέναντι στην τάση αμφισβήτησης ; Η δημόσια-κρατική χρηματοδότηση οδήγησε στη μετάβαση των κομμάτων από κόμματα εντάσεως εργασίας σε κόμματα εντάσεως κεφαλαίου ; Η κρατική χρηματοδότηση ενίσχυσε τελικά την αντιπροσώπευση ή όχι ; 

Αφήνω κατά μέρος το ζήτημα που προέκυψε με την εκχώρηση της δημόσιας χρηματοδότησης δια του τραπεζικού δανεισμού των κομμάτων. Πώς λειτούργησε στην Ελλάδα και πώς σε άλλες χώρες σε συγκριτική προοπτική. 

Δείτε εδώ online 70 ταινίες με θέμα την εκπαίδευση για προβληματισμό και συζήτηση


ΑΠ'Ο https://www.prologos.gr/

Urok – Το Μάθημα (2014)



Σενάριο:  Kristina Grozeva, Petar Valchanov, Σκηνοθεσία:  Kristina Grozeva, Petar Valchanov, Πρωταγωνιστούν: Margita Gosheva, Ivan Barnev, Ivan Savov, Διάρκεια: 111′, Κατηγορία: Δράμα
Υπόθεση: Σε μια μικρή βουλγάρικη πόλη, η καθηγήτρια αγγλικών Nadezhda (Ελπίδα στα βουλγάρικα) αναζητεί επίμονα τον κλέφτη ανάμεσα στους μαθητές της για να του διδάξει ένα μάθημα ηθικής. Παράλληλα όμως αντιμετωπίζει με το σύζυγό της (ή μάλλον εξαιτίας του) σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Οι ατυχίες συσσωρεύονται, η μια κακή επιλογή διαδέχεται την άλλη και η ζωή της Nadezhda οδηγείται σιγά-σιγά στα άκρα. Στο τέλος, η διαχωριστική γραμμή μεταξύ σωστού και λάθους δε θα είναι τόσο ξεκάθαρη.

La education prohibida – Η απαγορευμένη εκπαίδευση (2012)


Σενάριο: German Doin, Julieta Canicoba, Veronica Guzzo, Juan Vautista, Σκηνοθεσία: German Doin, Πρωταγωνιστούν: Santiago Magarinos, Amira Adre, Nicolas Valenzula. Διάρκεια: 145΄, Κατηγορία: Ανεξάρτητο Ντοκιμαντέρ
Υπόθεση: Η Απαγορευμένη Εκπαίδευση (La Educacion Prohibida) περιγράφει ποικίλες εναλλακτικές πρακτικές εκπαίδευσης και αντισυμβατικά σχολεία στη Λατινική Αμερική και την Ισπανία και περιλαμβάνει εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, όπως η λαϊκή επιμόρφωση, το σύστημα Μοντεσσόρι, η προοδευτική εκπαίδευση, η εκπαίδευση Βάλντορφ, η κατ’ οίκον διδασκαλία. Χωρίζεται σε 10 θεματικά επεισόδια, που το καθένα παρουσιάζει μια διαφορετική πτυχή της εκπαίδευσης στο πλαίσιο του σχολείου και έξω από αυτό. Τα θέματα περιλαμβάνουν την ιστορία του σχολικού συστήματος, την εξουσία και δύναμη στα σχολεία, την αξιολόγηση και το διαχωρισμό των μαθητών, την κοινωνική λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, καθώς και το ρόλο των εκπαιδευτικών και των οικογενειών. Η ταινία περιέχει σχεδόν 30 λεπτά κινουμένων σχεδίων και μια φανταστική δραματοποιημένη ιστορία που συνδέει τα επεισόδια.

Después de Lucía – Μετά τη Λουκία (2012)


Σενάριο: Michel Franco, Σκηνοθεσία: Michel Franco, Πρωταγωνιστούν: Tessa Ia, Hernán Mendoza, Gonzalo Vega Jr., Διάρκεια: 103′, Κατηγορία: Δράμα
Υπόθεση: Έξι μήνες μετά τον θάνατο της συζύγου του σε τροχαίο, ο Ρομπέρτο και η έφηβη κόρη του, Αλεχάντρα, κάνουν ένα καινούριο ξεκίνημα μετακομίζοντας στην πόλη του Μεξικού. Πατέρας και κόρη προσπαθούν ο καθένας να ξεπεράσει το πένθος του με τον δικό του τρόπο. Όσο ο πατέρας παραμένει απρόσιτος, η κόρη αρχίζει να συναναστρέφεται με μια μάλλον επικίνδυνη παρέα στο καινούριο της σχολείο. Η Αλεχάντρα θα γίνει σταδιακά το θύμα μιας ολοένα και πιο απάνθρωπης συμπεριφοράς από τη μεριά των συμμαθητών της, χωρίς να τολμάει να αντιδράσει ή να μοιραστεί κάτι από την προσωπική της κόλαση με τον πατέρα της.

Monsieur Lazhar – Ο εξαιρετικός κύριος Λαζάρ (2011)


Σενάριο: Philippe Falardeau, Evelyne de la Chenelière, Σκηνοθεσία: Philippe Falardeau, Πρωταγωνιστούν: Mohamed Fellag, Sophie Nélisse, Émilien Néron, Διάρκεια: 94′, Κατηγορία: Δράμα
Υπόθεση: Η ιστορία ενός Αλγερινού πρόσφυγα που πιάνει δουλειά ως δάσκαλος σ’ ένα δημοτικό σχολείο, όπου η προκάτοχος της θέσης του αυτοκτόνησε. Αγαπώντας τη δουλειά του, κάνει τα πάντα για να συμπαρασταθεί στους μικρούς μαθητές και να τους στηρίξει μετά το σοκ της απώλειας της δασκάλας τους. Μόνο που κανείς δεν γνωρίζει ότι κι ο ίδιος μπορεί από στιγμή σε στιγμή να απελαθεί.

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020

Σχόλιο για τους χαιρετισμούς για την 25η Μαρτίου από τον Γιώργο Γκόντζο.

Από τον δημοσιογράφο Γιώργο Γκόντζο:


Σημείωσα τα εξής ..Κύριε πρωθυπουργέ, "οι υπήκοοι που έγιναν πολίτες", ΔΕΝ "συγκρότησαν Έθνος".  

Υπήρχε το έθνος τους. (Περισσότερα γι'αυτό το θέμα υπάρχουν στις απαντήσεις που έχουν δοθεί στους υπουργούς Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ όταν διατύπωναν αυτή την άποψη)

Και σεις Αξιότιμη Πρόεδρε της Δημοκρατίας μιλήσατε στο μήνυμα σας για "την Επανάσταση του 1821 απέναντι στον Οθωμανικό Δεσποτισμό" .Νομίζω ότι εκείνη την περίοδο ήμασταν υπό τον Οθωμανικό ζυγό. Δεν ήμασταν ελεύθεροι .Δεν είχαμε δική μας κρατική υπόσταση;

Γιατί ο Δεσποτισμός είναι μία μορφή διακυβέρνησης στην οποία μία ενιαία οντότητα κυβερνά με απόλυτη εξουσία. Η εν λόγω οντότητα μπορεί να είναι ένα άτομο, όπως σε μία απολυταρχία, ή μπορεί να είναι μία ομάδα, όπως σε μία ολιγαρχία.
Ο Δεσποτισμός δεν είναι ταυτόσημος με τον ζυγό ή με τον κατακτητή.Είναι μια μορφή διακυβέρνησης ,αυστηρής ,απολυταρχικής κ.ο.κ ,που μπορεί να υπάρχει -και υπήρχε σε μια σειρά αυτοκρατορίες της εποχής- απέναντι στην μεγάλη πλειονότητα του λαού.Οι Έλληνες ήταν σκλαβωμένοι , όπως και άλλοι λαοί στους κόλπους της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.Δεν αγωνίζονταν ενάντια σε "δεσποτισμό", αλλά για να αποκτήσουν την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ τους

Σχόλιο για τον χαιρετισμό για την 25η Μαρτίου του πρωθυπουργού από την Ιωάννα Τσιβάκου


Από την καθηγήτρια Πανεπιστημίου, κ. Ιωάννα Τσιβάκου:



Στον χθεσινό χαιρετισμό του για την 25η Μαρτίου ο πρωθυπουργός είπε:

«Και από υπήκοοι, πολίτες συγκρότησαν Έθνος. Και ίδρυσαν κράτος Δημοκρατίας και Δικαιοσύνης. ....". 

Πράγμα που αποδεικνύει πως ο Ελληνας πρωθυπουργός είναι οπαδός της θέσης που ισχυρίζεται πως οι Ελληνες δεν αποτελούσαν ως τά τότε έθνος, παρά χριστιανούς ομιλούντες ελληνικά! 

Κατ' αυτούς το έθνος γεννήθηκε μαζί με το κράτος! Όχι ότι αναδείχτηκε μαζί με το κράτος, ή ότι βρήκε στέγη στο ελληνικό κράτος, αλλά ότι συστήθηκε μαζί με το κράτος! Το ότι η επανάσταση άρχισε από την Μολδοβλαχία δείχνει κατ' αυτούς πως οι εκεί Έλληνες (τι τους έκανε άραγε Έλληνες; μόνο η γλώσσα και η θρησκεία;) χριστιανοί αποφάσισαν να υιοθετήσουν τις αρχές της γαλλικής επανάστασης και να ξεσηκωθούν εναντίον της Οθωμανικής αυτοκρατορίας προκειμένου να απελευθερώσουν τα αδέλφια τους της σκλαβωμένης Ελλάδας! 

Τι τους έκανε όμως αδέλφια; Προφανώς αγνοεί ο πρωθυπουργός την ιστορία. Γιατί όμως πείθεται από απόψεις που στηρίζονται στην ευρωπαϊκή και όχι στην ελληνική ιστορία; Συγχωρείται να αγνοεί τι ήταν ο ελληνικός κόσμος πριν από την επανάσταση; 

Μια τέτοια άγνοια μας πείθει ότι δεν φιλοδοξεί να υψωθεί σε ηγέτη του έθνους παρά σε αποτελεσματικό ηγέτη του εθνικού κράτους. Ενός δηλαδή κράτους όπου το έθνος, νοούμενο ως πολιτισμικός φορέας της μακρόχρονης ιστορίας μας, υποτάσσεται στις ορθολογικές λογικές της κρατικής υπόστασης αντί να την μπολιάζει δημιουργικά με ό,τι γόνιμο έχει προσφέρει ο ελληνισμός στην οικουμένη.

Στην "όπερα της Βιέννης" .... κρατώντας αποστάσεις ασφαλείας!!!


Έκανα μπάνιο, ξυρίστηκα, ντύθηκα κατάλληλα και πήρα την άδεια εξόδου.
Θα πάω souper market, με τα πόδια φυσικά για να κρατήσει ώρα.
Λες και ξεκίνησα με την πρόσκληση στο χέρι για την Όπερα της Βιέννης!!!

Γ.Τ. 


ΠΗΓΗ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΑΣΙΟΠΟΥΛΟΣ

 Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Ποιός “νέος Πατριωτισμός”, κυρία Πρόεδρε;

Δημοσιεύτηκε 

  στην Θανάσης Κ 
    Του Θανάση Κ.         Μέρα που είναι δεν ήθελα να αντιδικήσω με την νέα μας Πρόεδρο της κα. Αικατερίνη Σακελλαροπούλου.
Της εύχομαι προσωπικά – όπως εύχομαι και σε όλους εσάς – Χρόνια Πολλά για την Πατρίδα μας.
Αναγκάζομαι, όμως, να παρατηρήσω τα εξής, για τον τηλεοπτικό της διάγγελμα “επί τη επετείω”:
Πρώτον, δεν καταλαβαίνω τι θα πει “νέος πατριωτισμός”. Για την ακρίβεια, ξέρω ότι τον όρο τον χρησιμοποιούν συστηματικά όσοι – στην ουσία – αρνούνται τον Πατριωτισμό!
Μπορούμε να λέμε ότι ο Πατριωτισμός προσλαμβάνει διαφορετικό περιεχόμενο από εποχή σε εποχή. Αλλά δεν παύει να είναι Πατριωτισμός – όχι νέος ή παλιός – πατριωτισμός! Δηλαδή “αγάπη για την Πατρίδα”.
Και Πατρίδα είναι πάντα μια “αίσθηση κοινότητας” και μια “αίσθηση του ανήκειν”, ευρύτερη από την οικογένεια, τη φάρα τη φυλή και την επιτοπιότητα.
Η Πατρίδα όμως, αφορά ένα δεσμό ανάμεσά μας, πέρα από τα στοιχεία της ατομικής καταγωγής καθενός από μας.
Δεσμό ευρύτερο, συναισθηματικά φορτισμένο και ιστορικά ριζωμένο.
Το με ποιούς άλλους έχετε την ίδια γλώσσα, μοιράζεστε τα ίδια ήθη και έθιμα, τον ίδιο Πολιτισμό, την ίδια συλλογική ταυτότητα, ανήκετε στην ίδια ευρύτερη κοινότητα και έχετε την ίδια “αίσθηση του ανήκειν”.
Σας ενώνουν όλα αυτά για τα οποία είστε συλλογικά υπερήφανοι.
Και σας ενώνουν κοινοί κώδικες συμπεριφοράς.
Κοινές αξίες και κοινός Πολιτισμός.
Ό,τι δίνει “ηθική διάσταση” στα άτομα και τα κάνει “Πρόσωπα”.
Δεύτερον: Όλα αυτά εξελίσσονται, ασφαλώς, αλλά διαμορφώνονται μέσα από αιώνες και αλλεπάλληλες γενιές: από τους αγώνες τους και τις συλλογικές εμπειρίες τους, και τους θριάμβους ή τις καταστροφές τους – ή ό,τι εβίωσαν συλλογικά ως “θριάμβους” ή ως “καταστροφές” – και τον Πολιτισμό που σώρευσαν, και τις αναμνήσεις που πέρασαν από γενιά σε γενιά και τη γλώσσα που εμπλούτισαν (ή φτώχυναν) και τα μνημεία Πολιτισμού που έφτιαξαν και τους καθόρισαν.
Κι αυτά όλα είναι πραγματικά και “φαντασιακά” ταυτόχρονα:
–Είναι πραγματικά, γιατί σμιλεύτηκαν μέσα σε ιστορικά – συχνά δραματικά γεγονότα – που χάραξαν το υποσυνείδητο των λαών από γενιά σε γενιά.
–Και είναι “φαντασιακά”, διότι όλο αυτό το συλλογικό πολιτιστικό υποσυνείδητο  γέννησε μέσα από τη φαντασία των ανθρώπων μύθους και “εκδοχές” της Ιστορίας και Πολιτισμό που καθόρισε την Ταυτότητα των λαών.
Η Πατρίδα των νεοΕλληνων είναι διαφορετική από τις Πόλεις-πατρίδες των Αρχαίων Αθηναίων ή των Αρχαίων Σπαρτιατών.
Είναι ευρύτερη και έχει πολύ μεγαλύτερο ιστορικό βάθος.
–Αλλά εκείνοι είχαν τον “Παιάνα” τους, όπως εμείς έχουμε το “Τη Υπερμάχω” μας.
–Εκείνοι είχαν τις ενδο-ελληνικές συγκρούσεις τους, όπως κι εμείς έχουμε τις φαγομάρες μας.
–Εκείνοι, ενώνονταν προ κοινού εχθρού και νικούσαν – συνήθως πέρα από κάθε προσδοκία – πολύ περισσότερους.
Όπως ακριβώς κάναμε κι εμείς το 1821 και το 1912 και το 1940.
–Εκείνοι έμεναν όρθιοι, όταν όλοι οι άλλοι είχαν λυγήσει.
Όπως ακριβώς κάναμε κι εμείς, αρκετές φορές…
–Εκείνους τους ένωνε κοινή γλώσσα έναντι όλων των άλλων, όπως ακριβώς κι εμάς μας ενώνει η ίδια γλώσσα.
–Εκείνοι νοσταλγούσαν την γενέτειρά τους – το “σύνδρομο του Οδυσσέα” – και έκαναν τα πάντα για να επιστρέψουν στην Πατρίδα τους, όσο δύσκολο κι αν ήταν όσο κι αν τους είχε πικράνει – όπως ακριβώς κάνουμε κι εμείς.

Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΔΕΡΦΟΣ ΔΙΑΒΑΖΕΙ "ΑΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΡΑΜΑΖΩΦ" ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΕΙ ΓΡΑΜΜΗ

Σχόλιο του Γιώργου Τασιόπουλου στην ανάρτηση από το fb που ακολουθεί του Θανάση Παπαθανασίου

Δεν είμαι  ο μόνος! Να και ο Θανάσης Παπαθανασίου μετά τον Κ. Μπλάθρα, την Ε. Βουλγαράκη, και τον Γ. Κοντογιώργη, όλοι θύματα λογοκρισίας από το φατσοβιβλίο τις τελευταίες ημέρες. Εξελίσσεται έτσι ο διαδικτυακός καφενές σε Πανοπτικόν και Μεγάλο Αδερφό.
Τι κοινό έχουμε οι τέσσερις τουλάχιστον πρώτοι. που μας προσέχει και δεν θέλει να λέμε κακά λογάκια; Είμαστε Χριστιανοί.
Και φοβάται μην είμαστε σαν αυτούς που αναφέρει ο Ντοστογιέφσκι στο απόσπασμα που ακολουθεί:

"...Εμείς, είπε αυτός, ουσιαστικά δε φοβόμαστε και τόσο πολύ όλους αυτούς τους σοσιαλιστές-αναρχικούς, τους άθεους και τους επαναστάτες. Τους παρακολουθούμε και ξέρουμε το κάθετι γιαυτούς.
Όμως ανάμεσα σ’ αυτούς υπάρχουν και μερικοί, όχι πολλοί, εξαιρετικά ιδιόρρυθμοι άνθρωποι. Αυτοί πιστεύουν σε Θεό, είναι χριστιανοί και ταυτόχρονα είναι και σοσιαλιστές. Αυτούς φοβόμαστε περισσότερο, αυτοί είναι τρομεροί! Ο σοσιαλιστής-χριστιανός είναι φοβερότερος απ το σοσιαλιστή-άθεο..."
Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, “Αδελφοί Καραμάζοφ” τ. 3 σσ. 129-130 εκδ. Γκοβόστη

Και τότε που το διάβασα είχα απορήσει μ’ αυτά τα λόγια, μα τώρα, κύριοι μου, τα ξαναθυμήθηκα και συμφώνησα, ο Ντοστογιέφσκι είχε δίκιο και ο Μεγάλος Αδερφός σωστά ενεργοποιείται να τους φιμώσει όλους... διασφαλίζει έτσι τους πολίτες και το καθεστώς κυρίως, κρατικό ή πλανητικό δεν γνωρίζω, από τα καινά δαιμόνια.

ΤΑΣΙΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ



Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
(η ζωγραφιά: Βεβαίως η "Κραυγή" του Έντβαρτ Μουνκ).




Προσπάθησα γύρω στις 19:07 να αναρτήσω το κείμενό μου "Απελπισία και απελευθέρωση", δημοσιευμένο στον ιστότοπο μπλογκβιρονα (κανονικά γράφεται με λατινικούς χαρακτήρες). Προσπάθησα, δηλαδή, να αναρτήσω τον σύνδεσμο. Το Φ Μπ (που αυτοπροσδιορίζεται ως "κοινότητα" ), εμπόδισε την ανάρτηση και μου έστειλε το μήνυμα "Η δημοσίευ@ή σας δεν κοινοποιή@ηκε επει@ή αυτός ο σύνδεσμ@ς παρ@βιάζει τους Όρ@υς της κ@ινότητας" (τα σαλιγκαράκια, δικά μου). Φυσικά του έστειλα απάντηση (ώρα 19:24).


Επαναλαμβάνω: "Τη δημοκρατία και τα μάτια μας". 


ΥΓ. Προσπάθησα να στείλω τον σύνδεσμο και μέσω inbox και, βεβαίως, εμφανίστηκε το ίδιο μπλοκαρισματάκι.