Μ.Χαραλαμπίδης : άκυρη η συμφωνία των Πρεσπών, απουσιάζει το ένα υποκείμενο, ο ελληνικός λαός/Προτεραιότητα της Ελλάδας το πιο δυναμικό της πεδίο, η ανάπτυξη
Παρά την κακοκαιρία, οι Ξανθιώτες ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση δέκα συλλόγων –Ε.Α.Α.Σ , σύλλογοι Κυπρίων, Εβριτών, Μικρασιατών, Σαρακατσάνων, Ποντίων, συνταξιούχων πολιτικών δημοσίων υπαλλήλων, Λύκειον των Ελληνίδων, σύνδεσμος εφέδρων αξιωματικών, ένωση απόστρατων αστυνομικών- και γέμισαν την αίθουσα του Ι.Θ.Τ.Π , για να ακούσουν το Μιχάλη Χαραλαμπίδη στην ομιλία του με θέμα:’ Μακεδονικός λόγος-Μακεδονικότητα- Ελληνικότητα-Οικουμενικότητα’.
Ο ομιλητής παρουσίασε το σκεπτικό του βιβλίου του ‘Μακεδονικότητα, Ελληνικότητα, Οικουμενικότητα/Κεντρική Βαλκανική Δημοκρατία’ , το οποίο είναι και η πρόταση του για το Μακεδονικό. Δεν περιορίστηκε όμως μόνο στη Συνθήκη των Πρεσπών, αλλά μίλησε για την προτεραιότητα της χώρας, την ανάπτυξη, και για τη θωράκιση της χώρας επαναφέροντας την ίδρυση της Ρωμανίας.
Αναφερόμενος στο Σκοπιανό επισήμανε καταρχήν ότι η ιστορία είναι ο μεγάλος κριτής των δημοσίων προσώπων και εστιάζοντας στη συμφωνία των Πρεσπών, υποστήριξε:
‘Η Συμφωνία των Πρεσπών δείχνει ότι την έκαναν άνθρωποι με χαμηλό επίπεδο αυτοσεβασμού και χωρίς συνείδηση του τι σημαίνει ελληνισμός. Ποιοι ψήφισαν αυτή τη συμφωνία; Όχι πάντως ο ελληνικός λαός. Και για αυτό το λόγο είναι άκυρη. Μέσα στην τόση φλυαρία δεν μιλά κανείς για αυτό. Από τη συμφωνία απουσιάζει το ένα υποκείμενο: ο ελληνικός λαός. Στα Σκόπια συμμετείχε, μέσω δημοψηφίσματος, ο λαός. Εδώ όχι…Αν σήμερα πάει ένας πρόεδρος της Δημοκρατίας ή ένας πρωθυπουργός στον Ο.Η.Ε και το εξηγήσει , θα το κατανοήσουν όλοι… Αυτό που έγινε δεν είναι πολιτική κυρίαρχης χώρας’.
Συμπλήρωσε ότι είναι λάθος για τους ίδιους τους Σκοπιανούς να τους δώσεις όνομα εθνικό. Το ζήτημα –είπε- για αυτούς δεν είναι ‘τι είναι’ αλλά το ότι βρίσκονται σε σύγχυση. Είναι ακαθόριστοι. Οι ίδιοι δεν ξέρουν τι είναι. Δεν είναι ούτε Βούλγαροι, ούτε Σλάβοι, υποστήριξε. Το ουσιαστικό όμως είναι το τι θα γίνει 30 χρόνια μετά΄. Παραπέμποντας στην ιστορία και στους πολιτικούς χειρισμούς που ακολουθήθηκαν από γειτονικές Βαλκανικές χώρες, παρατήρησε ότι υπάρχει διαχρονικά ένα υπόστρωμα ελληνικό (σ.σ : και το επέκτεινε λέγοντας ότι η άποψη του είναι πως υπάρχει σε όλο το βαλκανικό χώρο. Για να γίνει κατανοητή η θέση του Μ.Χαραλαμπίδη επ’ αυτού, ασχέτως αν κανείς συμφωνεί ή διαφωνεί, θα πρέπει ο ακροατής να παραπεμφθεί στο βιβλίο του ‘Μακεδονικότητα-Ελληνικότητα-Οικουμενικότητα/Κεντρική Βαλκανική Δημοκρατία’, όπου επεξηγεί τις έννοιες των παραπάνω όρων και καταλήγει ‘…Οι πολίτες του – των Σκοπίων- θα εκφράζουν ελεύθερα την ταυτότητα της εθνικής ή θρησκευτικής ομάδας στην οποία αισθάνονται ότι ανήκουν ή αναγνωρίζονται. Αυτοί που θεωρούν τον εαυτό τους Μακεδόνα, σημαίνει ότι θεωρούν τον εαυτό τους μέρος ενός ιστορικού και μαρτυρικού, λόγω των αλλεπάλληλων διώξεων και καταναγκασμών, κομματιού του ελληνισμού, του Μακεδονικού. Αυτού που ένωσε το Έθνος των Ελλήνων’)